Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Vixxen schreef:
22-01-2018 23:25
Het is al voorbij gekomen, maar mensen die berichten posten als: "klote dag" of "zo verdrietig" of een huilende smiley en dat als mensen vragen wat er aan de hand is zeggen dat ze dat niet op facebook willen zetten en ze wel een pb sturen :swear: Aandachtsgeil gedoe.

O en mensen die vermelden dat hun relatie is beëindigd. Waarom zet je dat in godsnaam op Facebook???
Ik vind het vooral raar als er dan ineens 'het is ingewikkeld' of 'uit elkaar' staat.
Kijk, dat je gaat scheiden dat kan, maar zet die functie dan gewoon uit. Niemand hoeft toch te weten dat jij en je vrouw gaan scheiden of dat het even niet zo lekker gaat?
minnimouse schreef:
28-01-2018 21:52
Ik vind het vooral raar als er dan ineens 'het is ingewikkeld' of 'uit elkaar' staat.
Kijk, dat je gaat scheiden dat kan, maar zet die functie dan gewoon uit. Niemand hoeft toch te weten dat jij en je vrouw gaan scheiden of dat het even niet zo lekker gaat?
Pff kennis van me had haar relatiestatus op Facebook naar "gescheiden" veranderd en bij haar eigen foto aan iemand geschreven dat ze een paar weken terug is gescheiden.

Kwam ik haar op straat tegen en zei ik halverwege tijdens het gesprek "ik hoorde dat je gescheiden bent"

Zij: HOE WEET JE DAT??? *grote ogen*

Ik: nou dat heb jij in je FB relatiestatus gezet
Na een behandeling van chemo hoop je dat je beter wordt, maar dat het jaren duurt tot je je weer levend voelt... met de bijwerkingen van chemotherapie en straling zul je nooit 100 % beter zijn omdat je immuunsysteem zwak is.
Zeker, in de moeilijkste momenten van het leven besef je wie je echte vrienden zijn of mensen die je echt waarderen.
Helaas, zoals de meeste vriendschappen, zullen fb vrienden je in het midden van een verhaal laten. Ze zullen een "genoten" publiceren voor het verhaal, maar ze lezen je bericht niet echt als ze zien dat het lang is.
Meer dan de helft is gestopt met lezen. Sommige kunnen al naar het volgende bericht in je nieuwsoverzicht zijn gegaan.
Ik heb besloten dit bericht te publiceren ter ondersteuning van de families van vrienden en familieleden die deze verschrikkelijke ziekte tot het einde hebben bestreden...
Nu, ik richt me op degenen die de tijd nemen om dit bericht te lezen tot het einde... een kleine test, als je wilt, gewoon om te zien wie leest, en wie het deelt zonder te lezen.
Als je alles al hebt gelezen, kies dan "like" zodat ik je kan bedanken op je profiel.
Kanker is een zeer invasieve en destructieve vijand voor onze lichaam. Zelfs aan het einde van de behandeling blijft het lichaam er kapot van, zelfs in een poging de schade te herstellen die veroorzaakt wordt door de behandeling om de ziekte te bestrijden.
Het is een heel lang proces.
Alsjeblieft, ter ere van een familielid of een vriend die gestorven is aan kanker, of doorgaan met het bestrijden van kanker, of zelfs kanker heeft; kopieer en plak dit bericht als een post op je fb.
Hoe vaak hebben we de anderen al horen zeggen: "als je iets nodig hebt, aarzel dan niet om mij te bellen, ik zal er zijn om je te helpen". dus ik weet dat de meesten die dit bericht hebben gezien (misschien zelfs lezen tot het einde)het publiceren, om steun te tonen aan de familie / vriend die er mee worstelen.
Kopieer en plak - maar deel dit bericht niet.
Ik zou graag willen weten op wie ik kan rekenen om een minuut van je dag te nemen en dit echt te lezen. Als je dit heb voltooid, schrijf je "gedaan" in de reacties. ❤
Degene voor wie ik dit post weet dat het voor hem/haar is!!! En zelfs voor jezelf kan dit van toepassing zijn!
:'-( :cry:

Wat een gedrocht.

Iemand, wiens moeder kort geleden is overleden aan kanker, schreef op haar facebook: ik deel geen lange teksten over kanker en ik plaats geen hartjes. Ik heb liever dat je geld doneert aan het KWF.
Zo kan het ook.
Later is nu
Zn soort bericht ben ik ook al tegen gekomen. Die vraagt om te doneren i.p.v die tekst te plaatsen kost dezelfde hoeveelheid tijd.
Ik heb iemand op Facebook wiens hele leven om eten lijkt te draaien. Ze heeft sinds een of twee jaar een nieuwe vriend en ze zijn allebei echt mega obees. Ze schamen zich er niet voor, want ze post werkelijk waar iedere maaltijd die ze eten! Ze koken ook nooit, ze gaan altijd ergens eten. Alleen het ontbijt doen ze thuis en daar post ze iedere dag een foto van. Echt een supergroot en ongezond ontbijt, iedere dag twee eieren pp, witte broodjes, dikke lagen beleg, veel vlees en kaas. En dan iedere dag weer dezelfde reacties: mogguh lieffies! Ziet er weer goed uit! Eet smakelijk schatties! :nut: Verder drinken ze veel (er komen veel foto's van flesjes Heineken bier voorbij), meerdere keren per week een foto van gebak. En met kerst kwam er een foto voorbij toen ze aan het gourmetten waren met z'n tweeën, ik was echt onder de indruk wat ze allemaal weg gingen stouwen met z'n tweeën :proud:
vogelkip schreef:
01-02-2018 09:58
Ik heb iemand op Facebook wiens hele leven om eten lijkt te draaien. Ze heeft sinds een of twee jaar een nieuwe vriend en ze zijn allebei echt mega obees. Ze schamen zich er niet voor, want ze post werkelijk waar iedere maaltijd die ze eten! Ze koken ook nooit, ze gaan altijd ergens eten. Alleen het ontbijt doen ze thuis en daar post ze iedere dag een foto van. Echt een supergroot en ongezond ontbijt, iedere dag twee eieren pp, witte broodjes, dikke lagen beleg, veel vlees en kaas. En dan iedere dag weer dezelfde reacties: mogguh lieffies! Ziet er weer goed uit! Eet smakelijk schatties! :nut: Verder drinken ze veel (er komen veel foto's van flesjes Heineken bier voorbij), meerdere keren per week een foto van gebak. En met kerst kwam er een foto voorbij toen ze aan het gourmetten waren met z'n tweeën, ik was echt onder de indruk wat ze allemaal weg gingen stouwen met z'n tweeën :proud:
Oh god :rofl:
Mijn vriend en ik taggen elkaar weleens in vreselijke berichten op marktplaatsgroepen of zoetsappige plaatjes met hartjes glitters en comic sans. Puur leedvermaak :biggrin:

Ik ben als grafisch vormgever allergisch voor de meeste plaatjes met spreuken en quotes omdat ze zo verschrikkelijk lelijk zijn, maar soms vind ik het grappig zelf zoiets te maken en dan zo lelijk mogelijk. Mijn (echte) vrienden lachen zich dan dood, maar bijvoorbeeld vriendinnen van mijn moeder nemen het serieus haha (waarom ik die op fb heb, tsja...)

En op die facebook marktplaatsgroepen en weggeefhoeken komen ook de meest belachelijke dingen voorbij. Gister bijvoorbeeld een foto van een enorme plasma breedbeeld met een kras "dit is al de derde tv dit jaar, iemand een adres om dit te fixen?" Dus mijn vriend vroeg wat doe je ermee dan? "Ja mijn zoontje gooit steeds zijn controller tegen de tv" :thunder: :-( wtf?
Geen idee of het echt zo is

Beste lieve allemaal,
Op 4 februari is het wereld kankerdag, dus laten we alvast even stil staan bij deze wil ik zien wie dit leest!
Als je alles gelezen hebt, kies dan "like", zodat ik je op je profiel kan bedanken.
Ik weet dat een groot percentage van jullie dit niet zal plaatsen, maar mijn echte vrienden zullen het doen.
Alstublieft, ter ere van iemand die gestorven is, of kanker heeft, of zelfs kanker had.
Iedereen zegt: "als je iets nodig hebt, aarzel dan niet, ik zal er voor je zijn"..., dus ik ga een weddenschap maken, zonder te pessimistisch zijn, ik wil weten wie van mijn familie en vrienden, dit op hun FB zetten.
Je moet het gewoon kopiëren en plakken (niet delen)!!!
Schrijf "gedaan" als commentaar als je het wel doet!
Het is de maand van bewustzijn over deze ziekte.
Ik heb dit voor iemand heel speciaal gedaan!
We kennen allemaal iemand die tegen deze ziekte heeft gevochten, of momenteel vechten tegen deze strijd.
Dank je wel
Ik word zo moe van al die pagina's die beloven dat ze van alles weggeven als mensen het bericht delen en liken (en al hun gegevens invullen)
Luiers testen, tefal pannen (en daarna mogen houden) complete keukens..
Totaal niet logisch en nergens staan überhaupt een winnaar vermeld.

En maar liken en delen :roll: O_o

Waarom denken mensen niet logisch na?
xx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 12:35
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Lucky_Birdie schreef:
04-02-2018 17:26
Ik word zo moe van al die pagina's die beloven dat ze van alles weggeven als mensen het bericht delen en liken (en al hun gegevens invullen)

Ik heb een nicht die daar steeds aan meedoet. Ze is advocaat. Je zou denken dat ze beter weet...
Ik kreeg gisteren het verwijt dat ik alles op Facebook zet. Hoe kan iemand, die ik niet dagelijks spreek of zie, nou weten dat ik alles op Facebook zet? Daarbij zet ik niet alles op Facebook, moet er niet aan denken. Opzouten!!
Lucky_Birdie schreef:
04-02-2018 17:26

O ik ken echt iemand die een tafel gewonnen heeft, dus het gebeurt wel.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Daantje1970 schreef:
08-02-2018 02:52
Ik kreeg gisteren het verwijt dat ik alles op Facebook zet. Hoe kan iemand, die ik niet dagelijks spreek of zie, nou weten dat ik alles op Facebook zet? Daarbij zet ik niet alles op Facebook, moet er niet aan denken. Opzouten!!
ALs iemand mij daarop zou wijzen zou ik diegene wijzen op de ontvolgfunctie
nlies schreef:
08-02-2018 12:55
O ik ken echt iemand die een tafel gewonnen heeft, dus het gebeurt wel.
Ja als een meubelzaak zoiets doet dan zou het kunnen. Maar er zijn genoeg pagina's die alleen maar prijzen "weggeven" Keukens, tafels, en iedereen moet vooral liken en delen. Dat is gewoon scam.
Saoghail schreef:
08-02-2018 13:14
ALs iemand mij daarop zou wijzen zou ik diegene wijzen op de ontvolgfunctie
Van dezelfde persoon kreeg ik het verzoek iemand van Facebook te verwijderen. Aangezien ik een goed contact heb met die persoon, heb ik dat geweigerd. Vervolgens kreeg ik naar mijn hoofd gegooid dat zij mij van Facebook zou gooien. Ik ben haar voor geweest en heb haar verwijderd en geblokkeerd. Toedeloe.
Daantje1970 schreef:
09-02-2018 07:48
Van dezelfde persoon kreeg ik het verzoek iemand van Facebook te verwijderen.
Serieus waar bemoeit zo iemand zich mee zeg. Ongelofelijk. Goed dat je die er zelf hebt af gelazerd.
Daantje1970 schreef:
09-02-2018 07:48
Van dezelfde persoon kreeg ik het verzoek iemand van Facebook te verwijderen. Aangezien ik een goed contact heb met die persoon, heb ik dat geweigerd. Vervolgens kreeg ik naar mijn hoofd gegooid dat zij mij van Facebook zou gooien. Ik ben haar voor geweest en heb haar verwijderd en geblokkeerd. Toedeloe.
:cheer:
"I love not Man the less, but Nature more..."
vogelkip schreef:
01-02-2018 09:58

o_o :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mieshka schreef:
20-01-2018 18:30
Het boeit mij ook niet, net als wat mijn vrienden allemaal leuk vinden of waar ze op reageren. Maar blijkbaar vindt Facebook dat we dat allemaal moeten zien. Ik wil graag een optie 'alleen foto's en posts van vrienden zelf zien'.

Vroeger had je die opties. Of dat je van iemand bijvoorbeeld alleen statusupdates wilde zien, en geen foto's, muziek enz.
DG2015 schreef:
23-01-2018 12:55
Nou ja, als die het niet weten kan het genante situaties opleven. Een vriend van mij was ruim een half jaar verloofd met 'Chantal' (zijn nieuwste vlam) toen een kennis open en bloot op FB vroeg wanneer hij en 'Jessica' (met wie hij daarvoor een aantal jaar samen was) weer eens langs zouden komen.

Voor uitnodigingen ed denk ik dan, stuur gewoon een pb-tje.
SiaKhalifa schreef:
28-01-2018 21:55
Pff kennis van me had haar relatiestatus op Facebook naar "gescheiden" veranderd en bij haar eigen foto aan iemand geschreven dat ze een paar weken terug is gescheiden.

Kwam ik haar op straat tegen en zei ik halverwege tijdens het gesprek "ik hoorde dat je gescheiden bent"

Zij: HOE WEET JE DAT??? *grote ogen*

Ik: nou dat heb jij in je FB relatiestatus gezet
o_o :facepalm: :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lucky_Birdie schreef:
08-02-2018 15:54
Ja als een meubelzaak zoiets doet dan zou het kunnen. Maar er zijn genoeg pagina's die alleen maar prijzen "weggeven" Keukens, tafels, en iedereen moet vooral liken en delen. Dat is gewoon scam.
Ik beken dat ik ook wel eens iemand tag, als we bijvoorbeeld al afgesproken hebben samen naar een beurs te gaan, en je kunt dan vrijkaarten winnen. Maar echt niet : Tag iemand waarmee je wel zou willen: lunchen, filmkijken, naar de sauna, workshoppen of wat dan ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb best wel regelmatig iets gewonnen via FB. Luchtje van Douglas, gratis etentje, dure portemonnee en andere dingen. Je moet idd wel opletten dat je niet mee doet met aan een like-farm actie maar van een echt bedrijf. Lokaal werkt vaak het beste.
Ohja, en GEEN zielige verhalen ophangen.. werkt volgens mij echt averechts. Als ik veel zielige verhalen zie staan raak ik al geïrriteerd en doe ik niet eens mee. Soms hoef je alleen maar te liken om mee te doen en schrijft iemand de complete ziektegeschiedenis van haar buurvrouw op om meer kans te maken. Vreselijk beschamend vind ik dat.
Krulliebollie73 schreef:
09-02-2018 11:46
Ik heb best wel regelmatig iets gewonnen via FB. Luchtje van Douglas, gratis etentje, dure portemonnee en andere dingen. Je moet idd wel opletten dat je niet mee doet met aan een like-farm actie maar van een echt bedrijf. Lokaal werkt vaak het beste.
Ohja, en GEEN zielige verhalen ophangen.. werkt volgens mij echt averechts. Als ik veel zielige verhalen zie staan raak ik al geïrriteerd en doe ik niet eens mee. Soms hoef je alleen maar te liken om mee te doen en schrijft iemand de complete ziektegeschiedenis van haar buurvrouw op om meer kans te maken. Vreselijk beschamend vind ik dat.

Ik heb ook al vrij vaak iets gewonnen. Tijdschriftabonnementen, makeup, notitieboeken van mijn favo merk, een kalender. Maar inderdaad alleen bij echte bedrijven/merken, dus bv wel een actie van het Kruidvat, niet een actie bij zo'n pagina die 'win-elke-dag-iets' heet.
Zielige verhalen werken denk ik averechts en lees ook even wat ze willen dat je doet!
Bij een touroperator vroegen ze om tips en trucs voor als je op vakantie ging. Denk aan, hoe voorkom je dat je iets belangrijks vergeet, hoe organiseer je je reispapieren, hoe pak je makkelijk een koffer in enz. (Stond er ook duidelijk bij hoor.) Veel mensen reageerden dan met een bepaalde reis die ze gemaakt hebben. Tja, dan val je best op als je wel een gewone tip geeft.
Dat Inderdaad. Er valt via FB zeker wat te winnen, maar alleen op betrouwbare sites. Als de lokale parfumerie een gratis parfum wegschenkt of bekende touroperator x geeft via hun officiële site een reis weg, dan is de kans groot dat dit ook gebeurd. Dit zal ook gepaard gaan met een "deelnemen kan tot", en ze zullen openbaar de winnaar bekend maken.

Maar die like-en-win pagina's, waar je gisteren een keuken kon winnen, vandaag een duur horloge en morgen een piano...waar nooit bijstaat wanneer iemand gewonnen heeft, waar ook verder op de site geen informatie van bedrijf website contact oid te vinden is...en dan erbovenop mogen ze vaak "van hun sponsor" dat cadeau weggeven, maar van die hele sponsor is nergens geen naam of iets te bespeuren, dat is pas een goede sponsordeal geweest :mrgreen: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven