Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Verhaal van Arc is echt vreselijk. Ik heb het topic meegelezen, ook al wil ik liever struisvogelen. Echt het ergste wat je kan gebeuren, dat je kind overlijdt, zo erg.

Als ik dan naar mijn eigen kindjes kijk, dan ben ik zo gelukkig met ze. Ze zijn er, en ze doen het goed. Geweldig is dat! Rijkdom, noemt Lein het en zo is het ook echt.

Even opscheppen: Bojan kan zich al bijna op zijn buik draaien. Zo knap, zijn armpje zit nog een beetje in de weg, maar anders zou hij echt al op zijn buik liggen. Hij is het de hele tijd aan het proberen in de box en hij tijgert ook al door de box. Haha wel als een soort blinde lemming, want hij heeft geen idee wat ie aan het doen is, dat wel . Milena kon pas met 1,5 tijgeren ofzo en omdraaien met 8 maanden, dus mijn mond viel wel open
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Summer, ik heb je foto's op je hyves bekeken. Je profielfoto is zo mooi en ik vroeg me af wie van ons je was . Leuke naam en supermooi kindje!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik heb Arc's verhaal ook gevolgd.. vreselijk!! Moet je idd niet aan denken, je kleintje verliezen. De meiden van Maart 09 hebben al een hoop meegemaakt in hun groepje!!

Een blinde lemming... Whaha, die heb ik nooit in lemmings gezien, of is dat nadat ze tegen een muur zijn gelopen?

Hier ook al draaien, Frans. Ze ligt steeds helemaal op d'r zij, alleen 1 arm die nog in de weg zit..

Haha, net heeft vriend een luier verwisseld en nu is ze zeiknat.. zat de luier onder haar kont.. (tis een maatje groter, maat 2..) En nu is ie lekker met haar aan het frutten boven, nieuwe kleren aan. Alleen nu komt mijn wasschema van haar broeken in de war.. Dus ik ga er snel 1 aanzetten, kan ik zie zo nog ff ophangen..
Bluester: gefeliciteerd met jullie zoon! Nog drie te gaan en dan zijn we compleet!

Kabouter: wat vervelend dat het niet lukt om tessa aan het drinken te krijgen vandaag. Succes bij het consultatiebureau morgen, dan is ze al weer twee maanden!

Fesa: sterkte morgen en een dikke

Frans: ik wil beginnen met kolven maar hoe pak ik dit het beste aan, de een zegt leegkolven na de ochtendvoeding, de ander zegt 1,5 uur nadat je gevoed hebt kolven. Bij grote zus heb ik wel eens incidenteel gekolved maar niet dagelijks en ben ik een jaar thuisgeweest, hoefde dus bijna nooit te kolven. Ik vroeg me af hoe jullie dit deden in combinatie met BV.

Lein: wat naar voor jullie dochtertje, snap dat je liever vandaag dan morgen geholpen wilt worden.

Engeltje was echt een engeltje vannacht, heeft ook goed geslapen om 01.00 en 06.00 uur gedronken dus ik heb voor de verandering ook eens geen wallen onder mijn ogen vandaag.

Er zijn toch ook een paar meiden die een kraamfeest zouden geven? Hoe is dit eigenlijk geweest of moet het nog gebeuren?

Engel
Verhaal van Arc is echt verschrikkelijk.

Wil en kan me niet voorstellen om zon klein wondertje te moeten missen.

Heb er verder ook geen woorden voor.....
@ Summer > hier valt het huilen na het badje op zich wel mee, maar hoor het wel heel vaak. De tweeling van m'n zus wordt ook helemaal panisch na 't badje en 't zoontje van mijn vriendin ook. Dus volgens mij heel normaal dat ze dan zo krijsen. Merk wel bij Veerle dat áls ze huilt, ze ook helemaal stijf wordt, dus hoe harder zij huilt, hoe moeilijker het afdrogen juist worden omdat ik bijv haar armpje niet omhoog krijg.... Werkt lekker averechts...

@ Sjaannie > wij hadden de 123 speen van dodie. Ging erg goed, tot we over gingen op Omnio voeding (tegen krampjes). Toen kwam er zelfs op de makkelijkste stand (3) niets meer uit de fles. Hierop een Difrax fles gekocht met 123 stand en hier op de makkelijkste stand de fles binnen 8 min leeg. De krampjes werden alleen maar erger en dat bleek dus te komen doordat ze zó snel dronk. Dus nu gebruiken wij de difrax fles, maar met de normale speen (degene die er standaard op zit als je hem koopt) en dat gaat super goed. Dus naar mijn idee is de 123 speen van Difrax super snel, dan de normale speen van difrax en is de dodie 123 speen het "langzaamst".

Hoe lang doen jullie nu over een flesje?

Hier sinds 2 nachten laatste fles rond 23.00 uur, dan komen rond 3.30 uur en dan rond 7.30 uur. JOEHOE.....

En mijn vriend moet morgen weer voor het eerst werken (na 4 weken, dus mag volgens mij niet klagen he), maar mén, wat ga ik hem missen, hahaha.

Jullie mannen al aan het werk???
PS > nog even 2x klagen...

Zat gisteren met vriend in een restaurant en belde even naar mijn moeder om te vragen hoe het met Veerle was. 10 min later vraagt de ober aan mij "en... slaapt de baby?". Dus ik dacht nog "nou, wat brutaal, ze heeft mijn telgesprek helemaal afgeluisterd". Maar toen zag ik dat ze met haar hand over haar buik wreef. Dacht ze gewoon dat ik zwanger was!!! Dus ik maar heel vriendelijk gezegd dat ik al 4 weken bevallen ben... Ze ging door de grond, maar ik ook, hahaha. En dan te bedenken dat ik al 13 van de 15 kg kwijt ben, maar idd, heb nog een flinke blubberbuik.

En het tweede, was vandaag in een lingeriezaak, wilde mooie nieuwe bh. Had altijd C80, en mooie volle borsten. Kwam niet door de "potloodtest" (deed deze regelmatig om te checken of ze al hangen, hahaha). Maar vandaag in de paskamer eens goed gekeken en oh mijn god, er kunnen wel 3 potloden onder hangen. Echt al het "volume" is verdwenen uit mijn mooie ronde borstjes en ik vrees dat ik nu door met leven moet met 2 hangende cupjes C80. Ze zullen vast niet meer verder omhoog gaan staan, is het wel...........? De zwangerschap heeft mijn lijf verwoest, haha.
Het verhaal van Arc is echt hartbrekend. Bah je zal zo maar je kind verliezen.

Hier vliegt de tijd echt voorbij. Ik heb de buitenwereld welgeteld 1x gezien en ben voor de rest druk met keuvelen met mijn kids.

Heerlijk!

Vrijdag gaan we officieel weer open dus dan ga ik me wel weer in de buitenwereld verdiepen, maar nu zit ik nog even lekker in mijn cocoon

Hidde is echt super lief voor zijn zusje en ik kan geen graantje jaloezie bespeuren,godzijdank!

Merle is eigenlijk heel zoet, huilt zeer weinig, wil alleen 's avonds nog wel meuten dat ze niet alleen in bed wil en dan wil ze ook meer drinken. Ach mij best, mag niet klagen zoals het nu gaat.

Ik heb bij Hidde fulltime gekolft (zonder probleem, lukte echt overal en op ieder tijdstip). Merle pakt heel goed en geef dus nu alleen de borst (af en toe nog wat afkolven overproductie, anders vermoord ik mijn kind lijkt wel )

Gelukkig is vraag en aanbod wel beter aan het worden. Maar zonder pads kan ik niet lopen.

Ben wel benieuwd hoeveel ze weegt, ze ziet er iig gezond uit met haar hamsterwangen.

Heb haar vandaag op de keuken weegschaal (professioneel) gezet en die gaf 4200 gr aan. Dat zou dus al 300 gr boven haar geboorte gewicht zijn.
quote:Konela schreef op 25 februari 2009 @ 23:16:

PS > nog even 2x klagen...

Zat gisteren met vriend in een restaurant en belde even naar mijn moeder om te vragen hoe het met Veerle was. 10 min later vraagt de ober aan mij "en... slaapt de baby?". Dus ik dacht nog "nou, wat brutaal, ze heeft mijn telgesprek helemaal afgeluisterd". Maar toen zag ik dat ze met haar hand over haar buik wreef. Dacht ze gewoon dat ik zwanger was!!! Dus ik maar heel vriendelijk gezegd dat ik al 4 weken bevallen ben... Ze ging door de grond, maar ik ook, hahaha. En dan te bedenken dat ik al 13 van de 15 kg kwijt ben, maar idd, heb nog een flinke blubberbuik.

sorry even wat leedvermaak

(had mij kunnen overkomen hoor)
@ bluestar, GEFELICITEERD met je zoon!!!!!!! Lekker genieten hoor.

@ Summerbreeze, ik zou wel proberen hoor om te kijken of ze gewoon uit de borst wil drinken. Je merkt snel genoeg of ze nog honger heeft, anders zie je een heel tevreden baby. En natuurlijk aan het aantal plasluiers.

En wat betreft kolven, daar word je heel snel heel handig mee.

@ Fesa, sterkte bij de crematie morgen

voor alle babies die doorslapen en die al zo sterk zijn dat ze om kunnen rollen (of bijna) wauw!!

Hier gelukkig geen gekrijs na het badje. Ik leg een hydrofiel klaar op het kussen en daar doe ik het grote afdroogwerk mee en ik leg een andere hydrofiel over haar heen zodat ik haar zsm droog heb. Dat vindt ze het vervelendst.

@ Skoempie / Ibbel, hoop dat jullie snel mee kunnen praten over de after-bevalling perikelen. Sterkte nog even!

@ Lein dikke Hoop dat jullie snel terecht kunnen.

@ B12, brrrr klinkt niet echt lekker zo'n ontstoken buikwond.

Kan je wel je kleine verzorgen of geeft het veel te veel ongemak.

beterschap!

@ Kabouter, wat vervelend dat Tessa zoveel spuugt. Doet ze dit al lang of ineens?? Kan het niet zijn dat ze bv reflux heeft???

Sex? nee moet er nog niet aan denken (nouja denken wel maar even nog geen daden ) Vloei ook nog dus dat vind ik al een reden tot wachten, maar verder "voelt" het beneden nog niet helemaal ok. Ach ja ben pas 1,5 week geleden bevallen. Heb nog wel een beetje geduld.
Konela wat erg dat mensen dat vragen.

Nu schijnt het na een keizersnede moeilijker zijn om je buik weg te krijgen en kan het wel 6 maanden duren.

Ik heb zelf ook nog een heel dikke buik en in het ziekenhuis vroegen mensen na de keizersnede op de gang ook hoelang ik nog moest. haha

Barrel wat fijn dat het goed gaat tussen Hidde en Merle is toch altijd weer afwachten.

Moet je vrijdag met de opening zelf ook al weer wat gaan doen?

Fesa gecondoleerd met je opa en heel veel sterkte morgen.

En vind het toch wel jammer dat de borstvoeding niet gelukt is lijkt me wel heel bijzonder om te kunnen geven.

Gebruiken jullie nu al de 123 spenen ik heb er twee hier liggen maar staat op dat het pas vanaf 3 maanden gebruikt mag worden?

Barrel ik verzorg Jesse wel helemaal zelf ook omdat ik niet echt een keuze heb.

Vriend kan geen vrij krijgen en heb weinig hulp verder.

Morgen ga ik anders wel de huisarts weer bellen want blijft erg pijnlijk.

En hoop dat vriend volgende week nog een dag of 2 extra vrij kan krijgen zou wel even fijn zijn.
Goeiemorgen!

Heb net een heerlijk verzadigde zoon weggelegd ;) Hij maakt er alleen een potje van met de voedingen, na 4,5 uur wordt hij pas wakker en na een paar minuten drinken donderd hij als een blok in slaap. Heb het dan ook niet druk met hem, kramojes zijn gelukkig al weer over!

Weet alleen niet waar ik de tijd vandaan moet halen om bij te lezen.. moest eergister nog 10 pagina's bijlezen maar dat zijn er ondertussen dus al meer geworden!

Gister m'n eerste dagje alleen. Pff wat viel dat tegen zeg! Ben nog verschrikkelijk beurs van onder en kan dan ook niet lang staan. Gelukkig kwam m'n schoonzusje langs en heeft zoon lekker kunnen spelen met z'n nichtjes. Daarna heeft ze hem nog meegenomen naar de speeltuin en had ik even alle tijd voor mezelf... Hééérlijk!!! (maarja weer geen internet dus kon ik alsnog niet bijlezen!)

Bluester ik zie dat je ook een zoon hebt gekregen, GEFELICITEERD!!! (en als ik iemand vergeten ben, ook gefeliciteerd!!)

Hoe gaat het met de zwangeren onder ons? Zijn jullie het zat of nog volop aan het genieten? Ik vind het wel heel raar om niet meer zwanger te zijn. Voelde me wel heel speciaal en nu ben ik weer gewoon...mezelf ;p

Maar wel met 2 prachtige knullen, ik ben echt zó blij met ze!

Nou ik ga nog een klein stukje lezen en dan weer lekker naar bed!

Morgen (nou ja vandaag dan!) is m'n zusje jarig dus dan laat ik me voor het eerst aan de buitenwereld zien! Ben eergister al wel even langs m'n moeder geweest maar die woont om de hoek dus dat telt dan niet echt ;)

Oh B12 ik zie dat je last hebt van je wond? Getver zeg.. en die buik is met de 2de al gauw minder hoor! Maar daar heb je nu niks aan ;p ik heb volgens mij wel 4 maanden nog met een buik rondgelopen. En dat was nog in de zomer ook... Nu kan ik hem nog mooi een beetje verdoezelen!

Meiden geniet, veel sterkte en nog maar 3 dagen en dan is het alweer maart! Hoop dat we dan allemaal onze moppertjes in onze armen hebben!

Liefs Bokito
Barrel, ben jij al weer thuis eigenlijk of nog steeds in NL?

Konela, Nee!! Wie stelt er nou zo'n vraag!! En het was nog wel een vrouw?? Tjiezus. Volgens mij is het nu nog echt te vroeg om conclusies te trekken over je lijf hoor. Je bent pas net bevallen. Je hebt negen maanden de tijd om te ontzwangeren. Pas daarna kun je de schade opnemen. Maar een beetje spiergroepen trainen zou ik wel doen zodra het mag.

Ik heb om twaalf uur mijn afspraak bij de vlos. Ben benieuwd of ze me kan strippen. Vannacht heb ik overigens nergens last van gehad, geen harde buik, geen voorwee....

Bokito, ik vind mezelf enorm mooi met mijn buik. Er zit nog geen streepje op en aan de achterkant zie je nauwelijks dat er zo'n buik aan de voorkant zit. Daar geniet ik wel van. De laatste dagen hou ik wel meer vocht vast, dus mijn gezicht is wel echt een vollemaansgezicht geworden. Maar ik snap wat je bedoelt met dat je nu alleen nog maar jezelf bent... En moeder natuurlijk. Het gaat niet meer om jou en je mooie voorkomen, maar om dat van je pasgeborene.
eeeeuuuuhhhh, Potloodtest???

Gister ook de Livera binnengewandeld, om lingerie voor na de bevalling te kopen, dus ik pak braaf 3 bh's maat 75F, zelfs 1 voedingsbh in die maat, maar daar pas ik nu dus echt never nooit in. Bij de eerste die ik aanpaste dacht ik, hmmm, dit klopt niet, hangt verkeerd kaartje aan, dit is echt geen 75F, bij de 2de zelfde verhaal, dus ligt echt niet aan de bh's. Nu wel setje in die maat meegenomen in de hoop dat ik straks wel weer in kan.

Fijne serveerster, wel herkenbaar, heb ook een keer zo'n fout gemaakt, van "goh, ik wist niet dat je zwanger was, wat leuk zeg" en dat ze niet zwanger bleek te zijn... Dus ik maar nooit meer zo'n soort opmerking en wacht wel tot ze me iets vertellen.

Had ik Bluester wel gefeliciteerd?? Bij deze in ieder geval. Geniet maar lekker.

Vriend heeft 3 weken nadat de kraamverzorgster geweest is vrij van't werk, dus ik hoop dat dat net zo heerlijk is als jullie zeggen. Afgelopen dagen was hij ziek en dus thuis en dat terwijl ik zo gewend ben om alleen thuis te zijn dat ik helemaal kriegel van hem werd en ben nu bang dat ik het helemaal niet zo leuk ga vinden dat hij 3 weken vrij is (en hij ook niet denk ik) Maar is wel compleet andere situatie natuurlijk, denk dat we alleen maar lopen te stralen van trots... 'zucht' heb er zo'n zin in...
Gefeliciteerd Bluester met jullie zoon.

Wat fijn dat de lactatiekundige je goede tips heeft gegeven Summerbreeze. En super dat het grote genieten begonnen is. Met 6 a 8 weken krijgen de babies een nieuwe zuigreflex. Als je toch live wilt gaan voeden, kan je het dan nog een keer proberen. Maar vooral niet te veel stress als het kolven goed gaat gewoon zo doorgaan. Genieten is ook erg belangrijk.

Misschien een tip voor het afdrogen om de hydrofyl even op de kachel te leggen voor je haar afdroogt (weet niet of dit mogelijk is). Dan is de overgang misschien iets minder groot. En idd gewoon rustig blijven.

Kolven heb ik ook overal gedaan. Zelf een keer op het toilet in een kroeg (je moet toch wat). Was in een studentenkroeg. Je had die gezichten moeten zien toen ik vroeg of ik het flesje even in de koelkast mocht zetten (had er wel een plastic tasje omgedaan, zodat het niet heel erg opviel wat er in zat). Hilarisch :-) .

Ja de vaste invalster is echt super aardig Lein. De vorige keer had ik de man. Ook prima hoor. Ben benieuwd wie ik deze keer aan mijn bed krijg.

Wat vervelend voor je dochter. Hopelijk kan je versneld naar de orthopeed.

Dat verhaal van Arc is echt vreselijk. Ben echt blij wanneer de baby gezond en wel geboren is.

Tessa alweer haar eerste prikje. Succes vandaag.

Sterkte vandaag Fesa.

Potloodtest daar beginnen we maar niet aan. Maar een goede bh verbloemd toch het een en ander.

Skoempie ik ga na de bevalling een goede bh laten aanmeten. Vrees voor de maat, maar het is belangrijker om een goede bh te dragen. Helemaal als je bv geeft moet je geen knellende bh aan ivm borstontsteking. Ik schrok me ook rot toen ze met een 75G aankwam zetten, maar die zat wel het beste. En die pas ik nu weer, dus ik vrees het ergste.

Hier is de baby nog lekker binnenboord. Vannacht echt enorm ruk geslapen. Als ik 5 uur gemaakt heb zijn het er veel. En helemaal klaarwakker :-S . Viel ik weer net in slaap gaat de wekker van vriend en dacht zoon ook van ik ga maar wakker worden. En als die wakker is, is ie ook gelijk klaarwakker. Ben nu dus ook helemaal dus in mijn hoofd. Gister weer bij mijn ouders geweest. Ideaal. Mijn zusje was er ook dus die heeft de hele middag met zoon gespeeld en ik heb even geslapen (maar ja als je dan de hele nacht wakker ligt) . Maar wel fijn voor hem om lekker te spelen, want mama kan niet zoveel meer. Hij is nu naar psz, dus even lekker geen gemama aan mijn hoofd. Vanmiddag naar de vk en daarna maar even door naar een speeltuintje. Kan hij lekker zijn energie wat kwijt.
@ Bluester > gefeliciteerd met jullie zoon! Gaat alles goed?

@ Mientje > wij hebben 2,5 week na de ks voor het eerst sex gehad. Wel heel voorzichtig natuurlijk, maar voelde niets van de wond. Tweede keer, week later, weer en toen al iets minder voorzichtig. En dat deed wel echt zeer. Heb heel de volgende dag, als ik bijv opstond uit een stoel, het gevoel gehad dat m'n baarmoeder er uit zakte. Daarna gen sex meer gehad... Dus het kan wel, maar wel heel voorzichtig.

Overigens vertelde vk me dat als je, na een ks, binnen 6 maanden weer zwanger raakt, de plek op je baarmoeder nog te kwetsbaar is om weer op te rekken, Je loopt dan de kans dat je bm scheurt. Dus hier én de pil, én condooms en dus echt niet "heel eventjes zonder....". Moet er niet aan denken dat zo its gebeurt!!!
Ibbel; het is jouw dag vandaag (en eergisteren eigenlijk ook al) Ik hoop dat ze je kunnen stippen en dat de bevalling nu echt op gang gaat komen en je heerlijk met je meisje kunt knuffelen!!!
@ Engel, ons kraamfeest is 21 maart, over 3 weken dus pas....

@ Skoempie, potloodtest, dat je een potlood onder je borst houdt om te kijken of dat potlood blijft hangen. Valt hij op de grond, dan heb je dus geen hangborsten, blijft het potlood hangen, dan heb je dus hangers. Ennuh, hoe meer potloden je "vast kan houden", hoe ongunstiger dat is, hahaha.
Hier kan er wel een hele etui onder

Ibbel, ik ben benieuwd! Even een dansje

Vannacht een hele goede nacht! Mijn man geeft savonds rond 19-20 een flesje afgekolfde melk en dan ga ik MIlena op bed leggen. Hij heeft lekker 100 ml weggelsobberd, daarna in bad geweest nog 20 ml gedronken en daarna op bed. Wel even brullen, maar dat hebben we genegeerd, want hij was zo moe. En toen geslapen tot 1.30 . Daarna gevoed, daarna ging ie meteen weer slapen en kwam hij om 4.00 uur en daarna pas om 7.30. En dochter ook! Ik voel me meteen weer een stuk beter nu! Nachtvoedingen vind ik niet zo erg, maar dan oet i wel tussendoor weer gaan slapen

B12, echt balen van je wond zeg!

Hier is man ook al gewoon weer aan het werk hoor. In de kraamweek al. De week daarna heeft hij 2 dagen vrijgenomen, vorige week 1 dag en nu weer 1 dag, vandaag. Ik vind alleen met 2 kinderen zijn best zwaar. De hele dag willen ze wat. Maar ik ga er vanuit dat het steeds makkelijker wordt. Spruw is nog niet weg helaas, dus nu moeten we een nieuw kuurtje, dokter 1 is op vakantie en dokter 2 neemt niet op. Bah.
hahaha Frans met je etui! Ik wil binnenkort ook eens naar de lingeriewinkel voor een nieuwe bh. Ik hoop dan echt zo'n winkel met zo'n strenge mevrouw te vinden, want ik heb geen idee wat mijn maat nu is.

Trouwens, ik heb ook nog een redelijke buik, maar ik heb wel het idee dat hij steeds verder inzakt als ik veel op mijn rug slaap. vandaag zie ik al weer een verschil met gisteren. Misschien een tip voor jullie? En ik vind het ook geen stijl van Konela's serveerster...

Bluester: gefeliciteerd met je zoon! Geniet er lekker van!

Vannacht heeft Guus heel goed geslapen. We hadden het helemaal donker gemaakt op zijn kamer, dus ook geen nachtlampje, en een knuffel in zijn bed die naar mij rook (eerst een nacht bij mij in bed gehad) en meneer kwam om 21.30, 02.30 en 07.30! Vanochtend heb ik hem dan ook overladen met knuffels en complimentjes!

Spannend Ibbel. Ik hoop op actie voor je!

Enne, goede tip om de hydrofielen eerst even voor te verwarmen. Mijn kv had me al gewaarschuwd dat baby's altijd huilen als ze afgedroogd worden. Maar ik kan me voorstellen dat een warme doek die kleintjes toch een beetje gerust stelt.

Overigens vertelde mijn vk in het ziekenhuis dat ik ECHT een jaar niet zwanger mag worden na mijn ks, om de wond goed te laten helen. Nu wilde ik eigenlijk niet terug aan de pil gaan, omdat ik zo'n ander (lees zwaarmoedig) mens wordt van die hormonen, maar misschien is alleen condooms nu toch iets te riskant... En een spiraal lijkt me helemaal eng. Binnenkort toch maar eens naar de huisarts.

Hoera, de zon schijnt hier! Straks lekker wandelen naar het consultatiebureau, want Guus z'n naveltje moet aangestipt worden. Er zit een beetje wild vlees op en we willen natuurlijk wel dat de man een mooie navel krijgt.

Nog een kleine hup voor de afwachtende zwangeren onder ons. Zet 'em op dames!
Geen ontsluiting, dus er kon ook niet worden gestript... Volgende week woensdag nieuwe ronde met nieuwe kansen, vooralsnog ga ik extra verlofdagen sparen.
vind alleen zijn met 2 kinderen ook best pittig. Gelukkig werkt m'n Lief maar 3 dagen, dus hebben we 4 dagen dat we met z'n 4tjes zijn. En de dames hebben het hier idd al zo mooi getimed dat de 1 gaat slapen wanneer de ander wakker wordt.

En ik had gisteren niet zo positief moeten zijn, want vannacht natuurlijk weer prut. Al heowel Fenna het super doet daarniet van. Maar ik ben nu dus al vanaf 4.00 met haar aan het klooien geweest. Had ik haar eindelijk stil (om 6.30) en dan wordt Mayte wakker.....Gelukkig pas om 6.30 want gisteren was ze er al om 5.30!!!! en niet weer willen slapen natuurlijk, want moest "Fenna zien en tutjes geven"

verder alles wel oke hier, heb even mijtijd....ook heeeeeel belangrijk!

@Ibbel ik hoop dtr het strippen zoden aan de dijk zet en skoempie voor jou ook.
he get, net ibbels bericht gemist.

Wat ontzettend balen! je gaat er toch een beetje van uit dat het wel kan op de 1 of andere manier.....he verdorie. Heb je nu nog wel iets leuks om te doen vandaag om dit piep gevoel ff van je af te kunnen zetten?
Hallo Meiden,

Allereerst Bluester gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet maar lekker van jullie kleintje.

Vandaag is de KV voor de laatste keer geweest en ik ben nu dus officieel uit de kraamtijd. Hier een kleine samenvatting. Op zich is hier alles goed verlopen. Meisje is goed beweeglijk en heeft een mooie kleur maar was tot gisteren nog veel te weinig bij gekomen. En dan blijkt dat je als nieuwbakken moeder en vader toch twee onzekere bezorgde ouders bent. Huilbuien om de stomste dingen maar vooral om het feit dat ze maar niet aankwam. Iedere keer was het 10 of 20 gram en dat was echt te weinig. Ook loopt mijn borstvoeding niet helemaal goed. Tot gisteren heb ik geprobeerd te kolven maar veel meer dan 40 cc per keer werd het niet. Terwijl ze toch echt 100 cc per voeding binnen mag/moet krijgen. Ergens is het zo'n teleurstelling als het niet lukt en ik werd zo gestresst van het kolven de hele tijd en de onzekerheid of ze wel genoeg binnen kreeg dat we een paar dagen geleden ook begonnen zijn met bijvoeden met flesvoeding. Maar vandaag heeft onze kleine meid ons helemaal gelukkig gemaakt door maar liefst 90 gram aan te komen! Wij zijn dus weer helemaal gelukkig en trots op ons kleine meisje.

Mijn bevalling ging trouwens echt als een zonnetje. Ik kreeg zondag de 15e te horen dat ze mij dinsdag de 17e toch wilden gaan inleiden omdat het vruchtwater weer wat verminderd was en ze geen reden zagen om het kindje langer te laten zitten.

De 17e zijn we om 7.15 ingechecked en om 9.00 zijn ze begonnen met een gel aan te brengen om mijn baarmoedermond te 'primen' of rijpen zoals ze dat noemen. De eerste drie uur kreeg ik wel wat last van weeen maar deze waren niet echt benoemenswaardig. Hoewel ikzelf op dat moment al niet zo heel veel zin meer had en het liefst wilde slapen. Om 12 uur kwamen ze eens kijken hoe het er voor stond en hebben ze de gel met dubbele dosis ingebracht. Vanaf toen ging het erg snel, hoewel de ctg het niet echt goed in kaart bracht kwamen de weeen steeds sneller achter elkaar en werden ze steeds krachtiger. Om 3 uur werd ik weer gecontroleerd en bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. Aangezien mijn verloskundige (die net eventjes kwam kijken) mij vertelde dat de ontsluiting gemiddeld een uur per cm duurde rekende ik er niet echt op dat het snel zou gaan. En nam ik de aandrang om te poepen (om het maar plat te noemen) die ik een half uurtje later had niet echt serieus gelukkig trok mijn moeder direct aan de bel. Ik had op dat moment 5 cm ontsluiting. Toen het ziekenhuis personeel op dat moment vroeg naar de babykleertjes had ik echt het idee dat ze gek geworden waren. Ik had nog maar 5 cm ontsluiting en het zou toch minimaal nog wel een uurtje of 5 duren dacht ik. Inmiddels was het kwart over 4 en mocht ik gaan persen een half uurtje later was ons meisje geboren. De bevalling ging dus heel soepel, ik was een iniminipietsie beetje ingescheurd en heb daar een hechting voor gekregen. Al met al is het mij reuze meegevallen dus ik hoop voor de dames die nog moeten (en die dit lezen) dat mijn verhaal een beetje een geruststelling is.

Zo dat was het weer. Totaal onsamenhangend maar ik hoop dat jullie mij dat kunnen vergeven.

xoxo Mara
*** Vanaf de tribune met een broodje appelstroop ***

Blue: gefeliciteerd met je babyjongetje. Heerlijk dat je er zo van geniet. Vooral blijven doen hoor.

Konela, klinkt wel grappig hoor, je potloodverhaal. Tja... Bij mij kan er al mn hele leven een potlood onder hangen. Toch ben ik blij met ze, want ze zijn van mij en horen bij mij en ik vind ze mooi. Die blubberbuik vind ik wel minder, ik hoop nog steeds dat het goed komt. (ben ook pas 5 weken geleden bevallen met ks, ik wil gewoon te snel.)

Verder heb ik ook struisvogelmodus aan. Ik heb het verhaal van Arc niet gelezen. Dat durf ik niet.

*** Daalt weer van de tribune af en neemt het lege bordje mee ***

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven