Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
@ NVDP, ik zou in ieder geval vragen waar je op moet letten in het dagelijks leven.

Ik zou het eerlijk gezegd niet zo snel weten wat ik zou vragen. Ik denk dat als je daar eenmaal bent er ook wel diverse vragen bij je naar binnen schieten.
trouwen leuk hoor! maar niet voormij, vind het gaan naar een bruiloft wel leuk, maar heb er zelf niet zoveel mee. vind persoonlijk een kindje een grotere commitment.

@ yaella snap je reactie op ex heel goed hoor!

@nvdp hoe was het bij de vk? zou ook niet weten wat ik zou moeten vragen....iig wat je wel en niet mag eten en drinken en doen....en hoe de begeleiding van vk gaat...

@jippie balen dat je ouders er niet waren! maar zus was dus wel heel blij, leuk!

euh de rest ik heb alles wel gelezen maar weet even niet meer waar ik op ging reageren..sorry

hier is er nog steeds niet gelekt....haha klinkt raar
@Xasi, raar ok, maar wel goed! haha! Houden zo!

@nvdp; pffff, ik zou het ook ff niet weten....

@Jippie, oh wat jammer dat je ouders er niet waren! Echt balen... En ze gaan heel lang weg toch? Meen me dat te herinneren van lang geleden in het topic? Gelukkig dat je zus helemaal blij was, tuurlijk, zulk goed nieuws!

@Muca, ik kan met een stalen gezicht liegen (over dit onderwerp), wil namelijk echt niet dat mensen het weten, dus dan kun je het beter... Ik tenminste wel!

@Futuremaman, spannend!
@ ugglover leer mij dat ook!! ik kan dus totaal niet liegen...mijn gezicht spreekt altijd boekdelen

wat zijn je tips
Hey NvdP, ik denk dat de verloskundige hier wel vaker mee te maken krijgt en ze zal je vast wel onwijs veel info geven. Als je dan ook nog dingen gaat vragen, kun je waarschijnlijk de antwoorden niet meer onthouden want dan loopt je hoofd over.. Haha, nee gekheid. Als je vanavond niks te vragen weet, schrijf je al je vragen die je de komende tijd tebinnen schieten op, en die stel je dan de volgende keer. Het is allemaal spannend genoeg..

Jippie, wat jammer dat je ouders er niet waren.. Wanneer gaan ze weg dan? Of gaan jullie nu wachten tot ze weer terug komen met vertellen? Wel jammer.. Leuk dat je zus zo blij reageerde!

Ik wil wel trouwen, maar hoe of wat? Geen flauw idee. Eigenlijk wil ik een prinsessendag. Maarja, dan moeten we nog even sparen.. En daar zijn we niet zo heel goed in. Haha..

Ga zo even koken, vriendlief komt vast zo ook thuis van zijn werk.. Zou eigenlijk gaan sporten vanavond, maar we hebben ook een feestje, en dan moet ik nog douche, tutten, enzo, en dan heb ik te weinig tijd. Dus morgen weer sporten..

Tot later meiden,

NvdP, komt wel goed bij de verloskundige, we lezen het wel..

Liefs
Hey dames, wat zijn we rustig geweest gister avond? Lekker op de bank gechild allemaal.

Ik dacht, 's ff lezen hoe het met niet voor de poes bij de verloskundige was.. Maar er is nog niks geschreven na mijn laatste bericht. Nou dan zal ik vanavond wel weer een boek kunnen lezen..

Nou tot later dan, fijne dag vandaag, en werkse voor degene die moeten werken.

Liefs
@ NVDP, hoe was het gisteren bij de VK?
Sorry dames, ik was gisteravond na mijn bezoek aan de VLK gevloerd! En MISSELIJK..niet te filmen. Ik kan momenteel echt niets straks meer om mijn middel verdragen, maar voor de gelegenheid had ik mijn uiterst charmante joggingbroek verruilt voor een spijkerbroek. Maar ik werd toch misselijk van dat strakke gevoel om mijn middel. De verloskundige herkende het gelukkig meteen en zei dat ik gewoon lekker mijn knoop open moest doen.. Dat deed ik dus maar...zie je het voor je?

Maar goed, 't was een fijn gesprek. 't Is een piepjonge VLK van 25. Staat gelukkig voor allerlei dingen open zoals ook een waterbevalling. Dat was echt een pak van m'n hart, want dat vind ik zo belangrijk! Ze vond het juist leuk!

Ze stelde allerlei vragen over mijn (medische) geschiedenis en gaf heel veel informatie. Zo moeten we deze week beslissen of we een combinatietest willen, waarbij ze o.a. op de kans op het syndroom van down gaan testen. Best lastige vragen om over na te denken. En volgende week krijg ik een (vaginale) echo. Dat vind ik wel zo vreselijk spannend. Dan zal ik weten of er echt een kindje in me groeit, of het góed groeit en op de juiste plek zit. Ook gaf de vlk aan dat ik best wel eens een week langer of korter zwanger zou kunnen zijn, omdat ik nog maar twee bloedingen heb gehad na het stoppen met de pil. Dat wordt dan nog niet als een échte menstruatie gezien. Ik ben benieuwd! Ze kunnen dat tot op de dag nauwkeurig meten bij zo'n vroege echo.

Heb stapels folders over kraamzorg, zwangerschapscursussen, de combinatietest etc.. meegekregen en nog een 'goodiebag' van zwitsal.

Heb er al met al een goed gevoel aan overgehouden!
@nvdp, dat klinkt goed! dus enorm veel info meegekregen en lekker wat door te lezen! Lastige vragen ook, tsja, dat is best iets om over na te denken... Ik dacht eigenlijk dat ze dat alleen aanraadden bij vrouwen boven de 35, maar niet dus. Waarom doen ze de echo nu vaginaal ipv gewoon met gel op de buik? Is dat iets nieuws? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord... Maarja, dat zegt natuurlijk helemaal niets. Dus jij zit vanaf nu lekker met de knoop open!

@Rianne, gezellig feestje gehad?

@Akka, ik ga me zorgen maken, waar zit je?!

Ik heb gisteravond 6 km gerend en dat ging me daar lekker, mocht ook wel een keer want de laatste keren had ik het gevoel dat ik niet vooruit kwam, zo frustrerend! En verder ANTM gekeken en op de bank gehangen...

En nu weer lekker an die arbeit, ff een bakkie halen hoor... Doei!
@Sunshine jammer dat je ongesteld bent geworden.. Nieuwe ronden nieuwe kansen moet je maar denken, al kan ik me voorstellen dat je misschien wel een beetje sneu ervan bent.. (f)

@nvdp wat spannend je eerste afspraak en van volgende week de eerste echo.. Wel iets om naar uit te kijken, al zou ik geloof ik ook wel heel nerveus zijn... Wat voor soort test is een combinatie-test? Is dat ook een vlokkentest of hebben ze tegenwoordig andere testen om te kijken naar het down syndroom en dat soort dingen?

Ik vraag dit puur omdat ik er zelf nieuwsgierig naar ben.. Mijn vriend en ik zijn allebei natuurlijk "al wat ouder" (ahum) en hebben ook wel gesproken over dingen als een vlokkentest enzo en over hoe wij erover denken.. Het zijn lastige dingen om over te denken en over te praten... Fijn dat het verder goed met je gaat ondanks je misselijkheid..

@Jippie super dat ze zo reageerden op je nieuws! Het moet fijn zijn om het te kunnen delen!

En verder wilde ik nog op meer reageren..............maar weet niet meer wat ik wilde schrijven en voor wie...... haha....

Oh ja.... @futuremama hoe gaat het ???

Hier gaat het allemaal goed, de pup doet het goed en is gigantisch stout, erg leuk! Verder hebben we het vooral druk met veel dingen... We zijn hier thuis een verbouwing aan het plannen dus veel dingen uitzoeken en voorbereiden.. We hopen toch eigenlijk zo snel mogelijk te kunnen gaan beginnen... Buiten bij de paarden moet flink wat dingen aan worden gepast en binnen gaat het hele huis over de kop.... Joepie...... Verheug me er aan de ene kant heel erg op, aan de andere kant maandelang rotzooi en stof valt ook niet mee.... Maar het gaat om het eindresultaat en dat hou ik maar voor ogen...

Nou hier laat ik het eerst bij, probeer later vandaag nog wel even terug te komen...

Oh ja Ugglover, mijn nieuwe lnldag is 19 maart...

Doeidoei
zit op mijn werk, maar probeer toch even snel te reageren.

@xasi: spannend. ik blijf duimen dat het deze maand raak is

@nvdp: fijn dat je een goed gevoel hebt bij je VLK. is zo'n combinatietest nieuw? dacht ook dat je vanaf je 35e uitvoerige getest werd.

@muca: super dat je trouwplannen hebt. ik twijfel zelf nog enorm, maar mijn vriend vindt het heel belangrijk dat we ooit eens trouwen. als we willen trouwen moet we eerst weer flink sparen. we hebben net een hele lange verbouwing achter de rug.

als het een mooie zomerdag is, klinkt het ideaal zo'n picknick, maar ja, helaas kun je op het weer nooit rekenen hier.

grappig, ook mijn vriend is bang dat er iets mis is, daarom is hij pas blij als ik echt zwanger bent, tot die tijd blijft hij er heel nuchter onder.

@ugglover: heb vorige week 1 x gelopen, maar het was moordend! zo lang niets gedaan, conditie zit op 0! die 5 km leken eindeloos te duren. enig idee hoe vaak je per week moet lopen om een beetje snel op conditie te komen?

verder @iedereen: werkse of fijne dag!
@Ugglover, die echo doen ze tot en met een week of negen vaginaal, omdat het kindje nog te klein is om het via de buitenkant te doen. Maakt mij niet uit, ik wil gewoon zien of 't goed is. Heb zelf een jaar MBRT gedaan, waarbij je onder andere wordt opgeleid tot echoscopiste dus heb zelf ook de nodige echo's gemaakt. Vind het dus zelf erg interessant om te zien hoe dat gaat met een vaginale echo.

@Mika, die combinatietest wordt nu iedere aanstaande moeder aangeboden. Het is een nekplooimeting gecombineerd met bloedonderzoek. De kans op syndroom van down (bv 1 op 150, ik noem maar wat) wordt vastgesteld en op nog wat andere aangeboren afwijkingen. Ik twijfel heel erg. Stel ze stellen vast dat de kans 1 op 50 is. Dan kun je vervolgonderzoek laten doen (niet zonder risico) en kun je het zeker weten. Maar dan weet ik het... wat dan? Is een kind met downsyndroom minder waard? Minder lief? Ik weet het niet! Erg moeilijk!
Hey ladies,

@nvdp: fijn dat het zo klikt met je vk! En ook dat ze open staat voor een waterbevalling! Was je man meegegaan?

Wel spannend om nu al keuzes te maken voor testen etc. Lijkt me zoveel informatie wat op je afkomt! En de echo, spannend!

Vanaf hoeveel weken krijg je een uitwendige echo? Misschien zit een positiebroek lekker?

@hoe heb je je pup genoemd eigenlijk mika? Enne het eindresultaat is vast alle moeite van een verbouwing waard!

@ugglover: Goed dat het zo goed gaat met lopen!

Hier nog niet gelekt! duimduimduim
@futuremaman, volgens mij vanaf ongeveer 10 weken.

Enneh..... niet tegen mijn collega's zeggen hoor, maar ik heb al een positiebroek aan op aanraden van de vlk en ik moet zeggen.... een verademing!
hahahaa nvdp! Jij zit al lekker in de positiebroek! My lips are sealed! Wanneer is je echo volgende week? Zo onwijs spannend lijkt me dat!

Ik snap je dilemma... Wat is wijsheid, wat wil je weten? En wat ga je er dan mee doen? Laat je het weghalen als je kans iets verhoogd is? En wanneer/op hoeveel kans neem je dan die beslissing? pffff... heel lastig. Ik denk dat ik alleen die eerste test zou doen, kijken wat de uitkomst is en als het boven het gemiddelde is, het daarbij laten.

@Futuremaman, het gaat nu toch wel een beetje spannend worden hè? Je weet natuurlijk nog niet je precieze cyclus maar toch!

@Mika, een rigoreuze verbouwing is niet misselijk... maar je krijgt er wat moois voor terug! Wanneer gaan jullie daarmee beginnen? Woon je op een boerderij of heb je alleen een paardenstal? Leuk dat de pup zo schattig en ondeugend is!

@Coco, als ik 3 x per week loop, ga ik goed vooruit met mn conditie. Maar dat red ik meestal niet, blijf steken op 2 vaak... Maar ik voelde me zo goed gister toen ik thuis kwam, het happy goedje was zeker los gekomen in mn hersenen, haha!

Trouwen... mijn vriendje wil niet trouwen en ik weet het eigenlijk ook niet zo goed. Als hij me vraagt, zeg ik natuurlijk ja, maar hij heeft er echt helemaal niks mee. Vandaar dat ik ook zoiets heb van; mwoah, dont know. Diep in mn hart wil ik het wel maar als hij niet wil... Ik heb geen zin om hem te vragen of hem te gaan pushen. Tis graag of niet!
Ik word als het goed is gebeld voor een afspraak. Ik ga proberen de afspraak op maandag te plannen. Komt lief 't best uit, want hij werkt die dag thuis.

Spannend spannend spannend!
@NVDP, goed om te lezen dat je een fijn gesprek met VK hebt gehad. Spannend, volgende week je echo.

@futuremaman, heel spannend allemaal.... ik zal hard voor je duimen!

@ Mika; jullie hebben een aardige verbouwing in het vooruitzicht zo te lezen...en wat je zelf schrijft; hou het eindresultaat maar voor ogen, dan weet je waar voor jullie het doen!

@ Mariska, hoe was jullie weekend in London? Ben je een beetje tot rust gekomen?
@mika: dankjewel! Eerlijk gezegd vond ik het toch vervelender dan ik in eerste instantie wilde toegeven, gisteren dus niet zo'n leuke dag . Vandaag wel weer vrolijker opgestaan gelukkig (en ook weer wat rationeler pfieuw).

Jij dus ook een nieuwe lnl-dag...baalde je erg?

Wat heftig zeg, zo'n verbouwing op komst.

@nvdp: fijn dat het goed ging bij de VLK. Moeilijke vragen idd, over testen en wat te doen met de uitslag. Wel goed dat je er vantevoren over nadenkt.

@muca: leuk, trouwen!!! Mijn vriend en ik willen ook graag trouwen maar schuiven het nog een beetje voor ons uit.

@xasi & futuremaman: spannend zeg, nog niet gelekt! Misschien zijn er op komst!
Hoi Meiden!!!

Ik ben weer thuis en wat lees ik, weer een zwangere onder ons. Muca van harte gefeliciteerd. Ik word er iedere keer zo blij van als ik lees dat iemand van jullie zwanger is. Laat staan hoe ik reageer als ik zelf zwanger ben.

Ben niet meer ongesteld dus op na ronde 2. Heb zoiezo een vreemde menstruatie gehad. Heel kort. 2 dagen en de 3e dag bijna niets en gisteren ineens zalm kleurige afscheiding (????).

Londen was SUPER!!!! Wat een gave stad is dat zeg!!! We hebben zoveel gedaan, zoveel gezien. Spierpijn niet normaal meer hahahaha. Ben ook echt tot rust gekomen. NOg niet helemaal, voel ook echt dat het dieper zit, maar ik ga proberen naast het werk veel aan ontspanning te doen en niet alleen op de bank hangen als ontspanning. Wil ook lekker weer wat gaan bewegen en gewoon genieten van het leven!!!!

Ook super weer gehad. Zaterdag was het gewoon lente in londen. Zondag en gisteren bewolkt maar droog en een paar graden warmer dan hier. We zijn net een uurtje terug. En gaan nog lekker genieten vandaag.

Heb een hele korte nacht gehad, dus zal ook nog wel eventjes mijn ogen dicht doen!

@Yaelle: Wat kloten zeg van die vriendin van je. En wat knap hoe zij daar mee omgaat. Ik vraag me af of ik dat zou kunnen. Ik hoop voor haar dat het een plekje krijgt.

@ iedereen: Ik heb alles gelezen maar weet even niet op wie ik moet reageren hahahaha.

Ik ga ff wat eten!
@Akka: Had je mijn berichtje nog gelezen op welke middelbare school ik heb gezeten? Op welke heb jij gezeten?

Ik heb ook hyves. Ook onder mijn echte naam, want ik heet geen Mariska. Ik denk als mensen mij kennen en ze deze topic lezen ze meteen weten dat ik het ben.

Zijn er mensen die hyves gegevens uit willen wisselen?
@Mariska, fijn te horen dat jullie het super naar jullie zin hebben gehad!! En lekker uitgerust natuurlijk... Mijn ongesteldheid was ook heel raar hoor, bijna niks en heel kort. Ik ben er wel blij mee, hopelijk blijft het zo, haha! Maar mss moet je lichaam gewoon weer even wennen aan het feit dat ie geen pil meer krijgt.

Lijkt me op zich wel leuk om Hyves gegevens maar ik moet er nog ff over nadenken... ik geef mezelf dan wel gelijk heel erg bloot!

@Sunshine, mooi dat je je vandaag weer beter voelt! Op naar de volgende ronde hoor, niet teleurgesteld zijn! :-)
@ alle: goedemorgen dames!!

weer veel bijgeschreven

!nvdp heeeeeeeeele moeilijke vraag die je voor je kiezen hebt gekregen. maar ga gewoon op je gevoel af van dit moment en je gevoel na de testen. je hebt nu tenslotte moederlijkinstinct, dus vertrouw er op.

oja vaginale echo is niks vervelends aan hoor (heb x gehad voor onderzoek) het is een dun 'stokje' waar ze een condoom om doen en wat ze binnen brengen, je voelt er niets van.

@ alle lekkende meiden (hahah sorry klinkt gewoon grappig, kan aan het lekken niet echt wennen) maar snap de teleurstelling, maar denk er aan we zijn pas net bezig, t komt wel goed!

@mariska fijn dat je je beter voelt! bewegen en ontspannen doet een mens goed! probeer het vast te houden.

lek nog steeds niet..maar heb vanaf vrijdag dus krampjes die komen en gaan. zit nu inmiddels op dag 30 en vorige keer was het 25/26 dagen...maar t rare is verder voel ik niks raars. zit nog te twijfelen of ik ga testen. ik denk namelijk nog steeds niet dat ik zwanger ben,maar word (zo stom) wel steeds hoopvoller..
trouwens was akka niet op ski vakantie, ugglover?
Nee, volgens mij was dat Bebje...

Nog steeds niet aan het lekken dus Xasi, mooi! Houden zo! Hoelang woon je eigenlijk al in de Caribbean?
ooo ben zo dom geweest om internet af te snuffelen. lees allemaal verschrikkelijke dingen van pas na 56 dagen menstrueren....omdat ik vroeger zo onreglematig was ben ik daar nu al bang voor...lekker voorbarig ik weet het, maar ik baal hiervan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven