Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
maandag 8 januari 2018 om 20:41
Sommige dingen snap ik heel goed; hij moet jouw kinderen geen probleem vinden, maar veel van die eisenlijst snap ik niet zo goed.
Je kan toch ook op iemand verliefd worden die niet hetzelfde werk doet als jij? Of iemand die een hele andere hobby heeft? Juist leuk toch!? wat nieuws ontdekken?
Ieder zijn eigen voorkeuren natuurlijk, maar denk dat je je onnodig beperkt als je je daaraan vasthoudt.
Je kan toch ook op iemand verliefd worden die niet hetzelfde werk doet als jij? Of iemand die een hele andere hobby heeft? Juist leuk toch!? wat nieuws ontdekken?
Ieder zijn eigen voorkeuren natuurlijk, maar denk dat je je onnodig beperkt als je je daaraan vasthoudt.
maandag 8 januari 2018 om 20:46
Oh wacht, ik las het verkeerd!
Dit gaat over een match van jou toch?
Klinkt inderdaad als een perfecte match! Ik zou dus snel voorstellen om af te spreken femke, dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt
Maar klinkt heel hoopvol!
Klinkt inderdaad als een perfecte match! Ik zou dus snel voorstellen om af te spreken femke, dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt
Maar klinkt heel hoopvol!
winkje87 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 12:04
7.95% gewijzigd
dinsdag 9 januari 2018 om 00:40
nou, het vergt nog steeds wel enige vaardigheden om mij op internet te vinden, en dat hou ik graag zo.
ik hecht aan mijn privacy. al sinds ik 19 jaar geleden online kwam.
en als we elkaar een beetje leren kennen, komt dat allemaal wel.
en gelukkig heb ik (tot nu toe?) geen enge mannen getroffen. volgens mij bedoelen de meeste mensen het over het algemeen wel goed. maar een beetje voorzichtigheid - ja, daar voel ik me prima bij.
wanneer was de laatste x dat je iets voor het eerst deed?
dinsdag 9 januari 2018 om 09:42
Gisteravond via de Tinder chat een kort antwoord gehad op mijn vraag, beetje summier, en heb er zelf niet meer op gereageerd. Vanochtend gaf hij een hele aanvulling, daar werd ik blij van
Ik heb me voorgenomen er vanavond pas op te reageren, wil met m'n enthousiasme niet dwars over hem heen lopen
Moet ook niet zo zijn dat hij niet durft te reageren omdat hij dan meteen een spraakwaterval over zich heen krijgt. Komt goed!
dinsdag 9 januari 2018 om 09:43
Precies dit, zo sta ik er ook inZeepBelle schreef: ↑09-01-2018 00:40nou, het vergt nog steeds wel enige vaardigheden om mij op internet te vinden, en dat hou ik graag zo.
en gelukkig heb ik (tot nu toe?) geen enge mannen getroffen. volgens mij bedoelen de meeste mensen het over het algemeen wel goed. maar een beetje voorzichtigheid - ja, daar voel ik me prima bij.
dinsdag 9 januari 2018 om 11:18
Het werkt beter om je enthousiasme gewoon te uiten hoor. Als jij het berichtje onmiddellijk ziet en meteen een antwoord klaar hebt moet je dat gewoon versturen. Het is dan ook graag of niet in de liefde.femke09 schreef: ↑09-01-2018 09:42Gisteravond via de Tinder chat een kort antwoord gehad op mijn vraag, beetje summier, en heb er zelf niet meer op gereageerd. Vanochtend gaf hij een hele aanvulling, daar werd ik blij vanIk heb me voorgenomen er vanavond pas op te reageren, wil met m'n enthousiasme niet dwars over hem heen lopen
Moet ook niet zo zijn dat hij niet durft te reageren omdat hij dan meteen een spraakwaterval over zich heen krijgt. Komt goed!
Spelletjes en hard to get spelen zorgt alleen maar voor verwarring en voor je het weet zit je in de gemiddelde chickflik waarin het vrouwelijke hoofdpersonage maar niet ingaat op de avances van Mister Right omwille van vage redenen die niemand begrijpt, maar op het einde van de film beseft ze dat ze niet kan leven zonder hem en moet vervolgens gênante acties opbiechten waardoor Mister Right boos wordt en haar nooit meer wilt zien. Vervolgens moet de heldin uiteraard door het stof om te bewijzen dat ze hem echt wel graag ziet....
Doe dus maar gewoon duidelijk.
dinsdag 9 januari 2018 om 11:44
Tja, ik ben gewoon heel makkelijk te vinden ivm mijn werk. Daar valt niet zoveel aan te doen, want ik heb een opvallende naam en mijn vakgebied is nogal publiek. Maar ach, nog nooit problemen mee gehad gelukkig. Het ergste ook wat er kan gebeurden is dat mensen me via andere kanalen berichtjes gaan sturen.ZeepBelle schreef: ↑09-01-2018 00:40nou, het vergt nog steeds wel enige vaardigheden om mij op internet te vinden, en dat hou ik graag zo.
dinsdag 9 januari 2018 om 11:47
Een met Bearnaise, ik zou niet expres gaan wachten. Niet te veel voor een ander in gaan vullen wat hij misschien zou denken of vinden. Gewoon doen zoals jij zou doenfemke09 schreef: ↑09-01-2018 09:42Gisteravond via de Tinder chat een kort antwoord gehad op mijn vraag, beetje summier, en heb er zelf niet meer op gereageerd. Vanochtend gaf hij een hele aanvulling, daar werd ik blij vanIk heb me voorgenomen er vanavond pas op te reageren, wil met m'n enthousiasme niet dwars over hem heen lopen
Daarnaast is het ook zo met dingen zoals hard to get spelen dat je dat ooit op moet gaan geven, omdat je toch helemaal jezelf wil zijn bij iemand op een gegeven moment. Wat nou als dan blijkt dat hij je vooral interessant vond omdat je moeilijk te krijgen leek? Dan heb je zoveel moeite gedaan voor een man die meer van het spel houdt dan je echt leuk vindt.
dinsdag 9 januari 2018 om 12:50
Pfff ik was er al bang voor, ben zo gewend aan de voordelen van het single zijn, en vooral gewend aan mislukte/niet leuke dates, dat ik best wel moet wennen aan een man die moeite voor me doet en geïnteresseerd is in mij, ipv vooral in mijn lichaam.
(Oud patroon steekt weer de kop op, ik word een beetje bang dat ik het fout doe en ik vind eng dat iemand dichtbij komt. Heeft met mijzelf te maken, dat ik soms een beetje onzeker neig te worden)
Ik vind vd ene kant dat ik niet zo moet zeiken maar moet genieten, hoe lang het ook gaat duren, maar toch lastig...
Herkenbaar of ben ik gewoon een beetje raar
?
(Oud patroon steekt weer de kop op, ik word een beetje bang dat ik het fout doe en ik vind eng dat iemand dichtbij komt. Heeft met mijzelf te maken, dat ik soms een beetje onzeker neig te worden)
Ik vind vd ene kant dat ik niet zo moet zeiken maar moet genieten, hoe lang het ook gaat duren, maar toch lastig...
Herkenbaar of ben ik gewoon een beetje raar
dinsdag 9 januari 2018 om 13:45
Meer dat ik heus wel direct kan reageren, maar dan ligt de bal bij hem en als hij dan meteen wéér reageert, dan heb ik daar geen tijd voor (moet ook werken vandaag). Dan ga ik er liever vanavond even voor zitten, zo dacht ik eigenlijk... We hebben eigenlijk steeds 's Avonds gesprekken, alleen gisteren moest hij trainen, dat wist ik, dus heb ik eenzijdig wat neergegooid, waarop hij na de training nog even kort antwoord gaf (zag ik vanochtend, en daar heb ik nog niet op gereageerd) en daarna vanochtend alsnog een uitgebreider antwoord.
Ohw, ik ben echt niet thuis in dit soort zaken...
Ohw, ik ben echt niet thuis in dit soort zaken...
dinsdag 9 januari 2018 om 14:22
Je bent een beetje aan t overanalyseren
Wat maakt t nu uit wanneer je reageert of wanneer hij reageert? Als je t gelijk wil doen dan doe je dat. Zo niet, dan doe je t vanavond.
En je kan altijd nog een kort berichtje sturen dat je t nu druk hebt en hem vanavond weer spreekt.
Echt, probeer er wat relaxter mee om te gaan
Wat maakt t nu uit wanneer je reageert of wanneer hij reageert? Als je t gelijk wil doen dan doe je dat. Zo niet, dan doe je t vanavond.
En je kan altijd nog een kort berichtje sturen dat je t nu druk hebt en hem vanavond weer spreekt.
Echt, probeer er wat relaxter mee om te gaan
dinsdag 9 januari 2018 om 16:44
Femke, Goed zo! Inderdaad gewoon reageren wanneer het jou uitkomt en niet invullen of anticiperen wat hij zal gaan doen. Als jij druk bent, of je wilt later even de tijd nemen, dan reageer je later, als jij tijd hebt en zin om een berichtje te sturen dan reageer je meteen. Volgens mij is het gewoon zo simpel.
Violetta, ik heb dat ook wel eens hoor, maar meestal na een tijdje daten met iemand en als ik iemand echt leuk begin te vinden. Ineens ben ik dan niet meer gewoon leuk met dates bezig, maar ga ik me ineens op een mogelijke uitkomst focussen. Iets wat dan helemaal niet aan de orde is. Want je weet helemaal niet of het ooit wat wordt.
Wat mij altijd helpt is me proberen te realiseren dat het loopt zoals het loopt. Je hebt geen invloed op de ander, alleen op je eigen gedrag. Als je echt merkt dat je die intimiteit het lastig vindt, zou het je evt kunnen helpen om gewoon eerlijk naar de andere partij te zijn, en te zeggen dat je daar wat moeite mee hebt.
Maar dat zou ik alleen doen na een tijdje daten, als er al voldoende vertrouwen is
Violetta, ik heb dat ook wel eens hoor, maar meestal na een tijdje daten met iemand en als ik iemand echt leuk begin te vinden. Ineens ben ik dan niet meer gewoon leuk met dates bezig, maar ga ik me ineens op een mogelijke uitkomst focussen. Iets wat dan helemaal niet aan de orde is. Want je weet helemaal niet of het ooit wat wordt.
Wat mij altijd helpt is me proberen te realiseren dat het loopt zoals het loopt. Je hebt geen invloed op de ander, alleen op je eigen gedrag. Als je echt merkt dat je die intimiteit het lastig vindt, zou het je evt kunnen helpen om gewoon eerlijk naar de andere partij te zijn, en te zeggen dat je daar wat moeite mee hebt.
Maar dat zou ik alleen doen na een tijdje daten, als er al voldoende vertrouwen is
dinsdag 9 januari 2018 om 17:09
Thnx Wink, er is een enorme klik, hoe meer open ik ben hoe fijner hij dat vindt, met andere woorden, daar ben ik al open en eerlijk over geweest.
Daar reageerde hij fijn op, hij waardeert mijn openheid en het feit dat ik me kwetsbaar op durf te stellen.
En eigenlijk heb ik geen zin om me nog langer stoerder en anders voor te doen dan dat ik ben.
What you see is what you get, en als iemand dat niet kan accepteren dan gaat het toch niet werken realiseer ik mij.
Ik zie hem straks weer ☺.
(Bedacht ik me ook, ik kan wel weer moeilijk doen maar als ik hem wil gaan vertrouwen dan is het wel handig als ik hem echt leer kennen. En dat gaat in RL natuurlijk beter dan via whatsapp...)
Thnx allen, nogmaals ik vind dit een fijn en leuk topic
Daar reageerde hij fijn op, hij waardeert mijn openheid en het feit dat ik me kwetsbaar op durf te stellen.
En eigenlijk heb ik geen zin om me nog langer stoerder en anders voor te doen dan dat ik ben.
What you see is what you get, en als iemand dat niet kan accepteren dan gaat het toch niet werken realiseer ik mij.
(Bedacht ik me ook, ik kan wel weer moeilijk doen maar als ik hem wil gaan vertrouwen dan is het wel handig als ik hem echt leer kennen. En dat gaat in RL natuurlijk beter dan via whatsapp...)
Thnx allen, nogmaals ik vind dit een fijn en leuk topic
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 17:46
0.13% gewijzigd
dinsdag 9 januari 2018 om 17:16
Er was bij mij een wat jongere jongen die me wel erg leuk leek, maar ik krijg weinig hoogte van hem. Hij zei dat hij me heel graag wilde zien, dus ik vroeg; Wat stel je voor? En toen dagen stilte…
Ik heb het maar laten gaan. Maar nu komt hij met een voorstel over drie weken. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb gezegd dat het me leuk lijkt, maar dat we tegen die tijd wel kijken. Hij woont ook nog niet eens in mijn stad, denk dat dit me te veel gedoe is. Hoe leuk hij ook leek.
Ondertussen leuk met twee andere mannen aan het kletsen, misschien zet dat meer zoden aan de dijk.
Ik heb het maar laten gaan. Maar nu komt hij met een voorstel over drie weken. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb gezegd dat het me leuk lijkt, maar dat we tegen die tijd wel kijken. Hij woont ook nog niet eens in mijn stad, denk dat dit me te veel gedoe is. Hoe leuk hij ook leek.
Ondertussen leuk met twee andere mannen aan het kletsen, misschien zet dat meer zoden aan de dijk.
dinsdag 9 januari 2018 om 18:35
Ik denk dat openheid ook de juiste keuze is. Goed mogelijk dat hij het ook herkent.Violettavalerie82 schreef: ↑09-01-2018 17:09Thnx Wink, er is een enorme klik, hoe meer open ik ben hoe fijner hij dat vindt, met andere woorden, daar ben ik al open en eerlijk over geweest.
Thnx allen, nogmaals ik vind dit een fijn en leuk topic![]()
Wij zijn gisteravond heerlijk in een andere stad uit eten geweest. Zondag vertrekken we samen op citytrip voor 3 dagen. Zo fijn, het voelt zo 'vast' en serieus en stabiel. Dat had ik vorig jaar rond deze tijd niet verwacht.
dinsdag 9 januari 2018 om 19:31
Wat leuk Fluttershy!
Tja, zo kan het natuurlijk ook lopen
(Zelfs bij Tante Violetta
)
Niet dat ik nu overigens wanhopig ben hoor, ik hoef niet perse een relatie,, maar ik ga het als er wat leuks langs komt niet (meer) uit de weg.
Wel lang geweest hoor, om eerlijk te zijn maar dat had een onderliggende oorzaak, die ik inmiddels goed aan het aanpakken ben.
(En dat is heel erg fijn!)
Winkje: ik snap dat je ff geen hoogte krijgt van die jonge knul, maar denken/invullen voor een ander, beetje mee oppassen...
Het kan tig redenen hebben dat het soms ff duurt.
Vd andere kant, als iemand erg moeilijk gaat doen, daar heb je natuurlijk geen trek in, dat snap ik.
Tja, zo kan het natuurlijk ook lopen
(Zelfs bij Tante Violetta
Niet dat ik nu overigens wanhopig ben hoor, ik hoef niet perse een relatie,, maar ik ga het als er wat leuks langs komt niet (meer) uit de weg.
Wel lang geweest hoor, om eerlijk te zijn maar dat had een onderliggende oorzaak, die ik inmiddels goed aan het aanpakken ben.
(En dat is heel erg fijn!)
Winkje: ik snap dat je ff geen hoogte krijgt van die jonge knul, maar denken/invullen voor een ander, beetje mee oppassen...
Het kan tig redenen hebben dat het soms ff duurt.
Vd andere kant, als iemand erg moeilijk gaat doen, daar heb je natuurlijk geen trek in, dat snap ik.
dinsdag 9 januari 2018 om 20:04
Prachtig dit! Ik ga zelf as zaterdag op date met een man die ook totaal mijn type niet is maar waar ik tot nu toe ontzettend leuk mee kan praten en we hebben best veel raakvlakken, maar qua uiterlijk niet helemaal mijn type. Toch wil ik hem graag ontmoeten omdat ik vind dat ik te uiterlijk gericht ben en daardoor al veel klote relaties achter de rug heb, omdat ze aan de buitenkant prachtig waren maar van binnen zo rot als het maar kan zijn.fluttershy schreef: ↑07-01-2018 07:55Knapuiltje, ik begon heel kritisch. Ik wilde minimaal HBO (liefst WO+) opleiding, niet rokend, binnen een uur autoafstand, mijn type (donkerharig, beetje stevig), langer dan ik (niet moeilijk, ik ben klein) , maximaal 2 kinderen maar gezien mijn kinderen wel kindvriendelijk en ook diervriendelijk.
Resoluut naar links gingen vissen, auto's/motoren /boten, honden, kinderen, zonnebrillen, spelvaudten, clichés als een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, sportschoolfoto's, halfnaakt, groepsfoto's, caféfoto's, foto's met zijn ex er nog op, festivalfoto's en foto's van de man te midden van zijn 30 vriendinnen.
En ik had nog steeds genoeg te daten![]()
Helaas altijd vriendschappelijk of klootzakken of een korte relatie die niet werkte. Toen de criteria wat ruimer gemaakt.
Nou inmiddels dus 6 maanden samen met een rokende, niet-donkerharige man die een kop kleiner is, alleen middelbare school heeft en ongeschoold werk doet maar wél lekker op niveau kan meepraten over politiek, economie en actualiteiten. In zijn profiel stonden foto's met zonnebril, een zinnetje in slecht Engels want hij is van buitenlandse afkomst en ook relatief kort in Nederland. Eigenlijk het enige wat klopt is dat hij geen kinderen heeft (maar de mijne wel heel leuk vindt) en de reisafstand. Hij is wel diervriendelijk maar wil er geen dus zelfs dat is niet gelukt.![]()
En ondanks dat alles ben ik me toch verliefd en hij op mij en voelt het voor beiden als 'minstens langdurig maar ik denk dat jij het bent!' ...![]()
Het kan verkeren...
dinsdag 9 januari 2018 om 20:12
Ik heb maar 1 match, wel vreemd. Ik kreeg een bericht dat ik likes binnen heb gekregen. En ik like gelijk alles wanneer ik weer kan liken. Maar blijkbaar staan die matches niet aan het begin.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
dinsdag 9 januari 2018 om 20:25
Een tip om te zien wie jou geliket hebben is je kilometers op minimaal zetten (9 ofzo?).De_Cynicus schreef: ↑09-01-2018 20:12Ik heb maar 1 match, wel vreemd. Ik kreeg een bericht dat ik likes binnen heb gekregen. En ik like gelijk alles wanneer ik weer kan liken. Maar blijkbaar staan die matches niet aan het begin.
Iedereen die je ziet die buiten die afstand valt, heeft jou geliket