Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Bij Ravelry heb je nu het kopje Challenge. Ik heb mezelf als doel gesteld om 12 projecten te gaan maken dit jaar. Ik heb er al eentje af: een hoofdband die matcht bij een mooie sjaal die ik al eerder had gemaakt.

Hebben jullie nog doelen en plannen voor 2018?
Alle reacties Link kopieren
Avondzon schreef:
06-01-2018 10:43
Bij Ravelry heb je nu het kopje Challenge. Ik heb mezelf als doel gesteld om 12 projecten te gaan maken dit jaar. Ik heb er al eentje af: een hoofdband die matcht bij een mooie sjaal die ik al eerder had gemaakt.

Geen doelen, maar ik ben wel met een paar projecten bezig. Mijn eerste doel is om deze af te maken ;-)

Ik schiet al aardig op met de cosy woondeken, en ik heb net bollen Scheepjes Whirl gekocht voor een "crochet between de lines" sjaal. En nog een paar dingetjes. Oh ja, mijn armbrei deken wil ik opnieuw breien want er zit een fout in, maar dat is maar een uurtje werk
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waar kopen jullie betaalbare acryl? Bij de zeeman en wibra raak ik uitgekeken.
Maar andere bollen kosten al snel 3 euro per bol.
Avondzon schreef:
06-01-2018 10:43

Ik heb zo'n enorme doos sokkenwol, dat ik dit jaar wil proberen om één peer sokken per maand te breien. Dat is best een haalbaar doel te tijd, maar misschien komen na zes maanden de sokken m'n neus uit, dus daarom wil ik er niet te straks aan vasthouden. Doel is dat die doos met sokkenwol zoveel mogelijk op is tegen het eind van het jaar.
8102 schreef:
06-01-2018 11:44
Ik koop nooit acryl (gruwelspul), maar Scheepjes heeft veel acryl in het assortiment dacht ik, en Drops ook vast wel. Beijer Populair is dacht ik ook acryl en heel betaalbaar.
8102 schreef:
Stylecraft. Prima prijs/kwaliteit want er zit bijna 300 meter op een bol.
wat een lengte, ik ga even googelen ;-) meer tips?
Gekeken dat zijn de zelfde lengtes als de zeeman bollen. Wel een hoop kleuren.
Ik gebruik ook vooral wibra/zeeman maar de huidige kleuren zijn saai, ik hoop op betere kleuren in de lente..
Daarnaast gebruik ik scheepjes colorcrafter, ongeveer 2.50 per bol. De wol is iets dunner dan zeeman/wibra maar ook veel zachter.

Momenteel bezig met een temparature blanket, iedere dag-temperatuur hoort bij een kleur en zo groeit het dekentje langzaam dit jaar.

en een fel roze granny deken voor het troostdekentje. :-)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
hamerhaai schreef:
06-01-2018 11:42
Geen doelen, maar ik ben wel met een paar projecten bezig. Mijn eerste doel is om deze af te maken ;-)

Ik schiet al aardig op met de cosy woondeken, en ik heb net bollen Scheepjes Whirl gekocht voor een "crochet between de lines" sjaal. En nog een paar dingetjes. Oh ja, mijn armbrei deken wil ik opnieuw breien want er zit een fout in, maar dat is maar een uurtje werk
he hamerhaai jij ook de cosy woondeken aan het maken? mijne is bijna af wil hierna weer iets anders gaan haken.
Wat leuk dit topic,
om te zien wat iedereen aan het maken is.
Zelf ben ik een tafelkleed aan het maken voor op de eettafel.
Hier komt uiteindelijk nog een afneembaar doorzichtige tafelzijl/kleed overheen zodat het goed af te nemen is.
Nu al benieuwd hoe het zal gaan staan :-D (weet niet hoe ik plaatjes moet plakken, dan maar de link toegevoegd)

http://www.scheepjes.com/nl/patronen/ki ... loth-1263/
Lekker fleurig!
stippensokken schreef:
06-01-2018 12:00
Doel is dat die doos met sokkenwol zoveel mogelijk op is tegen het eind van het jaar.
Ik wil dat doen met al mijn garen. Dit jaar probeer ik zoveel mogelijk uit voorraad te haken: UWYH. Ik had nog 1 bol sokkenwol liggen en daar ben ik nu sokken mee aan het maken (haken). Nog een paar uurtjes werk aan en dan heb ik een nieuw paar. 12 per jaar verslijt ik er niet, maar ik draag ze ook alleen maar voor over mijn sokken, als sloffen/warme sokken.
Ik haak met van alles. Ik ben ook wel fan van Bravo (acryl). Dat is er ook in heel veel kleuren.
pimpelmeesje123 schreef:
06-01-2018 12:24
he hamerhaai jij ook de cosy woondeken aan het maken? mijne is bijna af wil hierna weer iets anders gaan haken.

Yes! Ik haak deze in de oker / bruine tinten, en jij? Af en toe wel moeite om de blokken even groot te krijgen, niet elke patroon kan ik op dezelfde haaknaald haken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
06-01-2018 15:13
Yes! Ik haak deze in de oker / bruine tinten, en jij? Af en toe wel moeite om de blokken even groot te krijgen, niet elke patroon kan ik op dezelfde haaknaald haken.
als ik de haaknaalden in het patroon aanhoudt komt het vrij goed... misschien morgen maar ff de rand afmaken moet nog 1x +een heel klein stukje rond. vond het in elkaar zetten wel een klus.
Hoi, ik ben bijna klaar met een heerlijk vest voor mijn zoontje. Nog de knopen erop zetten en hij heeft weer een heerlijk dik vest. Ik heb diverse baby dekens en trappelzakken gebreid, nu dus een vestje! Waar halen jullie je patronen vandaan? Ik heb 1 maling een boek gekocht met heel veel patronen, vestjes, truitjes, dekentjes etc!
Ik haal eigenlijk al mijn patronen van Ravelry en Pinterest.
Over goedkope wol: ik heb nu al een paar keer bolletjes wol besteld op Wish. De levertijd is dus heel lang maar de wol is goedkoop en leuk, dus ik vind het wel prima. Voor belachelijk weinig geld en het is echte wol.
Wat eten we vanavond?
Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar gaan er misschien nog meer naar de handwerkbeurs Zwolle in februari ?
Leuk, om nieuwe ideeën op te doen :-)
Appelmonster schreef:
12-01-2018 18:23
Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar gaan er misschien nog meer naar de handwerkbeurs Zwolle in februari ?
Leuk, om nieuwe ideeën op te doen :-)
Ja ik ga ook. Nu al zin in.
SilverShadow schreef:
12-01-2018 20:01
Ja ik ga ook. Nu al zin in.
Ja, heb er ook zin in. Nog nooit eerder geweest, dus ben benieuwd.
Ik ben een vestje aan het breien
Maar zit nu vast
Weet iemand wat de afkorting str.br.betekent?
8102 schreef:
Al gekeken bij Action en Boekenvoordeel?
Ik haakte voornamelijk, maar sinds kort weer aan het breien. Ooit een mutsje gebreid en laatst bedacht dat ik dat wel weer eens kon doen. In fair isle techniek, en wordt echt super gaaf!
gerritjevan schreef:
01-02-2018 13:49
Ik ben een vestje aan het breien
Maar zit nu vast
Weet iemand wat de afkorting str.br.betekent?
Ik kan niet breien en google helpt mij ook niet verder. Ben je er inmiddels al achter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven