Twijfel
woensdag 10 januari 2018 om 12:53
Dag iedereen,
Ik zit de laatste tijd met een lastig probleem waar ik vroeger ook al last van gehad heb namelijk twijfel. Ik ben al 5 jaar samen met mijn vriend en in het begin was hij eigenlijk gewoon een rebound voor mij. Ik had namelijk voor deze relatie ook al een heel lange relatie gehad en was nooit echt alleen geweest. Maar hij werd verliefd op mij en ik kreeg het niet over mijn hart om zijn hart te breken want we konden goed lachen met elkaar en ik voel me fysiek ook echt tot hem aangetrokken dus besloot ik het niet uit te maken. De enige reden waarom ik het uit wou maken was dan ook "ik wil eens een keertje alleen zijn/single zijn" en dat vond ik eigenlijk geen goede reden omdat hij voor de rest gewoon goed bij me past. (ik ben al vanaf mijn 13 jaar nonstop in relaties geweest)
Nu na een tijd werd ik zelf smoorverliefd op hem en bedroog hij mij. Een "perfecte" kans dus om het uit te maken en alleen te zijn maar tegen die tijd hield ik al te veel van hem en besloten we ervoor te gaan. We zijn er samen sterker uit gekomen en ik was blij dat we voor onze relatie gekozen hadden. Afgelopen jaar ging hij op erasmus en hij wist dat ik altijd al eens een tijdje alleen wou zijn dus voor ons leek dit de perfecte kans om eens te voelen hoe het was. Ik heb letterlijk elke dag afgeteld naar de dag dat hij terug kwam. En nu heb ik daar spijt van want ik heb die kans dus totaal niet gebruikt om inderdaad meer met vrienden om te gaan en te "genieten" van het alleen zijn enzovoort. (dit kwam ook wel door mijn studies die op dat moment echt veel te zwaar waren).
Ik dacht dat ik na hem 4 maanden zo hard te missen nooit meer zou twijfelen maar nu twijfel ik toch weer en het zou zo stom zijn om het gewoon uit te maken om eens een keer alleen te zijn want voor de rest past hij gewoon perfect bij mij. Toch blijft dat gevoel terug komen. Iemand advies over wat ik moet doen??
Alvast bedankt!!
Ik zit de laatste tijd met een lastig probleem waar ik vroeger ook al last van gehad heb namelijk twijfel. Ik ben al 5 jaar samen met mijn vriend en in het begin was hij eigenlijk gewoon een rebound voor mij. Ik had namelijk voor deze relatie ook al een heel lange relatie gehad en was nooit echt alleen geweest. Maar hij werd verliefd op mij en ik kreeg het niet over mijn hart om zijn hart te breken want we konden goed lachen met elkaar en ik voel me fysiek ook echt tot hem aangetrokken dus besloot ik het niet uit te maken. De enige reden waarom ik het uit wou maken was dan ook "ik wil eens een keertje alleen zijn/single zijn" en dat vond ik eigenlijk geen goede reden omdat hij voor de rest gewoon goed bij me past. (ik ben al vanaf mijn 13 jaar nonstop in relaties geweest)
Nu na een tijd werd ik zelf smoorverliefd op hem en bedroog hij mij. Een "perfecte" kans dus om het uit te maken en alleen te zijn maar tegen die tijd hield ik al te veel van hem en besloten we ervoor te gaan. We zijn er samen sterker uit gekomen en ik was blij dat we voor onze relatie gekozen hadden. Afgelopen jaar ging hij op erasmus en hij wist dat ik altijd al eens een tijdje alleen wou zijn dus voor ons leek dit de perfecte kans om eens te voelen hoe het was. Ik heb letterlijk elke dag afgeteld naar de dag dat hij terug kwam. En nu heb ik daar spijt van want ik heb die kans dus totaal niet gebruikt om inderdaad meer met vrienden om te gaan en te "genieten" van het alleen zijn enzovoort. (dit kwam ook wel door mijn studies die op dat moment echt veel te zwaar waren).
Ik dacht dat ik na hem 4 maanden zo hard te missen nooit meer zou twijfelen maar nu twijfel ik toch weer en het zou zo stom zijn om het gewoon uit te maken om eens een keer alleen te zijn want voor de rest past hij gewoon perfect bij mij. Toch blijft dat gevoel terug komen. Iemand advies over wat ik moet doen??
Alvast bedankt!!
woensdag 10 januari 2018 om 14:17
Denk niet dat hier goed advies voor bestaat, jij maakt een bewuste keuze om met hem samen te zijn, om welke reden dan ook in het begin van jullie relatie.
Ondertussen wordt jij toch wel echt verliefd, gaat hij vreemd, vergeef je hem, gaan jullie samen voor de relatie, gaat hij weg, zit je hem alleen te missen en verwaarloos je je eigen sociale leven, komt hij terug heb je spijt dat je je eigen sociale leven hebt verwaarloosd en nu twijfel je ondanks dat hij perfect voor jou is en het stom zou zijn om het uit te maken puur om alleen te zijn.
Naja je zou kunnen stellen dat als jij twijfelt, hij niet perfect is voor jou. Maar waar komt deze twijfel vandaan, uit jezelf? of twijfel je over hem? Zolang je dat niet duidelijk voor ogen hebt is het nutteloos om hier advies op te geven.
Persoonlijk denk ik dat je wel om hem geeft en van hem houd, maar wil ook weten hoe het is om single te zijn. Echter ben je bang om van een koude kermis thuis te komen en als het single life je niet aanstaat, kan je waarschijnlijk niet meer op hem terugvallen. Terwijl je wel al sinds je 13e constant in een ''relatie'' heb gezeten. Zo heb jij een voor jezelf veilige omgeving gecreëerd. Dus in mijn opinie gaat dit niet over twijfel maar over angst voor het onbekende.
ik snap sowieso mensen niet die van de ene in de andere relatie vallen, ieder zijn goed recht om te doen, daar oordeel ik ook niet over, wat voor jou werkt hoeft niet voor mij te werken. Mijn huidige partner heeft dat ook gehad, die ging ook van de ene relatie naar de andere. Hier hebben we het samen ook over gehad want ik ben precies het tegenovergestelde. Wij kwamen toen tot de gezamenlijke conclusie dat de behoefte om per se in een relatie te zitten deels te verklaren is uit zelfstandigheid, onzekerheid, angst om alleen te zijn en zoals ik eerder noemde, je creëert als het ware een veilige omgeving voor jezelf.
het enige advies wat ik je kan geven is dan ook, je hebt een beslissing genomen een aantal jaar terug, nu twijfel je er weer aan (net zoals in het begin). Dit betekent voor jou dat je je besluit moet heroverwegen (hoe je dit doet en wat je afweegt kan alleen jij voor jezelf bepalen) . En daarbij moet je ook eerlijk tegen jezelf durven te zijn.
Ondertussen wordt jij toch wel echt verliefd, gaat hij vreemd, vergeef je hem, gaan jullie samen voor de relatie, gaat hij weg, zit je hem alleen te missen en verwaarloos je je eigen sociale leven, komt hij terug heb je spijt dat je je eigen sociale leven hebt verwaarloosd en nu twijfel je ondanks dat hij perfect voor jou is en het stom zou zijn om het uit te maken puur om alleen te zijn.
Naja je zou kunnen stellen dat als jij twijfelt, hij niet perfect is voor jou. Maar waar komt deze twijfel vandaan, uit jezelf? of twijfel je over hem? Zolang je dat niet duidelijk voor ogen hebt is het nutteloos om hier advies op te geven.
Persoonlijk denk ik dat je wel om hem geeft en van hem houd, maar wil ook weten hoe het is om single te zijn. Echter ben je bang om van een koude kermis thuis te komen en als het single life je niet aanstaat, kan je waarschijnlijk niet meer op hem terugvallen. Terwijl je wel al sinds je 13e constant in een ''relatie'' heb gezeten. Zo heb jij een voor jezelf veilige omgeving gecreëerd. Dus in mijn opinie gaat dit niet over twijfel maar over angst voor het onbekende.
ik snap sowieso mensen niet die van de ene in de andere relatie vallen, ieder zijn goed recht om te doen, daar oordeel ik ook niet over, wat voor jou werkt hoeft niet voor mij te werken. Mijn huidige partner heeft dat ook gehad, die ging ook van de ene relatie naar de andere. Hier hebben we het samen ook over gehad want ik ben precies het tegenovergestelde. Wij kwamen toen tot de gezamenlijke conclusie dat de behoefte om per se in een relatie te zitten deels te verklaren is uit zelfstandigheid, onzekerheid, angst om alleen te zijn en zoals ik eerder noemde, je creëert als het ware een veilige omgeving voor jezelf.
het enige advies wat ik je kan geven is dan ook, je hebt een beslissing genomen een aantal jaar terug, nu twijfel je er weer aan (net zoals in het begin). Dit betekent voor jou dat je je besluit moet heroverwegen (hoe je dit doet en wat je afweegt kan alleen jij voor jezelf bepalen) . En daarbij moet je ook eerlijk tegen jezelf durven te zijn.
woensdag 10 januari 2018 om 15:07
Volgens mij is twijfel heel normaal in een relatie. Ik begrijp echter wel goed dat je ook wel eens lekker vrijgezel wilt zijn. Dat is dus een afweging die je zelf zal moeten maken. Allicht kan je zelf ook een tijdje naar het buitenland gaan. Wat hij ook gedaan heeft. Even helemaal uit je comfortzone en dan kan je daar lekker je eigen ding doen.
woensdag 10 januari 2018 om 15:21
Gho weet je ik houd nog steeds van hem. Ik zou heel graag eens alleen willen zijn maar de kans is groot dat ik hem dan voor altijd kwijt ben. Waarschijnlijk bevalt het single leven me ook niet als ik nog van hem houd en niet over hem heen geraak dus... Ik wil dat dat gevoel gewoon weggaat maar dat zal wel gewoon accepteren zijn hopelijk gaat het dan na een tijdje weer weg net zoals de eerste keer... aan de andere kant wil ik het ook niet wegstoppen dat gevoel...Raoul123 schreef: ↑10-01-2018 14:17Denk niet dat hier goed advies voor bestaat, jij maakt een bewuste keuze om met hem samen te zijn, om welke reden dan ook in het begin van jullie relatie.
woensdag 10 januari 2018 om 15:32
Iedereen komt over iemand heen. Dat gaat slijten na wat tijd.
Maar je bent continu in relatie. Je kan niet alleen zijn.
Je wil het wel maar je kan het niet. 1. Je ging zomaar een relatie aasn met je vriend zonder eigen verliefdheid gevoelens. 2. Nu wil je alleen zijn maar je kan hem niet loslaten.
Tja, het is het ene of het ander.
Je wil het wel maar je kan het niet. 1. Je ging zomaar een relatie aasn met je vriend zonder eigen verliefdheid gevoelens. 2. Nu wil je alleen zijn maar je kan hem niet loslaten.
Bam!!!!
woensdag 10 januari 2018 om 15:42
Wauw ja zelf helemaal nog niet zo bekeken. Misschien heb je idd gelijk en kan ik niet alleen zijn. Waarschijnlijk is de kans groot dat als ik single ben, ik automatisch toch terug de zekerheid ga opzoeken van een vertrouwde relatie ipv de losbol uit te hangen haha. Ik kan hem niet loslaten omdat ik hem nog te graag zie dus ik denk dat ik mijn keuze al gemaakt heb.Ycjoo- schreef: ↑10-01-2018 15:32Iedereen komt over iemand heen. Dat gaat slijten na wat tijd.
woensdag 10 januari 2018 om 16:01
Misschien wil ik niet alleen zijn want inderdaad na deze reacties te lezen klopt het wel dat ik dat misschien helemaal niet kan. Ik zit namelijk ook op kot alleen en mijn vriend geeft me best veel vrijheid. Misschien wil ik me gewoon terug wat onafhankelijker voelen. Terug een eigen "ik" worden. Heb het gevoel dat ik veel te gehecht aan hem ben geworden.
woensdag 10 januari 2018 om 17:12
Als hij een rebound was, had je er ook voor kunnen kiezen om er niet aan te beginnen. Je gebroken hart zelf te lijmen en te genieten van je vrijgezellen leven.
En als je dan even alleen bent, ben je nog alleen maar met hem bezig. Geen probleem maar ga dan niet klagen.
woensdag 10 januari 2018 om 17:27
Toen ik met mijn vriend ging was ik alleen en erg gelukkig. Zeer gelukkig zelfs. Alles ging goed. Ik kreeg relatie en voelde me gebonden. Terwijl de onafhankelijkheid me juist goed deed. Maar daar kies je voor..
Dacht soms wel eens terug en miste af en toe mijn vrijgezel leven. Maar dat slijt als je steeds meer beseft hoe gelukkig je nu ook bent. Denk er nu al niet eens meer aan. Wel was een must om elkaar vrij te laten ook als we gingen samenwonen. En dat is tot heden goed gelukt!
Dacht soms wel eens terug en miste af en toe mijn vrijgezel leven. Maar dat slijt als je steeds meer beseft hoe gelukkig je nu ook bent. Denk er nu al niet eens meer aan. Wel was een must om elkaar vrij te laten ook als we gingen samenwonen. En dat is tot heden goed gelukt!
Bam!!!!
woensdag 10 januari 2018 om 17:30
Jullie wonen toch beide zelfstandig (op kot).
Dus, spreek gewoon eens samen af dat jullie beide voortaan een 'eigen avond in de week' gaan hebben. Oftewel, een avond waarop jullie elkaar niet opzoeken, elkaar niet appen of bellen of op wat voor manier ook lastig vallen. Maar dan alleen doen waar jullie zelf dan zin in hebben. Of dat nu studeren is, een cafe in met vrienden, sporten, of de hele avond achter een beeldscherm zitten om een serie te bingewatchen of een computer spel te spelen, dat doet helemaal niet ter zake. Je doet egwoon wat voor jezelf en je valt de ander op geen enkele manier lastig.
Dan kan jij dus ook lekker flirten in een cafe en dronken thuis komen. Maar aangezien je wel gewoon een relatie hebt, hoef jij je niet druk te maken om andere jongens want je gaat tenslotte toch niet vreemd en jullie kunnen elkaar vertrouwen daarin.
Zo hoef je het niet uit te maken, maar kan jij wel jezelf ontplooien. Want jouw eigen ik ontplooien doe je juist zelfstandig, en niet door middel van een vriendje, of dat nu de huisige is of een nieuwe.
Dus, spreek gewoon eens samen af dat jullie beide voortaan een 'eigen avond in de week' gaan hebben. Oftewel, een avond waarop jullie elkaar niet opzoeken, elkaar niet appen of bellen of op wat voor manier ook lastig vallen. Maar dan alleen doen waar jullie zelf dan zin in hebben. Of dat nu studeren is, een cafe in met vrienden, sporten, of de hele avond achter een beeldscherm zitten om een serie te bingewatchen of een computer spel te spelen, dat doet helemaal niet ter zake. Je doet egwoon wat voor jezelf en je valt de ander op geen enkele manier lastig.
Dan kan jij dus ook lekker flirten in een cafe en dronken thuis komen. Maar aangezien je wel gewoon een relatie hebt, hoef jij je niet druk te maken om andere jongens want je gaat tenslotte toch niet vreemd en jullie kunnen elkaar vertrouwen daarin.
Zo hoef je het niet uit te maken, maar kan jij wel jezelf ontplooien. Want jouw eigen ik ontplooien doe je juist zelfstandig, en niet door middel van een vriendje, of dat nu de huisige is of een nieuwe.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 10 januari 2018 om 17:32
Klinkt als een aparte relatie.
Meid, waarom blijf je überhaupt bij iemand die je bedriegt? En daarnaast al die twijfels; die zijn er ook niet voor niets denk ik.
Als jij oprecht gelukkig was met hem, dan twijfelde je niet constant.
En je bent pad 20. Ga lekker genieten van het leven!
woensdag 10 januari 2018 om 19:05
Zo denk ik er ook over.minnimouse schreef: ↑10-01-2018 17:32Klinkt als een aparte relatie.
Meid, waarom blijf je überhaupt bij iemand die je bedriegt? En daarnaast al die twijfels; die zijn er ook niet voor niets denk ik.
Als jij oprecht gelukkig was met hem, dan twijfelde je niet constant.
En je bent pad 20. Ga lekker genieten van het leven!
Je bent nog zo jong!
Of anders wat de het bericht hiervoor stond; máák wat van je eigen tijd.
Regel dat je elke week één of meerdere avonden voor jezelf hebt. En vul dat eens in zoals je dat zou (willen) doen als je vrijgezel was. Exclusief het bed induiken met iemand.
Hou in je hoofd eens wat minder rekening met hem.
donderdag 11 januari 2018 om 09:33
Je moet je gevoelens ook echt niet wegstoppen, dat leidt alleen maar tot ellende.GDP schreef: ↑10-01-2018 15:21Gho weet je ik houd nog steeds van hem. Ik zou heel graag eens alleen willen zijn maar de kans is groot dat ik hem dan voor altijd kwijt ben. Waarschijnlijk bevalt het single leven me ook niet als ik nog van hem houd en niet over hem heen geraak dus... Ik wil dat dat gevoel gewoon weggaat maar dat zal wel gewoon accepteren zijn hopelijk gaat het dan na een tijdje weer weg net zoals de eerste keer... aan de andere kant wil ik het ook niet wegstoppen dat gevoel...
Ik denk dat je met ''na het lezen van deze reacties klopt het wel dat ik misschien helemaal niet alleen kan zijn'' wel de verkeerde conclusie trekt. Je kan het wel, het is alleen grijs gebied, angst voor het onbekende is ook zeker niet vreemd of raar ofzo hoor. Misschien kunnen jullie gewoon afspreken een aantal dagen elkaar wat ruimte te geven (je hoeft elkaar niet per se elke dag te zien, dat ligt helemaal aan jezelf). En als ik je 1 tip mag meegeven is dat; praat met je partner over issues, anders levert het op de lange termijn alleen maar extra frustraties op.GDP schreef: ↑10-01-2018 16:01Misschien wil ik niet alleen zijn want inderdaad na deze reacties te lezen klopt het wel dat ik dat misschien helemaal niet kan. Ik zit namelijk ook op kot alleen en mijn vriend geeft me best veel vrijheid. Misschien wil ik me gewoon terug wat onafhankelijker voelen. Terug een eigen "ik" worden. Heb het gevoel dat ik veel te gehecht aan hem ben geworden.
donderdag 11 januari 2018 om 09:51
donderdag 11 januari 2018 om 11:21
donderdag 11 januari 2018 om 11:38
Meid ga lekker feesten met vriendinnen of ga eens met een vriendin op vakantie.
Ik denk dat de twijfel alleen maar groter wordt als je bij hem blijft. Je hebt nl nooit genoten van de vrijheid die je hebt zonder vriend.
Je bent nog zo jong en kan de hele wereld nog ontdekken.
Als je bij hem blijft ga je later echt spijt krijgen dat je nooit echt "geleefd" hebt.
Ik denk dat de twijfel alleen maar groter wordt als je bij hem blijft. Je hebt nl nooit genoten van de vrijheid die je hebt zonder vriend.
Je bent nog zo jong en kan de hele wereld nog ontdekken.
Als je bij hem blijft ga je later echt spijt krijgen dat je nooit echt "geleefd" hebt.