Werk & Studie alle pijlers

Werklozen solliciteren zich suf?

12-01-2018 10:23 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een topic omdat ik benieuwd ben hoe ander hierover denken...

Er komt gisteren een artikel online dat wordt gekopt met: Werklozen solliciteren zich suf.

http://www.telegraaf.nl/financieel/1528 ... icieel-suf

Een kop die mij heel veel vraagtekens geeft omdat de werkloosheid in nederland enorm laag staat en de krapte/schaarse op de arbeidsmarkt elke dag groeit.
Ik werk zelf in de arbeidsbemiddeling en dagelijks hebben mijn collega's en ik de grootste moeite om goed personeel te vinden voor de overvloed aan vacatures.
(ook zeer ruim aanbod aan vacatures waarbij je geen opleiding of ervaring nodig hebt en banen met opleidingsmogelijkheden)
En we stevenen af op een samenleving waarbij we binnenkort meer vacatures dan werklozen hebben.... hele vreemde situatie als je het mij vraagt.
Natuurlijk mag je verwachten dat mensen in de uitkering er alles aan doen om er uit te komen en zsm een baan te vinden.
En nee dat hoeft geen droombaan te zijn maar gewoon betaald werk dat de rekening betaald.
Wanneer je aan het werk bent kun je rustig verder solliciteren naar een functie die je leuker vindt of beter bij je past, maar dan teer je niet meer op de zak van je medelanders.

Ik ben wel gewoon opgevoed met de "lievere koekjes worden niet gebakken" en bijdragen aan de maatschappij en niet je handje ophouden als het niet hoeft. Soms betekent dat een baan aannemen die je minder leuk vind. Dit heb ik zelf ook altijd gedaan.
Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat een werkloze MAAR 4 sollicitaties of zelfs bijeenkomsten van een uurtje hoeft te doen per maand.
Dat is nog niet eens 1 per week.
Iemand die de hele dag thuis zit zou tijd genoeg moeten hebben om makkelijk 2 sollicitaties per dag te kunnen doen.
Ik spreek uit ervaring dat 1 en dezelfde brief vaak veelvoudig wordt verstuurd dus met een emailtje ben je klaar.

Ben ik de enige die het vreemd vindt dat dit in de krant wordt beschreven met werklozen solliciteren zich suf?
djbbi wijzigde dit bericht op 12-01-2018 10:32
2.25% gewijzigd
Stampertje12 schreef:
12-01-2018 11:41
Dit is zo'n onzinuitspraak. Er zijn heel veel traineeships en startersfuncties beschikbaar. Dit is een beetje zo'n uitspraak van een middenstander die nu nog steeds roept: ja het gaat slecht met mijn winkel vanwege de crisis....
Welnee, overal willen ze staigiares die zo'n beetje 40 uur moeten werken, het liefst voor niks, maar hooguit voor een onkostenvergoeding. Er wordt op zeer grote schaal misbruik van dat soort 'traineeships' en zo gemaakt. Niks onzin.
Ja, ik solliciteer me suf, ben dagelijks zeker 4 uur (naast mijn werk) bezig met zoeken naar administratieve vacatures, achtergrond informatie uitzoeken, brieven en CV aanpassen. Zo stuur ik dagelijks 3-5 solliciatiebrieven naast netwerkactiviteit, contact met recruiters etc.

Maar ook ik ben 50+
Jarenlange ervaring, alle diploma's, geen gat in mijn CV maar wel door chronische ziekte niet mogelijk meer dan 30 uur of zwaarder lichamelijk werk te doen.

Ik word zelfs nooit uitgenodigd.

Misschien komt dat wel door recruiters die een geboortedatum van voor 1970 op een CV zien staan en denken dat ik "alleen voor de sier" solliciteer?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
...
stampertje12 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 11:46
Reden: ...
99.89% gewijzigd
Roggenbrood schreef:
12-01-2018 10:42
Als 50-plusser heb ik me vorig jaar ook suf gesolliciteerd. Ik erger me kapot aan mensen die roepen dat je zo aan een baan kunt komen als je wilt, want het is gewoon niet waar. Er zijn hele volksstammen die gewoon geen kans maken.
Dit dus.
Roggenbrood schreef:
12-01-2018 11:44
Welnee, overal willen ze staigiares die zo'n beetje 40 uur moeten werken, het liefst voor niks, maar hooguit voor een onkostenvergoeding. Er wordt op zeer grote schaal misbruik van dat soort 'traineeships' en zo gemaakt. Niks onzin.
Traineeships zijn gewoon betaald. Afhankelijk van de firma tussen de 2500 en 3000 euro per maand voor HBO en WO-opgeleiden. Er is inderdaad een verschil tussen werken als stagiair en als trainee.
M'n moeder is 59, twee hbo opleidingen gedaan. Krijgt tijdelijk baantje na tijdelijk baantje. Als invaller bij zwangerschapsverlof, meer niet. En die is echt vaak bezig met brieven, bellen, netwerken enzo.
vandale schreef:
12-01-2018 11:44
Ja, ik solliciteer me suf, ben dagelijks zeker 4 uur (naast mijn werk) bezig met zoeken naar administratieve vacatures, achtergrond informatie uitzoeken, brieven en CV aanpassen. Zo stuur ik dagelijks 3-5 solliciatiebrieven naast netwerkactiviteit, contact met recruiters etc.

Maar ook ik ben 50+
Jarenlange ervaring, alle diploma's, geen gat in mijn CV maar wel door chronische ziekte niet mogelijk meer dan 30 uur of zwaarder lichamelijk werk te doen.

Ik word zelfs nooit uitgenodigd.

Misschien komt dat wel door recruiters die een geboortedatum van voor 1970 op een CV zien staan en denken dat ik "alleen voor de sier" solliciteer?
Waarom zet je dan een geboortedatum op je cv. Kort je CV in tot je relevante werkervaring en schrijf voor de rest op: verschillende functies in sector X. Dan kun je de ruimte op je cv gebruiken voor het beschrijven van je echte ervaring die past bij je huidige werk en leg je minder de nadruk op je leeftijd.

5 sollicitatiebrieven per dag zou mij niet lukken. Ik ben best een tijd bezig met zo'n brief en het aanpassen van mijn cv aan de functie waar ik op solliciteer.
Simitçi schreef:
12-01-2018 10:59
Oh je wil rellen ?
Een standaard brief voor alle vacatures zeg je is makkelijk elke dag te versturen , jazeker alleen wordt je dan nooit aan genomen .
Elke brief moet je af stemmen op het bedrijf waar je solliciteert .
Je verkondigd dikke onzin en wil alleen een fikkie stoken :byee:
Waar lees jij dat ik wil rellen??
Daar ben ik helemaal niet op uit. Ik ben geinteresseerd in meningen van anderen.

Ik ben het 100% met je eens dat zo'n brief niks uit haalt maar helaas is meer dan de helft van de brieven die ik ontvang een motivatie van maximaal 6 zinnen zonder vermelding van iets uit de vacature of verwijzing naar de branche.
Iets van:

Ik ben de juiste persoon voor deze functie want ik ben gemotiveerd en flexibel en ik wil graag leren en ik ben communicatief vaardig en behulpzaam.

Dat lees ik als: dit zelfde is gestuurd naar nog 100 andere functies en sollicitant heeft niet geprobeerd om specifiek op deze functie te solliciteren. Als is het maar 1 zinnetje van vooral.... uit de vacaturetekst spreekt mij aan want...

Natuurlijk begrijp ik dat de schaarste niet in alle sectoren van toepassing is en het niet voor iedereen even makkelijk is.
Ik denk dat er een grote rol ligt bij het UWV om mensen beter te faciliteren en te helpen. Juist diegenen die wel willen.
En voor de overheid om richtlijnen op te stellen.
0,9 sollicitaties per week is nou niet bepaald jezelf suf solliciteren vind ik.
Maar dat is mijn mening dus daar mogen anderen uiteraard anders over denken.
Ik vraag juist om meningen van anderen.
Grootste deel van de brieven is inderdaad totaal niet toegespitst op de functie. Maar dat kan ook niet als je tig brieven per dag schrijft. Of dat je een kandidaat opbelt en dat hij zegt: ja en van welk bedrijf belt u? Oh wacht ik zoek het even op.

En zelfs al eens twee keer brief van dezelfde kandidaat binnengekregen. Die was blijkbaar vergeten dat hij al op de functie had gesolliciteerd. Terwijl we altijd een bevestiging van ontvangst terugsturen. En meerdere keren brieven met de naam van een ander bedrijf nog in de brief. Bij copy and paste, in ieder geval even checken hoe vaak je de naam van een bedrijf in de brief zelf gebruikt als je alleen de aanhef aanpast.
Stampertje12 schreef:
12-01-2018 11:52

5 sollicitatiebrieven per dag zou mij niet lukken. Ik ben best een tijd bezig met zo'n brief en het aanpassen van mijn cv aan de functie waar ik op solliciteer.
Goed van jou zeg. Ik denk dat je wel anders piept als je al tientallen-honderden brieven hebt geschreven zonder zelfs ooit uitgenodigd te worden.
haarklover schreef:
12-01-2018 11:15
Dat vind ik dan typisch.
Als ik solliciteer op iets buiten mijn vakgebied, word ik afgewezen wegens te hoog opgeleid o.id.

Ik kan werkgevers blijkbaar niet overtuigen dat ik ook voor geld werken wil.
Ik ben nogal gemakkelijk in netwerken. Dat scheelt bij mij heel vaak.
Ik ben ook aan het solliciteren en waar ik tegenaan loop is dat er echt weinig goede vacatures die aansluiten op wat ik zou willen of bereid ben te proberen.

Zo zie ik vaak vacatures waarbij je 10-16 uur per week werkt maar ze verwachten wel dat je 5 dagen van 9 tot 5 beschikbaar bent en soms ook nog eens in het weekend. Nou sorry maar dat vind ik echt teveel gevraagd. Ik had zo'n baan waarbij ik 20 uur werkte ongeveer maar wel 40 uur beschikbaar moest zijn en ik vond het irritant dat ik nooit op een bepaald tijdstip werd ingepland totdat ik op dat tijdstip een keer een afspraak had gepland. En dan werd er verwacht dat ik die maar ging verzetten want ze kunnen het niet meer aanpassen in m'n rooster.

Banen waarbij je zeker 2-3 euro per uur minder verdiend dan je vorige baan en dan ook geen reiskosten vergoeding terwijl je toch iedere dag met de trein moet om op je werk te komen en je dus dagelijks minstens 3 uur voor niks staat te werken.

Banen voor maar 1 of 2 maanden voor 20 uur per week, geen uitzicht op verlenging/vast contract want het is ter vervanging van iemand of een project wat zo kort loopt.

Nee een baan van 32-40 uur voor langere tijd is moeilijk te vinden, 20 uur is vaak al een probleem. Nu zou ik die van 20 uur dan ook proberen mits die makkelijk te combineren is met een andere baan maar als ze beide 40 uur beschikbaarheid vragen.
SallySpectra schreef:
12-01-2018 11:58
Goed van jou zeg. Ik denk dat je wel anders piept als je al tientallen-honderden brieven hebt geschreven zonder zelfs ooit uitgenodigd te worden.
Als je honderden brieven schrijft en nooit uitgenodigd wordt, wordt het hoog tijd om eens naar de brieven te kijken die je schrijft.

Zelf heb ik met 12 jaar lanterfanten tijdens mijn studie, niet echt een super achtergrond. Maar ben nog nooit níet uitgenodigd op een sollicitatiegesprek. Misschien dat er dan toch iets goed is aan de brief die ik stuur.

- Ik probeer bij mezelf te blijven, me niet anders voor te gaan doen dan ik ben door heel formeel taalgebruik te gaan gebruiken.
- Beeld me in hoeveel tijd iemand heeft om CV's te bekijken en probeer hem zo scanbaar mogelijk te maken. Nadruk op datgene wat wél voor mij als kandidaat spreekt.
- Zet dingen op mijn cv die een gesprek of interesse kunnen activeren: hobbies, sportieve prestaties, een grapje. Ik heb wel eens op mijn CV gezet toen ik nog nauwelijks werkervaring had dat ik maanden op rij medewerker van de maand geworden was bij het bedrijf waar ik werkte. En dat een van mijn verantwoordelijkheden was om de medewerker van de maand te kiezen. Als je maar een glimlach kunt toveren is dat al wat meer dan die saaie dertien uit een dozijn cv's.
- Bel de hiring manager op. Staat vaak bij wie dat is. Belt de receptie en je krijgt hem of haar zo aan de lijn. Zeg je dat je de functieomschrijving hebt gelezen en dat het je een interessante functie lijkt, of het uitkomt om even een paar vragen te stellen. Dat vinden ze meestal prima want ze willen een nieuwe collega. Je stelt wat vragen over een aantal punten op de functieomschrijving: wat bedoelen jullie hiermee? En hoe groot is het team? Daarmee heb je al snel een minuut of 5 een gesprek met de manager die daarna je sollicitatie op zijn of haar bureau krijgt.

Het is allemaal best simpel alleen leert niemand solliciteren. Als je dertig jaar ergens gewerkt hebt en je gaat weer solliciteren, waarom vraag je niet je jongere neef of nicht of de zoon of dochter van een vriendin die een aantal jaar aan de slag is om even naar je sollicitatiebrief en cv te kijken. Die weten veel beter waar bedrijven nu op afknappen en van opspringen. Tijden veranderen.
Stampertje12 schreef:
12-01-2018 12:08

- Bel de hiring manager op. Staat vaak bij wie dat is. Belt de receptie en je krijgt hem of haar zo aan de lijn. Zeg je dat je de functieomschrijving hebt gelezen en dat het je een interessante functie lijkt, of het uitkomt om even een paar vragen te stellen. Dat vinden ze meestal prima want ze willen een nieuwe collega. Je stelt wat vragen over een aantal punten op de functieomschrijving: wat bedoelen jullie hiermee? En hoe groot is het team? Daarmee heb je al snel een minuut of 5 een gesprek met de manager die daarna je sollicitatie op zijn of haar bureau krijgt.
:facepalm:
Natuurlijk heeft die man/vrouw niets beters te doen tijdens zijn werkdag dan 5 minuten met een sollicitant aan de telefoon te hagen. En dat maal 50 ongeveer.
Ik ken in mijn omgeving een paar mensen die op zoek zijn naar een vaste baan. Maar keer op keer worden afgewezen of na een paar tijdelijke contracten weer op straat staan.
Wel zijn dit allemaal mensen met een vlekje. 50 plus is tegenwoordig ook een vlekje.
Mijn buurvrouw (zonder echte opleiding, want moeder worden en huisvrouw was destijds nog een normale keuze) is nu maar schoonmaker (zwart).
Een ander zit nu weer voor de zoveelste keer op een tijdelijke deeltijd baan (ze wil voltijds!) En komt nu nauwelijks rond.

Een iemand is slechtziend en mag alleen als excuus-gehandicapte voor het minimum loon komen werken. Ze heeft een HBO opleiding en is bewezen goed in haar werk (in het buitenland lijken ze minder moeilijk te doen met haar handicap) dus wil daar ook gewoon normaal loon voor. Ze wil nu weer emigreren.

Werkgevers willen gewoon voor een dubbeltje eerste rij zitten. En vooral geen risico's lopen. Een werkgever komt ook weer niet makkelijk af van een ziek personeelslid.
En dat jonge spul (ik heb het iemand horen zeggen) kan niks, want ze leren tegenwoordig niks meer op school. En ja inderdaad als je de brieven leest soms. Als freelancer krijg ik ook wel eens een sollicitatiebrief, en dat valt niet mee. Maar als moeder van twee scholieren vind ik dat er ook naar scholen gekeken mag worden hiermee. Met welk leesniveau mijn kinderen van de basisschool kwamen vond ik schokkend laag.

En als freelancer maak ik bijna dagelijks mee; je mag werken maar wel voor (bijna) niks. Het feit dat ze mij vragen is al eer genoeg dus waarom nog betalen? Want geen budget. En ik doe immers leuk werk. (echt die reacties zou ik moeten inlijsten!)
En dan zie ik ook regelmatig vacatures voor stagiairs voorbij komen. Die moeten dan ook nog ervaring hebben.

De werkgevers moeten nog even uit de crisis modus geloof ik. De tijd dat personeel kan worden uitgeknepen is voorbij, alleen zien werkgevers dat nog niet dus willen ze nog steeds een jong gezond (liefst geen vrouw in de vruchtbare leeftijd!) iemand met 10 jaar ervaring en relevante opleiding.

Die zijn er nog wel en hebben (lijkt me) dan ook zo een baan.

Als je daar niet onder valt heb je pech en sluit je achteraan.
Er is wel werk, maar niet genoeg werk dat de werkloze 'leuk' genoeg vindt en aan het complete eisenlijstje voldoet. In Nederland mag je dan jarenlang blijven leven van een riante uitkering, dus logisch dat mensen liever in hun bed blijven liggen, dan aan de bak te gaan in een rotbaantje voor datzelfde bedrag.

Ik vind de meeste mensen vooral erg verwend. Ik heb zelf altijd alles aangepakt, van schoonmaakwerk, tot callcenterwerk, enquêtes afnemen, horeca, administratief werk, alles wat maar op mijn pad kwam. Ik vind het best bijzonder dat er zoveel mensen zijn met een andere instelling.
granny71 schreef:
12-01-2018 12:20
Natuurlijk heeft die man/vrouw niets beters te doen tijdens zijn werkdag dan 5 minuten met een sollicitant aan de telefoon te hagen. En dat maal 50 ongeveer.
Iedereen denkt dat zulke mensen plat gebeld worden, maar als ik dan bel, zijn ze altijd blij en verrast en ook geïnteresseerd in mij en waarom ik bel. Recruiter zei het me ook, niemand (sic) belt naar de contactpersoon. Doen dus, echt, bellen, al is het maar met een lullige vraag en wil je eigenlijk niets weten. Krijg je naam over het voetlicht.

En als je afgewezen wordt, nabellen met de vraag wat je had kunnen doen om wel door te gaan naar de volgende ronde, wat hij/zij je aanraadt voor volgende sollicitaties. Dan kan de tegenpartij op een positievere manier antwoorden dan op de vraag waarom jij het niet geworden bent. Is minder aanvallend.
Het aantal sollicitaties zegt niets over hoe serieus je bent. De tijd die je beschikbaar hebt, zegt ook niks.
Als het verplichte aantal sollicitaties omhoog gaat, kun je als werkeloze met je handen in het haar zitten: 'waar moet ik in godsnaam op solliciteren?'
Want zomaar in 't wilde weg solliciteren mag ook niet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
granny71 schreef:
12-01-2018 12:20
Hoeveel mensen denk je dat er de moeite nemen om even te bellen. Zo'n manager hangt liever vijf minuten met een oprecht geïnteresseerde kandidaat aan de lijn om de functie toe te lichten dan dat hij uit een stapel van 50 vergelijkbare saaie brieven random kandidaten selecteert waarvan uiteindelijk de helft de functie verkeerd begrepen heeft.

Als ik door een kandidaat gebeld wordt die vraagt naar de functie, dan vind ik dat geen enkel probleem. En vaak zeg ik dan: stuur je cv maar op met een korte e-mail erbij. Hoef ik zo'n hele motivatiebrief ook niet meer te lezen. Die kandidaat heeft al 10 keer meer kans uitgenodigd te worden dan de anderen. Alleen al omdat ik er een beeld bij heb gekregen.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 13:20
23.39% gewijzigd
Hetismogelijk schreef:
12-01-2018 11:25
Hallo TO. Ik heb de oplossing voor jouw probleem. In de aanbieding 25 mensen die dolgraag aan het werk willen!

Regio Noord, verhuizen mag niet, leeftijd 40 - 60 jaar.
Spreken, lezen en schrijven Nederlands op A1 niveau. Moeten van de overheid verplicht inburgeren, dus zijn 3 vaste dagdelen per week daarmee 'bezet' gedurende 3 jaar. Daarnaast ook verplicht een wisselend dagdeel naar de gemeente voor ona of participatie training. Meesten hebben 1-5 kinderen, maar er zijn ook alleenstaanden tussen. Ongeveer de helft kan fietsen, de andere helft heeft fietsles op zaterdag.

Allemaal gemotiveerd, enkelen wel een stevig trauma. Niveau tussen basisschool en hbo. Speken geen Engels.

Voor een aantal van hen is het ons gelukt om ze één dag per week te laten werken in de groenvoorziening, schoonmaak of in een fabriek. Omdat ze A1 hebben, kan dit alleen met de nodige begeleiding. Maar met 8 uur werk ben je natuurlijk niet uit de bijstand. Daarnaast krijgen ze natuurlijk geen vast contract. Vandaar dat ze nog steeds zoeken.

Vacatures graag per pb.
Volgens mij begrijp je mijn punt niet. Deze discussie gaat niet over de migratieachtergrond van de man die ik beschreef (daar zijn zat andere topics over)
De man die ik beschreef spreekt vloeiend Nederlands, is samen met zijn gezin volledig ingeburgerd. In bezit van rijbewijs en geen fysieke beperking. Ook geen tijdsbeperking want fulltime beschikbaar en geen verplichting om zich te pas en te onpas overal te moeten melden, geen trauma zoals er nu velen dat wel hebben en prima ervaring op zijn cv.
Hij wil ook juist graag werken en ik had een baan voor hem waar ik hem dolgraag voor wilde aannemen.
Echter zei hij af omdat het loon, €10 bruto dus ruim boven minimumloon, te laag was om meer over te houden dan hij nu in de uitkering heeft. En daar geef ik hem groot gelijk in. Misschien zou ik het dan zelf ook afzeggen. Hij wil wel werken en is zeker geschikt voor verschillende vacatures maar wanneer werken niet meer loont omdat je in de uitkering meer over houdt dan ligt daar het probleem.
Dat heeft niks te maken met zijn immigratie achtergrond en een totaal andere situatie dan de groep die jij hierboven beschrijft.
Ik hoop dat die mensen de kans krijgen om met goede begeleiding hun trauma's te verwerken en in te burgeren.
Die hebben al genoeg ergs meegemaakt. Ik doelde niet op deze groep.
djbbi wijzigde dit bericht op 12-01-2018 13:31
0.04% gewijzigd
Stampertje12 schreef:
Als je honderden brieven schrijft en nooit uitgenodigd wordt, wordt het hoog tijd om eens naar de brieven te kijken die je schrijft.

Zelf heb ik met 12 jaar lanterfanten tijdens mijn studie, niet echt een super achtergrond. Maar ben nog nooit níet uitgenodigd op een sollicitatiegesprek. Misschien dat er dan toch iets goed is aan de brief die ik stuur.

- Ik probeer bij mezelf te blijven, me niet anders voor te gaan doen dan ik ben door heel formeel taalgebruik te gaan gebruiken.
- Beeld me in hoeveel tijd iemand heeft om CV's te bekijken en probeer hem zo scanbaar mogelijk te maken. Nadruk op datgene wat wél voor mij als kandidaat spreekt.
- Zet dingen op mijn cv die een gesprek of interesse kunnen activeren: hobbies, sportieve prestaties, een grapje. Ik heb wel eens op mijn CV gezet toen ik nog nauwelijks werkervaring had dat ik maanden op rij medewerker van de maand geworden was bij het bedrijf waar ik werkte. En dat een van mijn verantwoordelijkheden was om de medewerker van de maand te kiezen. Als je maar een glimlach kunt toveren is dat al wat meer dan die saaie dertien uit een dozijn cv's.

Het is allemaal best simpel alleen leert niemand solliciteren. Als je dertig jaar ergens gewerkt hebt en je gaat weer solliciteren, waarom vraag je niet je jongere neef of nicht of de zoon of dochter van een vriendin die een aantal jaar aan de slag is om even naar je sollicitatiebrief en cv te kijken. Die weten veel beter waar bedrijven nu op afknappen en van opspringen. Tijden veranderen.
Ja natuurlijk. Heel knap van je hoor. Heb verder overigens absoluut geen sollicitatieadvies nodig, maar fijn dat je toch je waardevolle lessen even wilde delen.
Stampertje12 schreef:

Het UWV geeft verplichte sollicitatietrainingen.
Als iedereen alle trucs toepast, spring je d'r nog niet bovenuit. ;-)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Werd net trouwens genoemd dat iemand die nu zwart werkt niet aan een baan komt. Eerlijk gezegd zou ik zo iemand ook nooit aannemen. Wie gaat er nu tegen een fraudeur zeggen: kom maar bij mij in het bedrijf werken...
Is 10 euro bruto ruim boven minimum loon? Volgens mij niet.
closednote schreef:
12-01-2018 13:23
Is 10 euro bruto ruim boven minimum loon? Volgens mij niet.
Misschien nét aan.
https://www.minimumloon.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven