Scheiding

11-01-2018 16:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Een half jaar geleden heb ik na zeker een jaar getwijfeld te hebben besloten om te scheiden van mijn man.We hebben uiteindelijk 6 maanden in éen huis gewoond wat erg moeizaam ging omdat hij minimaal 1x per maand woedeaanvallen had waarbij hij de raarste dingen zei.
Ik heb sinds 2 weken een woning voor mezelf en kinderen en merk toch dat ik mentaal moe en een beetje een dip heb van de afgelopen 6 maanden.Ik vind het ook erg jammer dat ik geen goed band kan behouden met ex (omwille van kids).

Sinds 2 maanden had ik leuk app contact met een ex vriend,waarbij wel verliefde gevoelens kwamen kijken.Die heeft nu gezegd dat het op dit moment niks gaat worden omdat ik mijn leven op orde moet brengen en rust moet krijgen.Hier ben ik erg teleurgesteld over.

Het lijkt of mijn leven een zooitje is,herkenbaar?
Heel slim van die vriend, krijg eerst samen met je kinderen de zaken eens goed op orde.
die ik wilde bestaat al...
Jawel. En mijn leven is best aardig op orde. Maar in mijn hoofd is het één grote chaos.
inderdaad
je moet even zelf zorgen voor je basis en voor je geluk
(en voor dat van je kinderen)
vóór je ook maar denkt aan iemand toelaten die dat overhoop kan gooien
Lorem Ipsum
Lijkt me een verstandige vriend die echt het beste voor je wilt.

Je woont er pas twee weken, je hebt een dip en bent moe! Zorg ervoor dat je even rustig wordt, went aan je huis en nieuwe omgeving, en dan missschien....en nieuwe vriend.
Those who don’t believe in magic will never find it
Je bent net verhuisd, net gescheiden en je stort jezelf alweer in een volgend avontuur, waarom?
Ga eerst eens in je nieuwe huis alles eigen maken, genieten van de rust met je kinderen en tot jezelf komen. Waarom die haast om je meteen weer in een nieuwe relatie te storten? Ook voor de kinderen geen ideale situatie, die hebben je aandacht nu hard nodig denk ik.
SilverShadow schreef:
11-01-2018 16:52
Je bent net verhuisd, net gescheiden en je stort jezelf alweer in een volgend avontuur, waarom?
Ga eerst eens in je nieuwe huis alles eigen maken, genieten van de rust met je kinderen en tot jezelf komen. Waarom die haast om je meteen weer in een nieuwe relatie te storten? Ook voor de kinderen geen ideale situatie, die hebben je aandacht nu hard nodig denk ik.
Dit
Dat er nog zulke verstandige mannen bestaan. Geweldig! Luister naar zijn advies en ga eerst eens voor jezelf en je kinderen rust creëren.
N00R85 schreef:
11-01-2018 16:57
Dat er nog zulke verstandige mannen bestaan. Geweldig! Luister naar zijn advies en ga eerst eens voor jezelf en je kinderen rust creëren.
Rust moet je krijgen. Dat creëer je niet. Om rust te krijgen moet je eerst de pijn uitzitten. Aandacht van een ander verdooft dat en geeft een kunstmatig gevoel van rust.

Heel begrijpelijk dus.
Je leven ís een zooitje. Je bent net gescheiden, net twee weken geleden een nieuwe stek, je geeft zelf aan dat je mentaal moe bent en je hebt geen goed contact met de vader van je kinderen. Wat is er mis met eerst eens wat rust in de tent krijgen? Richt je op je kinderen, op jezelf, op de verstandhouding met je ex voor je weer een nieuwe liefde in je leven toelaat met alle onzekerheden en gevoelens die daarbij horen. Dit is al druk zat.
Al het bovenstaande. En waarom is die oude ex nu wel een goed idee en toen niet?
Heel verstandige vriend. Richt eerst je leven goed in voor jezelf maar vooral voor je kinderen. Stort je niet maar zo weer in een nieuwe relatie, maar houd vooral even bij jou en de kinderen. Heeft niets met een puinhoop te maken, maar met gezond verstand.
Ja hoor, daar gaan we weer!

Wat is er tegenwoordig mis met rust, orde op zaken, veiligheid voor je kinderen, een goed convenant en omgang met vader....

Rust eens uit van alles!
Wat je doet als de kids bij hun vader zijn, moet je zelf weten. Of dat nou met deze man zal zijn, of met een ander, of een cursus potten bakken.

Als ik zou moeten wachten tot ik een goeie verstandhouding met mijn ex had, dan kan ik jaaarenlang wachten tot ik op zijn minst een keertje van bil kon gaan :)
Dank jullie wel voor jullie reacties,
Hier heb ik echt wat aan.Inderdaad moet ik eerst rust krijgen.
Helaas zal de verstandshouding met ex niet veranderen,daarvoor is véel te veel gebeurd.
Dat is toch een keuze. Het was vast niet makkelijk. Maar omwille van je kinderen zou het toch wel fijn zijn als je hem kan vergeven. Hij blijft de vader van de kinderen. Je leven is zoveel fijner en rustiger als je op goede voet bent met elkaar.
Die ex van ervoor, was toch niet voor niets ex? Ga daar dan niet je heil in zoeken...
limor schreef:
11-01-2018 19:14
Dank jullie wel voor jullie reacties,
Hier heb ik echt wat aan.Inderdaad moet ik eerst rust krijgen.
Helaas zal de verstandshouding met ex niet veranderen,daarvoor is véel te veel gebeurd.
Ja, soms is het onmogelijk om een goeie verstandhouding met je ex.

Ik blijf het proberen, ondanks alles wat er gebeurd is, maar helaas nog tevergeefs. Ik heb week-week co-ouderschap, waarbij communiceren met elkaar dus belangrijk is. Helaas staat ex daar niet zo in. Hij ziet alleen de lusten, zoals het niet hoeven betalen van kinderalimentatie en lekker zijn eigen ding doen. Wat er verder komt kijken bij co-ouderschap interesseert hem al 4 jaar niet. En hij laat vooral zijn moeder voor ons kind zorgen, omdat het hem niet lukt te combineren met zijn werk. Er zijn weken waarbij hij gewoon niet aanwezig is. Zoals ik al schreef, de lusten wil hij, maar hij staat niet stil bij de lasten en het belang van onze dochter (die steeds meer beseft dat papa er weinig is en ze niet meer zo vaak bij oma wil zijn die op een uur rijden van school woont).

Vandaar dat het advies van wachten op een goeie verstandhouding, alvorens je een nieuwe man in je leven toelaat, niet altijd werkt.
Hey Meaki,

Jouw situatie is ook rot zeg.
Dank je voor je reactie.
Er is heel veel gebeurd en ben ook bang dat de verstandhouding niet gaat veranderen.
Ik sta er heel dubbel in,verstandelijk weet ik dat ik mijn leven op orde moet krijgen.Gevoelsmatig heb ik hier veel zin om wat leuke dingen te doen met ex vriend.
Hoe is dat met jou gegaan na je scheiding als ik mag vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven