Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
donderdag 11 januari 2018 om 16:17
Zal vermoedelijk te maken hebben met de betaalabbonnementen...
(Tinder vindt het namelijk gok ik het leukste als je betaalt
Winkie: cooooool!!!!
Spontane dates vind ik ook leuk!
Zeepbelle: heb ik ook wel eens geprobeerd, vooral om te kijken of dat nou zo'n verschil is,
en dat is het niet i.m.o.
Er zitten veel mensen op dus het is soms ff zoeken naar leuke mensen, dat klopt...
Kwestie van geduld.
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 18:46
33.70% gewijzigd
donderdag 11 januari 2018 om 17:10
Heb zaterdag een date met één van de jongens.
Eentje is soort van doodgebloed (niet hij, althans dat denk ik niet, maar het contact) en de ander...daar krijg ik dus geen hoogte van. Twee weken erg leuk geappt en hij wilde graag afspreken. Prima, wilde ik ook want hij was wel de leukste van het stel. Wat vijven en zessen, moeilijke agenda's en nu: stilte.
Goed, ik krijg er dus wel hoogte van, hij wil duidelijk niet meer.
Damn, gekkigheid, zijn laatste app:
(...) vanaf je eerste foto en humor qua tekst en daarna ben je me om aan het blazen elke keer weer. Tis niet anders. Trusten voor nu of straks <mijn naam>. Om aan het blazen op een positieve manier uiteraard. X
Jammer.
Eentje is soort van doodgebloed (niet hij, althans dat denk ik niet, maar het contact) en de ander...daar krijg ik dus geen hoogte van. Twee weken erg leuk geappt en hij wilde graag afspreken. Prima, wilde ik ook want hij was wel de leukste van het stel. Wat vijven en zessen, moeilijke agenda's en nu: stilte.
(...) vanaf je eerste foto en humor qua tekst en daarna ben je me om aan het blazen elke keer weer. Tis niet anders. Trusten voor nu of straks <mijn naam>. Om aan het blazen op een positieve manier uiteraard. X
Jammer.
donderdag 11 januari 2018 om 17:20
Nee, "hot or not" is een compleet andere app, is een vergelijkbare app met Tinder. Alleen zag daar ook minderjarige 15- rondzwerven.ZeepBelle schreef: ↑11-01-2018 12:34'hot or not' zegt me niks. is dat een extra functie op tinder?
@De_Cynicus: over de soms moeizame zoektocht naar seks zonder relatie.
ik heb een FWB. hij was altijd duidelijk over wat hij zocht; nml een vaste (lange termijn) vriendin voor seks.
hij zit al jááren op datingapps. hij vindt het heel moeilijk om een vaste fwb te vinden. redenen waarom vrouwen afhaken (bij hem):
* er is geen seksuele klik
* ze willen een monogame echte vaste relatie
* ze worden verliefd en willen dan alsnog verkering / relatie
* een seksrelatie vinden ze moeilijk vol te houden. er ontstaat een gevoel 'iets te missen'; waarschijnlijk toch de behoefte aan kriebels/verkering/relatie
* ze willen hem niet delen. áls hij een tweede vrouw kan daten, dan doet hij dat. niet alle vrouwen willen dat.
volgens hem zijn vrouwen best seksueel avontuurlijk. maar meestal kortdurend. veel vrouwen (nogmaals, is zijn ervaring. maar ik herken het wel ) hebben / ontwikkelen de wens voor een vaste relatie.
ik vroeg aan fwb waarom hij dan niet aan betaalde seks deed? immers, vaste vrouwen en ze hebben nooit hoofdpijn
behalve dat het geld kost, hij wil (naast seks) ook een vriendin om vrienden-dingen mee te kunnen doen. dus ja, wij gaan ook wel eens naar de film oid en we práááten heel veel. dat vinden we allebei erg leuk en belangrijk. seks met die vriendschap-factor werkt voor ons!
mijn tip aan jou: ben duidelijk over wat je wil.
eerlijk: een vrouw vinden voor zomaar losse seks (vergelijkbaar met bezoeken van een prostitué)... ik denk dat dat heeeel moeilijk is.
pro tip: pas gescheiden vrouwen willen nog wel eens een 'inhaal fase' hebben![]()
Klopt, hoeren zijn nogal duur ja. Vooral als je er vaak naartoe gaat. Alleen dat is ook dodelijk saai, met hun overdreven gekreun en het feit dat ze het met iedereen doet die maar wilt betalen.
Gescheiden vrouwen, ja. Probeer maar eens aantrekkelijke gescheiden vrouwen te vinden, meestal zijn ze oud, lelijk of dik.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
donderdag 11 januari 2018 om 17:22
Wat een pareltje ben je toch...De_Cynicus schreef: ↑11-01-2018 17:20Nee, "hot or not" is een compleet andere app, is een vergelijkbare app met Tinder. Alleen zag daar ook minderjarige 15- rondzwerven.
Klopt, hoeren zijn nogal duur ja. Vooral als je er vaak naartoe gaat. Alleen dat is ook dodelijk saai, met hun overdreven gekreun en het feit dat ze het met iedereen doet die maar wilt betalen.
Gescheiden vrouwen, ja. Probeer maar eens aantrekkelijke gescheiden vrouwen te vinden, meestal zijn ze oud, lelijk of dik.![]()
donderdag 11 januari 2018 om 17:25
Wat een treurnis, die reacties van jou. Zegt heel veel over jou als persoon. Ik snap dat je geen matches hebt.De_Cynicus schreef: ↑11-01-2018 17:20Nee, "hot or not" is een compleet andere app, is een vergelijkbare app met Tinder. Alleen zag daar ook minderjarige 15- rondzwerven.
Gescheiden vrouwen, ja. Probeer maar eens aantrekkelijke gescheiden vrouwen te vinden, meestal zijn ze oud, lelijk of dik.![]()
donderdag 11 januari 2018 om 17:26
Oud checkDe_Cynicus schreef: ↑11-01-2018 17:20Gescheiden vrouwen, ja. Probeer maar eens aantrekkelijke gescheiden vrouwen te vinden, meestal zijn ze oud, lelijk of dik.![]()
Lelijk check
Dik check
Verdomme... je hebt dan nog gelijk ook!
donderdag 11 januari 2018 om 17:27
Tja, dat had die jongere jongen van mij ook, maar ik ben toch maar assertief geweest. Toen kon hij pas over twee weken, maar nu ineens wil hij vrijdag ook tussendoor! Denk dus dat hij misschien toch een zetje nodig had.Piratesse schreef: ↑11-01-2018 17:10Heb zaterdag een date met één van de jongens.
Jammer.
Dus als je hem de moeite waard vindt kan je naar mijn idee wel een assertieve poging wagen. Als je daar zin in hebt natuurlijk. Er is een risico dat hij echt niet wil.
winkje87 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 17:31
0.17% gewijzigd
donderdag 11 januari 2018 om 17:27
Klopt, dat hebben ze op gegeven moment ingevoerd om "valsspelers" tegen te gaan: met name mannen die gewoon iedereen naar rechts swipen.
Het gaat wel per 12 uur geloof ik, dus de volgende dag mag je weer.
donderdag 11 januari 2018 om 17:29
Cynicus heeft een heel oordelend topic over vrouwen geoopend. Niet al te serieus nemen wat hij schrijft joh 
relaties/uitgaan-one-night-stands-en-re ... #p27978272
donderdag 11 januari 2018 om 17:32
Enkel vrouwen hebben het recht kieskeurig te zijn, en oppervlakkig te zijn. Hoe durven die smerige mannen vrouwen af te wijven. mannenhaters op dit forum, die denken dat vrouwen alles mogen doen en laten wat ze willen. Lol, hypocrieten.winkje87 schreef: ↑11-01-2018 17:29Cynicus heeft een heel oordelend topic over vrouwen geoopend. Niet al te serieus nemen wat hij schrijft joh
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
donderdag 11 januari 2018 om 17:37
Ik had 'm geappt of hij zaterdag mee wilde naar een film waar we 't al eerder over hadden gehad. Daarna kreeg ik 't appje over 'het omver blazen'. Had daar op geantwoord dat ik liever in real life omver blaas, dus of ik 'm dan zaterdag zag?winkje87 schreef: ↑11-01-2018 17:27Tja, dat had die jongere jongen van mij ook, maar ik ben toch maar assertief geweest. Toen kon hij pas over twee weken, maar nu ineens wil hij vrijdag ook tussendoor! Denk dus dat hij misschien toch een zetje nodig had.
Dus als je hem de moeite waard vindt kan je naar mijn idee wel een assertieve poging wagen. Als je daar zin in hebt natuurlijk. Er is een risico dat hij echt niet wil.
Daarna begon de stilte. Heb mijn assertieve deel wel gedaan, denk ik zo?
donderdag 11 januari 2018 om 17:41
Ik heb je topic even gevolg en ik ik kan me ergens je frustratie begrijpen, maar je doet zo onvriendelijk en je bent zo generaliserend dat er gewoon niet mee te praten valt. Ondertussen heb je niet door dat je de gescheiden mensen hier beledigd door ze dik oud en lelijk te noemen. Het houdt een keertje op hoor..De_Cynicus schreef: ↑11-01-2018 17:32Enkel vrouwen hebben het recht kieskeurig te zijn, en oppervlakkig te zijn. Hoe durven die smerige mannen vrouwen af te wijven. mannenhaters op dit forum, die denken dat vrouwen alles mogen doen en laten wat ze willen. Lol, hypocrieten.
donderdag 11 januari 2018 om 17:42
ja haha, dan houdt het inderdaad op. Jammer.Piratesse schreef: ↑11-01-2018 17:37Ik had 'm geappt of hij zaterdag mee wilde naar een film waar we 't al eerder over hadden gehad. Daarna kreeg ik 't appje over 'het omver blazen'. Had daar op geantwoord dat ik liever in real life omver blaas, dus of ik 'm dan zaterdag zag?
Daarna begon de stilte. Heb mijn assertieve deel wel gedaan, denk ik zo?
donderdag 11 januari 2018 om 17:45
Ik ben zo vaak beledigd, volgens de mannenhaters hier dien ik het maar te slikken en owee als ik er een wrok aan overhoudt. Maar voor zichzelf maken ze een uitzondering, hun mogen niet beledigd worden. En als ze dat wel worden, dan mogen ze wel een wrok hebben.winkje87 schreef: ↑11-01-2018 17:41Ik heb je topic even gevolg en ik ik kan me ergens je frustratie begrijpen, maar je doet zo onvriendelijk en je bent zo generaliserend dat er gewoon niet mee te praten valt. Ondertussen heb je niet door dat je de gescheiden mensen hier beledigd door ze dik oud en lelijk te noemen. Het houdt een keertje op hoor..
Er wordt gewoon met twee maten gemeten op dit forum door de mannenhaters onder ons.
donderdag 11 januari 2018 om 17:58
Ik vind jou leuk...De_Cynicus schreef: ↑10-01-2018 17:23Ik snap het leven niett meer. Tinder is dood voor mij. Maar heb net 5 minuten een account aangemaakt met foto's op hot or not, en heb gelijk likes en berivhten. Wtf
donderdag 11 januari 2018 om 18:08
Thanks voor de toelichting.De_Cynicus schreef: ↑11-01-2018 17:20Nee, "hot or not" is een compleet andere app, is een vergelijkbare app met Tinder. Alleen zag daar ook minderjarige 15- rondzwerven.
Maarre, alles is relatief hè? Dik: tja, vanaf welke maat? Ik vind mezelf met 36/38 slank/normaal. Oud, tja, verkeerde kant van de dertig maar nog lang geen veertig. Lelijk? Binnenkant of buitenkant? En wat is je smaak? Ik heb nog nooit gehoord dat ik lelijk ben, maar misschien zeggen ze dat niet in m'n gezicht? De spiegel breekt niet als ik er in kijk.
donderdag 11 januari 2018 om 18:19
Maar als je echt alleen maar een ons zoekt waarom probeer je het dan niet op een sexdating site?De_Cynicus schreef: ↑10-01-2018 23:00Tinder gaat precies zoals ik had verwacht, kut.
En bij hot or not is het meer oppervlakkig contact, of mensen negeren berichten.
Oftewel, gaat tot nu toe niet erg lekker. Ik geef het een week, en dan verwijder ik het.
donderdag 11 januari 2018 om 18:22
Amen.broodroostertje schreef: ↑11-01-2018 17:25Wat een treurnis, die reacties van jou. Zegt heel veel over jou als persoon. Ik snap dat je geen matches hebt.
donderdag 11 januari 2018 om 18:30
Snap dat je dat zegt, als ik 't zo out of the blue zou lezen. In de context van de hele communicatie was dat toch anders. Of ik ben 'n sucker voor slijmerige appjes, dat kan ook.zeeuwsmeisje1981 schreef: ↑11-01-2018 17:46Van zo'n appje als dat omver blazen droog je toch meteen op?
donderdag 11 januari 2018 om 18:32
Lieverd jij hebt echt een stevige beurt nodig, hoe oud ben je?De_Cynicus schreef: ↑11-01-2018 17:45Ik ben zo vaak beledigd, volgens de mannenhaters hier dien ik het maar te slikken en owee als ik er een wrok aan overhoudt. Maar voor zichzelf maken ze een uitzondering, hun mogen niet beledigd worden. En als ze dat wel worden, dan mogen ze wel een wrok hebben.
Er wordt gewoon met twee maten gemeten op dit forum door de mannenhaters onder ons.