Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Ka: dus toch een kans op nog zelf proberen.. nou we gaan het zien. De kansberekening geld niet bij zeer onregelmatige eisprong staat erbij de link. Ik heb begrepen overigens dat er na 50 dagen vaak geen eisprong meer is. En ik heb meerdere symptomen van pcos dus daar ga ik stiekem wel vanuit.

En succes en sterkte met de prikken! Vind je het prikken zelf ook spannend?

En hier eindelijk weer ongesteld geworden. Als het goed is. Zet nog niet echt denderend door maar ik ga er wel vanuit.
Even een kort berichtje! Het zag er hier weer allemaal goed uit gelukkig. Drie follikels dus toch wel blij dat ik iets minder geslikt hebt :-D . Ka, in plaats van iedere dag 100 heb ik op dag 2 en 4 50 mg geslikt. Hou er normaal ook niet van om zelf dingen te veranderen. Maar toen ik de vorige keer aangaf dat ik wellicht minder wilde slikken, luisterden ze niet eens dus ja.. Ach kwaad kan niet, wellicht dat er maar 1 of 2 follikels zijn volgende week, helemaal prima! Maandag nu weer terug en dan dinsdag misschien al de IUI.

Later weer even meer! Nu sauna! :hello:
Ik reageer vanavond even op iedereen, geniet in de sauna puk! Heerlijk, ik ga binnenkort ook maar weer eens! Top ik duim nog even voor je door!
Rain, kans is er altijd idd. Maar kan me niet goed voorstellen dat ze jullie zomaar weg sturen zonder iets te bespreken of doen. Daarom, als ze dat wel doen, op je strepen staan en vragen wat en wanneer dan wel.

Puk, wat fijn! Al vind ik t wel slecht dat er niet geluisterd werd. Door wie worden jou echo’s gemaakt? Bij mij door echoscopist en als ik dus iets over medicatie wil vragen, moet ik bellen. Hopelijk volgende week een goede iui!!

Hier net voor t eerst geprikt. Even stik spannend. Gewoon even t idee om door t vel te gaan. Maar het viel reuze mee. Nu afwachten of ik er de komende dagen iets van ga merken. Hoop dat ik niet een hormonen vrouwtje word haha.
Ka, ik ben blij dat het je is meegevallen! Nu is het dan echt begonnen! Lijk mij inderdaad erg spannend!
Lalameme, waar gaat de vakantie heen? Oh en snap het helemaal dat je in februari nog weg wil. Ik kijk ook echt naar mijn vakantie uit! En deze ronde zit je dus even uit?

Ka, ja wist nog ongeveer hoe het zat bij je maar wist niet dat ze bij de kijkoperatie ook konden zien dat je eileider wel doorgankelijk was. Gokte er al op aangezien ze IUI niet voor niks aanraden :-D . Ohh ja even spannend he om jezelf te prikken. Vond ik ook maar net als jij vond ik het echt meevallen toen ik die spuit eenmaal erin had gezet. Ik ga duimen voor weinig bijwerkingen!
Bij mij worden behandelplannen ook met de fertiliteitsarts besproken. Maar ik zie dus eigenlijk alleen de echoscopiste. Zij reageerde alleen zo sterk toen ik naar de medicatie vroeg, dat ik dacht; Okay dan maar met 100 door. Dat had ik ook wel gedaan als ik geen miskraam had gehad en ik ga het de volgende keer ook wel gewoon slikken denk ik maar nu wilde ik gewoon geen risico op te veel follikels. Ik bel daarnaast niet zo makkelijk voor extra afspraken... Misschien maar eens doen :-D

Confetti, ik geloof ook dat ze met jouw cyclus wel echt wat gaan doen. Ik zou er daarnaast echt op aandringen (al ben ik daar zelf ook niet zo goed is :facepalm: ) Een kansberekening is leuk maar als je maar vier of vijf eisprongen per jaar hebt dan lijkt mij dat je kansen al genoeg verminderd zijn om onderzoek te doen.

Zwangeres, wanneer heb jij je afspraak?

Ik hoop ook op een goede IUI. Ik ben benieuwd, 1 follikel was al 1.7 dus ik vind het ergens wel raar dat ze me tot maandag laat wachten. Maar dat dacht ik natuurlijk pas achteraf. Daarnaast was het vandaag mijn minder favoriete echoscopiste die überhaupt alleen dingen geloofd die op haar beeldscherm staan. Vandaag weer op 3 verschillende manier uit proberen te leggen dat we eigenlijk op 4 december een vervolg gesprek hadden gepland vanwege de slechte zaadkwaliteit. Gewoon maar blijven zeggen dat ze dat niet zag staan. Pas bij de vierde keer uitleggen dat ik die afspraak afgezegd had omdat ik zwanger was, geloofde ze me. Zo raar, en daarna zei ze vervolgens dat we dan toch echt een gesprek moeten inplannen over IVF of ICSI als de aantallen weer onder het miljoen zitten. Ondanks deze geslaagde poging waren de kansen dan toch te klein. Dus ja, ik weet niet of ik nou in IUI moet geloven of niet maar vooralsnog blijf ik toch gewoon lekker positief. :jump:
Tjonge wat is het allemaal lastig met de professionals waarvan je afhankelijk bent hè. De echoscopisten, de fertiliteitsartsen. Ik las in de JAN een artikel over de mondige patiënt en hoe irritant dat voor artsen is. Gelukkig was er ook een interview met een psychiater (volgens mij Bram Bakker) die het juist heel fijn vindt, omdat je dus samenwerkt om tot een bepaalde uitkomst te komen. Ik wou dat meer artsen er zo over dachten en minder het protocol volgen en meer samen met jou als patiënt kijken naar wat de mogelijkheden zijn. Zoals in dat artikel stond: de arts heeft de kennis over mogelijkheden, de patiënt over hoe hij zich voelt. En beide typen kennis zijn even belangrijk.

Nou ja, dat even mijn overweging op de zondagochtend naar aanleiding van ieders berichtjes de afgelopen week. Ik merk dat ik het nog wat lastig vind om iedereen uit elkaar te houden, dus ik heb nu 3 vensters open staan met op eentje de tabel, de anders wat er de afgelopen dagen is gebeurd en een derde waar ik dit berichtje in aan het typen ben :-D

Jame: Inmiddels al een goede donkere streep gehad? Ik heb altijd lichte streepjes volgens mij, in elk geval nog nooit geen streepje gehad. Wat een gestaar naar streepjes doen we trouwens met zijn allen hè. Ik hoop dat je inmiddels aan de bak bent geweest.

Lameme: Oe wat lekker al die vakantieplannen! Heerlijk om naar uit te kijken. Ik zou dat ook zeker doen hoor. Ik had het eerder natuurlijk over de hond, maar ik denk dat ik die meer aan het uitstellen ben, omdat ik er zelf nog niet aan toe ben, dan dat het vanwege een eventuele zwangerschap is. Wij houden nergens rekening met een zwangerschap. We zijn zelfs zachtjesaan een bruiloft aan het plannen en kijken dan gewoon heel goed naar annuleringsvoorwaarden. Want bij een zwangerschap zou ik dat waarschijnlijk wel een jaartje verzetten. Maar gelukkig weet je het wel vrij ver van te voren.

Geniet van je maandje pauze. Heel goed om dat af en toe te doen. Het werkt voor mij in elk geval af en toe wel prettig. Vriend vond dat soms wat lastig om te begrijpen, maar toen ik uitlegde dat de rustpauzes ervoor zorgen dat ik juist vol goede moed weer in de probeermaanden kan, als ware het even wandelen tijdens een marathon omdat je het anders niet volhoudt, begreep hij het wel. Het is wel fijn om er even niet mee bezig te hoeven zijn. Hoe staat je vriend er nu in, nu het 1-1 is geweest?

Ka14: we hebben ongeveer dezelfde NOD, spannend! En ook spannend dat je nu aan het prikken bent, maar valt mee begrijp ik dus. Ik duim voor je! En dank voor je tips, je hebt daar denk ik wel gelijk in: dat ze allemaal een beetje afwachtend zijn. Dat merk ik ook wel aan andere artsen. We gaan het zien. We zijn in elk geval voorbereid doordat we een gezamenlijk lijstje hebben en mijn vriend ook echt meehelpt met alle vragen stellen. Voelt toch wat sterker met zijn tweeën.

Rainisjustconfetti: jeetje wat een lange cyclus, heftig lijkt me dat! Daarmee word je echt niet zomaar naar huis gestuurd hoor. Kan ik me in elk geval niet voorstellen. En anders inderdaad op je strepen staan en doorvragen tot je begrijpt waarom. En inderdaad dan ook gelijk een afspraak maken over wanneer dan wél.

Ze doen bij ons inderdaad nog niks, omdat er niet zo heel veel te doen valt. Na een jaar proberen waarin er niks gebeurde zijn wij ovulatietesten gaan gebruiken. Sindsdien is het 3 keer raak geweest, maar 3 keer in de eerste 5/6 weken ook weer mis. Mijn cyclus is erg regelmatig, vriend heeft procentueel wat weinig snelzwemmen zaad, maar omdat het er heel veel zijn, is zijn vruchtbaarheid helemaal ok. Dat betekent dat dingen als IUI, IVF of ICSI voor ons niet mogelijk/nodig zijn. De vruchtbaarheid van ons beiden is goed, dus alles wat je daaraan doet schijnt juist slechter te zijn volgens onze fertiliteitsarts. Maar het blijven plakken is nog wel een dingetje. Daarom ga ik vrijdag met vragen over progestoron en assisted matching die kant op. Kijken hoe ze daar tegenaan kijken.

Puk32: Fijn dat jet niet zoveel van de hormonen merkt, ik heb van vriendinnen gehoord dat dat toch ook best behoorlijk heftig kan zijn. En volgens mij kan iets minder slikken prima, ging dus ook goed deze keer. Fijn zeg! Lastig al die tegenstrijdige informatie, stom is dat hè. En ook vervelend dat een echoscopist dan ook niet zoveel weet en niet even lekker meedenkt. Misschien sowieso handig om dat gesprek vast in te plannen? Dan staat de afspraak maar en hoef je daar niet lang op te wachten.

Hier: het gaat hier mentaal wel lekker. Toen ik mijn topic opende had ik het echt even gehad, maar inmiddels heb ik wel weer goede moed en meer energie. Helpt ook dat de december voorbij is, daar heb ik niet zo veel mee. Ik word veel blijer van de kansen en mogelijkheden van een nieuw jaar en de schone lei van januari. Herfst en winter zijn mijn favoriete seizoenen, maar december mag er wat mij betreft tussenuit :-D.

Ik krijg dinsdag de resultaten van de overige testen en dan hebben we vrijdag een gesprek. En ik begin dinsdag ook met de ovulatietesten. Volgens mijn app valt die op vrijdag. Ik verwacht zelf eigenlijk zaterdag of zondag, omdat dat het afgelopen half jaar altijd op die dagen is geweest. Lang leve de regelmatige cyclus van precies 28 dagen. Maar goed, deze maand was mijn cyclus dus wat gek kort, dus wie weet valt hij nu wat eerder.

Fijne zondag allemaal, geniet van het heerlijke winterweer! :sun:
Hoi allemaal, als nieuweling in dit topic is dit mijn eerste bericht rondom zwanger worden. Wij zijn nu 16 maanden bezig en tot op heden niks, ook niet over tijd. Mijn man is inmiddels gecheckt en alles goed, ik heb over anderhalve week mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog. Ik zit er erg tegen op. Het geen wat ik moeilijk vind, zijn al die mensen om ons heen die zwanger raken, je gunt het ze maar ik merk dat ik er zelf erg verdrietig van word. Ik hoop wat positiviteit en tips uit jullie ervaringen te kunnen halen.
Puk Hoelaat moet je vandaag?
Is een belafspraak niet mogelijk bij jullie? Als ik zo’n rare echoscopist heb, maak ik direct een belafspraak hoor hahaha. En doen ze gelukkig bij ons nooit moeilijk over.

zwangeres herkenbaar die dubbele schermen! Doe ik ook altijd op de laptop hihi.

Spannend uitslagen morgen! Je zou vrijdag mis kunnen vragen of ze even willen kijken of ze ei klaar zien staan! Weet je helemaal zeker dat dat goed is. Bij ons deden ze vaak sowieso echo om te kijken hoe alles er op dat moment uit zag. Zo hebben ze nu een paar foto’s van mn baarmoeder.

redcurls welkom, ook al zo lang, 16 maanden pffff... herkenbaar hoor dat gevoel. Het maakt je echt geen slecht mens of jaloers persoon. Het is gewoon iets wat nu echt al lang je leven bijna beheerst. Als je zolang al bezig bent, zo je al bijna 2x bevallen kunnen zijn. Dat vreet gewoon af en toe aan je en is heel normaal. Herpakken en weer door is helaas t enige wat je kan doen.
Spannend nog 1,5 week wachten, hoop dat ze jullie kunnen helpen.

hier het prikken gaay prima. Maar vind t echt wel spannend. Zou graag hebben dat t woensdag is. Zo benieuwd of de hormonen helpen, of er niet te weinig of juist te veel gebeurd.
Het zeurt en steekt soms wat rechts en links, dus dan ben ik weer bang voor overstimulatie, maar doet verder geen pijn. Dus tja... Verder klein beetje zeurend hoofd met af en toe even echt hoofdpijn, maar dat was ook nmr 1 bijwerking, dus als t daarbij blijft vind ik t oké... nog 2 nachtjes slapen en ik weet weer meer
@puk: wat vervelend die echoscopiste. Gelukkig blijf je zelf positief! Je hebt soms van die horken..

@zwangeres: ah wat vervelend van die miskramen! Ik hoop dat je de volgende keer progesteron mag slikken, ik heb daar meer goede verhalen over gehoort na herhaalde miskramen. Ook al is het niveau soms al wel goed.
Lijkt me super zwaarbals je zo vaak achter elkaar een miskraam hebt!
Fijn dat je je nu wat beter voelt en ook nog zon in deze mooie januari maand;)

Ik ga er niet vanuit dat ze mij zo naar huis sturen inderdaad. Ik ben net weer ongesteld geworden na 74 dagen dus dat waren in totaal 5 cyclussen in een jaar.

@redcurls: welkom en herkenbaar! Hier bijna een jaar bezig en ook over anderhalve week de eerste afspraak. Heb je enig idee waar het aan kan liggen? Waar zie je tegenop? Ik merk zelf namelijk dat ik er juist naar uit kijk en weer een beetje hoop heb!

@ka: fijn dat je nog niet heel veel klachten hebt! En ik snap dat je uitkijkt naar woensdag! Ik hoop dat alles in een keer goed gaat!

Hier voor mijn doen flink ongesteld geweest en aan het aftellen voor de afspraak!
We hebben langzaam wat mensen verteld dat we zwanger willen worden, maar het niet zo soepel gaat. Vooral zodat we af en toe ons hart kunnen luchten. Hebben jullie het al verteld aan je omgeving?

En als ik in de tabel mag: leeftijd 26/30, eerste kindje, gestart maart 2017, ronde 6, 17/1 eerste afspraak fertiliteitspoli, waarschijnlijk pcos
Even een kort berichtje.
Was vanochtend voor mijn werk in het ziekenhuis en het zag er prachtig uit om in de woorden van de (fijne) echoscopiste te spreken. En dat herhaalde ze drie keer dus ik geloof dat mijn eigen medicatie schema perfect was :-D . Drie follikels en allemaal rond de 2.1. Vanavond Pregnyl en dan is het morgenochtend zo ver!
Hai allemaal,

Mag ik aanschuiven? Ik lees al een tijdje mee en ik vind dat jullie zo positief zijn!
Ik schrijf of heb bij meerdere topics meegeschreven maar daar zijn de meeste van zwanger. Ik begin me toch een beetje een buitenbeentje te voelen 🤓

Ik ben 32 en mijn man 37. We hebben een zoontje van bijna 4 en zijn alweer een jaartje aan het proberen. Vorige zwangerschap (jeetje 5 jaar geleden) zijn we na een jaar in de mm gekomen. ZaadkwAliteit was toen niet goed en bij de tweede check wel. Uiteindelijk een hsg op basis van olie en daarna meteen zwanger!!
Nu in maart zwanger geweest maar dat werd een miskraam. En op dit moment redelijk wanhopig geworden omdat “iedereen” zo snel zwanger is en het bijna als een wedstrijd voelt...

Wij wachten deze maand nog af en gaan dan weer de mm in, helaas.

Hoe zorgen jullie ervoor dat je niet continue eraan denkt?
Wat een gezellige drukte hier! Al is het natuurlijk nooit fijn als je hier mee moet schrijven en hopelijk is iedereen snel weer weg ;-)

Zwangeres, hahaha dat bijhouden op alle schermen herkende ik wel van het begin. Al moet ik zeggen met zoveel nieuwe mensen dat ik ook weer zo moet gaan meeschrijven denk ik. Het is echt zoals je zegt ja, protocollen die gevolgd worden zonder dat er soms geluisterd wordt. Al moet ik zeggen dat ik ons ziekenhuis wel echt heel fijn vind en over het algemeen wel heel tevreden ben over onze artsen.
Vrijdag voor jullie dus het volgende gesprek. Fijn dat je daar weer even met je vragen terecht kan. En goed te horen dat je je weer wat beter voelt nu december voorbij is!

Heel blij ja dat die hormonen gewoon alleen doen wat ze moeten doen; zorgen dat de eitjes groeien :-D . Het maakt het allemaal zoveel moeilijker als je niet jezelf bent voor zo'n lange periode. Ik wacht morgen nog even op de aantallen en als het tegenvalt maak ik gelijk een afspraak. Als de kwaliteit goed is, heb ik er zelf vertrouwen in dat IUI misschien nog wel een keer kan werken dus dan wacht ik denk ik nog even.

Welkom Redcurls! Vervelend dat jullie ook al zo'n tijd bezig zijn. Wel fijn dat je nu bij de gynaecoloog terecht kan zodat je ieder geval kan zien of alles goed zit.

Ka, hahaha ja had eigenlijk ook gelijk moeten vragen naar een afspraak maar ik vind het zo nu ook wel goed. Voor mezelf geloof ik nog wel in drie keer IUI (en hopelijk zijn er niet meer zo veel pogingen nodig). Ohhh en vind het helemaal spannend voor jou voor woensdag! Doen ze bij jullie IUI met 3 of max 2? Ik hoop op mooie (maar niet te veel) follikels!

Confetti, Bah, dat deze maand het niet gelukt is.
Om te antwoorden op je vraag. Wij hebben het aan bijna iedereen verteld en zijn er over het algemeen heel open over. Alleen op mijn werk weten alleen mijn twee leidinggevenden het.

Welkom Kaatjevlaatje! Ik hoop dat het nog lukt voordat jullie weer de medische molen in gaan. Ik moet zeggen dat zwanger worden dagelijks heel veel in mijn gedachten is. Hier schrijven helpt mij om het kwijt te kunnen maar verder vind ik het ook prima dat ik er zoveel mee bezig ben. Dus ik heb het maar gewoon geaccepteerd :-D
Waaauw spannend Puk! Succes duim duim

Welkom kaatjevlaatje. Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang. Tja hoe ik er voor zorg dat ik er niet continu aan denk...mmmh veel afleiding, per dag denken ipv twee weken. Klinkt simpel maar dat is het niet. Natuurlijk denk ik er elke dag aan, maar ik blijf nuchter.

Ooh balen confetti! Sterkte.
Om op je vraag terug te komen. Ik vertel het aan iedereen die er naar vraagt. En dat zijn er nog niet veel geweest.

Spannend Ka, succes met de nachtjes aftellen. Ik heb geen idee wat je mee maakt maar je beschrijft het zo dat ik met je mee voel.

Hey Zwangeres ik word ook blij van de kansen en mogelijkheden die het nieuwe jaar brengt :hello: ik heb er goede hoop in. Jij ook zo te horen!

Hier. Ja hoor dikke ovulatiestreep. 17 januari nod
Rainisconfetti: ik vind het lastig te zeggen wat het zou kunnen zijn. Ik heb een regelmatige cyclus, ik voel altijd in meestal mn linkerlies al dagen voor de eisprong een soort ongemakkelijke druk, soort pijn. Soms is mn eisprong rond dag 14 terwijl ik op dag 24 25 ongesteld moet worden, vrij kort voor mijn gevoel dus. Ik zit denk vooral tegen de onderzoeken op, voelt wat ongemakkelijk en misschien wel bang dat ze iets vinden waar niks aan te doen is. Idee nooit zwanger te kunnen worden spookt wel eens door mijn hoofd en hoe daar dan mee om te gaan.

Ka14: ja blijft lastig, voelt heel confronterend, zijn voor mij de moeilijkste emoties om mee om te gaan.

Kaatje:wat is dat hsg precies? Is dat het doorspoelen van de eileiders? Spannend dat jullie nu voor de 2de gaan en wat frustrerend moet dat zijn dat jullie weer zo,n tijd bezig zijn. Ik snap je gevoel van wedstrijd, heel herkenbaar, net alsof een ander er steeds met de medaille vandoor gaat.
Ik vind dr niet aan denken lastig, proberen dr niet mee bezig te zijn lukt voor mij ook niet. Als je steeds rond de eisprong je lies voelt en dan al dagen van tevoren is dat echt zon constante reminder. Ik ben wel gestopt met naar baby spulletjes te kijken, om het zoveel mogelijk wat los te laten.
Goedenavond ladies, ik heb de tabel weer bijgewerkt en welkom aan de nieuwe dames :hello: . Als je in de tabel wil: Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

Puk wat fijn dat het er weer goed uit zag! Spannend weer en ook ik ga voor je duimen! :-)

Ka ook voor jouw meis, kan me indenken dat het zo spannend is deze periode. Jammer van de bijwerken maar hopelijk blijft het inderdaad hierbij.....

Zodra ik en mijn vriend naar de huisarts gaan wil ik ook weer (actiever) gaan meeschrijven. Dat zal vermoedelijk februari/maart worden. Tot die tijd blijven we het gewoon proberen :bunny: , maar fijn hoor al die herkenbare verhalen hier. En ook het kunnen delen met elkaar is zo fijn :)

PS Zwangeres echt zoooo herkenbaar met die 3 schermen. Ik was er letterlijk langer dan een uur mee bezig om telkens bij te schrijven :nerd: . Maar ik schreef dan ook net zo lekker uitgebreid als jij en dan krijg je dat :$ Maar daarom ben ik momenteel even wat inactiever omdat ik er niet voldoende tijd voor kan vrijmaken.
Dames vraagje is iemand bekend met "vijandig slijm" en weet iemand of zo iets erfelijk is? Kom dr net achter dat mijn moeder dit dus had, dat ik dr ben werd toen een wonder genoemd. Betwijfel dat zoiets erfelijk is, het zou toch ook een hoop verklaren.
Rain Eerst voelt zo'n afspraak ver weg en als t dichtbij komt, gaat de tijd opeens langzaam he :whistle: ... althans zo beleef ik t altijd haha.
Hoe reageerden de mensen die jullie het hebben verteld?
Hier weet iedereen t, echt iedereen haha. Ik kreeg mn miskraam vorig jaar tijdens de kindercarnaval, midden in t cafe :facepalm: . Bleek later een bbz te zijn en ben gastouder, 3x geopereerd vorig jaar ervoor, waar ik 2 weken voor moest herstellen. Dus geheim houden heeft geen zin :cencored: . En nu met de iui moet ik ook af en toe naar t ziekenhuis onder werktijd, wat dan ook geregeld moet worden met ouders. Heb er weinig last van, tis niet anders en ach dan weet ook maar iedereen dat t gewoon niet zo goed gaat soms.

Puk wat goed :cheer: ! Is het goed gegaan vanochtend? Was het sperma goed genoeg om iui mee te doen? Ik vind al die stappen echt rete spannend. Groeien eitjes goed, niet te weinig of te veel? Is er genoeg sperma om uberhaupt iui te doen? En dan... dat wachtbankje... whaaaaaa :@@: , gekkenwerk is eigenlijk. Hoe kunnen mensen nou 'oeps' zwanger zijn? :rofl:

Kaatje Welkom, volgens mij heb je ook meegeschreven in t topic wachtbankje als ik t goed heb. :nerd:
Hier hetzelfde, dat het lastig is dat andere wel zwanger worden. Vind het dan vooral lastig dat mijn lichaam het niet doet, het voelt voor mij meer als falen :bonk: . Het wedstrijd gevoel heb ik niet. Ik weet niet wat de ander ervoor heeft moeten doen en als ik dat wel weet en t ging makkelijk, ben ik blij dat ze niet doormaken wat wij moeten maken. ;-)
Ik heb losgelaten dat je er niet mee bezig moet zijn. Dat is gewoon niet mogelijk. Je hebt een waslijst met dingen waar je rekening mee moet houden, waar je aan moet denken, waar.... :lijstje: Hoe kun je het dan vergeten? Dat gaat niet, dus dan er maar mee bezig zijn.

Jame Veel plezier :bunny:

Redcurls HSG is idd doorspoelen vd eileiders, kijken of er ergens een blokkade zit :frusty: . Niet het leukste onderzoek, maar wel nodig als je wilt weten of je eileiders werken.
Vijandig slijm heb ik wel van gehoord. Dat is als je baarmoederslijm te zuur is en zorgt dat de spermacellen sneller dood gaan >:-( en daardoor minder kans is op bevruchting. Of dit genetisch kan zijn weet ik niet. Heb gegoogled net voor je :sherlock: , maar kan dat niet vinden. Wel dat het mogelijk blijft om zwanger te worden :heart: . En anders zijn er nog genoeg opties. Je kunt het wel voorleggen aan huisarts of gynaecoloog als je je er zorgen om maakt.

Sunny Ik duim voor je dat het huisarts bezoek niet meer nodig zal zijn! :hug:

Hier Vandaag wat oud bloedverlies, geen idee wat dat betekent. :huh: Verder erg onrustig geslapen :sheep: , dus nu vermoeid en daardoor meer hoofdpijn. Gelukkig vrij rustige dag (op 1 gup die geen zin had en om de haverklap ging huilen :"-( , maar die is naar huis)...
Aftellen naar morgen, wat zal ik blij zijn als ik weer wat meer weet. :lol:
Ka: ja klopt! Heb daar ook meegeschreven alleen iedereen was daar redelijk snel zwanger. Dus kon geen aansluiting vinden.
Het voelt meer alsof ik mee doe met een wedstrijd en zo mijn best doe maar er niets voor terug krijg en dat maakt me dan onrustig. Ben nogal een controlfreak 😜

Redcurls: ik ken dat wel! Wij werden daar op getest 5 jaar geleden. Dat noemde ze een samenlevingstest. Huh dacht ik toen een wat?!?
Je moest ( ik vond het vrij gênant) sex hebben en de volgende dag in de stoel zitten zodat ze konden zien of er levende spermacellen er aanwezig waren. Heb het zelf onder de microscoop kunnen zien 🙈
Ik volg het niet meer helemaal dames! 😂
Een aantal nieuwe en weinig tijd en opeens heb je weer 2 pagina’s vol geschreven.

Ik lees in ieder geval wel mee, althans zo ver het bij te houden is! 😘
Wauw wat een mega drukte!! Ik kan het helemaal niet meer volgen hahaha wat een gezelligheid wel zo! Fijn :)

Puk ik reageer alvast even op jou! Ik hoop dat het weer allemaal goed is gegaan, ik moedig de zwemmers iniedergeval weer aan! :cheer:

Later meer, maar mijn viva schrijfpagina heeft ineens Chinese tekens, die taal spreek ik helaas niet, en lezen kan ik het zeker niet.. haha
Ka14:maar spoelen ze die op voorhand dan door of zien ze op de echo al dat dat nodig is? Thanks voor het googelen, had ik zelf ook gedaan, er is gelukkig idd wel zwanger mee te worden, zal daar vragen of zoiets überhaupt erfelijk is. Lijkt mij niet maar ja. Wel gek idee eigenlijk dat, zoiets ook een oorzaak kan zijn.

Kaatje: ik las dat idd. Wat een rare benaming, lijkt mij ook wel heel raar hoor, verplichte sex en dan daar weer de volgende dag liggen. Wel mooi dat ze het direct zien dan, dus je hebt gelijk uitslag als ik het goed lees?

Ik heb net weer bij de action ovulatie testen gehaald. Zo kan ik dan volgende week doorgeven wanneer de ovulatie test knalde. Ik begreep dat ze bloed prikken om te kijken of je echt een eisprong hebt gehad, zou dat ook nog 5 dagen na de sprong kunnen? Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben, stel dat het ei is bevrucht en dus zn reis aan het afleggen is, kunnen ze dat met zon inwendige echo waarnemen? Ik ben echt zo groen als gras met dit alles.

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad 😊
Hoe gaat het met jou devenie? :)

Welkom Kaatje! Fijn dat je ons hebt gevonden, jammer dat het nodig is. spannend om weer de mm in te gaan, wat naar dat het toch weer nodig is waarschijnlijk. Hier lukt het totaal niet om er niet mee bezig te zijn, zelfs als we een maandje even niks doen lukt dat niet haha.. al ben ik er wel wat rustiger onder dan in het begin, alleen is dat gewoon omdat ik er geen vertrouwen in heb op het moment. Ik denk dat er niets is waardoor je het los kan laten wat een ander al zei. We doen zoveel voor deze wens.. alles draait erom.

Ik zal aan je denk ka! Wat rete spannend, het was al begonnen maar nu word het dat helemaal echt. Ik hoop op goed nieuws voor je, dat de medicatie doet wat het zou moeten doen! Gek dan zo, denk dat het gevoelsmatig als de eerste eerlijke kans voelt, gek om ineens het idee te hebben dat je nu misschien wel zwanger zou kunnen zijn!! Ik duim alvast! Ik vind dat je het fantastisch doet iniedergeval!

Redcurls, aller eerst welkom, fijn dat je ons gevonden hebt alleen wel jammer dat dat nodig is.. Ik heb zover ik weet geen ervaring met vijandig slijm. zou best kunnen dat zoiets erfelijk zou zijn maar ik ben geen arts. Eventueel eventjes bellen, vragen kan altijd. als dit zo is kan je misschien om onderzoek vragen! Ik heb iedere maand mijn eisprong 10 dagen voor mijn menstruatie, bloeden begint vaak op dag 5 al lichtjes. Heb je al eens temperatuurd of ovulatie testen gebruikt, wel fijn om dat even in kaart te brengen misschien?

Ik denk ook nog altijd aan jou sunny! Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig zal zijn, maar even naar de huisarts lucht echt op. En ik vond het verschrikkelijk om te doen, maar achteraf heel fijn dat er een deurtje open staat!

Fijn het zn dikke streep jame! Hopelijk net zo dik op de zwangerschapstest!! Ik ga voor je duimen!

Puk! Kan me voorstellen dat je naar jouw vakantie uitkijkt! Wat gaat dat een pracht reis worden! Ik stuur even een pb met de bestemming vanwege herkenbaarheid!

Rain, welkom! Pff dat is ook niks he die lange cyclussen.. fijn dat het deze keer tenminste een goede menstruatie Was, al is die menstruatie altijd een domper natuurlijk.. fijn dat de afspraak in het zicht is.. hoop dat je er wat wijzer van word! Ik tel met je mee af!

Wat fijn dat het forum je zo opfleurt! Daar doen we het allemaal voor zwangeres! Hoe was je afspraak vandaag, je hebt volgens mij vandaag uitslagen gekregen? Ik heb aan je gedacht! Hier staat vriend er toch niet helemaal anders in qua onderzoeken maar wel qua houding verder in deze kinderwens! Dat is ook al prettig! dus ik ben blij voor nu. Ik roep maar iets, ik lag iets over prgesteron, ik lees daar veel over mbt mijn korte lf. Maar ik slik nu tarwekiem olie, onder het mom van, baat het niet dan schaadt het niet.. misschien de moeite waard om te proberen ?

Hier weer heel druk en weinig vrije tijd, maar met 2 vakanties in het vooruitzicht heb ik niets meer te klagen wat een heerlijk gevoel en vooruitzicht zeg! Vriend is nog niet klaar voor arts. Zou hij vanaf januari wel zijn. Deze maand hebben we overgeslagen en volgende maand misschien ook. Ik slik nu tarwekiemolie tabletten.. volgens mij doet het wel wat, ben zeer benieuwd. Nu een dag of 3/4 na eisprong dus de belangrijke dagen komen er aan. Mocht dit deze maand nou echt niets doen gaat vriend wel onderzoek laten doen zodat ik naar de gyn kan, of ik bel dat ik wel echt moet gaan!

Master post! Ik ga mn best doen om jullie bij te houden! Maar zo tussen het fulltime werken door best een opgave haha!

Jullie zijn geweldig!! Onze tijd die komt nog wel! En hopelijk een beetje snel!!
Redcurls, zelf ben ik niet zo tevreden over die van de action, doen ze het bij jou goed? Ik bestel meestal die van zwanger&kids!
Lalameme: wat veel om te lezen weer hè?hopelijk ga ik het een beetje onthouden🙉
Wat zou het tarwekiem olie dan doen?
Is dat iets als die maca pillen?

Redcurls: ja je krijgt gelijk uitslag. Of ze zien wel spermacellen of niet. En bij niet zullen ze wel de ph waarde Oid gaan meten. Maar dat was toentertijd bij ons niet nodig.
anoniem_337511 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 20:26
Reden: Nog niet klaar
50.67% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven