Entertainment alle pijlers

Steenrijk,straatarm,maakt geld gelukkig?

26-08-2017 20:17 2339 berichten
In dit nieuwe SBS6-programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten. Steenrijk, straatarm is te zien vanaf woensdag 30 augustus bij SBS6.
-----------------------------------------------------------------

Het lijkt me wel even slikken als je met zeer weinig geld rond moet komen en na een week rijkdom weer terug gaat naar armoede.
Zou die rijkdom ervaring je juist motiveren om meer uit je leven te halen?
Lijkt me een interessant programma. Ik heb het al opgenomen voor het geval ik vergeet te kijken.
Hoe denken jullie over dit nieuwe programma?
wij rijden wat af om heerlijk eten in te slaan, kost een duit, maar gaan rustig 20 km verderop ons huis boodschappen doen terwijl de AH hier nog geen honderd meter vandaan zit. Aldi en Lidl? komen wij niet.
Filth schreef:
30-12-2017 22:31
wij rijden wat af om heerlijk eten in te slaan, kost een duit, maar gaan rustig 20 km verderop ons huis boodschappen doen terwijl de AH hier nog geen honderd meter vandaan zit. Aldi en Lidl? komen wij niet.
Daar gaat het toch niet om. Deze rijke mensen moeten van weinig geld een week leven . Dan ga je toch niet eerst tanken om vervolgens in een dorp als Sprundel boodschappen te doen.
Misschien moesten ze naar Sprundel omdat daar een Coop sponsor voor deze aflevering zat. Ik weet niet hoe dit programma in elkaar zit maar de bedrijven komen allemaal duidelijk in beeld vooral de pretparken en kledingzaken dus die zullen wel ergens voor sponsoren.
Habbekratz schreef:
31-12-2017 12:20
Misschien moesten ze naar Sprundel omdat daar een Coop sponsor voor deze aflevering zat. Ik weet niet hoe dit programma in elkaar zit maar de bedrijven komen allemaal duidelijk in beeld vooral de pretparken en kledingzaken dus die zullen wel ergens voor sponsoren.
Dat denk ik ook. De AH is ook altijd duidelijk in beeld.
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden makkelijk voor weinig geld spagethhi kunnen maken
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Waarom werd de aflevering van deze week niet uitgezonden?
Volgende week schijnen er opeens steenrijk straatarm afleveringen uit Engeland te komen
Habbekratz schreef:
05-01-2018 11:05
Waarom werd de aflevering van deze week niet uitgezonden?
Idd, ik dacht ook al dat mijn systeem het vergeten was op te nemen, maar het was er dus gewoon niet?
Het is nog vakantietijd alles is nog steeds anders met uitzendingen.
8102 schreef:
05-01-2018 11:32
Het is nog vakantietijd alles is nog steeds anders met uitzendingen.
Vind ik echt irritant.
Stampertje12 schreef:
28-12-2017 14:16
Laatst een item over de voedselbank op het jeugdjournaal. Die familie kreeg een enorme hoeveelheid eten mee. Daar zat zowel gezond eten bij als ongezond eten. Wat je zag is dat de kinderen (de ouders kwamen niet in beeld) veel en veel te dik zijn. Nu weet ik niet hoe de ouders eruit zien, maar als die ook te dik zijn, dan heb je dus als gezin veel meer zorgkosten en moeite met het vinden van een nieuwe baan. Je bent immers ongezonder.
Wow.... wat een vooroordelen. Ik ben ook "veel en veel" te dik maar ik heb nooit moeite met het vinden van een nieuwe baan. En ik rook óók nog eens. En mijn zorgkosten? Laat ik het zo zeggen, mijn eigen risico komt over het algemeen niet op. Natuurlijk brengt mijn overgewicht gezondheidsrisico's met zich mee, maar die hoeven zich niet per se tijdens mijn werkende leven te uiten.
redbulletje schreef:
05-01-2018 11:35
Vind ik echt irritant.
Maandag draait de wereld weer gewoon ouderwets door!
redbulletje schreef:
05-01-2018 11:31
Idd, ik dacht ook al dat mijn systeem het vergeten was op te nemen, maar het was er dus gewoon niet?
Ja ik neem ook alles op dus ik gaf de opnamedecorder al de schuld :-D
Maar ik zag dus op hun website dat er afgelopen week niets is uitgezonden.
Er komen nu zoveel nieuwe leuke programma's op tv dat ik eerst steenrijk/straatarm niet eens miste tussen de opgenomen programma's.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... tarm-gezin

Rond kerst was miljonair Marjan Strijbosch al druk bezig een ’kerstpakket’ samen te stellen voor het straatarme gezin met wie ze een week van leven ruilde voor het programma Steenrijk, Straatarm. Onder de indruk van het gezin, besloot ze hen na de opnames nog verder te helpen. Vannacht heeft het gezin Gadir voor het eerst geslapen op de luxe boxspring die ze onder andere kregen.
Dit noem ik nou steenrijk zijn :-D

https://www.msn.com/en-us/news/us/mega- ... spartandhp
Habbekratz schreef:
06-01-2018 16:36
Dit noem ik nou steenrijk zijn :-D

https://www.msn.com/en-us/news/us/mega- ... spartandhp
Ik denk dat het geluk enorm toeneemt als je die 450 miljoen door 1000 deelt en 1000 mensen blij maakt met 45.000
grasklokje schreef:
06-01-2018 16:38
Ik denk dat het geluk enorm toeneemt als je die 450 miljoen door 1000 deelt en 1000 mensen blij maakt met 45.000
Inderdaad! Ik denk dat zo'n smak geld je heel ongelukkig kan maken.
Doe mij 'm maar hoor! Geen problemen mee! Maar ik zou met 4,5 miljoen ook al dik tevreden zijn, want daar zing ik 't de rest van m'n leven wel mee uit.
Ik hou van dit programma, ik vind het heerlijk om te bekijken, mijn guilty pleasure elke week. Komen er vanaf volgende week weer nieuwe afleveringen?
Hier in de gids staat dat er volgende week een aflevering uit Engeland komt.....
hamaika schreef:
07-01-2018 09:27
Hier in de gids staat dat er volgende week een aflevering uit Engeland komt.....
Ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
kijkt niemand?
fanatic schreef:
10-01-2018 21:18
kijkt niemand?
Ik kijk altijd via uitzending gemist de dag erna.. Morgenmiddag dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier exact hetzelfde... hoe heet het in het Engels? Misschien staat het op youtube...
Alle reacties Link kopieren
kelpie schreef:
10-01-2018 21:23
Hier exact hetzelfde... hoe heet het in het Engels? Misschien staat het op youtube...
Steenrijk Straatarm UK op SBS 6 om 20.30 uur vanavond gezien was leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven