Veel verdriet, niet ten huwelijk gevraagd

zaterdag 6 januari 2018 om 15:51
fluttershy schreef: ↑06-01-2018 15:40Samenlevingscontract vind ik een triestige bedoening, 'laten we de financiën maar even regelen'. Nee bedankt, dan blijf ik wel LATten, is alles geregeld![]()
Dat vind ik nou net van trouwen, "laten we alles maar even regelen." De financiën worden dan zelfs geregeld voor ná het huwelijk.
zaterdag 6 januari 2018 om 15:53
.nerdopviva schreef: ↑06-01-2018 15:51Dat vind ik nou net van trouwen, "laten we alles maar even regelen." De financiën worden dan zelfs geregeld voor ná het huwelijk.
Ook dat, hoewel ik daar bij samenwonen niet bij stil heb gestaan, vind ik het nu wel prettig dat ik zo'n contract nooit aangegaan ben.
Later is nu

zaterdag 6 januari 2018 om 21:20
Wist je vriend van die droom van je? En dat het dus die bewuste vakantie moest gebeuren?
Nee?
Hoe kan je dan van hem verwachten dat hij dat wel doorheeft. Veel ups en downs in de relatie en als resultaat (van het niet-vragen) dat je veel minder lief voor hem bent en minder voor hem wil doen.
Misschien test hij je wel om te kijken hoe je acteert en reageert als er iets niets helemaal volgens jou plan verloopt.
Nee?
Hoe kan je dan van hem verwachten dat hij dat wel doorheeft. Veel ups en downs in de relatie en als resultaat (van het niet-vragen) dat je veel minder lief voor hem bent en minder voor hem wil doen.
Misschien test hij je wel om te kijken hoe je acteert en reageert als er iets niets helemaal volgens jou plan verloopt.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zaterdag 6 januari 2018 om 21:23
Ik vind het vreemd dat mensen alleen echt zeker van hun relatie kunnen zijn als zij getrouwd zijn. Daar voegt een ring toch geen zak aan toe? Zegt deze getrouwde vrouw.
Maar goed to, misschien kun je hem je script in handen duwen? Eis dat hij zich daaraan houdt omdat je anders nee zegt. Het mag begrijp ik niet in een restaurant, moet op een subtropische locatie of iets anders waarmee je daarna kunt pochen, en ik zou Idd de waarde van de ring ook even opnemen in het script. Jij lijkt mij nou niet iemand die je blij maakt met een ring van onder de 10.000 euro. Valt niet zo mee te wapperen, en hij moet wel weten wat je waard bent. Ik zou het verdrietig voor je vinden als hij straks wel wil vragen maar jij verdrietig bent omdat het niet volgens jouw verwachtingen ging.
toffifee wijzigde dit bericht op 06-01-2018 21:25
7.94% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 21:24
Ik denk exact hetzelfde!sinnombre schreef: ↑06-01-2018 11:19TO en haar vriend gingen ‘na veel omstandigheden’ met elkaar op reis. Dat zegt ze zelf. Waarschijnlijk veel van die downs gehad die normaal blijken te zijn in hun relatie.
Na ‘omstandigheden’ wil je gewoon relaxen, vakantie vieren, de boel achterlaten. Dan ga je toch niet denken aan een huwelijksaanzoek? Dat is gewoon verkeerd gedacht door TO.
Die teleurstelling doet ze zichzelf aan. En dan ook nog eens je reis laten verpesten door je eigen rare gedrag.
En nu zeker alleen nog maar in huis rondlopen met een ‘zuurpruimengezicht’? TO heeft geen zin meer om lief en leuk te doen tegen haar vriend. Nou hé, wat een gezelligheid. En daar beginnen die eeuwige ‘downs’ van ze weer.
Die komen we hier nog wel weer tegen met een nieuw topic. Ik ben toch al zó benieuwd naar het onderwerp...
zaterdag 6 januari 2018 om 21:29
Misschien voelt het beter als ik zeg dat ik al 15 jaar wacht, als het niet langer is. We zijn 20 jaar samen, heb ooit een soort van verlovingsring gekregen en ja, ik heb 'm ook zelf gevraagd. Maar hij vindt trouwen onzin en geld verspillerij en nu, na al die jaren en 2 kids verder, zie ik de noodzaak er ook niet meer zo van in. Al vind ik het wel jammer het nooit mee gemaakt te hebben.
ghost79 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 22:17
0.26% gewijzigd

zaterdag 6 januari 2018 om 21:48
Nu wordt het huwelijk weer gereduceerd tot een ring. Is het echt nodig om iets wat voor veel mensen nog steeds waarde heeft zo te ridiculiseren?
Dat het voor JOU niet meer is dan een ring, betekent niet dat dit voor iedereen geldt. En dat menen die trouwen, dit nodig hebben om zeker te zijn van hun relatie is ook een aanname.

zaterdag 6 januari 2018 om 21:50
Ghost79 schreef: ↑06-01-2018 21:29Misschien voelt het beter als ik zeg dat ik al 15 jaar wacht, als het niet langer is. We zijn 20 jaar samen, heb ooit een soort van verlovingsring gekregen en ja, ik heb 'm ook zelf gevraagd. Maar hij vindt trouwen onzin en geld verspillerij en nu, na al die jaren en 2 kuds verder, zie ik de noodzaak er ook niet meer zo van in. Al vind ik het wel jammer het nooit mee gemaakt te hebben.

Ik ken een paar vrouwen die ook in deze situatie zitten. Het blijft jammer, ook na al die jaren. Ik hoop voor jullie dat het toch nog ooit gaat gebeuren, al is het dan een beetje mosterd na de maaltijd.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:58
Hier ook zo, nu 6jaar getrouwd en hij wil het nog eens overdoen met de kinderen en familie.
Eerst maar es zien of ons huwelijk het sowieso gaat redden. Momenteel zitten we nogal in een diep dal.
Als ik toen wist wat ik nu weet was ik niet getrouwd. Gewoon samenwonen is genoeg hoor

zaterdag 6 januari 2018 om 22:01
Nou, dit. Ik weet nog dat wij op een ochtend samen in bed lagen, in mijn appartement, en mijn partner vroeg 'zou je mijn leven met mij willen delen?'. We stonken allebei uit onze mond, mijn haar was niet gekamt en ik had geen make up op, maar het was een van de meest romantische momenten uit mijn leven (als je het al zo'n etiket wilt geven).Dreamer schreef: ↑05-01-2018 18:22Voor mij was het moment dat hij écht voor me koos (en ik voor hem) het moment dat we samen gingen wonen. Toen hebben we het over onze toekomst en de verwachtingen gehad. En een samenlevingscontract laten maken. We hebben duidelijk uitgesproken naar elkaar dat we de intentie hadden voor altijd bij elkaar te blijven. Anders was ik niet gaan samenwonen. Trouwen had daar echt niets meer aan toegevoegd.
Daarna uitzoekende hoe we eea het best konden regelen met nog allebei een koophuis en wat andere zaken, besloten we samen dat trouwen wel een goed plan was.

zaterdag 6 januari 2018 om 22:05
Zo bijzonder dat mensen dit soort dingen blijven zeggen, terwijl de belofte tot in de eeuwigheid nou net is wat je totaal niet doet tijdens een huwelijksverbintenis! Dat was ook de reden dat ik eigenlijk helemaal niet wou trouwen, ik wou die belofte doen aan mijn lief, ten overstaand van vrienden en familie. Dat had met ieder soort ceremonie gekund wat mij betreft. Manlief is echter wat conservatiever dan ik en kon zich daar niks bij voorstellen zonder 'echt' trouwen, dus prima, deden we dat ook even (gratis, op een maandagmorgen met alleen onze ouders erbij).fluttershy schreef: ↑05-01-2018 18:50
Die belofte voor de eeuwigheid, die zou ik graag ooit willen doen en krijgen. Uiteraard alleen met de juiste persoon in de juiste relatie. Misschien komt het er nooit van in praktijk.
Ik zie geen alternatieven met dezelfde betekenis.
zaterdag 6 januari 2018 om 22:14
Ik ga nu echt niet meer trouwen hoor, te oud. Ik hoop dat ik later mee kan/mag een bruidsjurk uitzoeken voor mijn dochter, mijn kans is verkeken.

zaterdag 6 januari 2018 om 22:42
Wij zijn ook pas na 21 jaar samen getrouwdGhost79 schreef: ↑06-01-2018 21:29Misschien voelt het beter als ik zeg dat ik al 15 jaar wacht, als het niet langer is. We zijn 20 jaar samen, heb ooit een soort van verlovingsring gekregen en ja, ik heb 'm ook zelf gevraagd. Maar hij vindt trouwen onzin en geld verspillerij en nu, na al die jaren en 2 kids verder, zie ik de noodzaak er ook niet meer zo van in. Al vind ik het wel jammer het nooit mee gemaakt te hebben.

zondag 7 januari 2018 om 03:54
Oh jullie willen reactie? In your face. Allemaal hakken op mij terwijl jullie hele verkeerde oordelen hebben. Achterlijke zuurpruimen komen hier voor die waarschijnlijk altijd overal op zeiken. Ik confronteerde hem weer eens met zijn egoïsme. Wat hij zei? Ja eigenschap van de steenbok kan ik niks aan doen. Weet je wat ik ben een stier wals nu over je heen en alles was de druppel. Ik ben weg. Logeer voorlopig bij een vriendin en ga van MIJN geld een mooi huis kopen
nu is het piepen en wil hij alles wéér beter doen. Ik ben te goed geweest en geen kans meer. Het leven is veel te kort en er is dalijk wel een andere man waarin we wel om ELKAAR denken en alles aan elkaar geven en niet ikke ikke ikke. Gelukkig geven kennisen mij ook wel gelijk en dat het misschien beter is. So long ik ga over een paar maanden lekker naar Cuba. Het gaat jullie goed. Groet een gelukkige vrouw die niet in verdriet gaat hangen.
zondag 7 januari 2018 om 06:24
Ooh dat lijkt me echt super! Ik hoef niet te trouwen, maar als ik ga doen dan idd naar een mooi tropisch strand zonder anderen in geheim.
Het lijkt me gewoon zoveel gezeik opleveren als je in nl houdt en mensen uitnodigen, want ja wie wel en wie niet.. je bent toch min of meer verplicht om bepaalde mensen uit te nodigen die je niet per se erbij wil hebben.
Hoe reageerde iedereen bij terugkomst?

zondag 7 januari 2018 om 07:28
Gut en een paar dagen geleden wilde je nog trouwen? Gaat snel bij jou.Vrouwe_justitia schreef: ↑07-01-2018 03:54Oh jullie willen reactie? In your face. Allemaal hakken op mij terwijl jullie hele verkeerde oordelen hebben. Achterlijke zuurpruimen komen hier voor die waarschijnlijk altijd overal op zeiken. Ik confronteerde hem weer eens met zijn egoïsme. Wat hij zei? Ja eigenschap van de steenbok kan ik niks aan doen. Weet je wat ik ben een stier wals nu over je heen en alles was de druppel. Ik ben weg. Logeer voorlopig bij een vriendin en ga van MIJN geld een mooi huis kopennu is het piepen en wil hij alles wéér beter doen. Ik ben te goed geweest en geen kans meer. Het leven is veel te kort en er is dalijk wel een andere man waarin we wel om ELKAAR denken en alles aan elkaar geven en niet ikke ikke ikke. Gelukkig geven kennisen mij ook wel gelijk en dat het misschien beter is. So long ik ga over een paar maanden lekker naar Cuba. Het gaat jullie goed. Groet een gelukkige vrouw die niet in verdriet gaat hangen.

zondag 7 januari 2018 om 08:37
Vrouwe_justitia schreef: ↑07-01-2018 03:54Oh jullie willen reactie? In your face. Allemaal hakken op mij terwijl jullie hele verkeerde oordelen hebben. Achterlijke zuurpruimen komen hier voor die waarschijnlijk altijd overal op zeiken. Ik confronteerde hem weer eens met zijn egoïsme. Wat hij zei? Ja eigenschap van de steenbok kan ik niks aan doen. Weet je wat ik ben een stier wals nu over je heen en alles was de druppel. Ik ben weg. Logeer voorlopig bij een vriendin en ga van MIJN geld een mooi huis kopennu is het piepen en wil hij alles wéér beter doen. Ik ben te goed geweest en geen kans meer. Het leven is veel te kort en er is dalijk wel een andere man waarin we wel om ELKAAR denken en alles aan elkaar geven en niet ikke ikke ikke. Gelukkig geven kennisen mij ook wel gelijk en dat het misschien beter is. So long ik ga over een paar maanden lekker naar Cuba. Het gaat jullie goed. Groet een gelukkige vrouw die niet in verdriet gaat hangen.
Zoals ik al dacht; dat was dus geen echte liefde. Fijn dat je het nog even bevestigt.

zondag 7 januari 2018 om 09:19
Blijkbaar waren onze oordelen nog niet zo verkeerd. Sterker nog, je bent nog labieler dan ik al dacht. Ik ben blij voor je man dat hij hieraan is ontsnapt.Vrouwe_justitia schreef: ↑07-01-2018 03:54Oh jullie willen reactie? In your face. Allemaal hakken op mij terwijl jullie hele verkeerde oordelen hebben. Achterlijke zuurpruimen komen hier voor die waarschijnlijk altijd overal op zeiken.