Verre vakantie tips
vrijdag 5 januari 2018 om 12:37
Komende zomer wil ik met mijn man een verre reis maken.
We denken aan Azië. Zijn al eens op Java geweest voor een rondreis. Heeft iemand tips voor leuke rondreizen / plekken die leuk te combineren zijn / mooie verblijven? Er is zoveel moois, weet niet waar ik moet beginnen met zoeken dus alle inspiratie is welkom!
We denken aan Azië. Zijn al eens op Java geweest voor een rondreis. Heeft iemand tips voor leuke rondreizen / plekken die leuk te combineren zijn / mooie verblijven? Er is zoveel moois, weet niet waar ik moet beginnen met zoeken dus alle inspiratie is welkom!
vrijdag 5 januari 2018 om 12:49
Voor alsnog wel.. ergens tussen juni - aug / eventueel september..redbulletje schreef: ↑05-01-2018 12:45Zit je vast aan de zomer? Veel landen in die regio hebben dan regentijd. Vaak is februari/maart erg gunstig zoals Thailand.
vrijdag 5 januari 2018 om 13:00
Dat is wel ontzettend algemeen.
Kijk eens op een site van bijvoorbeeld Djoser of Kras ofzo en bekijk wat jullie leuk lijkt. Dan kun je al de nodige dingen schrappen en gerichter vragen stellen. Azië is zo groot en de landen zijn zo verschillend.
Straks gaat iemand hier zijn best doen om haar ervaringen met een trekking door de bergen van noordoost China te beschrijven, terwijl jullie ‘met een taxi over Koh Samui rijden’ al avontuurlijk genoeg vinden.
Kijk eens op een site van bijvoorbeeld Djoser of Kras ofzo en bekijk wat jullie leuk lijkt. Dan kun je al de nodige dingen schrappen en gerichter vragen stellen. Azië is zo groot en de landen zijn zo verschillend.
Straks gaat iemand hier zijn best doen om haar ervaringen met een trekking door de bergen van noordoost China te beschrijven, terwijl jullie ‘met een taxi over Koh Samui rijden’ al avontuurlijk genoeg vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 5 januari 2018 om 13:17
Haha ja, ik snap je. En dat is ook direct ons probleem, zoveel lijkt ons leuk.stippensokken schreef: ↑05-01-2018 13:13Dit is een beetje alsof een Japanner zou vragen: "Ik ben vorig jaar in Spanje geweest en nu wil ik weer terug naar Europa, kan iemand een leuk land aanraden?"
Ik denk dat je iets specifieker moet zijn.
Maar om specifieker te zijn:
Backpacken hoeft niet, houden van cultuur snuiven, lekker eten, zonnen en een relaxed appartement. Nog niet erg specifiek dus.
vrijdag 5 januari 2018 om 13:25
Ik denk dat je hier meer input kunt krijgen als je eerst zelf een land uitzoekt. Dan kun je daarna hier op het forum concrete tips vragen voor verblijf en locaties enzo.
Het verschil tussen Vietnam en Maleisië is bijvoorbeeld enorm, of Thailand en Indonesië, ook twee verschillende werelden. Net zo verschillend als Griekenland en België.
Het verschil tussen Vietnam en Maleisië is bijvoorbeeld enorm, of Thailand en Indonesië, ook twee verschillende werelden. Net zo verschillend als Griekenland en België.