Waar wonen rond Amsterdam?

22-02-2009 15:53 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

De kogel is door de kerk, mijn vriend en ik gaan verhuizen! Wij wonen nu binnen de ring van Amsterdam, maar omdat we groter willen wonen en geen torenhoge huur kwijt willen zijn, gaan we zoeken naar buiten de ring en omringende plaatsen.

Wie heeft een tip voor waar het leuk wonen is? Osdorp, Duivendrecht, Diemen, Zaandam, Amstelveen, misschien een andere plaats?

En mijn tweede vraag: hebben jullie nog tips voor websites die huurwoningen aanbieden? Ik ken direct wonen, rooftrack, funda, maar wie weet heeft iemand nog een gouden tip

Alvast bedankt voor het meedenken!
www.immo-rent.nl

Duurder, maar wel vaak woningen in aanbod...

Heel veel uitzoek-plezier en succes met het verhuizen!
vesteda?

En wat vind je van Oudekerk aan de Amstel?
anoniem_74559 wijzigde dit bericht op 22-02-2009 16:39
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Inschrijven bij Woningnet. www.woningnet.nl
.
Bij Osdorp heb je de wijken Nieuw Sloten en de Aker. Hier heb je mooie huizen tussen zitten. Osdorp zelf is niet zo heel erg geweldig, veel vervelende allochtonen jeugd, het is heel erg achteruit gegaan. Ik woon daar zelf in een heel mooi appartement maar wil ook verhuizen. Misschien Amstelveen.

Gr. Annmary
De Aker inderdaad, Nieuw Sloten, Oud Sloten (alhoewel ik niet denk dat je daar snel een huurwoning vind) Badhoevedorp, Amstelveen.
Mijd Diemen asjeblieft.

Hoog crimineel gedoe en het ziet er niet uit.
Anders ga je lekker naar Almere! Daar is een speciaal topic over...
Uithoorn.

Particulier huren is sowieso gewoon duur.
quote:Zamirah schreef op 22 februari 2009 @ 17:19:

Anders ga je lekker naar Almere! Daar is een speciaal topic over...

Almere? Ben jij heulemaal gek of zo? Daar wil je toch niet dood gevonden worden?

(wel grappig: ieder nieuw topic over waar te wonen, wordt Almere nu aangehaald, het heeft wel indruk gemaakt he? )
Overigens is huren in de vrije sector overal duur. Zelfs in Almere moet je dan rekenen op huren vanaf zo'n 800 euro. Dat zal dus dichterbij Amsterdam nog wel een stuk hoger liggen.
Het was als geintje bdoeld, Liv....
Bedankt voor het meedenken!

Het gaat me overigens ook niet om goedkoop wonen, maar wij willen liever geen 900 euro betalen voor 60 m2 en binnen de ring van Amsterdam zit je al snel aan dat soort prijzen.

De sites ga ik zeker bekijken, dank jullie wel!

Star, ik denk dat het voor het inschrijven al wel te laat is, aangezien je tegenwoordig al minstens 7 jaar ergens ingeschreven moet staan. Of werkt het bij die organisatie anders dat je weet?

De Aker, Badhoevedorp, Nieuw Sloten, Amstelveen... ga ik zeker onthouden! En Diemen dus niet, goed om te weten

Nog meer tips zijn zeker welkom!
Je kunt je in ieder geval alvast inschrijven voor over ongeveer 10 jaar, mocht je dan nog steeds willen huren?
Hoi Marijn,

Wat Woningnet betreft: ze tellen de jaren die jij/je vriend/jullie nu al in je huidige huis wonen. Dus: hoe lang wonen jullie (of degene wie hoofdhuurder is) in jullie huis? ALs dat 10 jaar of meer is, heeft het wel zin om op woningnet in te schrijven (korter niet, want er zijn zoveel mensen die minstens 10 jaar in hun huis wonen dat je nooit aan bod komt).

Daarnaast: is woningruil nog een idee?

En als je bereid bent om toch wat meer te betalen, soms zie ik redelijk betaalbare koophuizen staan in Amstelveen en Amstelveen is best leuk en vrij groen. LAngs de metro veel flats maar ook leuke oude buurtjes.

Succes!
ik zag dat immo maar weinig in de aanbieding heeft.

deze heeft er meer (maar ook niet goedkoop):

www.rotsvast.nl En misschien is Purmerend een optie?
.
Oude binnenstad van Purmerend (imo veel beter dan Diemen, Osdorp, Duivendrecht etc.) is redelijk goedkoop als je zou willen kopen. Jaren dertig woningen, 120m2 voor ¤180.000.
Wat trouwens ook wel leuk is en goedkoper dan de al genoemde plaatsen is Hoorn. Wel wat verder van Amsterdam maar er staan leuke huizen en zomers is het heerlijk aan het IJsselmeer.
.
Als je qua werk aan Amsterdam gebonden bent, is dat niet een hele fijne woonplek, best ver nog in de spits...
Purmerend- Amsterdam is ook geen pretje met de auto in de spits. Met de bus of tein is het wel weer wel prima te doen. Als je idd met de auto naar Amsterdam moet is het wel handig om aan de voor jou goede kant van Adam te gaan wonen.
.
Als je in de oude binnenstad van Purmerend woont, ben je (juist in de spits) in een kwartier op Amsterdam CS idd.
Met de bus ja

En wat betreft die goedkope huizen in de binnenstad van P´end- moet je wel de fundering laten checken....
.
Klopt, maar in de Bloemenbuurt zit dat over het algemeen wel goed.

Ja, hahaha, vergat erbij te zeggen dat het met de bus was. Maar idd, dankzij de spitsstrook gaat de bus dus supersnel. Maar goed, er zijn mensen die per se met de auto naar het werk willen en dan heb je er niets aan.
quote:Zamirah schreef op 23 februari 2009 @ 20:11:

Het was als geintje bdoeld, Liv.... Dat van mij ook, Zamirah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven