Bram of Aaron?
vrijdag 5 januari 2018 om 16:43
Ik ook.AnAppleADay schreef: ↑05-01-2018 16:25Ja dat dacht ik ook, in de Bijbel is het volgens mij inderdaad Aäron. Maar dan zou je inderdaad voor Aron kunnen kiezen om dit misverstand te voorkomen, al vind ik Aaron mooier staan.
Hoeveel mensen zouden Aaron uitspreken als A-aron? Dat kan toch nooit de meerderheid zijn?
vrijdag 5 januari 2018 om 17:54
Ik snap sowieso niet helemaal hoe je dat uit zou moeten spreken, stotterend of zo?Morgenstond schreef: ↑05-01-2018 16:43Ik ook.
Hoeveel mensen zouden Aaron uitspreken als A-aron? Dat kan toch nooit de meerderheid zijn?
vrijdag 5 januari 2018 om 18:04
vrijdag 5 januari 2018 om 18:15
Bij een tweeling Izaak en Ismaël.
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
vrijdag 5 januari 2018 om 18:26
Ik ben niet joods en sowieso niet-gelovig.
Een heleboel namen zijn al in gebruik in mijn zeer directe omgeving en die kunnen dus helaas echt niet meer.
Mijn vriend wilde Aaron en ik had van het begin af aan Bram in mijn hoofd, maar dat vindt hij niet zo geweldig.
Ik vind het maar lastig hoor.
En jammer dat ik geen betere ideeen had/ heb.
Ik heb vriendinnen en die weten al vanaf hun vijfde hoe ze een zoon zouden noemen als ze er 1 kregen.
Ik ben behoorlijk blanco op dat gebied en erg leuke namen die ik hoor zijn vaak dus al bezet.
Of doen me denken aan bvb iemand die ik ken en niet graag mag.
Of mijn vriend vindt het niks.
Pfff, 37 weken nu, toch eens gaan opschieten, vandaar dit topic.
vrijdag 5 januari 2018 om 19:27
Nou mijn oude buurman heette Bram zo'n grijsaard met vettige krulletjes en een snor en hij droeg bretels op zijn vette spijkerbroek en reed in een busje. brrrr
Dan toch maar voor Aaron
you go girl
vrijdag 5 januari 2018 om 19:35
Hier komt die variant wel voor (maar woon ook redelijk in de bible belt).Morgenstond schreef: ↑05-01-2018 16:43Ik ook.
Ik vraag me vooral af waarom die dubbel A als je geen bijbelse associatie wilt? Je hebt 'm voor de uitspraak niet nodig.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:27
Het is niet de naam die een persoon populair maakt, maar een persoon die een naam populair maakt. Dus al heet je kind bij wijze van spreken Sukkel, als het een populaire persoonlijkheid wordt, dan wil iedereen zijn kind ook Sukkel noemen.
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:35
Absoluut Bram. Aaron vind ik geen mooie klank hebben.
Maar als ik jullie was zou ik gewoon eens de top 100 (of 200) jongensnamen uitprinten (×2) en dan allebei apart van elkaar gaan strepen. Wat je absoluut niet mooi vindt streep je door. Namen waar je over twijfelt laat je staan. Namen die je mooi vindt daar zet je een uitroepteken achter.
Daarna leg je beide lijsten naast elkaar en je komt vast tot verrassende inzichten.
Maar als ik jullie was zou ik gewoon eens de top 100 (of 200) jongensnamen uitprinten (×2) en dan allebei apart van elkaar gaan strepen. Wat je absoluut niet mooi vindt streep je door. Namen waar je over twijfelt laat je staan. Namen die je mooi vindt daar zet je een uitroepteken achter.
Daarna leg je beide lijsten naast elkaar en je komt vast tot verrassende inzichten.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:19
ik moest ook aan beugel bekkie denken hahaKoffiehagedis schreef: ↑05-01-2018 18:26Aaron. (wellicht vanwege wat jeugdsentiment door Beugelbekkie trouwens
)