Lijf & Lijn alle pijlers

Sauna bezoek maakt onzeker

06-01-2018 19:13 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag een dagje naar de sauna geweest, wat heerlijk was. Genoten van een hotstone massage, lekker in het bubbelbad gezeten en natuurlijk verschillende sauna's geprobeerd. Mijn man was zelfs mee, en dat doen we eigenlijk nooit samen. Was heel erg fijn allemaal. Er is alleen 1 ding wat ik steeds maar lastig blijf vinden, en dat is het bloot rondlopen en dan onwillekeurig toch vergelijken qua lichaam. Voor het beeld: ik ben bijna 40, slank en redelijk sportief gebouwd . Tot zover geen klachten. Maar ik heb wel cellulite vanaf mijn bovenbenen. En in de sauna zie ik zoveel vrouwen met strakke benen, juist ook de veel vollere dames. En hoe stom het ook is; ik baal dan zo van die putjes in mijn bovenbenen. Die verdwijnen natuurlijk niet met dit topic, maar ben zo benieuwd of anderen dit soort onzekerheden ook hebben in de sauna. Ik heb hetzelfde op het strand, of gewoon in zomer met een korte broek aan. Heb zelfs al een aantal sessies met 'bevriezen' gedaan bij een schoonheidssalon. Nou ja, de vraag is eigenlijk: hoe gaan jullie met dit soort onzekerheden om?!
strikjemetstippels schreef:
06-01-2018 21:14

Vraag me dan wel beetje af in hoe verre de sauna dan naast ontspanning ook geen plek is om je beter over je zelf te voelen want anderen zien er nog slechter uit, of zo.

Dat is voor mij echt een reden om die sauna te mijden.
Jij wilt je niet beter voelen? Of jij denkt dat iedereen zich beter voelt als die jou heeft zien zitten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
06-01-2018 21:24
Jij wilt je niet beter voelen? Of jij denkt dat iedereen zich beter voelt als die jou heeft zien zitten?
Ja dat laatste. Is voor mij gelijk aan precies het omgekeerde, mensen die er heen gaan om zich op te geilen.

Ik ben ook wel onzeker hoor dus voor mij is sauna dan geen ontspanning. En het is slecht voor mijn huid ook nog.
Ik heb twee kinderen gebaard en ik heb een fantastisch functioneel lijf zonder pijn, over- of ondergewicht of gebreken. Mán wat ben ik er blij mee!
De blubber, putjes, haartjes, vet, littekens, hangtieten en rimpels kunnen mijn ietwat uitgezakte kont kussen, ik trek me er niks meer van aan.

Onzeker zijn sucks en je wordt er moe van, ik doe het niet meer.
De sauna kun je nog vermijden, wat ik veel erger vind is de zomer, allemaal leuke jurkjes, rokjes, shorts, die ik niet kan dragen omdat ik spataderen heb, waar ik al 4x aan geholpen ben, maar er helaas nog steeds zitten. De sauna is dus ook niks voor mij, sowieso hoef ik al die blote lichamen van anderen niet te zien. Hier in de buurt kun je trouwens een soort privé sauna afhuren voor een dagdeel, zoiets zou ik dan doen als je het echt zo fijn vindt.
moentje_ schreef:
06-01-2018 20:03
Bij het zwembad voel ik mij minder bekeken dan in een sauna. Het lijkt wel of sommige dames er alleen zitten om iedereen te keuren en vergelijken met zichzelf. Ik kan daar slecht tegen.
Ah, ik heb dus het omgekeerde, in de sauna voel ik me totaal niet bekeken. En zelf zie ik anderen natuurlijk wel, maar meer hoe je ook op straat kijkt ofzo. De ene heeft rode krullen, de ander dikke billen, de derde een rare badjas.
strikjemetstippels schreef:
06-01-2018 21:26
Ja dat laatste. Is voor mij gelijk aan precies het omgekeerde, mensen die er heen gaan om zich op te geilen.

Ik ben ook wel onzeker hoor dus voor mij is sauna dan geen ontspanning. En het is slecht voor mijn huid ook nog.

Vooral niet gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
blijfgewoonbianca schreef:
06-01-2018 19:17
. En diegene die mooier, strakker, jeugdiger, slanker, etc zijn , daar heb ik dan weer niks van.
En die worden dan weer blij van jou. Heb je ook nog iemand een goed gevoel gegeven over zichzelf ook!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Trouwens, wat fijn dat zoveel vrouwen gewoon blij zijn met hun lijf! Bij mij is het zo wisselend. In kleding ben ik echt wel tevreden, en bloot eigenlijk ook wel, tot ik andere vrouwen naakt zie. Dan denk ik vooral: die putjes heeft dus niet iedereen....
Sporten levert bij mij geen resultaat op. Ik ben bang dat het in mijn geval genetisch is. Mijn huidstructuur is wat slap, en dat heeft mijn moeder ook. Nou ja, ik ben maar weer aan de slag gegaan met cupping. Voorlopig hoop ik erop dat er nog verbetering mogelijk is. Er bestaat ook een anti-cellulite dieet, maar dat klinkt wel heel ongezellig, mag je bijna niets meer....Dat heb ik er dan ook weer niet voor over :-)
Cellulite is de normale manier van vetopslag in een vrouwenlichaam. Het is de schoonheidsindustrie die er een probleem van heeft gemaakt, omdat onzekere vrouwen een zekere bron van inkomsten zijn.

Hier vind je een interessant artikel uit 1985 (!)

https://www.washingtonpost.com/archive/ ... 7bd86a99a2
ik voel me in de sauna prettiger dan in badkleding in het zwembad, juist omdat ik me in de sauna niet bekeken voel. Natuurlijk zien mensen je wel, maar je wordt niet bekeken zeg maar. En ik zie anderen ook, maar ga daar niet uitgebreid naar zitten kijken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
honingbijtje schreef:
06-01-2018 21:26
Ik heb twee kinderen gebaard en ik heb een fantastisch functioneel lijf zonder pijn, over- of ondergewicht of gebreken. Mán wat ben ik er blij mee!
De blubber, putjes, haartjes, vet, littekens, hangtieten en rimpels kunnen mijn ietwat uitgezakte kont kussen, ik trek me er niks meer van aan.

Onzeker zijn sucks en je wordt er moe van, ik doe het niet meer.
Halleluja!
Je kunt zoveel nuttiger dingen doen met je tijd, energie en geld dan je zorgen te maken over of je eigen lichaam wel mooi genoeg is.
Inderdaad, mijn lijf functioneert. Ik kan er hele fijne en leuke dingen mee doen, zoals sporten en vrijen en genieten van een saunadag. Ik kan ermee knuffelen en koesteren. Ik ben er blij mee. Het is verre van perfect volgens het modebeeld, maar als mijn zoon zich op mij nestelt dan past het wel perfect en dat is toch wel veel belangrijker.
Ik schrik in de sauna juist steeds van de hoeveelheid veel te dikke lichamen. Ik heb zelf ook zo mijn onzekerheden, maar na een bezoek aan de sauna ben ik altijd extra blij met mijn lijf.

Het functioneert, is gezond, in goede conditie en werkt efficiënt (zonder al die ballast). Dat is al heel wat als ik zo om me heen kijk.
De laatste keer dat ik in de sauna was, was ik eigenlijk net een ouwe vieze bok.

Ik zat alleen maar naar de jonge blommen te loeren. Wat een mooie prille jeugdige strakke en pronte lijven hebben die. Amazing gewoon. Wat een vruchtbare schoonheid allemaal.

Zo zonde dat ik toen ik zelf nog zo'n hinde was ik ook zat te zeiken en te zaniken over brede heupen en putjes.

Inmiddels ben ik middelbaar en langzaam aan het verleppen en het is niet anders....ik ben een stuk relaxter in mijn hoofd, dat scheelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven