Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
dit gaat goehoed! hebben we niks beters te doen ofzo?

hahahahaha
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Heb nog steeds niet bijgelezen.. Heb ik een keer tijd doet het internet het niet...

De kv was vandaag voor het laatst.. Morgen is m'n moeder nog vrij en daarna moet ik het allemaal zelf gaan doen! Wel spannend hoor!

Zoon is zo verschrikkelijk gek op z'n broertje! Het gaat heel erg goed gelukkig! (hij laat nu ook z'n speentje uit z'n mond vallen, moet 'huiwe' en dan moet ik hem weer in z'n mond doen ;p)

Zoontje had heel erg last van krampjes dus we zijn toch maar met een speentje begonnen. De bv gaat als een tierelier dus als hij 's avonds last heeft van kramp krijgt hij z'n speentje.

Gister kon ik om 1 uur gaan slapen, de dagen ervoor om half 2 en 2 uur...

Hebben jullie nog tips?!

Voor de rest zit ik deze keer op een roze wolk!!! Nou ja meer hangen, heb toch nog best veel last van het inscheuren.. Ben benieuwd wanneer ik weer gewoon kan zitten.

Ik ga nog even slapen, om 22:00u mag zoontje weer eten, hopelijk heeft hij dit keer geen last van krampjes.

Morgen hoop ik jullie verhalen te kunnen lezen, ben wel heel erg benieuwd hoe het met iedereen gaat!

Liefs Bokito
Frans, je kan toch ook zo'n puckababy via MP scoren, naderhand zet je hem er gewoon weer op. En kersenpittenkussentjes is dat niet een idee voor in de wieg.

Voorkeurshouding, wij deden het bij Seppe wel, zn koppie draaien. Of de wieg naar het licht toe zetten, hij heeft wel een tijdje een scheef hoofdje gehad, maar nu zie je er niks meer van. Die bolletjes zijn nog zo flexibel. Het moet echt wel heel erg zijn wil je aan de redressiehelm moeten.

Vitaminen, ik probeer er dagelijks aan te denken, vooral vanwege m'n ijzer maar het schiet er nogaleens bij in.

Chica, die echo hoorde bij de ctg van vorige week, doen ze kennelijk standaard. Ze was nog steeds echt een meisje en ze woog al 3700 gram en was 49 centimeter.

Frans, maar die voorweeen en harde buiken zouden toch al wel een teken zijn dat er iets gaande is daarbinnen, en bij tweede kindjes loop je vaak toch al met een cm ontsluiting rond zonder dat je het weet. Maar ja, dan nog inderdaad. Maar goed, ik leef in ieder geval naar donderdag toe, ik heb toch niks beters te doen.

Ik heb mezelf net getrakteerd op een mooie nieuwe korte draagdoek waarmee je met een paar slingringen er een ringsling van kan maken. Of ik het nodig had, jahaaaaa, want mijn andere sling is van fleece, veuls te warm voor in huis
Bokito, ben je schoonzus net virtueel tegen gekomen op een ander forum.

Van jou wil ik ook nog graag horen of je nu gestript was of niet... Morgen dan dus?
Mientje gefeliciteerd met de geboorte van Guus. Wel heftig hoor en helemaal dat het toch nog een keizersnede is geworden.

Hoe gaat het nu met de wond B12 en Bagheera. Slaat de antibiotica goed aan?

Groot gelijk Mararoulette. Nu heb je nog de kraamzorg, straks mag je alles weer zelf doen. Bij zoon heb ik het de eerste dagen ook extreem rustig aan gedaan (kon ook niet anders met al die hechtingen), maar na die tijd was ik er ook weer helemaal. Ik vind het zo jammer dat ik niet dezelfde kv krijg als bij zoon, want zij was echt super.

Hoe gaat het nu met de jeuk Floortje? Wel bijzonder dat Freek al op het potje gaat en dat hij het aangeeft.

Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest Fesa. Gelukkig slaan de medicijnen goed aan en voel je je alweer wat beter.

Gecondoleerd met je opa.

Hmm de 26e Frans. Ik vind het prima. Heb je ook nog een tijd doorgekregen in je glazen bol. Kan ik me er op instellen :-D.

Ik kan er ook niet zo goed tegen hoor wanneer vriend ziek is. Op zich voelt hij zich niet heel zielig of zo, maar wat jullie ook zeggen. Als ik ziek ben moet wel alles doorgaan en wanneer hij ziek is ligt ie op bed. Maar als ik echt ziek ben, neemt hij wel alle zorg over hoor.

Wat vervelend dat je het zo zat bent Skoempie. Steeds die voorweeën zijn ook echt niet fijn lijkt me.

Ik gebruikte ook de handkolf van Avent. Vond hem ideaal. Maar ik werkte niet, dus ik hoefde niet heel vaak te kolven.

Wat vervelend dat je weer een ppd hebt Draakje. Hopelijk knap je weer snel op. Krijg je ook medicijnen?

Wat vervelend dat de kv niet beviel Lady. Het moest juist een tijd zijn dat je relaxt kon genieten. Heel jammer dat je zo gespannen werd. En ik heb zoon altijd op de arm genomen als ik vond dat hij het nodig had. Verwennen kan je ze echt nog niet vind ik. Na verloop van tijd werd het steeds minder dat hij op de arm wilde en kon hij zichzelf steeds beter vermaken.

Misschien kan je Fenna anderom in het bedje leggen Ringel zodat ze de prikkels aan de andere kant krijgt.

Vrijdag weer goedgekeurd door de vk (leuk kaartje Lein ) en de baby was een stuk verder ingedaald. Heb ik niks van gemerkt, alleen dat ik donderdag en vrijdag een paar gemene steken in mijn kruis voelde. Verder was alles prima.

Dit weekend veel extra geslapen, het wordt toch allemaal wat zwaarder. Vriend heeft met zoon een aantal fietstochten gemaakt zodat hij zijn energie ook wat kwijt kan, want na een kwartier wandelen heb ik een hele tijd last van mijn buik.

Zaterdag ook nog wezen bowlen met de korfbal. Zag er niet uit :-D. Totaal geen kracht en richtingsgevoel meer, dus de bal rolde op z’n elfendertigste over de baan. Maar was wel erg gezellig en het zal toch wel weer een tijdje duren voordat we weer een keer een avondje weggaan.
Hey wat grappig! Nee ik ben toch nog heel even gebleven ;p Ik ben idd gestript. Voelde niet echt lekker maar ze kon er heel goed bij, mss dat dat scheelt?

Ze kon de fontanellen voelen en voelde een vingertje voorbij glippen, heel bizar!

11 uur gestript, vanaf 21:30u pijnlijke weeen, 23:15 is zoontje geboren!

*duik nu écht m'n bed in!*
Kijk das ook zo rond de 12 uur later. Ibbel, hoe laat moet je donderdag? Dan kunnen wij ons er vast op instellen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Rond twaalf uur 's middags. Dus met een beetje geluk is ze er voor vrijdag.
*****breekt maar weer even in******

Ibbel het schijnt dat strippen minder vervelend is als het allemaal al wat rijper is.. Ik ben bij alledrie mijn kinderen gestript, bij Raf al met 37 wk en dat was de enige keer dat het pijnlijk was, ws dus omdat de boel nog potdicht zat toen.

*****breekt weer uit*****
pfffft nog druk geweest hier dus!

Ik moet zeggen dat die inflacol toch wel zijn werkdoet. Fenna laat nu een dikke boer of een dikke scheet en dan is het klaar. (nu al!) alleen het druppelen van het spul begint ze nu echt vervelend te vinden. Maar wel fijn voor d'r dat alle gassen er nu in 1 keer uit zijn. Nadeel is wel dat die gasbel zoveel ruimte in neemt dat ze vaker komt voor een voeding. (vannacht was het 23.00, 2.00 5.15 tot 6.30) opzich heel netjes, alleen die laatste of 1e voeding is maar net hoe je het bekijkt, was wel naatje, ze wilde niet meer slapen en ikke wel. Mayte ook alweer om 6.15 wakker GAAAAAP heb nog tot 7.00 met Fenna op de borst geslapen en Lief gaat vandaag weer werken. Ik hoop dat ik vanmiddag een beetje bij kan tanken wanneer Mayte naar de psz is.

fijna dag allemaal!
Vandaag ga ik het lot een beetje tarten. Mijn oma is jarig en ik ga er naartoe. Ze woont in Zuidoost Drenthe en we gaan met de niet zo grote auto van mijn ouders. Seppe en ik achterin, ik op een kraammatrasje met maximaandverband, zal ik voor de zekerheid nog mijn vluchttas meenemen?
doe maar wel, voor je weet maar nooit. Vergeet je zwangerschapskaart ook niet mee te nemen!
Ben een paar dagen niet op de tribune geweest, maar het is ook zo rustig hier (qua bevallen dan...). Ik wacht rustig mee met de laatste februari dames. Voel mezelf nu topzwanger (uitgerekend 4 maart) maar heb zo'n voorgevoel dat het nog wel drie weken kan gaan duren... Sterkte iedereen met de laatste loodjes, en voor de kersverse mama's, geniet van jullie kleintjes!

* gaat de keuken in om een paar lekkere boterhammen te smeren*
Wat is het rustig hier met bevallen!

Mischien dat Skoempie nu wel bezig is.

Mientje gefeliciteerd met jullie zoon Guus!

Leuke naam ook.

Ibbeltje spannend dat ze gaan strippen hoop dat de bevallen daarna door gaat zetten.

En ik zou als ik jou was de tas enzo wel meenemen je weet maar nooit.

Fijne verjaardag!

Draakje hele dikke knuf en heel veel sterkte hoop dat je het allemaal gaat trekken.

Hier gister weer controle van de wond gehad en huisarts vond hem er absoluut niet goed uitzien.

Vrijdag moet ik weer terug en anders als deze week nog erger wordt weer terug naar de gyneacoloog.

Hoop toch dat de kuur aangaat slaan.
Nee hoor, Skoempie is niet bezig. Hier alles rustig, ook sinds zondag geen voorweeen meer gehad, vanacht wel slaaptekort vanwege maagzuur, is in tijden niet meer zo erg geweest.

Vroeg me nog af, er was iemand waarbij borstvoeding slecht ging en de lactatiedeskundige zou langskomen...misschien heb ik het gemist, maar hoe is dat gegaan en heeft die nog nuttige tips gehad??

Wel rustig idd qua bevallingen, een week geleden was hier de laatste... als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren....
Vitamine K en D: bij mij zit K in zo'n flesje met een pipetje, gebruik ik ook voor vit D hartstikke handig. Anders kun je bij de apotheek een pipetje halen.

Inbakeren heb ik van de kraamverzorgster geleerd maar ze maait haar armpjes er snel weer vanonder. Werkt bij ons dus niet, heb wel in Wij jonge ouders zo'n soort inbakerzak zien staan bij de advertenties, misschien is dat een optie.

Ibbeltje: heel veel succes! Hopelijk kun je haar voor het weekend in je armen sluiten.

Kolven: vraagje voor de kolvende dames, hoe pakken jullie dit aan, las van een van jullie dat je de borst waaruit gedronken wordt helemaal leegkolft na de voeding. Bij mij spuit het er nog niet uit ook niet als ik haar aanleg weet niet of er nog wat inzit als ze heeft gedronken. Hebben jullie nog andere tips? Ga strakjes een Advent Isis halen.

Ringel: Engeltje ligt ook nog steeds met een kookkruik 's nachts in bed. Ik stop de kruik er rond 19.00 uur in zodat haar wieg voorverwarmd is als ik haar naar bed breng. 's nachts ga ik er nu niet meer uit om de kruik te verwisselen. In principe is het niet meer nodig als ze zichzelf goed warm kunnen houden. Je zou het ook eens uit kunnen proberen door het nog een nacht zo te doen zoals je altijd doet en dan 's ochtends tempen. De nacht daarop doe je het zoals boven en weer 's ochtends tempen kun je gelijk zien of ze erg afkoelt zonder extra kruik. Daarna als het goed gaat een nacht helemaal zonder kruik en weer tempen.

Jannes: rust nog maar even lekker uit, voor je het weet heb je het hartstikke druk. Ik heb dan al een grote dochter maar superveel respect voor degenen die nog een peuter rond hebben lopen.

B12: wat een gedoe zeg, leef zo met je mee! Hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dat de kuur nu snel aanslaat. Duim voor je!

Engel
druk, maar het gaat nog wel goed! Helaas geen tijd om op iedereen te reageren.

Het gaat nog steeds goed op het potje!

Alleen als ik veel wil op een dag en hij moet opgeschrikt worden, dan wordt hij vervelend. (huilerig).

De jeuk wordt minder met de prednison en ben gestopt met de staaltabletten en het foliumzuur.

Hopelijk tot snel maar ben er bang voor...

lfs Floor
Thanx Engel voor de tips, Ik denk dat Fenna zichzelf prima warm kan houden, maa rhet gewoon ook erg lekker vindt om in een warm bedje terecht te komen (sja wie niet) Ik ga nu de kookkruik in het midden van de nacht maar achter wege laten. Scheelt mij weer een hoop gebibber in de keuken snachts.

Pfffft, vandaag alleen met beide meisjes, was zelf al voor 9.00 gedouched en aangekleed, Mayte ook al in de pronk en Fenna melde zichzelf ook rond 9.00. heb zelfs ons bed verschoond eenwas in de machine geflikkerd (moet nog wel ophangen) en Mayte naar de psz gebracht. Ze wilde zooo graag naar sjool dat we om 12.15 al de duer uit zijn gegaan (terwijl school pas om 13.00 begint en we er 10 minuten lopen vandaan wonen) dus ben een heel stuk met de meiden wezen wandelen. Mayte wel moe toen we eindelijk op school aankwamen, maar meteen lekker spelen toen we binnen waren. Straks om 15.30 mag ik haar weer ophalen maar zal bek en bek af zijn, dus die zetten we lekker voor de little people dvd.

Ga nu nog ff was hangen...is dat ook weer klaar.

Morgen komt de wijkverpleegkundige langs....en 11 maart ga ik met Fenna voor het eerst naar het consternatie bureau. En Mayte mag dan gelijk voor de 2 jaar apk.
Hello Ladies

Even een berichtje!

Alles gaat goed en ik geniet echt helemaal met volle teugen. Bezoekje lactatiekundige was een goede zet, alleen al omdat zij het totaal niet meer nodig vond om met een spuitje te voeden (halleluja). Tranen stonden in mn ogen toen ik de eerste keer de fles gaf. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar beter gegaan en ben ik uitgerust en helemaal verliefd op mijn dochtertje.

Borstvoeding gaat nog niet helemaal zoals het hoort, eigenlijk drinkt ze voornamelijk de fles, maar ik heb genoeg als ik het afkolf dus ze krijgt helemaal geen bijvoeding meer. Voor nu gaat het allemaal prima en komt er genoeg uit mn tits, dus allemaal helemaal goed. Soms vind ik het wel zwaar allemaal, zo 's nachts met die pomp in de weer, maar voor nu allemaal goed vol te houden.

Had trouwens een Medela elektrische pomp gehuurd, maar ben toch veel meer tevreden met een Avent handkolf, dan ben ik in 10 minuten klaar.

We hebben gister een Difrax S-fles gekocht want ze had toch een last van krampen! Sinds ze daar uit drinkt heeft ze geen pijn meer na het voeden dus dat is ook super. Werd er zo verdrietig van om haar zo;n pijn te zien lijden.

Eigenlijk is ze een heel tevreden babietje! En wij dus ook

Even vraagje: In bad gaan vindt ze heerlijk, maar daarna is het pure paniek! Huilen en gillen! Ik pak haar zo snel mogelijk in een hydrofiele luier met een badcape eronder, maar dat helpt ook niet echt. Hebben jullie baby's dat ook? Ga er zelf helemaal krampachtig van doen en het lukt me ook niet zo goed om haar af te drogen met die maaiende armpjes en beentjes.

Heb ook het idee dat ik haar niet helemaal goed afdroog, hoe doen jullie dat precies?

Het wordt wel weer tijd voor een nieuwe baby!
*** Op de tribune ***

Vind het zo leuk jullie verhalen te lezen. Veel herkenbare dingen.

Ik hoop dat de laatste meiden ook snel zullen bevallen.

*** weer van de tribune***
*** springt nog even weer op de tribune***

Summer, dat heeft Melle ook. Ik probeer er maar gewoon rustig bij te blijven (en dat lukt aardig.) Wil toch alle plooitjes enzo gewoon goed afdrogen, dus hij zal daar toch mee moeten om gaan. Ik dep vooral met hydrofiele luier. En vergeet geen enkel plooitje, oortje, naveltje en tussen de teentjes. Gebruik vaak een hoekje van de luier voor de kleine plekjes.

Ik denk dat het bij Melle een combinatie is van toch wel koud zo uit bad te komen en honger.

*** Springt er weer af ***
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 24-02-2009 17:55
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Heel herkenbaar!

Hier ook huilen bij uitkleden en na het badje! Hoort erbij, warm is toch veel lekkerder!! Wij hebben ook twee difrax-flessen en zijn enorm tevreden. Draaien het lekker strak aan en hij heeft nooit krampjes volgens mij. Ik laat hem ook veel boeren tussendoor en aan het einde, ik weet niet of dat helpt.

Vandaag naar het CB geweest voor wegen, hij is 300 gram boven zijn geb. gewicht, nu op dag 16.

Vandaag een wat betere dag, 1 activiteit per dag en freek is tevreden. Een drukke dag met veel uitstapjes of visite werkt hier voorlopig niet.

Het wordt idd weer tijd voor een nieuwe, verse baby.

Hier ook volop foto's van de placenta, dus nog melden als iemand die op de hyves wil zien.
quote:jannes82 schreef op 23 februari 2009 @ 21:11:

Vrijdag weer goedgekeurd door de vk (leuk kaartje Lein )

Hahahaha, ik vind het zo grappig dat wij dezelfde vk hebben! (jammer dat ik jouw kaartje niet kan bewonderen) Ik had de vaste invalster bij de bevalling, helemaal prima! Ze bleef heel rustig en kon me erg goed helpen met tips en ademhalingstechnieken.

Ik ben weer helemaal bijgelezen, maar jeetje, wat wordt er veel geschreven!

Draakje: ontzettend veel sterkte! Wat naar dat je weer met een ppd zit. Fijn dat het zo vroeg is gesignaleerd.

Konela: lekker bij je houden, je dochter. Verwennen kan nu echt nog niet.

Vitamines: met een lepeltje. Gaat vrij goed.

Voorkeurshouding: ik let er wel op, maar geloof dat het hier goed gaat. Anders inderdaad met een handdoek onder de schouder, of steeds het hoofdje draaien.

Strippen: bij dochter gedaan op maandag halverwege de dag. Niet heel pijnlijk, geen bloed na afloop. Na een uur of twaalf begonnen de weeen en na 23 uur weeen was dochter er.

Hier hebben we weer nieuwe stress. Eindelijk verlost van de zwangerschap, eindelijk het idee dat we het rustiger gingen krijgen. Maar helaas... Vandaag op cb geweest met dochter. Ze loopt wat raar, dus even navraag gedaan. Nu blijkt ze een beenlengteverschil te hebben, wat waarschijnlijk uit haar heup komt. We worden naar een orthopeed doorgestuurd en het doodenge woord 'operatie' is al gevallen... Ik zie mijn kleine meisje al liggen op zo'n tafel. Word er weer verdrietig van .
He Lein, bah. Je moet er niet aan denken he, je kindje geopereerd. Bah. Ik draai Bojans hoofdje wel, maar hij draait gewoon weer terug.

Bojan brult ook alles bij elkaar bij het uit en aankleden voor en na het badje. Tja lekker laten huilen en rustig blijven. Alles goed afdrogen, rustig tegen je kindje blijven praten en voor ze het weten is de narigheid weer voorbij. Het is wel lastig om die maaiende pootjes en armpjes te vangen, dat wel

Ik kolf mijn borsten na 1 voeding per dag leeg. Wat voor tips zou je willen dan? Ik pak er een tijdschrift bij en als ik haast heb, dan knijp ik zelf een beetje mee (ahum, dan melk ik mezelf dus ). Maar als Engeltje tevreden is en je hoort haar slikken, dan zal het wel goed zijn toch? Die melk die uit mijn borsten spuit, is niet heel handig

Nadeel van een tweede kindje, is dat tweede kindje gewoon mee moet met de dingen die toch moeten gebeuren. Dus arme Bojan is vandaag mee geweest om Milena naar school te halen en te brengen en er moesten ook boodschappen gedaan worden. Tja, zeker meer dan 1 activiteit per dag dus, maar hij kan het goed hebben. Ziet er ook te schattig uit in zijn witte jasje in de maxicosi

Summer, fijn dat het goed gaat! Ik heb 8 maanden full time voor Milena gekolfd. Dat leek na een hoop geemmer de beste beslissing. Milena wilde niet aanhappen, hing heel erg drifitg aan mijn borst (of nou ja, hing er dus niet aan, maar was wel heel driftig) en ze bleef maar afvallen. Ik trok het kolven worstelen om haar aan te leggen, aanleggen, weer kolven en navoeden ,met afgekolfde melk en dat 10 keer per dag echt niet meer. Dus alleen kolven en geven was veel makkelijker. Maar achteraf had ik wel veel spijt dat ik het aanleggen helemaal had opgegeven. Kolven is soms heel makkelijk, maar kind aan de borst is toch wel fijner en scheelt een hoop tijd. Nou ja lang verhaal, maar tip is om als je het op jan brengen, wel te blijven proberen om aan te leggen. Ik had er zelf echt spijt van dat ik dat niet gedaan had. Super trouwens dat je zo doorzet ermee en ook heul goed dat je geen kunstvoeding meer nodig hebt!!

Hier gaat alles wel goed. Ben erg moe, want vannacht was Bojan weer een spookje. Nou ja, zijn ochtenden beginnen om 4 uur . Vinnik zelf wel een beetje vroeg. Kon ook niet bijslapen overdag, zodra ik op bed ga liggen met het idee bij te slapen, gaat Bojan huilen. Altijd! Oeh daar word ik zo chagerijnig van, dat dat al een reden is om niet eens te proberen op bed te gaan liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven