Whatsapp vóór date

09-01-2018 23:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb dus een heel leuk meisje ontmoet tijdens het uitgaan. Ik heb haar nummer toen gevraagd en ondertussen ook al een date geregeld. Alleen hebben we beide een drukke periode voor de boeg qua deadlines, projecten en tentamens dus onze date is pas aan het eind van de maand. Nu wil ik wel met haar praten via whatsapp maar om haar al ‘echt’ te leren kennen via de telefoon vind ik ook zo kinderachtig. Moet ik nu gewoon niks meer tegen haar zeggen tot de date of hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik zou zeker nog iets laten horen.
je kunt toch af en toe gewoon eens vragen hoe het met de deadlines en de rest gaat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
We zijn ook nog steeds aan het praten. Maar ik bedoel, moet ik haar nu helemaal gaan leren kennen via Whatsapp terwijl juist zo’n eerste date daarvoor bedoeld is? En waar moet ik dan de komende tijd met haar over praten?
Ik haak even aan...je geeft mij een probleem waar ik nog niet aan had gedacht.
Sowieso nog iets van je laten horen denk ik. Je hoeft haar niet uit te horen, gewoon over hoe haar dag is geweest of zo.
Ehh..interesse tonen in haar drukke bezigheden? Zo leer je vanzelf iemand stap voor stap kennen.

En misschien denk je na 20 berichten in 2 weken wel: laat die date maar zitten. Of misschien doe je meteen een aanzoek omdat het zo goed klikt. Of iets in het midden van deze uitersten.
Maar daar is die date juist voor toch? Iemand kan namelijk heel anders voorkomen op whatsapp. Misschien is ze in het echt veel grappiger ofzo. Daarom vind ik het zo klote om haar via whatsapp te leren kennen omdat je dat dus juist tijdens die eerste date wilt doen. Welkom in mijn brein hahaha...
je hoeft haar niet te leren kennen, je hoort later wel haar diepste gedachten, maar gewoon een keer of ze wie is de mol kijkt, als je daar zelf ook naar kijkt (of een ander programma ter ontspanning
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je maar niet iedere dag gaat vragen hoe haar dag was en wat ze allemaal heeft gedaan, wat ze gaat eten en Hoelaat ze gaat slapen. Dat is zo een afknapper.
Probeer het speels te houden zou mijn mening zijn,
Af en toe een flirterig appje om haar te laten weten dat je haar/de date nog niet vergeten bent is leuk. Niet vervallen is saaie whatsapp gesprekken
Maar je hebt haar tijdens het uitgaan toch al ‘ontmoet’? De eerste indruk is er al, anders ging je niet met haar daten. De eerste date moet ook geen overhoring worden. Het is toch juist makkelijk om alvast wat te kletsen. Kun je daar op de date over doorgaan, voelt het daar ook niet zo ongemakkelijk.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Haha TO, ik snap wat je bedoelt! Ik zou niet zoveel van mezelf laten horen en niet al te veel persoonlijke vragen stellen.
Whatsapp zegt zo weinig.....en als je elkaar daar op leert kennen, kan het echt tegenvallen in het echt. Je krijgt toch een bepaald beeld van iemand.
Elza84 schreef:
09-01-2018 23:36
Als je maar niet iedere dag gaat vragen hoe haar dag was en wat ze allemaal heeft gedaan, wat ze gaat eten en Hoelaat ze gaat slapen. Dat is zo een afknapper.
Probeer het speels te houden zou mijn mening zijn,
Af en toe een flirterig appje om haar te laten weten dat je haar/de date nog niet vergeten bent is leuk. Niet vervallen is saaie whatsapp gesprekken

Dit inderdaad. Oh en echt die vragen...of je nog iets gedaan hebt bijvoorbeeld. Vreselijk!
Een date is toch gewoon het vervolg/voortzetting van waar het contact op dat moment staat? Als dat een blind date is begin je vanaf nul, als het een bekende is niet en alles daar tussenin. Ik ken die regel niet dat een date is om elkaar te leren kennen. Volgens die redenering, wat doe je dan op een derde date? Zijn al je gespreksonderwerpen dan op?
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 23:55
2.19% gewijzigd
femke09 schreef:
09-01-2018 23:24
Ik haak even aan...je geeft mij een probleem waar ik nog niet aan had gedacht.
Sowieso nog iets van je laten horen denk ik. Je hoeft haar niet uit te horen, gewoon over hoe haar dag is geweest of zo.
Je zit in dezelfde situatie?
LizBakker schreef:
09-01-2018 23:54
Een date is toch gewoon het vervolg/voortzetting van waar het contact op dat moment staat? Als dat een blind date is begin je vanaf nul, als het een bekende is niet en alles daar tussenin. Ik ken die regel niet dat een date is om elkaar te leren kennen. Volgens die redenering, wat doe je dan op een derde date? Zijn al je gespreksonderwerpen dan op?
Eens.

En TO, als jij geen diepzinnige gesprekken wil voeren via Whatsapp, dan doe je dat niet. Ik zou wel af en toe wat van me laten horen. Helemaal niks laten horen is ook raar.
Ik zou daaraan afleiden dat je interesse voor mij minder is geworden.
Yakatani schreef:
09-01-2018 23:54
Je zit in dezelfde situatie?
Yep ;-D via Tinder contact gevonden met iemand waar ik over een week of twee, drie mee afgesproken heb om koffie te gaan drinken
Je had die date gewoon veel sneller moeten plannen.

Druk is geen excuus.
Je bent echt niet 24 uur per dag alleen maar aan het studeren, werken of slapen. Het is ook niet zo dat je in een maand helemaal niemand ziet.

Als je wil kan je best tijd maken om een uurtje ergens wat te gaan drinken.
Mooi topic voor alle dames die zich afvragen waarom die leuke jongen van het uitgaan op date wil, maar verder niets van zich laat horen.

'Hij is vast niet meer geinteresseerd..'
'Moet ik een appje sturen of is dat te wanhopig?'
'Waarom laat ie niets horen als ie wel mijn nummer heeft gevraagd?'

Dit kan dus ook een reden zijn ;-)
sugarmiss schreef:
10-01-2018 09:12

Druk is geen excuus.
Je bent echt niet 24 uur per dag alleen maar aan het studeren, werken of slapen. Het is ook niet zo dat je in een maand helemaal niemand ziet.

Het is maar een date, dat maakt toch niet uit of die wordt gepland als beiden in rustiger vaarwater zitten? Daar ga ik ook niet geforceerd tijd voor maken. Misschien zijn de relax/ vrije tijdsmomenten al volgepland.
Is persoonlijk natuurlijk, maar eindeloze whatsappgesprekken gaan mij snel vervelen. Helemaal als het zo'n ongeinspireerde, nietszeggende routine wordt van
'Hoi, hoe was je dag?'
' Goed, en de jouwe?'
"ja, goed. Alleen is mijn cavia ziek"
'Oh wat vervelend, beterschap.'
"Dank je."

Ik zou persoonlijk of iets mafs sturen. of niks. Dus of een gekke foto, of een leuk filmpje. Of iets willekeurigs wat je tegenkwam en je aan haar of hem deed denken, iets leuks flirterigs, etc.
sugarmiss schreef:
10-01-2018 09:12

Druk is geen excuus.

Het heeft met prioriteiten te maken, maar je kan toch niet verwachten dat iemand die je nog geen halve dag kent bovenaan die prioriteitenlijst komt te staan?

Ik vind het logisch dat andere dingen dan voor gaan en je liever de tijd neem als je je volle aandacht aan iemand kan wijden. Zou ik ook doen.
Ga tussendoor gewoon even lunchen samen, of alleen iets drinken. Wekenlang niks meer van je laten horen omdat je iemand niet via whatapp wil leren kennen is niks natuurlijk. Dan komt die date er ook niet meer van.
winkje87 schreef:
10-01-2018 12:27
Het heeft met prioriteiten te maken, maar je kan toch niet verwachten dat iemand die je nog geen halve dag kent bovenaan die prioriteitenlijst komt te staan?

Ik vind het logisch dat andere dingen dan voor gaan en je liever de tijd neem als je je volle aandacht aan iemand kan wijden. Zou ik ook doen.
Nee eens, maar een bijna een maand verder vind ik wel weer ver weg...ik heb vaak het gevoel dat een eerste date gelijk eeuwen moet duren........daarna wel langer is uiteraard wenselijk maar dan heb je elkaar in elk geval al gezien en gekeken of de eerste klik er is. Daar heb je niet heel veel tijd voor nodig.
samen sta je sterker
KEEG schreef:
09-01-2018 23:32
Maar daar is die date juist voor toch? Iemand kan namelijk heel anders voorkomen op whatsapp. Misschien is ze in het echt veel grappiger ofzo. Daarom vind ik het zo klote om haar via whatsapp te leren kennen omdat je dat dus juist tijdens die eerste date wilt doen. Welkom in mijn brein hahaha...

Iemand echt leren kennen duurt echt wel wat langer dan één of twee dates. Zelfs na een paar maanden kun je er nog achter komen dat die grappige façade dingen verbergt waar je helemaal geen trek in hebt ;-)... Maar da's op de zaken vooruitlopen, ik zou zeggen: eerst maar vooral veel plezier :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven