Ergerlijke facebookberichten deel 5

zaterdag 20 januari 2018 om 18:30
single1985 schreef: ↑20-01-2018 17:51Weet iemand hoe je kan uitzetten dat die of die geïnteresseerd is in een bepaald event.
Het boeit mij namelijk niet waar iemand geïnteresseerd is.
Het boeit mij ook niet, net als wat mijn vrienden allemaal leuk vinden of waar ze op reageren. Maar blijkbaar vindt Facebook dat we dat allemaal moeten zien. Ik wil graag een optie 'alleen foto's en posts van vrienden zelf zien'.

zaterdag 20 januari 2018 om 18:37

zondag 21 januari 2018 om 17:47
Ik krijg veel te vaak gedeelde berichten over een vermist huisdier dat weet ik hoeveel kilometer van mij vandaan woont. Of over iets dat je kunt winnen. Aan heel veel van die berichten heb ik niks en ik verberg ze allemaal. Ook advertenties waarbij je iets kunt winnen van boeken bijvoorbeeld maar ik lees niet
Ik ben dagelijks bezig met dit bericht of deze melding verbergen. Ik heb mijn vrienden ingedeeld in familie of kennissen of bekenden en gebruik altijd de knop delen met behalve...Dit zouden meer Facebookgebruikers moeten doen, dit voorkomt ergernissen.

anoniem_320799 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 10:43
77.10% gewijzigd
zondag 21 januari 2018 om 22:18
Ja, nu je het zegt! Krijg ik een melding "je was in de buurt van Jumbo Supermarkt aan de huppelepupweg" en of ik dan allerlei vragen wil beantwoorden over de openingstijden enzo, of die kloppen. Moet niet gekker worden

Voor zover ik weet kan je dat niet uitzetten, helaas....
Nothing happens for a reason
zondag 21 januari 2018 om 22:21
Het valt me op dat ik daar de laatste tijd dan weer geen meldingen meer van krijg... of mijn vrienden moeten opeens en masse niks meer liken of nergens meer op reageren natuurlijk, dan kan ook

Nothing happens for a reason
maandag 22 januari 2018 om 17:21
Staat je locatie voorzieningen aan van Facebook? Misschien helpt het om deze uit te zetten.juliet64 schreef: ↑21-01-2018 22:18Ja, nu je het zegt! Krijg ik een melding "je was in de buurt van Jumbo Supermarkt aan de huppelepupweg" en of ik dan allerlei vragen wil beantwoorden over de openingstijden enzo, of die kloppen. Moet niet gekker worden![]()
Voor zover ik weet kan je dat niet uitzetten, helaas....
maandag 22 januari 2018 om 22:13

maandag 22 januari 2018 om 23:11
Ligt eraan wat voor telefoon je hebtKwebbeltje91 schreef: ↑22-01-2018 23:09Ik ben ook benieuwd, waar staat dat dan? Ik ben niet zo'n techneut, sorry.![]()

maandag 22 januari 2018 om 23:13
Samsung s6.
En nu ik dit type heb ik hem al gevonden. Ik ben er met mijn hoofd niet helemaal bij vandaag haha.

maandag 22 januari 2018 om 23:25
Het is al voorbij gekomen, maar mensen die berichten posten als: "klote dag" of "zo verdrietig" of een huilende smiley en dat als mensen vragen wat er aan de hand is zeggen dat ze dat niet op facebook willen zetten en ze wel een pb sturen
Aandachtsgeil gedoe.
O en mensen die vermelden dat hun relatie is beëindigd. Waarom zet je dat in godsnaam op Facebook???

O en mensen die vermelden dat hun relatie is beëindigd. Waarom zet je dat in godsnaam op Facebook???

dinsdag 23 januari 2018 om 01:13
Ik wil vermelding van de details! Ik kom daar om rond te neuzen in andermans leven, maar met die halve verhalen kan ik niets. Lig er nu nog wakker van.

dinsdag 23 januari 2018 om 10:47
Heb alleen de laatste paar bladzijdes gelezen, maar ach, wat een herkenning (helaas).
Heb ook iemand op facebook zitten die echt alles erop zet, dus ook privé zaken en zelfs de meest intieme dingen. Van anderen die die persoon kennen heb ik begrepen dat ze er al wel eens iets van gezegd hebben, maar daar trekt diegene zich niets van aan. Daarom volg ik diegene niet meer. Zit er erg over te denken om diegene maar helemaal te ontvrienden.
Och, die halve verhalen, daar kan ik ook niets mee. Zet er dan wat meer op - zodat het voor iedereen duidelijk is - of zeg dan niks. Ooit daar iemand om ontvriend. Ze zat regelmatig voor zichzelf of met iemand uit haar directe omgeving in het ziekenhuis en dan kwam er zo'n half nietszeggend berichtje voorbij. Het is niet leuk als je naar het ziekenhuis moet vanwege je gezondheid, maar dat aandachtsgeile gebeuren vind ik irritant...
Van die standaard like & deel-plaatjes/verhalen, daar word ik ook zo kriegel van. Ik doe er echt helemaal niets mee en ik leef nog steeds.
Heb ook iemand op facebook zitten die echt alles erop zet, dus ook privé zaken en zelfs de meest intieme dingen. Van anderen die die persoon kennen heb ik begrepen dat ze er al wel eens iets van gezegd hebben, maar daar trekt diegene zich niets van aan. Daarom volg ik diegene niet meer. Zit er erg over te denken om diegene maar helemaal te ontvrienden.
Och, die halve verhalen, daar kan ik ook niets mee. Zet er dan wat meer op - zodat het voor iedereen duidelijk is - of zeg dan niks. Ooit daar iemand om ontvriend. Ze zat regelmatig voor zichzelf of met iemand uit haar directe omgeving in het ziekenhuis en dan kwam er zo'n half nietszeggend berichtje voorbij. Het is niet leuk als je naar het ziekenhuis moet vanwege je gezondheid, maar dat aandachtsgeile gebeuren vind ik irritant...
Van die standaard like & deel-plaatjes/verhalen, daar word ik ook zo kriegel van. Ik doe er echt helemaal niets mee en ik leef nog steeds.
In this mad house we must all survive

dinsdag 23 januari 2018 om 11:55
.
Mijn man komt uit een redelijk grote familie. Niet alles wordt persoonlijk tegen iedereen gezegd, want we zien elkaar niet zo vaak. Toen een van z'n neven ging scheiden en 'ineens' een andere vriendin had, keken we echt heel verbaasd. Een berichtje op facebook is niet direct nodig, maar had ons wel up to date gehouden

Later is nu

dinsdag 23 januari 2018 om 11:57
Haha oké ja dat is inderdaad niet heel erg handig. Mijn familie roddelt graag via de telefoon dus dat wordt op die manier door gegeven. Stel dat mijn relatie voorbij is dan zou ik dat niet eens zelf hoeven te verkondigen aan tante Truss, daar zorgt mijn moeder wel voorDreamer schreef: ↑23-01-2018 11:55.
Mijn man komt uit een redelijk grote familie. Niet alles wordt persoonlijk tegen iedereen gezegd, want we zien elkaar niet zo vaak. Toen een van z'n neven ging scheiden en 'ineens' een andere vriendin had, keken we echt heel verbaasd. Een berichtje op facebook is niet direct nodig, maar had ons wel up to date gehoudenzo heb ik nog kaartjes naar een verkeerd adres gestuurd. Sja..

dinsdag 23 januari 2018 om 12:55
Nou ja, als die het niet weten kan het genante situaties opleven. Een vriend van mij was ruim een half jaar verloofd met 'Chantal' (zijn nieuwste vlam) toen een kennis open en bloot op FB vroeg wanneer hij en 'Jessica' (met wie hij daarvoor een aantal jaar samen was) weer eens langs zouden komen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

zondag 28 januari 2018 om 21:14
Haha herkenbaar. Ben het helemaal met je eens. Zulke dingen op Facebook zetten levert meestal ook geheid geroddel en ongevraagde interesse op.
Als het uit is en iemand vraagt hoe het met je ex gaat zeg je gewoon "oh daar heb ik al een tijdje geen relatie meer mee" en is het toch gewoon klaar? Ik zie echt het nut niet in van op de Antwerpse markt genaamd "Facebook" projecteren dat het uit is.