Friendly Drama
vrijdag 5 januari 2018 om 20:22
Hoi lieve mensen op dit forum,
In de zomervakantie ben ik met mijn beste vriendin 4 dagen naar Barcelona gegaan. Wij zijn twee twintigers en ze had toen net een week officieel een relatie met haar nieuwe vriend. Deze jongen besloot om op dag 2 van onze trip ook langs te komen, samen met zijn broertje en een vriend. Dit verpestte mijn vakantie, omdat ik twee dagen het vijfde wiel was.
Mijn vriendin en ik gaan al terug sinds de kleuterklas, maar deze vakantie heeft een enorme deuk in onze vriendschap gemaakt. Haar relatie neemt haar bijna volledig op en ze toont amper nog interesse in mij of onze vriendschap. Ik hoor nauwelijks nog wat van haar en heb haar al weken niet gezien. Hoe kan ik deze vriendschap nog redden?
xxxx a friendly face
In de zomervakantie ben ik met mijn beste vriendin 4 dagen naar Barcelona gegaan. Wij zijn twee twintigers en ze had toen net een week officieel een relatie met haar nieuwe vriend. Deze jongen besloot om op dag 2 van onze trip ook langs te komen, samen met zijn broertje en een vriend. Dit verpestte mijn vakantie, omdat ik twee dagen het vijfde wiel was.
Mijn vriendin en ik gaan al terug sinds de kleuterklas, maar deze vakantie heeft een enorme deuk in onze vriendschap gemaakt. Haar relatie neemt haar bijna volledig op en ze toont amper nog interesse in mij of onze vriendschap. Ik hoor nauwelijks nog wat van haar en heb haar al weken niet gezien. Hoe kan ik deze vriendschap nog redden?
xxxx a friendly face
anoniem_361984 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 20:45
Reden: Sommige info was misschien overboden, maar het liefst zou ik echt tips ontvangen over hoe ik een gesprek hierover begin met haar.
Reden: Sommige info was misschien overboden, maar het liefst zou ik echt tips ontvangen over hoe ik een gesprek hierover begin met haar.
19.98% gewijzigd
vrijdag 5 januari 2018 om 22:25
Same here... snap echt niet waar het over gaat. Meisje gaat klagen over iets van een klein half jaar geleden en nu is ze verdrietig. Haar familie, vrienden en therapeut begrijpen haar niet.
Niemand behalve de geluksvogels die de originele post hebben gelezen toen haar vriendje nog uithuilde bij haar oma omdat ze op de scooter naar Barcelona was gekomen met haar bridge-vriendin. Of zoiets.
Deur open, volgende storyteller komt binnen en begint met een dubbele whisky. Dan krijg je dit soort gesprekken.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:28
Het is echt simpel, Enn. To ging op een vierdaagse vakantie met haar bestie van de kleuterschool. Vriendje van bestie kwam ongevraagd ook. Niet leuk voor to. To voelde zich derde wiel. Of vijfde, dat weet ik niet zeker. To is boos. Vriendje moest huilen.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:29
Maar iemand heeft het ook over 4 jaar, serieus wat een vreemd topic. Net alsof iedereen Chinees praat maar het in Nederlands schrijft.Lenn12345 schreef: ↑05-01-2018 22:25Same here... snap echt niet waar het over gaat. Meisje gaat klagen over iets van een klein half jaar geleden en nu is ze verdrietig. Haar familie, vrienden en therapeut begrijpen haar niet.
Niemand behalve de geluksvogels die de originele post hebben gelezen toen haar vriendje nog uithuilde bij haar oma omdat ze op de scooter naar Barcelona was gekomen met haar bridge-vriendin. Of zoiets.
Deur open, volgende storyteller komt binnen en begint met een dubbele whisky. Dan krijg je dit soort gesprekken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:30
Heey thanks, maar ik heb genoeg meegemaakt en genoeg lessen geleerd. Ik knok voor alles wat ik doe, daarom ben ik waar ik nu ben. De reden dat ik überhaupt dit topic startte is omdat het leven mij leert dat je niet alles alleen hoeft te doen. Ik vroeg hulp. Wat kreeg ik? Commentaar, sarcasme en uithalen. Gelukkig is dit allemaal anoniem, hè? Ik weet niets van jullie persoonlijke leven en jullie weten niets van het mijne. Misschien was meer context juist nodig.Doreia schreef: ↑05-01-2018 22:18Succes in je leven meisje, ik hoop dat de uiteindelijke les waarin je leert stoppen met zwelgen niet keihard is. Het leven geeft je lessen te leren. Soms subtiel, zoals deze. Leer je hem nu niet, dan komt er een volgend leermoment voor deze les, alleen ietsje zwaarder. Pak het op en keer hem nu. Een volgende les kan zomaar een loeizware zijn.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:31
Het vriendje van bestie? En waar komen oma , drama's met snotter en slijm dan om de hoek kijken? En wie moet er nu nog in drievoud excuses aanbieden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:32
Dat schijnt dan weer over haar moeder te gaan. Wat die nou weer in spanje kwam doen weet ook niemand. Het doet er ook niet toe, we komen vanzelf wel een keer bij Sinterklaas terecht uiteindelijk. Die zal er ook wel ergens rondgelopen hebben.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:33
Don't mess with my mama!FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 22:20Ik accepteer het niet dat de blame verplaatst wordt naar hoe mijn ouders mijn opvoeding hebben gedaan.
Oftewel, als je niet de gewenste antwoorden/feedback krijgt, haal je er van alles bij om het maar af te leiden waarover het in oorsprong gaat. Je kort je OP in omdat er irrelevante dingen in stonden, om vervolgens met nog volslagen meer irrelevante informatie op de proppen te komen. Om te hopen dat je nu wel gelijk krijgt dat je vriendin 2 van je 4 vakantie dagen heeft verpest en haar vriend Excuses moet aanbieden!
Echt, stop met zwelgen en drama te schoppen.
Geloof me, rl had je hem net zo gekregen.FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 22:30Heey thanks, maar ik heb genoeg meegemaakt en genoeg lessen geleerd. Ik knok voor alles wat ik doe, daarom ben ik waar ik nu ben. De reden dat ik überhaupt dit topic startte is omdat het leven mij leert dat je niet alles alleen hoeft te doen. Ik vroeg hulp. Wat kreeg ik? Commentaar, sarcasme en uithalen. Gelukkig is dit allemaal anoniem, hè? Ik weet niets van jullie persoonlijke leven en jullie weten niets van het mijne. Misschien was meer context juist nodig.
Vriendje van bestie moet nog excuses aanbieden. Snotter en slijm komt van to, tijdens het uithuilen bij familie, inclusief oma.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:34
Of een goede wake up call.FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 22:30Heey thanks, maar ik heb genoeg meegemaakt en genoeg lessen geleerd. Ik knok voor alles wat ik doe, daarom ben ik waar ik nu ben. De reden dat ik überhaupt dit topic startte is omdat het leven mij leert dat je niet alles alleen hoeft te doen. Ik vroeg hulp. Wat kreeg ik? Commentaar, sarcasme en uithalen. Gelukkig is dit allemaal anoniem, hè? Ik weet niets van jullie persoonlijke leven en jullie weten niets van het mijne. Misschien was meer context juist nodig.
Vriendje van de bestie ja. Eenmaal thuis zichzelf in het gras geworpen en om zich heen graaiend de madeliefjes uit het gras getrokken uit wanhoop (he, die hebben we lang niet gezien) maar dan in oma’s schoot (hence; de snotter en slijm) en de bestie moet dik nog een keer het enorme leed erkennen van het weekendtripje drama.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 22:35
0.92% gewijzigd
Orangetree schreef: ↑05-01-2018 22:34Vriendje van de bestie ja. Eenmaal thuis zichzelf in het grasgeworpen en om zich heen de madeliefjes uit het gras getrokken uit wanhoop (he, die hebben we lang niet gezien) maar dan in oma’s schoot (hence; de snotter en slijm) en de bestie moet dik nog een keer het enorme leed erkennen van het weekendtripje drama.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:35
vrijdag 5 januari 2018 om 22:37
*steekt hoofd om de deur , knikt nog steeds vriendelijk enzo*
Omfg, grow up and grow a pair.
Néxt.
*zoef weg is hoofd*
vrijdag 5 januari 2018 om 22:39
Ja, laten we allemaal even lekker een jonge meid uitleggen dat wij allemaal nooit een leuk moment in ons leven hebben gehad en overal worden genegeerd op vakantie en dan toch maar vrolijk blijven.
Het was gewoon niet handig van die vriendin en die vriend.
Mijn man had het lekker uit mogen zoeken en onze tasjes mogen dragen bij het winkelen, en ik denk dat hij er niet eens tussenkomt met ons gekakel, als hij zo op kwam dagen.
Vriendin had ook wel wat anders kunnen reageren.
Mijn man had het lekker uit mogen zoeken en onze tasjes mogen dragen bij het winkelen, en ik denk dat hij er niet eens tussenkomt met ons gekakel, als hij zo op kwam dagen.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:41
Duh.Het-groepje schreef: ↑05-01-2018 22:39Ja, laten we allemaal even lekker een jonge meid uitleggen dat wij allemaal nooit een leuk moment in ons leven hebben gehad en overal worden genegeerd op vakantie en dan toch maar vrolijk blijven.
Maar om daar een half jaar later nog om te moeten huilen is best gek.
vrijdag 5 januari 2018 om 23:11
Zal ik eens een drama schoppen vanwege het ontbreken van cruciale info? Hoe waren ze naar Barcelona gekomen en waarom maakte wie het nou uit met oma? Die vriend van de broer van die vriendin of mis ik ietsDoreia schreef: ↑05-01-2018 22:33Don't mess with my mama!
Oftewel, als je niet de gewenste antwoorden/feedback krijgt, haal je er van alles bij om het maar af te leiden waarover het in oorsprong gaat. Je kort je OP in omdat er irrelevante dingen in stonden, om vervolgens met nog volslagen meer irrelevante informatie op de proppen te komen. Om te hopen dat je nu wel gelijk krijgt dat je vriendin 2 van je 4 vakantie dagen heeft verpest en haar vriend Excuses moet aanbieden!
Echt, stop met zwelgen en drama te schoppen.
Zijn ze gezamenlijk terug naar Nederland gegaan of allemaal verspreid over boten, bussen, een auto, scooter, zwemband en de lucky one met het vliegtuig?
Dát hoor je dan weer niet. Zo irritant
zaterdag 6 januari 2018 om 00:15
Je belt, gaat langs of appt: ik mis onze vriendschap. Samen ff wat drinken?FriendlyFace schreef: ↑05-01-2018 21:12Mag ik ALSJEBLIEFT gewoon tips hoe ik het gesprek erover begin?
Ik kan toch niet beginnen van: "Hoi, ja het is een halfjaar geleden ofzo maar barcelona was kut".
Ik WEET dat we erover moeten praten, ik heb het geprobeerd. Ik weet alleen niet HOE.
En als je elkaar dan ziet vraag je hoe het maar haar is, hoe het met haar hond/ouders/ vriend is en als het een echte vriendin is komt de rest vanzelf. TenIj je ouwe koeien uit die Barcelona sloot wil graven maar dan geef ik de vriendschap weinig kans.
zaterdag 6 januari 2018 om 02:49
Dat is volgens mij een vorm van fotografisch geheugen
zaterdag 6 januari 2018 om 09:10
Wij noemen dat Zwelgen.PapillonRouge schreef: ↑06-01-2018 02:49Dat is volgens mij een vorm van fotografisch geheugendaardoor kunnen mensen soms gebeurtenissen herleven alsof het opnieuw gebeurd, omdat ze alle details herinneren en bijvoorbeeld emoties.
zaterdag 6 januari 2018 om 10:47
Je kunt het noemen wat je wilt, maar het bestaat. Sommigen hebben dat met het lezen van teksten, wat handig is bij het leren. Anderen hebben het met gebeurtenissen, wat ook betekent dat je nare gebeurtenissen heel goed kunt herleven door maar een klein bruggetje. Het is niet iets waar je voor kunt kiezen, anders had ik wel een fotografisch geheugen willen hebben bij een opleiding!
zaterdag 6 januari 2018 om 10:51
Arme to. Dan wordt ze, na alles wat er al gebeurd is, hier op het forum nog verkeerd begrepen ook....Ze heeft gewoon een fotografisch geheugen...PapillonRouge schreef: ↑06-01-2018 10:47Je kunt het noemen wat je wilt, maar het bestaat. Sommigen hebben dat met het lezen van teksten, wat handig is bij het leren. Anderen hebben het met gebeurtenissen, wat ook betekent dat je nare gebeurtenissen heel goed kunt herleven door maar een klein bruggetje. Het is niet iets waar je voor kunt kiezen, anders had ik wel een fotografisch geheugen willen hebben bij een opleiding!
Sorry, dat had ik niet in de gaten....