Veel verdriet, niet ten huwelijk gevraagd

05-01-2018 16:34 408 berichten
Verwijderd
anoniem_361969 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 19:49
Reden: Verwijderd
98.29% gewijzigd
Vrouwe_justitia schreef:
05-01-2018 17:33
Nee snap ik star xD maar wat zeggen ze nou over liefde? Ook elkaar accepteren toch. Daar horen ook de mindere kanten bij. Maar toevallig heeft niemand die hier. Wat een kennis😁
Ja, liefde is ook de mindere kanten accepteren. Als je die wijze raad nu eens zelf opvolgt, en gewoon accepteert dat hij je niet ten huwelijk vraagt?
Zonder dat kun je toch ook gewoon van hem houden?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
05-01-2018 16:40
Een feest verandert niks aan een relatie. Je hebt het hoogstens 1 dag extra gezellig.
Niet helemaal waar. De statistieken laten zien dat trouwen na langdurig samenwonen een vrij grote kans geeft op scheiden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
05-01-2018 17:37
Niet helemaal waar. De statistieken laten zien dat trouwen na langdurig samenwonen een vrij grote kans geeft op scheiden
Nou, das mooi kut dan.. Was ik nou maar eerder getrouwd
ñuca schreef:
Ja, liefde is ook de mindere kanten accepteren. Als je die wijze raad nu eens zelf opvolgt, en gewoon accepteert dat hij je niet ten huwelijk vraagt?
Zonder dat kun je toch ook gewoon van hem houden?

:kneel:
Jurist? :rofl:
Als hierom je gevoel minder wordt zat de liefde niet echt diep. Goed dat hij je niet ten huwelijk heeft gevraagd.
Jullie hebben dus (veel?) bewogen opstart van de relatie gehad.
Nu een jaar in rustig(er) vaarwater

Omdat hij een keer (of meerdere) over trouwen is begonnen, heeft dat
bij jou verwachtingen gewekt. Heb jij die ook duidelijk uitgesproken naar hem?
Hebben jullie uberhaupt gesproken over een tijdsbestek waarin jullie jezelf
graag getrouwd zouden zien?

Misschien daar anders een gesprek aan wagen?
oudebaas schreef:
05-01-2018 17:20
Als je je vriend een egoïst noemt, Je relatie ook al veel downs heeft gehad en je uit teleurstelling niet meer lief voor hem bent kan ik me voorstellen dat hij een beetje huiverig is om zich wettelijk te binden.
Je haalt me de woorden uit de mond.

Justitia, beetje vreemd hoe je kritiek op je houding probeert te pareren met 'beschuldigingen' dat mensen hier niet perfect zijn. Niemand beweert dat namelijk. Maar blijkbaar is het nogal confronterend dat mensen jouw prioriteiten bekritiseren.

Jij verwacht dat je vriend helderziend is en jou ten huwelijk vraagt als jij dat wil. Tegelijk noem je hem egoïstisch. Ra ra, wat klopt er niet?
Je kan natuurlijk heel gekwetst zitten zijn, maar wat schiet je daarmee op?
tyche wijzigde dit bericht op 05-01-2018 17:46
0.19% gewijzigd
This is an unacceptable timeline
Vrouwe_justitia schreef:
05-01-2018 17:23
Oh je denkt dat ik hem hierom een egoïst noem? Haha als je beter las kon je zien dat dat helaas een nare eigenschap van hem is. Maar ik zie dat iedereen een perfecte partner heeft zonder mindere karaktereigenschappen. Ik weet nu wat ik moet doen. Een andere perfecte man zoeken? 😂😂😂
Nee ik vraag waarom je hem een egoïst noemt, want je noemt geen enkel voorbeeld, behalve dan het gebrek aan aanzoek. Nogal van de hak op de tak om uit het niets met een slechte eigenschap van hem te komen terwijl dat geen verband heeft met de rest van je verhaal. Maar succes met je zoektocht
tyche schreef:
05-01-2018 17:43
Je haalt me de woorden uit de mond.

Justitia, beetje vreend hoe je kritiek op je houding probeert te pareren met 'beschuldigingen' dat mensen hier niet perfect zijn. Niemand beweert dat namelijk. Maar blijkbaar is het nogal confronterend dat mensen jouw prioriteiten bekritiseren.

Jij verwacht dat je vriend helderziend is en jouw ten huwelijk vraagt als jij dat wil. Tegelijk noem je hem egoïstisch. Ra ra, wat klopt er niet?
Je kan natuurlijk heel gekwetst zitten zijn, maar wat schiet je daarmee op?
Wat Oude zegt en dit.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 05-01-2018 17:45
0.17% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
obelix84 schreef:
Nou, das mooi kut dan.. Was ik nou maar eerder getrouwd
De kleinste kans op verbroken relaties heb je als je beiden jong en vanuit ouderlijk huis trouwt.

Tweede relaties en meer: notoire bronnen van breuken.

Samenwonen zonder trouwen hangt er een beetje tussen
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
Ik bedoelde dan ook dat je relatie er niet persé beter van wordt. :)
JollyRider schreef:
En hoe leuk is het trouwen nou echt? Ik lees vooral veel stress of alles wel loopt volgens het script, pijn in de voeten, onhandige jurk en niet eens zelf kunnen plassen, zo moe dat je gelijk in slaapt valt als het feest voorbij is.
Moonchild82 schreef:
05-01-2018 17:43
Hebben jullie uberhaupt gesproken over een tijdsbestek waarin jullie jezelf
graag getrouwd zouden zien?

Misschien daar anders een gesprek aan wagen?
Nee joh, das niet romaaaantisch.
JollyRider schreef:
05-01-2018 17:45
De kleinste kans op verbroken relaties heb je als je beiden jong en vanuit ouderlijk huis trouwt.

Tweede relaties en meer: notoire bronnen van breuken.

Samenwonen zonder trouwen hangt er een beetje tussen
Correlation doesn't imply causation.
Ana_Isabel2 schreef:
05-01-2018 17:45
Ik bedoelde dan ook dat je relatie er niet persé beter van wordt. :)
Maar wel slechter :proud:
(Dead Kennedys)
MargjeM schreef:
05-01-2018 17:47
Correlation doesn't imply causation.
Niet dat ik zulks zelfs maar impliceerde, maar het is altijd leuk dit te zeggen natuurlijk
(Dead Kennedys)
Moiren’ schreef:
05-01-2018 17:46
En hoe leuk is het trouwen nou echt? Ik lees vooral veel stress of alles wel loopt volgens het script, pijn in de voeten, onhandige jurk en niet eens zelf kunnen plassen, zo moe dat je gelijk in slaapt valt als het feest voorbij is.
Nah, ons trouwen was simpel, goedkoop (we waren erg jong), in kleine kring en beregezellig
(Dead Kennedys)
Geitenbreier schreef:
Nee joh, das niet romaaaantisch.

Hahaha vast niet, maar die teleurstellingen zijn dat nog minder
Denk dat in deze toch echt heel erg veel (zo niet alles) valt en/of staat met
duidelijke en open communicatie... Romantiek kan daarna altijd nog... :fortune:

Ik ben daarentegen nog nooit beticht van romantisch zijn/denken of doen... ;)
Wat m'n wederhelft dan weer heel erg waardeert. Want dat zou bij hem weer zorgen
voor het gevoel dat er van hem wat verwacht word.
JollyRider schreef:
Maar wel slechter :proud:
Poteeetoe, potaaato ;-)
JollyRider schreef:
05-01-2018 17:49
Nah, ons trouwen was simpel, goedkoop (we waren erg jong), in kleine kring en beregezellig
Hier ook. :heart:
JollyRider schreef:
05-01-2018 17:49
Op deze manier zijn wij ook getrouwd, alleen dan na 13 jaar samenwonen en een kind op komst. Voor mij hoeft dat groot, groter, grootst ook niet zo.
There is always something happening, and it's usually right now
Wat een verwend gedrag: het vrouwtje zit te mokken omdat ze niet ten huwelijk is gevraagd. Ik geef de man groot gelijk.
Niet zo miepen en wees blij dat je een relatie hebt die nu (sinds een jaar pas) goed loopt.
Vrouwe_justitia schreef:
05-01-2018 17:23
Oh je denkt dat ik hem hierom een egoïst noem? Haha als je beter las kon je zien dat dat helaas een nare eigenschap van hem is. Maar ik zie dat iedereen een perfecte partner heeft zonder mindere karaktereigenschappen. Ik weet nu wat ik moet doen. Een andere perfecte man zoeken? 😂😂😂
Ik heb inderdaad de perfecte partner, voor mij. En zonder mindere karaktereigenschappen, anders was ik niet bij hem. Hij heeft wel eigenschappen die ik niet heb en soms zijn we het niet eens, maar verder ...

Ik vind geven en nemen niet van toepassing als je partner echt een eigenschap heeft waarmee je constant botst of die je echt verafschuwd. Dan word het geven namelijk een gunst en een opoffering en het nemen word een recht omdat jij al zoveel van zijn verschrikkelijke egoïsme heb geslikt. Lijkt me geen goede basis om te trouwen. Denk er nog eens over na zou ik zeggen.
Moiren’ schreef:
05-01-2018 17:46
Niks van gemerkt. Toen we eenmaal bepaalde keuzes hadden gemaakt maanden ervoor, was alles prima. We waren beide heel relaxed en het was de mooiste dag van ons leven. Geen stress, geen paniek, alleen maar veel voorpret. Had het voor geen goud willen missen.

Verder (ik heb lang niet alles gelezen, dus misschien mosterd en dit is niet perse gericht aan Moiren, al noem ik het in deze quote :p): ik zou nooit een man ten huwelijk vragen. Hell to the no. Dan maar niet trouwen. Een ieder moet het zelf weten, maar wij voelen ons fijn bij sommige genderrollen in onze relatie (en bij sommige ook weer niet). Een beetje hoffelijkheid kan ik erg waarderen. Niets mis mee, we zijn nog steeds helemaal gelijkwaardig :').

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven