Ergerlijke facebookberichten deel 5
dinsdag 9 januari 2018 om 15:34
Ik heb een Amerikaanse vriendin wiens leven (als je haar FB updates mag geloven) niet echt leuk is, maar ipv dan gewoon haar probleeem neer te kwakken, typt ze dingen zoals,
Worst day ever!
of
Why does this always happen to me ...
Van die zinnen waarvan anderen dan moeten reageren met, wat is er? Ik ben er Oost-Indisch blind voor geworden.
Worst day ever!
of
Van die zinnen waarvan anderen dan moeten reageren met, wat is er? Ik ben er Oost-Indisch blind voor geworden.
koffiedoosje wijzigde dit bericht op 09-01-2018 19:43
0.14% gewijzigd
dinsdag 9 januari 2018 om 15:40
Ohja, dat soort passief-agressief gejank, vreselijk. Dat je dan inderdaad moet vragen wat er is en dat je dan als reactie krijgt "ik stuur je een PB" (niet dat ik ooit vraag wat er is hoor, maar dat lees ik dan. Voordat ik zo'n persoon ga mutenKoffieDoosje schreef: ↑09-01-2018 15:34Ik heb een Amerikaanse vriending wiens leven (als je haar FB updates mag geloven) niet echt leuk is, maar ipv dan gewoon haar probleeem neer te kwakken, typt ze dingen zoals,
Worst day ever!
of

Nothing happens for a reason
dinsdag 9 januari 2018 om 19:20
Ik ben op aanraden van een vriendin -en ik heb er al lichtelijk spijt van
- lid geworden van enkele groepjes voor moeders. Voor mij voornamelijk om spulletjes die te koop zijn te vinden -en godzijdank bestaat er blijkbaar een filter zodat je alleen dingen die te koop zijn ziet- maar ik kijk mijn ogen soms uit naar wat mensen allemaal posten.
Weten jullie wat het het hele idee is van "foto tegen scrollen?" . Dan stellen ze een vraag over iets, en dan zetten ze "foto tegen scrollen" van hun eigen kwijlende koter/echo er onder bij op die totaal niets relevants toevoegt aan de vraag. Mis ik een of ander "oh een dreumes, wat schattig ik moet stoppen en de vraag lezen?" wat anderen dan wel hebben ofzo?
En dan maar zwijgen hoe nochalant mensen met de info van hun kinderen omgaan. Vertellen wat een moeilijke lastpak je 7-jarige wel niet is en je geen raad weet of hoe je 5-jarige nog bedplast en om het verhaaltje af te maken natuurlijk met een prachtige foto van het onderwerp toegevoegd. Ja hoor mams dat gaan we later leuk vinden
.

Weten jullie wat het het hele idee is van "foto tegen scrollen?" . Dan stellen ze een vraag over iets, en dan zetten ze "foto tegen scrollen" van hun eigen kwijlende koter/echo er onder bij op die totaal niets relevants toevoegt aan de vraag. Mis ik een of ander "oh een dreumes, wat schattig ik moet stoppen en de vraag lezen?" wat anderen dan wel hebben ofzo?
En dan maar zwijgen hoe nochalant mensen met de info van hun kinderen omgaan. Vertellen wat een moeilijke lastpak je 7-jarige wel niet is en je geen raad weet of hoe je 5-jarige nog bedplast en om het verhaaltje af te maken natuurlijk met een prachtige foto van het onderwerp toegevoegd. Ja hoor mams dat gaan we later leuk vinden

woensdag 17 januari 2018 om 18:53
Wanneer je een hartstilstand hebt kun je niet eens hoesten want je bent niet bij bewustzijn .....zou maar gaan reanimeren!
Hartstichting noemt het trouwens ook een hoax en die vind ik betrouwbaarder dan een FB bericht:
https://www.hartstichting.nl/hart-en-va ... artinfarct
pimpom wijzigde dit bericht op 17-01-2018 19:53
1.88% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
woensdag 17 januari 2018 om 18:55
Het nieuwe jaar hè.single1985 schreef: ↑17-01-2018 18:49Is er weer een nieuwe hype? Detoxen? Kom er veel tegen die posten hoe goed ze bezig zijn met detox en hoeveel ze al niet afgevallen zijn![]()
Ik neem nog wat lekkers

woensdag 17 januari 2018 om 20:24
Dat is denk ik niet een hartstilstand.
Het is inderdaad een tip die ik gehad heb van de cardioloog, op je hand "blazen" dus druk opwekken inderdaad.
Dan kunnen de stoornissen "terugschieten" zeg maar.
woensdag 17 januari 2018 om 20:40
Een F16 piloot heeft geen medische aandoening hè, die heeft last van de G krachten en geen last van een hartaandoening.
En jij hebt het al over een hartstilstand, daar ga je al de mist in, dan werkt dat dus niet...en bij een hartinfarct moet je je juist zo rustig mogelijk houden. Het herkennen van de aandoening is voor de patient/omgeving al lastig en dan kan het zeer averechts werken als je op goed geluk maar gaat hoesten om de druk te verhogen.
Toegegeven: ze doen dit wel in het ziekenhuis, waar een patient aan de monitor ligt en meerder artsen +medicatie aanwezig is. Een hele andere setting dus. En de patient kan getrained worden om de symptomen te herkennen en dit toe te passen, maar nooit zomaar dus terwijl je niet eens zeker weet wat er aan de hand is,
Kostbare tijd gaat verloren die beter besteed had kunnen worden aan het bellen van een ambulance.
Dan komt er ook een melding naar de dichtstbijzijnde deelnemers van HartSlagNu en HartVeilig Wonen, die kunnen de reanimatie starten voordat de ambulance er is
Nog wat linkjes naar organisaties buiten NL die het ook niet aanraden...
http://www.heart.org/HEARTORG/Condition ... l-eXa7iaUk
https://www.bhf.org.uk/heart-matters-ma ... /cough-cpr
https://www.resus.org.uk/cpr/statement-on-cough-cpr/
En jij hebt het al over een hartstilstand, daar ga je al de mist in, dan werkt dat dus niet...en bij een hartinfarct moet je je juist zo rustig mogelijk houden. Het herkennen van de aandoening is voor de patient/omgeving al lastig en dan kan het zeer averechts werken als je op goed geluk maar gaat hoesten om de druk te verhogen.
Toegegeven: ze doen dit wel in het ziekenhuis, waar een patient aan de monitor ligt en meerder artsen +medicatie aanwezig is. Een hele andere setting dus. En de patient kan getrained worden om de symptomen te herkennen en dit toe te passen, maar nooit zomaar dus terwijl je niet eens zeker weet wat er aan de hand is,
Kostbare tijd gaat verloren die beter besteed had kunnen worden aan het bellen van een ambulance.
Dan komt er ook een melding naar de dichtstbijzijnde deelnemers van HartSlagNu en HartVeilig Wonen, die kunnen de reanimatie starten voordat de ambulance er is
Nog wat linkjes naar organisaties buiten NL die het ook niet aanraden...
http://www.heart.org/HEARTORG/Condition ... l-eXa7iaUk
https://www.bhf.org.uk/heart-matters-ma ... /cough-cpr
https://www.resus.org.uk/cpr/statement-on-cough-cpr/
vrijdag 19 januari 2018 om 13:37
Ik krijg de laatste tijd steeds een melding dat "Facebookvriend 1 en Facebook vriend 2 geïnteresseerd zijn of gaan naar een evenement bij mij in de buurt".
Ten eerste interesseert me dat echt geen hol (anders zou ik zelf wel van dat evenement gehoord hebben of er heengaan) en ten tweede lijkt het elke keer net alsof Facebookvriend 1 en Facebookvriend 2 - die elkaar niet eens kennen - gezamenlijk dat betreffende evenement gaan bezoeken. Stom.
Ten eerste interesseert me dat echt geen hol (anders zou ik zelf wel van dat evenement gehoord hebben of er heengaan) en ten tweede lijkt het elke keer net alsof Facebookvriend 1 en Facebookvriend 2 - die elkaar niet eens kennen - gezamenlijk dat betreffende evenement gaan bezoeken. Stom.
vrijdag 19 januari 2018 om 14:04
Butterscotch schreef: ↑09-01-2018 19:20Weten jullie wat het het hele idee is van "foto tegen scrollen?" . Dan stellen ze een vraag over iets, en dan zetten ze "foto tegen scrollen" van hun eigen kwijlende koter/echo er onder bij op die totaal niets relevants toevoegt aan de vraag. Mis ik een of ander "oh een dreumes, wat schattig ik moet stoppen en de vraag lezen?" wat anderen dan wel hebben ofzo?
Dat betekend dat je lid bent geworden van een groep die bevolkt wordt door Telegraaf lezers. Als er geen plaatje bijstaat is het niet boeiend en waarschijnlijk ook te moeilijk voor ze. Dus zonder plaatje leest niemand het bericht. Dit soort gekkigheid zegt vaak echt iets over het niveau van de groep.
Ik kreeg laatst als voorstel van facebook een "pittige moeders groep", de beschrijving leerde me dat die groep was opgezet door iemand die al meerdere keren uit andere groepen was gezet omdat men het niet eens was met haar mening. Nou dat klinkt reuze gezellig!
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

vrijdag 19 januari 2018 om 14:45
Haha die dingen krijg ik ook en dat evenement in de buurt is vaak makkelijk 80 km ver.juliet64 schreef: ↑19-01-2018 13:37Ik krijg de laatste tijd steeds een melding dat "Facebookvriend 1 en Facebook vriend 2 geïnteresseerd zijn of gaan naar een evenement bij mij in de buurt".
Edit: voor Amerikaanse begrippen is dat natuurlijk dichtbij, maar ik rij niet zo gauw 160 km (moet ook weer naar huis) voor iets.
vrijdag 19 januari 2018 om 15:06
Ik dacht eerst "hè? Kennen zij elkaar??"juliet64 schreef: ↑19-01-2018 13:37Ik krijg de laatste tijd steeds een melding dat "Facebookvriend 1 en Facebook vriend 2 geïnteresseerd zijn of gaan naar een evenement bij mij in de buurt".

vrijdag 19 januari 2018 om 16:30
Ja hier hetzelfde. Ik dacht eerst: :Oh leuk, dan zijn ze in de buurt, maar waarom sturen ze dan even geen berichtje?
En dan blijkt dat evenement een heel eind verderop te zijn.
zaterdag 20 januari 2018 om 16:58
Wat ik ook niet snap; dat mensen een herinnering delen op hun tijdlijn. Waarom in vredesnaam?
Ik vind het zelf wel geinig om soms herinneringen op mijn tijdlijn te zien, als in "oja! Is dat alweer vier jaar geleden ?!" ofzoiets, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dat interesseert. Zo hoef ik eigenlijk niet te zien dat een Facebookvriendin de herinnering deelt dat 3 jaar geleden haar zoon zijn motorrijbewijs heeft gehaald. Goh, boeiend
Ik vind het zelf wel geinig om soms herinneringen op mijn tijdlijn te zien, als in "oja! Is dat alweer vier jaar geleden ?!" ofzoiets, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dat interesseert. Zo hoef ik eigenlijk niet te zien dat een Facebookvriendin de herinnering deelt dat 3 jaar geleden haar zoon zijn motorrijbewijs heeft gehaald. Goh, boeiend

zaterdag 20 januari 2018 om 17:08
Jaaaa, die herinneringen, die snap ik niet altijd. Eén van mijn FB-vriendinnen komt ook steeds voorbij met allerlei herinneringen. Of ze reageert ineens zelf op een eigen foto van 2 jaar geleden (of nog ouder), waardoor die foto ook weer ineens op je tijdlijn voorbij komt. En dan vooral van die honymoon-fotoshoots van zichzelf..... Ik ben altijd verbaasd dat mensen zichzelf zo bijzonder vinden dat ze denken dat de rest van de wereld dit ook boeiend vindt na zoveel jaar!
Life is a party but you must self uphanging de slingers
zaterdag 20 januari 2018 om 17:26
zaterdag 20 januari 2018 om 17:47
Volgens mij is dat iets wat Facebook zelf genereert, toch?Kwebbeltje91 schreef: ↑20-01-2018 17:02Of dat mensen delen dat ze al 5 jaar bevriend zijn met X.
Fijn voor je, wat moet ik ermee?
Zo niet, vind ik het inderdaad achterlijk om dat te gaan delen ja.