Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
woensdag 10 januari 2018 om 23:27
Zal wel een leeftijdsverschil zijn, ik heb doelbewuste misleiding nooit meegemaakt op dat gebied. Daarnaast komt dit ook zo over alsof een vrouw nooit van seks houdt en dat een man allemaal slinkse methodes toepassen omdat voor elkaar te krijgen. In mijn omgeving lijkt dat allemaal veel gelijkwaardiger te gaan.De_Cynicus schreef: ↑10-01-2018 22:54Wat verwacht je? Als ze eerlijk zijn, denk je dat hun kans op seks dan niet wordt verlaagd? Dus als de enige kans op seks door te zeggen wat de vrouw wilt horen, dan doen ze dat.
woensdag 10 januari 2018 om 23:27
Zal wel een leeftijdsverschil zijn, ik heb doelbewuste misleiding nooit meegemaakt op dat gebied. Daarnaast komt dit ook zo over alsof een vrouw nooit van seks houdt en dat een man allemaal slinkse methodes toepassen omdat voor elkaar te krijgen. In mijn omgeving lijkt dat allemaal veel gelijkwaardiger te gaan.De_Cynicus schreef: ↑10-01-2018 22:54Wat verwacht je? Als ze eerlijk zijn, denk je dat hun kans op seks dan niet wordt verlaagd? Dus als de enige kans op seks door te zeggen wat de vrouw wilt horen, dan doen ze dat.
woensdag 10 januari 2018 om 23:41
Die misleiding heb ik wel eens meegemaakt, toen ik nog oprecht dacht dat ik een liefde over zou kunnen houden aan daten. Uiteindelijk ben ik nu tot de conclusie gekomen dat een relatie gewoon niet voor mij weggelegd is, dus gebruik ik nu alleen Tinder als ik een leuke avond wil hebben - hoef ik niet eens seks voor te hebben. Het klinkt nu een beetje alsof ik zelfmedelijden heb, maar dit leven bevalt me duizend keer beter dan dat daten waar je constant teleurgesteld wordt.
donderdag 11 januari 2018 om 05:54
Er wordt hier op het forum idd wel aardig veel vanuit gegaan dat iederere man zo in mekaar zit en idd lekker ouderwets ervan uitgegaan dat vrouwen niet van sex houden. Leeftijdsdingetje? Niet perse denk ik, ieder mens is een individueel persoon. Ook mannen onder de 45, heus waarwinkje87 schreef: ↑10-01-2018 23:27Zal wel een leeftijdsverschil zijn, ik heb doelbewuste misleiding nooit meegemaakt op dat gebied. Daarnaast komt dit ook zo over alsof een vrouw nooit van seks houdt en dat een man allemaal slinkse methodes toepassen omdat voor elkaar te krijgen. In mijn omgeving lijkt dat allemaal veel gelijkwaardiger te gaan.
Wat Chocolate zegt geldt ook wel voor mij, ik houd ook best wel van seks en ik heb daarom ook echt wel een paar keer mannen bij de 1e en 2e x mee naar huis genomen omdat ik daar zin in had. (Ik heb ook een lichaam met behoeftes)
Wat betreft mijn huidige date merk ik ook bij mezelf echt wel lichamelijke aantrekkingskracht, maar los daarvan vind ik het nu ineens best wel eng om iemand dichtbij te laten komen. (Los van wel of niet seks)
Nogmaals het gaat er bij mij echt niet in dat alle 50 minners/alle mannen enkel op seks beluste beesten zijn die enkel aardig doen en alles uit de kast halen om maar voor mekaar te krijgen dat zij haar benen wijd doet. (Ja ik overdrijf behoorlijk, dat is niet helemaal serieus bedoelt)
Dat vind ik tegenover de eerlijke mannen op de wereld (en hoezo zouden die niet bestaan) niet helemaal eerlijk.
En ik kan wel achterdochtig blijven, maar in eerste instantie help ik mezelf daar niet erg mee dus misschien ga ik maar een x iemand op zn woord geloven. Ga ik vast niet dood van. Ik ben er ook nog zelf bij.
En ja ik ben een controlfreak, die soms ook leven wil..
Goedemorgen
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 09:15
8.53% gewijzigd
donderdag 11 januari 2018 om 06:47
Nou, het gaat niet perse om dat vrouwen niet van seks houden. Maar meer dat ze naar Tinder gaan voor een relatie, terwijl het bekend staat als een vleeskeurmarkt voor one night stands. Dus die gaan dan nogal moeilijk doen. En denk dat ze hard to get spelen, omdat ze niet gebruikt willen worden, of de angst om gebruikt te worden.winkje87 schreef: ↑10-01-2018 23:27Zal wel een leeftijdsverschil zijn, ik heb doelbewuste misleiding nooit meegemaakt op dat gebied. Daarnaast komt dit ook zo over alsof een vrouw nooit van seks houdt en dat een man allemaal slinkse methodes toepassen omdat voor elkaar te krijgen. In mijn omgeving lijkt dat allemaal veel gelijkwaardiger te gaan.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
donderdag 11 januari 2018 om 07:16
Violettavalerie82 schreef: ↑11-01-2018 05:54
Nogmaals het gaat er bij mij echt niet in dat alle 50 minners/alle mannen enkel op seks beluste beesten zijn die enkel aardig doen en alles uit de kast halen om maar voor mekaar te krijgen dat zij haar benen wijd doet.
Dat vind ik tegenover de eerlijke mannen op de wereld (en hoezo zouden die niet bestaan) niet helemaal eerlijk.
En ik kan wel achterdochtig blijven, maar in eerste instantie help ik mezelf daar niet erg mee dus misschien ga ik maar een x iemand op zn woord geloven. Ga ik vast niet dood van.
Goedemorgen![]()
Je trekt het nogal uit zijn verband.
Het was een oprechte waarschuwing omdat het duidelijk is dat je het eea aan issues hebt.
Niet de eerste keer ook dat ik je venijnig zie reageren op enige vorm van tegengas.
Succes ermee
donderdag 11 januari 2018 om 08:20
Goedemorgen allemaal,
het leed dat Tinder heet, ik kan er over meepraten. In 2017 veel gedate, voornamelijk via Tinder. Voor mij eigenlijk altijd wel met serieuze intenties en ik sprak dat ook altijd duidelijk uit voordat ik ging daten met iemand. Toch best een aantal leuke mannen gedate, sommige ook voor een langere tijd maar ergens liep het altijd mis. Zodra het serieuzer begon te worden dan kappen ze het af, dan zijn ze ineens toch niet toe aan een relatie.
Mijn vorige date was het toppunt, al een paar maanden aan het daten, drie dagen na de laatste date krijg ik ineens uit het niets een appje dat hij toch nog niet toe is aan iets serieus. Deze zag ik echt totaal niet aankomen, een hoop signalen gemist denk ik..
Mannen vinden mij aantrekkelijk, seks is niet moeilijk te vinden maar blijkbaar ben ik niet leuk genoeg om ook iets serieus mee te beginnen.
Ik heb ook wel mannen gedate waar ik iets serieus niet mee zag zitten maar dan had ik dat na date één of hoogstens twee wel door en sprak ik dat dan al uit. Niet na maanden daten..
Jullie kunnen hier niks mee hoor, maar even mijn frustraties van me af schrijven. Denk dat het voor mezelf beter is als ik accepteer dat een relatie er niet in zit en maar even moet stoppen met tinderen, want serieuze mannen zijn daar echt zeldzaam.
het leed dat Tinder heet, ik kan er over meepraten. In 2017 veel gedate, voornamelijk via Tinder. Voor mij eigenlijk altijd wel met serieuze intenties en ik sprak dat ook altijd duidelijk uit voordat ik ging daten met iemand. Toch best een aantal leuke mannen gedate, sommige ook voor een langere tijd maar ergens liep het altijd mis. Zodra het serieuzer begon te worden dan kappen ze het af, dan zijn ze ineens toch niet toe aan een relatie.
Mijn vorige date was het toppunt, al een paar maanden aan het daten, drie dagen na de laatste date krijg ik ineens uit het niets een appje dat hij toch nog niet toe is aan iets serieus. Deze zag ik echt totaal niet aankomen, een hoop signalen gemist denk ik..
Mannen vinden mij aantrekkelijk, seks is niet moeilijk te vinden maar blijkbaar ben ik niet leuk genoeg om ook iets serieus mee te beginnen.
Ik heb ook wel mannen gedate waar ik iets serieus niet mee zag zitten maar dan had ik dat na date één of hoogstens twee wel door en sprak ik dat dan al uit. Niet na maanden daten..
Jullie kunnen hier niks mee hoor, maar even mijn frustraties van me af schrijven. Denk dat het voor mezelf beter is als ik accepteer dat een relatie er niet in zit en maar even moet stoppen met tinderen, want serieuze mannen zijn daar echt zeldzaam.
donderdag 11 januari 2018 om 08:54
Heb je liever dat ze jou helemaal niet aantrekkelijk vinden dan?Jamie__ schreef: ↑11-01-2018 08:20Goedemorgen allemaal,
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
donderdag 11 januari 2018 om 08:55
Dat was niet persoonlijk tegen jou bedoelt. (En zeker niet venijnig, maar goed dat mag je vinden..)Knuffelheks schreef: ↑11-01-2018 07:16Je trekt het nogal uit zijn verband.
Het was een oprechte waarschuwing omdat het duidelijk is dat je het eea aan issues hebt.
Niet de eerste keer ook dat ik je venijnig zie reageren op enige vorm van tegengas.
Succes ermee![]()
Ik heb soms wel wat moeite dat mensen nogal snel hun mening geven, ook als daar niet perse om gevraagd wordt.
Is wel een verschil i.m.o tussen feedback en ongezouten kritiek geven. (Niet dat dat laatste nu perse van toepassing is)
Ook dit is niet tegen jou bedoelt maar algemeen.
En ja ik heb zeker mijn issues, waardoor ik soms wat gevoelig reageer als gevolg van gevechten tussen oud en nieuw patroon.
Dat heb je goed door.
Ik waardeer je waarschuwing overigens ook, maar dat wil niet zeggen dat ik daar vervolgens niet hardop overna ga denken
Het is tenslotte mijn leven.
Ik heb het lang als falen gezien dat het met dates niet altijd ging hoe ik misschien liever had gewild, maar ik realiseer mij tegenwoordig dat het niks met falen te maken heeft maar meer met het feit of iemand bij je past of niet.
Dan kan je tig dateregels hanteren om daar zogenaamd controle op te hebben, vaak genoeg geprobeerd. Het enige wat mij dat opleverde was een hoop frustraties ipv ervan genieten.
En dat wil ik gewoon niet meer... ongeacht of ik daardoor nou nog tig keer door op mn bek zal gaan.
Dat overleef ik echt wel, en ik heb het tegenwoordig in mn eentje ook fijn, daar heb ik niet iemand voor nodig.
Thnx
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 10:35
46.77% gewijzigd
donderdag 11 januari 2018 om 09:03
Haha is dat de keuze die ik moet maken? Ik wil gewoon alles. Oh, is dat mijn probleem?De_Cynicus schreef: ↑11-01-2018 08:54Heb je liever dat ze jou helemaal niet aantrekkelijk vinden dan?
donderdag 11 januari 2018 om 09:11
Ja.
donderdag 11 januari 2018 om 09:14
Oké. Dus, of op zoek naar een man die me niet aantrekkelijk vindt maar wel serieus is. Of genoegen nemen met alleen lust. Klinkt top.
donderdag 11 januari 2018 om 09:23
Ik weet helaas uit ervaring dat zolang je gefrustreerd bent het zeker niet gaat werken.
Beter eerst wat lekkerder in je vel zitten. (Misschien sowieso een goed idee in jouw geval aangezien je ervan uit gaat dat je niet leuk genoeg bent. Jij bent nooit verantwoordelijk voor het gedrag van een ander!)
donderdag 11 januari 2018 om 09:29
Als je moeite hebt met de meningen van anderen is een forum wellicht niet de juiste plek voor je.Violettavalerie82 schreef: ↑11-01-2018 08:55Dat was niet persoonlijk tegen jou bedoelt. (En zeker niet venijnig, maar goed dat mag je vinden..)
Ik heb soms wel wat moeite dat mensen nogal snel hun mening geven als daar niet om gevraagd wordt.
Is wel een verschil i.m.o tussen feedback en ongezouten kritiek geven. (Niet dat dat laatste nu perse van toepassing is)
Ook dit is niet tegen jou bedoelt maar algemeen.
En ja ik heb zeker mijn issues, waardoor ik soms wat gevoelig reageer als gevolg van gevechten tussen oud en nieuw patroon.
Dat heb je goed door.
Ik waardeer je waarschuwing overigens ook, maar dat wil niet zeggen dat ik daar vervolgens niet hardop overna ga denken..
Het is tenslotte mijn leven.
Thnx![]()
Dat is namelijk inherent aan een forum
donderdag 11 januari 2018 om 09:34
Haha, dank je voor je reactie.Violettavalerie82 schreef: ↑11-01-2018 09:23er is nog een middenweg hoor...
Ik weet helaas uit ervaring dat zolang je gefrustreerd bent het zeker niet gaat werken.
Beter eerst wat lekkerder in je vel zitten. (Misschien sowieso een goed idee in jouw geval aangezien je ervan uit gaat dat je niet leuk genoeg bent. Jij bent nooit verantwoordelijk voor het gedrag van een ander!)
donderdag 11 januari 2018 om 09:46
donderdag 11 januari 2018 om 10:07
Wat bedoel je met 'hot ie not', dat swipen?De_Cynicus schreef: ↑10-01-2018 23:00Tinder gaat precies zoals ik had verwacht, kut.
En bij hot or not is het meer oppervlakkig contact, of mensen negeren berichten.
Oftewel, gaat tot nu toe niet erg lekker. Ik geef het een week, en dan verwijder ik het.
donderdag 11 januari 2018 om 10:31
winkje87 schreef: ↑11-01-2018 09:46Ik heb onverwachts een date met die jonge jongen morgen. Hij had ineens tijd, en ik heb het eigenlijk heel druk met werk, dus wilde van het weekend doorwerken, maar kan er wel effe uit voor een borreltje tussendoor. Leuk zo spontaan. Die over twee en een halve week staat ook nog steeds.
Altijd leuk toch? Een beetje plezier tussendoor moet kunnen, vooral als het zo spontaan is. Ik kan dat ook altijd wel waarderen.
donderdag 11 januari 2018 om 10:38
Haha, daar heb je gelijk in, dat klopt.Knuffelheks schreef: ↑11-01-2018 09:29Als je moeite hebt met de meningen van anderen is een forum wellicht niet de juiste plek voor je.
Dat is namelijk inherent aan een forum![]()
Ik heb het ook een tijd om die rede gemeden, maar ik ben er tegenwoordig achter
dat alles vermijden waar ik bang voor ben of wat lastig is voor mij de oorzaak niet wegneemt.
Dat zal mevrouw zweefmiep
Jamie: graag gedaan
Zo. Mevrouwtje stress is weer rustig...
donderdag 11 januari 2018 om 10:42
Leuk! Spontane dates vind ik het leukst hoor....daar hou ik echt van. Zegt ook iets over de persoon in kwestie, dat hij houdt van spontaniteit maar vooral dat hij je wil ontmoeten. Veel plezier en houd ons op de hoogte!winkje87 schreef: ↑11-01-2018 09:46Ik heb onverwachts een date met die jonge jongen morgen. Hij had ineens tijd, en ik heb het eigenlijk heel druk met werk, dus wilde van het weekend doorwerken, maar kan er wel effe uit voor een borreltje tussendoor. Leuk zo spontaan. Die over twee en een halve week staat ook nog steeds.
donderdag 11 januari 2018 om 11:00
Precies dat! Spontaniteit is soms ver te zoeken. Ik ben echt een planner. Ik wil graag altijd iets doen, maar vooral omdat je de ander daar soms zo'n heerlijk gevoel bij geeft. Een blijk van waardering, iets spannends en een fantasie over hoe het zou uitpakken.chocolatenight schreef: ↑11-01-2018 10:42Leuk! Spontane dates vind ik het leukst hoor....daar hou ik echt van. Zegt ook iets over de persoon in kwestie, dat hij houdt van spontaniteit maar vooral dat hij je wil ontmoeten. Veel plezier en houd ons op de hoogte!
Hij heeft nu al wat kudos!
Laat het ons idd weten hoe het was
donderdag 11 januari 2018 om 11:07
Nee, het chatten is oppervlakkig. Of negeren, of ze antwoorden heel droog.
donderdag 11 januari 2018 om 11:56
nou moe! 2 x leuk. veel plezier!winkje87 schreef: ↑11-01-2018 09:46Ik heb onverwachts een date met die jonge jongen morgen. Hij had ineens tijd, en ik heb het eigenlijk heel druk met werk, dus wilde van het weekend doorwerken, maar kan er wel effe uit voor een borreltje tussendoor. Leuk zo spontaan. Die over twee en een halve week staat ook nog steeds.
wanneer was de laatste x dat je iets voor het eerst deed?
donderdag 11 januari 2018 om 12:34
'hot or not' zegt me niks. is dat een extra functie op tinder?De_Cynicus schreef: ↑10-01-2018 23:00Tinder gaat precies zoals ik had verwacht, kut.
En bij hot or not is het meer oppervlakkig contact, of mensen negeren berichten.
Oftewel, gaat tot nu toe niet erg lekker. Ik geef het een week, en dan verwijder ik het.
@De_Cynicus: over de soms moeizame zoektocht naar seks zonder relatie.
ik heb een FWB. hij was altijd duidelijk over wat hij zocht; nml een vaste (lange termijn) vriendin voor seks.
hij zit al jááren op datingapps. hij vindt het heel moeilijk om een vaste fwb te vinden. redenen waarom vrouwen afhaken (bij hem):
* er is geen seksuele klik
* ze willen een monogame echte vaste relatie
* ze worden verliefd en willen dan alsnog verkering / relatie
* een seksrelatie vinden ze moeilijk vol te houden. er ontstaat een gevoel 'iets te missen'; waarschijnlijk toch de behoefte aan kriebels/verkering/relatie
* ze willen hem niet delen. áls hij een tweede vrouw kan daten, dan doet hij dat. niet alle vrouwen willen dat.
volgens hem zijn vrouwen best seksueel avontuurlijk. maar meestal kortdurend. veel vrouwen (nogmaals, is zijn ervaring. maar ik herken het wel ) hebben / ontwikkelen de wens voor een vaste relatie.
ik vroeg aan fwb waarom hij dan niet aan betaalde seks deed? immers, vaste vrouwen en ze hebben nooit hoofdpijn
behalve dat het geld kost, hij wil (naast seks) ook een vriendin om vrienden-dingen mee te kunnen doen. dus ja, wij gaan ook wel eens naar de film oid en we práááten heel veel. dat vinden we allebei erg leuk en belangrijk. seks met die vriendschap-factor werkt voor ons!
mijn tip aan jou: ben duidelijk over wat je wil.
eerlijk: een vrouw vinden voor zomaar losse seks (vergelijkbaar met bezoeken van een prostitué)... ik denk dat dat heeeel moeilijk is.
pro tip: pas gescheiden vrouwen willen nog wel eens een 'inhaal fase' hebben
donderdag 11 januari 2018 om 12:38
ik overweeg om voor een serieuze relatie te gaan zoeken op een echte relatie site ipp v dating app.
maar ik twijfel, ik beleef ook nog wel veel plezier aan het daten, het casual contact, de 'jacht' etc. Ik ontmoet soms echt hele leuke mannen. die geven dan in ieder geval kleur aan die week.
misschien doe ik wel allebei.