Veel verdriet, niet ten huwelijk gevraagd

05-01-2018 16:34 408 berichten
Verwijderd
anoniem_361969 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 19:49
Reden: Verwijderd
98.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hoi,
Ik begrijp je helemaal, maar in dit geval is het je fout geweest.

Dat jullie van elkaar goed weten wat er gehoopt/verwacht wordt, is alleen maar goed, maar een idee in je hoofd stoppen en je aan die verwachting blindelings houden, zorgt voor zulke vervelende gevoelens.

Ik heb bij mijn ex ool een hoop gehoopt en had zelf een hoop verwachtingen maar guess what... Ik kwam daar zeeeeeer teleurgesteld uit.
En weetje? ik kon hem niet eens kwalijk nemen, want het was mijn fout dat ik mezelf vanalles wijs heb gemaakt.

Probeer dat even voor jezelf op een rijtje te zetten, dan gaan de vervelende gevoelens richting je vriend vanzelf weg.

Als je hem nu daarop aan gaat spreken, dan moet je ook weten dat je de eventuele consequenties ervan moet accepteren.
Het kan voor hem heel onterecht overkomen.

Suc6 en veel geluk samen :)
Mja, wij zijn getrouwd omdat het belastingtechnisch beter was en met kinderen hebben en krijgen was het ook makkelijker (bij oudste waren we niet getrouwd, moest hij gezag aanvragen, kind aangeven) geen romantische redenen. Ik hou niet meer of minder van hem sinds onze trouwdag, sterker nog, we weten niet eens de precieze datum zonder erover na te denken.
Onze band is wel verdiept (en vereeuwigd) voor ons gevoel toen we een kind kregen. (voor ons trouwen) En opnieuw toen we ons 2e kind kregen. (toen we al getrouwd waren)
een relatie met veel ups en downs

Mijn gevoel is zelfs nu even een heel stuk minder voor hem.

Ja! Echt dé perfecte en stabiele basis om te gaan trouwen :flirting: !
Leuk topic wel, dit.
Don't waste your time or time will waste you.
Waarom wil je zo nodig trouwen? Is-ie dan van jou ofzo, wat meteen impliceert dat-ie dat nu niet is?
fluttershy schreef:
05-01-2018 18:19
Ik vind dit echt een vaag topic, maar het thema wel interessant.

Ik was er van overtuigd dat ik nooit wilde trouwen en in een nieuwe relatie ontdek ik dat mijn meisjesdroom nog wel leeft. Die bruiloft is leuk, maar ik zou vooral graag willen dat iemand ooit bewust kiest dat hij de rest van zijn leven met me wil delen. Nu nog veel te vroeg, maar ooit misschien als blijkt dat het samen inderdaad werkt? :flirting:

Helaas heeft mijn vriend aangegeven nooit te willen trouwen. Stiekem doet dat wel wat met me. Gevoelsmatig van mijn kant gaat hij dus nooit 100% voor mij gaan :sigh:

Omdat we nu nog pril zijn bedenk ik wel eens of dat betekent dat we sowieso niet bij elkaar passen en ik beter nu al verstandig kan zijn en verder kijken naar een man die dat wel ooit als mogelijkheid ziet met de juiste vrouw.

Dit dus even los van de zelf gecreëerde tragedies van de TO.

Ik zie dat echt precies andersom. Wij zijn niet getrouwd en juist omdat we wat makkelijker uit elkaar zouden kunnen, heb ik het gevoel dat we elke dag weer voor elkaar kiezen. Mijn vriend wil ook niet trouwen en als ik had gedacht als jij, zou ik de allerbeste man ter wereld misgelopen zijn. Zo zonde. Hij is de beste voor mij en na 22 jaar ben ik nog steeds smoorverliefd op hem.
oudebaas schreef:
05-01-2018 17:37
Ik heb een perfecte partner in de zin van dat we elkaar goed aanvoelen, geen conflicten hebben, goed matchen qua seks en we de minpunten van elkaar klein en onbeduidend vinden.

Je partner een nare eigenschap toekennen, en uit het lood geslagen zijn als het vakantiescenario niet uitkomt belooft niet veel goeds voor de lange termijn.
+1
Ohhh..... mijn Disney meisjeshart breekt toch wel een beetje van al deze droge en cynische reacties hoor!

Maar velen hier hebben natuurlijk gelijk voor wat betreft weinig meerwaarde, slechts een contract met de staat, peperduur en vrouw kan man ook vragen.
Interessant topic! Dat Disney prinsessen gevoel heb ik nog ergens deep down ook zitten, maar uiteraard is mijn leven niet zoals Assepoester verlopen en ben ik nu een alleenstaande moeder van 31 zonder man noch ring..
Het idee dat je de naam van je man draagt en jullie voor "altijd" aan elkaar verbonden zijn vind ik gewoon iets heerlijk romantisch hebben. Kan ook echt smullen van Say yes to the dress en films a la Notting Hill (wanneer ga ik mijn droomman die superknap is maar dat uiteraard niet weet van zichzelf in een stoffige boekenwinkel ontmoeten?)

😁

Maar voetjes weer op de aarde: TO, ik kan ergens je teleurstelling begrijpen. Maar tel je zegeningen. Heb je een lieve man waar je oud mee wil worden? Dan is je leven eigenlijk al compleet.
Ik zou maar al te blij zijn in jouw situatie! Ik had een man die wel wilde trouwen maar mij verder bar slecht behandelde: gelukkig is dat huwelijk er nooit gekomen!
Het kan wellicht geen kwaad om er nog Eens subtiel over te beginnen. Dan weet hij beter hoe jij erover denkt.
Ga die arme man nu niet afstraffen!
fluttershy schreef:
05-01-2018 18:50
Kinderen heb ik al van een andere man, eigenlijk is mijn nest compleet en ik begin ook richting de leeftijd te gaan om er niet meer aan te beginnen.

Ik verdien het dubbele van zijn salaris en ga zelfs op termijn richting het drievoudige of meer, dus financieel is het ook geen criterium om al dan niet te trouwen.

Samenwonen vind ik niet meer interessant, heb ik ook al met vier mannen gedaan en spullen zijn snel gepakt in praktijk. Dat heeft voor mij weinig betekenis meer.

Die belofte voor de eeuwigheid, die zou ik graag ooit willen doen en krijgen. Uiteraard alleen met de juiste persoon in de juiste relatie. Misschien komt het er nooit van in praktijk.

Ik zie geen alternatieven met dezelfde betekenis.
.
Maar met trouwen heb je toch net zo snel ingepakt? Hoeveel is zo'n 'belofte' meer waard, dan de beloftes, die jij kennelijk al aan 4 andere mannen hebt gedaan of zij aan jou?

Ik ging samenwonen 'voor altijd', met de kanttekening dat je nooit kunt zeggen hoe het zal gaan. Zo zou ik ook getrouwd zijn, met dezelfde belofte. Een samenlevingscontract teken je net zo goed met getuigen en was vooral voor bescherming van elkaars zekerheid, net als trouwen.

Waarom denk je dan dat zo'n dag ineens veel meer waard is?
Later is nu
Caracolita schreef:
05-01-2018 20:55
Ohhh..... mijn Disney meisjeshart breekt toch wel een beetje van al deze droge en cynische reacties hoor!

Maar velen hier hebben natuurlijk gelijk voor wat betreft weinig meerwaarde, slechts een contract met de staat, peperduur en vrouw kan man ook vragen.
Interessant topic! Dat Disney prinsessen gevoel heb ik nog ergens deep down ook zitten, maar uiteraard is mijn leven niet zoals Assepoester verlopen en ben ik nu een alleenstaande moeder van 31 zonder man noch ring..
Het idee dat je de naam van je man draagt en jullie voor "altijd" aan elkaar verbonden zijn vind ik gewoon iets heerlijk romantisch hebben. Kan ook echt smullen van Say yes to the dress en films a la Notting Hill (wanneer ga ik mijn droomman die superknap is maar dat uiteraard niet weet van zichzelf in een stoffige boekenwinkel ontmoeten?)

😁

Maar voetjes weer op de aarde: TO, ik kan ergens je teleurstelling begrijpen. Maar tel je zegeningen. Heb je een lieve man waar je oud mee wil worden? Dan is je leven eigenlijk al compleet.
Ik zou maar al te blij zijn in jouw situatie! Ik had een man die wel wilde trouwen maar mij verder bar slecht behandelde: gelukkig is dat huwelijk er nooit gekomen!
Het kan wellicht geen kwaad om er nog Eens subtiel over te beginnen. Dan weet hij beter hoe jij erover denkt.
Ga die arme man nu niet afstraffen!
Ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden toen wij trouwden. Zijn naam is erachter geplakt. Niks romantisch aan hoor, ook niet als je zijn naam aanneemt ;-)
Maar....wéét jouw man vriend dat jij dit hoopte? Weet hij dat je zo teleurgesteld bent? Weet hij dat dit zélfs teweeg heeft gebracht dat jij nu anders voor hem voelt?
enn wijzigde dit bericht op 05-01-2018 23:01
Reden: Oooops
4.14% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
05-01-2018 22:58
Maar....wéét jouw man
Dat is hij nog niet hè :proud:
Ana_Isabel2 schreef:
05-01-2018 23:00
Dat is hij nog niet hè :proud:
Je bent me net voor, heb het al aangepast. Het ging echt per ongeluk. :proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Haha, sorry, die was echt grappig.
Enn schreef:
05-01-2018 23:01
Je bent me net voor, heb het al aangepast. Het ging echt per ongeluk. :proud:
Ik vond het al niks voor jou! ( jij let altijd zo goed op.)
JollyRider schreef:
05-01-2018 17:45
De kleinste kans op verbroken relaties heb je als je beiden jong en vanuit ouderlijk huis trouwt.

Tweede relaties en meer: notoire bronnen van breuken.

Samenwonen zonder trouwen hangt er een beetje tussen
Ja. Ik ken die onderzoeken wel en dat er sneller wordt gescheiden met samengestelde gezinnen begrijp ik, na heel lamg samenwonen gaan trouwen verhoogt de kans op scheiden snap ik ook, maar jong vanuit het ouderlijk huis kan ik zelf alleen maar verklaren doordat het waarschijnlijk koppels van zeer kerkelijke komaf zijn, waar scheiden not-done is. Dus, ok, ze scheiden niet, maar hoe gelukkig is hun huwelijk.

Ik heb meer informatie nodig dan zo met conclusies gooien. Weet jij de oorzaak?
fluttershy schreef:
05-01-2018 18:19

Helaas heeft mijn vriend aangegeven nooit te willen trouwen. Stiekem doet dat wel wat met me. Gevoelsmatig van mijn kant gaat hij dus nooit 100% voor mij gaan
Nee dat is dus niet zo. Ik, zwanger en vrouw (hoe toevallig :rofl: ) wil absoluut niet trouwen! Nu niet en nooit niet. Maar voor mijn vriend voel ik niks dan liefde. Hij is de perfecte man voor mij, doe elke dag mijn best om hem gelukkig te maken en zie ons zeker de rest van onze leven samen zijn. Voor mij zit dat niet in juridisch zijn vrouw zijn, maar in wat ik voel als hij thuis komt of als wij naast elkaar wakker worden. Ik vind het super fijn voor andere dat zij willen trouwen en huil op bruiloften maar ik wil het zelf nooit doen. Het heeft niks met niet ‘verbonden’ willen zijn of niet voor hem willen kiezen, dat doe ik wel en elke dag.
Vrouwe_justitia schreef:
05-01-2018 17:33
Nee snap ik star xD maar wat zeggen ze nou over liefde? Ook elkaar accepteren toch. Daar horen ook de mindere kanten bij. Maar toevallig heeft niemand die hier. Wat een kennis😁
Wat ik vooral vreemd vind is dat je nu minder gevoel voor hem hebt. Is hij dan nu ineens een andere man geworden? Wil je dan eigenlijk nog wel met hem trouwen? Stel dat hij over 2 maanden op een totaal onverwacht moment alsnog dat huwelijksaanzoek doet. Ga je hem dan afwijzen omdat je zo teleurgesteld bent dat hij het tijdens deze vakantie niet heeft gedaan?

Waarschijnlijk ben ik een stuk ouder dan jij en kijk ik (daardoor?) anders tegen dingen aan. Ik ben al eens getrouwd geweest en hoef dat nooit meer mee te maken. Ik vind een mooi huwelijksaanzoek tijdens een bijzondere vakantie ook niet het ultieme wat een man kan doen. Voor mij is het belangrijker dat je in het dagelijks leven gelukkig met elkaar bent en elkaar kleine pleziertjes doet. Op welke manier dan ook. Dat zegt mij veel meer dan een officiële belofte om altijd bij elkaar te blijven.

Ik begrijp ook niet dat je er 'veel verdriet' van hebt. Kan me wel voorstellen dat je het misschien jammer vond. Maar 'veel verdriet?'. Is het dat je dit gebaar van hem nodig had om overtuigd te zijn van zijn liefde voor jou? Twijfel je aan die liefde? Ik ben echt benieuwd wat daar achter zit.
Perzina schreef:
05-01-2018 23:15
Ja. Ik ken die onderzoeken wel en dat er sneller wordt gescheiden met samengestelde gezinnen begrijp ik, na heel lamg samenwonen gaan trouwen verhoogt de kans op scheiden snap ik ook, maar jong vanuit het ouderlijk huis kan ik zelf alleen maar verklaren doordat het waarschijnlijk koppels van zeer kerkelijke komaf zijn, waar scheiden not-done is. Dus, ok, ze scheiden niet, maar hoe gelukkig is hun huwelijk.

Ik heb meer informatie nodig dan zo met conclusies gooien. Weet jij de oorzaak?
.
Ik heb eigenlijk de keren dat ik dit zag gebeuren, dus lang samenwonen, trouwen en dan scheiden, het idee gehad dat het huwelijk een soort noodsprong was. Relatie niet meer zo goed, maar als er dan getrouwd werd, zou het állemaal anders worden. Tegen beter weten in toch nog je liefde bezegelen ofzo. Nouja.. we hielden er leuke feestjes aan over, dat wel. Hoewel juist die huwelijksfeesten voor mij een bevestiging waren, dat ik dát niet hoefde.

Maar goed, dat is wat ik gezien heb en mijn idee daarbij. Dat is niet na onderzoek.
Later is nu
Dreamer schreef:
05-01-2018 23:27
.
Ik heb eigenlijk de keren dat ik dit zag gebeuren, dus lang samenwonen, trouwen en dan scheiden, het idee gehad dat het huwelijk een soort noodsprong was. Relatie niet meer zo goed, maar als er dan getrouwd werd, zou het állemaal anders worden. Tegen beter weten in toch nog je liefde bezegelen ofzo. Nouja.. we hielden er leuke feestjes aan over, dat wel. Hoewel juist die huwelijksfeesten voor mij een bevestiging waren, dat ik dát niet hoefde.

Maar goed, dat is wat ik gezien heb en mijn idee daarbij. Dat is niet na onderzoek.
Die snap ik.

Ik bedoel dat huwelijken die vanuit huis gesloten worden op jonge leeftijd de grootste slagingskans hebben. Ik kan dan alleen maar als oorzaak bedenken voor het ‘slagen’ dat deze koppels erg kerkelijk zijn en niet mogen scheiden. Maar dat vul ik nu in. Ben benieuwd wat als reden genoemd wordt officieel.
Ana_Isabel2 schreef:
05-01-2018 23:09
Ik vond het al niks voor jou! ( jij let altijd zo goed op.)
En toch ondanks alle terechte nuchtere reacties in dit topic denk ik dat TO er wel verstandig aandoet om haar gevoelens te delen met haar vriend. Als zij nu niet deelt en hier alleen mee blijft zitten zonder dit uit te spreken dan bestaat de kans dat zij echt gaat handelen naar haar gevoelens

TO: waarschijnlijk heb je een van de leukste mannen op aarde? Wel van het soort dat zaken zoals ditgewoonweg niet aanvoelt? Brij logisch toch? Een man die weinig om trouwen geeft en echt geen idee heeft hoe belangrijk het voor jou is? Maar wel leuk?

Vertel hem hoe jij je voelt, dan heb jij in ieder geval vanuit jou de lucht geklaard. Daarmee krijg je vermoedelijk nog steeds niet wat je zo hoopt maar dan wéét hij tenminste wel waardoor jij je meer terugtrekt. Dat is wel zo eerlijk toch? Nu moet de man maar gissen en missen en één ding weet ik zeker; als jij niet veel met hem hebt gedeeld hierover en dus al weer even in stilte naast hem hebt zitten hopen, dan gaat hij er écht niet vanzelf achterkomen. Van geen kant, geloof me.
enn wijzigde dit bericht op 05-01-2018 23:41
18.53% gewijzigd
Perzina schreef:
05-01-2018 23:32
Die snap ik.

Ik bedoel dat huwelijken die vanuit huis gesloten worden op jonge leeftijd de grootste slagingskans hebben. Ik kan dan alleen maar als oorzaak bedenken voor het ‘slagen’ dat deze koppels erg kerkelijk zijn en niet mogen scheiden. Maar dat vul ik nu in. Ben benieuwd wat als reden genoemd wordt officieel.
.
Oh, dat zou ik ook zo in kunnen vullen, want ik zie juist veel relaties, die jong begonnen zijn, sneuvelen. En bijna niemand gaat gelijk trouwen vanuit ouderlijk huis in mijn omgeving.
Later is nu
Enn schreef:
05-01-2018 23:34
En toch ondanks alle nuchtere reacties in dit topic denk ik dat TO er echt verstandig aandoet om haar gevoelens te delen met haar vriend. Als zij nu niet deelt en hier alleen mee blijft zitten zonder dit uit te spreken dan bestaat de kans dat zij echt gaat handelen naar haar gevoelens

TO: waarschijnlijk heb je een van de leukste mannen op aarde die dit soort zaken geweoonweg niet aanvoelt, wellicht weinig om trouwen geeft en echt geen idee heeft hoe belangrijk het voor jou is? Maar wel leuk? Vertel hem hoe jij je voelt, dan heb jij in ieder geval vanuit jou de lucht geklaard. Daarmee krijg je wellicht niet wat je zo hoopt maar dan wéét hij tenminste wel waardoor jij je meer terug trekt.
.
Goede tip!
Vriend heeft het waarschijnlijk over 'wel een keer trouwen' gehad, maar meer gedacht aan die andere scenario's, die hier wel genoemd worden. Op een dag wakker worden en zoiets zeggen als "wanneer zullen we?". Maarja, hoe goed kent hij TO dan he.

Verder eens met het laatste stukje van Sunshine. Waarom is je gevoel nu zo anders, waarom ben je zo enorm verdrietig? Kan een man ook echt voor je gaan, voor jouw gevoel, zonder een romantisch aanzoek?
Later is nu
Wat is er in hemelsnaam zo belangrijk aan trouwen dat je nu minder voor hem voelt?

Hoe oud ben je?
Eerlijk: ik heb in de loop der jaren heùl vaak laten vallen dat ik wilde trouwen & op het moment dat ik ten huwelijk gevraagd werd had ik er spijt van.

Niet omwille van het trouwen of m'n liefde voor m'n man, maar het voelde niet 100% spontaan.
Dat was het wel (zijn tempo, zijn timing en zijn manier), maar toch zou ik het achteraf bekeken er niet zo dik op gelegd hebben :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven