Entertainment alle pijlers

Steenrijk,straatarm,maakt geld gelukkig?

26-08-2017 20:17 2339 berichten
In dit nieuwe SBS6-programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten. Steenrijk, straatarm is te zien vanaf woensdag 30 augustus bij SBS6.
-----------------------------------------------------------------

Het lijkt me wel even slikken als je met zeer weinig geld rond moet komen en na een week rijkdom weer terug gaat naar armoede.
Zou die rijkdom ervaring je juist motiveren om meer uit je leven te halen?
Lijkt me een interessant programma. Ik heb het al opgenomen voor het geval ik vergeet te kijken.
Hoe denken jullie over dit nieuwe programma?
redbulletje schreef:
09-02-2018 17:11
Integendeel. Het is juist veel makkelijker om af te kicken van 'n product wat je niet nodig hebt. Je lichaam is in een week (meen ik gelezen te hebben) afgekickt van de nicotine. Je kan moeilijk nooit meer eten. Bij elke hap die je weer in je mond stopt trigger je je verslaving, net zoals met alcoholisten die toch één wijntje willen.
Helemaal mee eens, man is na 15 jaar zware shag roken ( en na diverse mislukte stoppogingen) in een keer gestopt en is nu al 20 jaar rookvrij, hij vindt het zelfs vies stinken. Maar eten is een probleem waar hij mee blijft worstelen wat hij ook probeert. Eten staat ook voor gezelligheid, familie etentjes, verjaardagen en feestjes. Overal op straat zijn verleidingen, waar roken juist wordt teruggedrongen.
De laatste aflevering vond ik wel indrukwekkend, maar wil deze mensen toch echt niet straatarm noemen.
Stampertje12 schreef:
09-02-2018 15:55
Tuurlijk er zijn altijd mensen ergens aan verslaafd. Dus inderdaad zijn er een paar uitzonderingen. Het is alleen een stuk makkelijker om af te kicken van teveel eten dan van roken.

Stofwisseling / hormonen etc. is natuurlijk geen excuus om te dik te zijn. Ja, het is zo dat als je bepaalde aandoeningen hebt dat je vocht vast houdt (daar kun je inderdaad weinig aan doen) of dat je sneller dik wordt (daar kun je wel wat aan doen). Echter, extra vet maak je alleen maar aan wanneer er meer voedsel in komt dan dat er verbruikt wordt. Dus ook als je een hele trage stofwisseling hebt eet je gewoon teveel als je dik bent.
De onwetendheid spat hier wel vanaf zeg. Als je ergens niet zoveel vanaf weet, zeg de volgende keer dan maar gewoon niets. Dat komt nog slimmer over dan dit.
Kan deze discussie niet voortgezet worden onder Gezondheid of Lijf en Lijn ? En hier gewoon weer terug on topic?
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
09-02-2018 23:03
De onwetendheid spat hier wel vanaf zeg. Als je ergens niet zoveel vanaf weet, zeg de volgende keer dan maar gewoon niets. Dat komt nog slimmer over dan dit.
Hou jezelf vooral voor dat vet vanuit het niets ontstaat. :p
Het gezin van deze week vind ik weer zo dom om een tweede leg liefdesbeeb te nemen terwijl ze al 3 kids hebben rondlopen. Geen wonder dat je dan nauwelijks te vreten hebt. De vrouw had voor die baby een normale baan maar door de baby is ze gestopt en moet die man alles bij elkaar zien te werken. Zielig voor zijn eerste leg.
Over het algemeen vindt ik het heel gewone middenklasse gezinnen ipv straatarm, ze hebben een redelijke tussenwoning en een auto. Tsja en geld voor schoonheidsbehandeling, welnessdagen, dure sportclubjes etc heeft het grootste deel van het land niet.
En er wordt heel eenzijdig het benadrukt dat rijk zoooo geweldig is, nou achter de schermen zie je dus eenzame kinderen die snakken naar liefde en aandacht van de ouders ipv dure reisjes en clubjes en kleding.
Het grootste geschenk van liefde, aandacht en gezin is met geen (klater)goud te betalen. Weer gelukkig als je gezond bent en eten kan kopen en kan genieten van elkaar! Menig ziek mens zou daarvoor alles willen opgeven!
Dure sport had dat meisje. Golf 550 euro per week,wist niet dat dat zo duur was.
Nou inderdaad Habbekratz. Had ik ook geen idee van, dat kost dus dik 2000 euro per maand, Bizar.

En ik vind de arme gezinnen hier in de UK serie ook niet echt arm. Ben benieuwd wanneer er weer Nederlandse afleveringen komen.
Dinsdag 27 Maart begint er weer een nieuwe serie van Steenrijk,Straatarm!!!!
Habbekratz schreef:
23-03-2018 11:18
Dinsdag 27 Maart begint er weer een nieuwe serie van Steenrijk,Straatarm!!!!
Leuk!!!!
Ik vind dit echt leuke families allebei :-)
En erg leuk dat ze ruilen met een familie in hun eigen stad. Dat maakt het denk ik dichter voelbaar dan wanneer je met een straatarme familie ruilt in een klein dorp 200 km verder. Het is je eigen gemeente/stad.
Alle reacties Link kopieren
Vind het idd leuk dat het in de zelfde stad is , enkel vond ik het eten bestellen wel vrij apart. Zo enorm veel bestellen .
Alle reacties Link kopieren
bontehangoor schreef:
27-03-2018 21:16
Vind het idd leuk dat het in de zelfde stad is , enkel vond ik het eten bestellen wel vrij apart. Zo enorm veel bestellen .
Ik vind het ook erg overdreven. 230 euro voor twee personen en drie kinderen, waarvan eentje anderhalf jaar ofzo. wat eet die eenmaal hooguit paar patatjes.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Dat is eigenlijk vrijwel elke uitzending zo geweest dus neem sommige specifieke acties altijd beetje met een korrel zout.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet dat rijke gezin voor werk?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat 't misschien ook wel lekker is een keer alles te bestellen wat je lekker vind.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
27-03-2018 21:25
Wat doet dat rijke gezin voor werk?
Hij heeft veel onroerend goed in Amsterdam en runt een succesvolle B&B. Zij is styliste en model.
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 21:29
0.48% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
“Jullie mogen de muziek lekker hard zetten”

Leuk voor de andere bewoners van de flat :facepalm:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
27-03-2018 21:26
Ik denk dat 't misschien ook wel lekker is een keer alles te bestellen wat je lekker vind.
Dat is natuurlijk ook zo, en ik snap dat als je dat nooit kan dat dat lekker is. Maar voor 230 euro vindt ik wel erg overdreven. Maar net wat NYC zegt, vaak worden dingen voorgekauwd wat ze moeten doen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
28-03-2018 00:17
Maar net wat NYC zegt, vaak worden dingen voorgekauwd wat ze moeten doen.
Precies dat, dat had die ene dame uit seizoen 1 hier in dit topic ook toegegeven.

Ik neem dus ook alles wat ze zogenaamd 'spontaan' doen met n korrel zout (maar kijk elke week trouw hahaha)
De armen gezinnen hoor ik vaak dit soort zeggen:" oh, ik zou ook wel zo willen leven. En, ze hebben gewoon 1500 euro om te besteden". Ze hebben in mijn ogen dan niet door hoe hard zo'n rijk gezin daar vaak voor moet werken.
watdachtjehiervan schreef:
28-03-2018 10:43
De armen gezinnen hoor ik vaak dit soort zeggen:" oh, ik zou ook wel zo willen leven. En, ze hebben gewoon 1500 euro om te besteden". Ze hebben in mijn ogen dan niet door hoe hard zo'n rijk gezin daar vaak voor moet werken.
Waarom denk je dat ze dat niet begrijpen? Ik denk dat er veel mensen zijn die keihard werken, ook arme gezinnen. Waarmee ik overigens absoluut niet wil zeggen dat het bij een 'rijk gezin' een kwestie van geluk hebben is, zeker niet, maar het tegenovergestelde is denk ik niet dat het voor arme mensen/mensen die weinig te besteden hebben per definitie een kwestie is van "ergens niet hard voor willen werken". Sommige branches lenen zich er misschien ook niet (of niet zo goed) voor om - ondanks hard werken/veel uren te maken - heel veel geld te gaan verdienen.
En toch zei ik hetzelfde. Zij kon niet werken en hij was al drie jaar werkeloos.
Voor geld moet je werken. Natuurlijk zijn er schrijnende situaties en is niet alles vrije keus maar hoezo al drie jaar werkeloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven