Help, wat te doen?
zondag 14 januari 2018 om 23:01
Hoi allemaal,
Ik heb hier eerder over mijn zusje een topic geopend:
relaties/wie-kan-dit-gedrag-analyseren- ... #p27990495
En op aanraden van viva forummers besloot ik meer afstand van haar te nemen, maar ze is nog steeds even agressief. Zelfs nog agressiever.
Ik weet absoluut niet hoe ik er mee moet omgaan. Ik ben al gewend om ontzettend op eieren bij haar te lopen, maar dat helpt al niet meer.
Vandaag weer een topic, omdat het me allemaal net iets te veel is geworden. Heb er ook lichamelijk pijn van (stress). Ik ben al heel veel gewend, maar dit vond ik heel heftig.
Omdat ik morgen jarig ben, besloot ik het weekend bij mijn ouders te verblijven. Mijn zusje (1,5 jonger) was er ook. Rond half 9 ging ik even douchen. Mijn zusje was thuis een sport aan het doen. Ik dacht dat ze nog wel even door zou gaan. Na zo een 5 minuten hoorde ik keihard gebons op de douchedeur. Mijn hartslag versnelde. Ze schreeuwde dat ik expres ging douchen, terwijl zij aan het sporten was en als zij sport...en als zij klaar is, moet ze er ook echt meteen inkunnen. Ik kan niet ruiken wanneer zij klaar is. Ik moest snel mijn zelfgemaakte mengsel, die ik in mijn haar had eruit spoelen. Toen ik klaar was, en ik de deur uitkwam, stond ze heel dreigend in mijn weg en schreeuwde hard tegen me. Ik liep weg en ze kwam weer duwend en schreeuwend achter me aan. Uiteindelijk toen ik een kamer in wilde gaan, gaf ze me een keiharde duw, zodat ik een paar meter naar voren deinsde. Daarna moest ik ervan huilen. De hele tijd durfde ik niets te zeggen, omdat ik haar als dreigend ervoer en het leek me beter om niets te zeggen. Wat kon ik zeggen? k ging niet met kwade bedoelingen douchen of om haar dwars te zitten. Vervolgens loog ze tegen mijn moeder dat ik met heel veel mannen afsprak, een slet was, en afsprak met een gedetineerde. Dit was allemaal een leugen; laster. Ik ging vervolgens met mijn moeder over praten dat dit niet zo was.
Ik was al extreem angstig van haar. Maar ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik er vaar het als extreem vijandig gedrag, terwijl ik echt echt heel erg mijn best doe om uit te kijken. Nog vindt ze dingen die ik fout doe. iIk ben volkomen radeloos..soms denk ik aan therapie. Maar ik vind mijn gedrag tegenover haar niet agressief of gemeen. Waarom zou ze zo agressief doen tegenover mij?
Ik heb hier eerder over mijn zusje een topic geopend:
relaties/wie-kan-dit-gedrag-analyseren- ... #p27990495
En op aanraden van viva forummers besloot ik meer afstand van haar te nemen, maar ze is nog steeds even agressief. Zelfs nog agressiever.
Ik weet absoluut niet hoe ik er mee moet omgaan. Ik ben al gewend om ontzettend op eieren bij haar te lopen, maar dat helpt al niet meer.
Vandaag weer een topic, omdat het me allemaal net iets te veel is geworden. Heb er ook lichamelijk pijn van (stress). Ik ben al heel veel gewend, maar dit vond ik heel heftig.
Omdat ik morgen jarig ben, besloot ik het weekend bij mijn ouders te verblijven. Mijn zusje (1,5 jonger) was er ook. Rond half 9 ging ik even douchen. Mijn zusje was thuis een sport aan het doen. Ik dacht dat ze nog wel even door zou gaan. Na zo een 5 minuten hoorde ik keihard gebons op de douchedeur. Mijn hartslag versnelde. Ze schreeuwde dat ik expres ging douchen, terwijl zij aan het sporten was en als zij sport...en als zij klaar is, moet ze er ook echt meteen inkunnen. Ik kan niet ruiken wanneer zij klaar is. Ik moest snel mijn zelfgemaakte mengsel, die ik in mijn haar had eruit spoelen. Toen ik klaar was, en ik de deur uitkwam, stond ze heel dreigend in mijn weg en schreeuwde hard tegen me. Ik liep weg en ze kwam weer duwend en schreeuwend achter me aan. Uiteindelijk toen ik een kamer in wilde gaan, gaf ze me een keiharde duw, zodat ik een paar meter naar voren deinsde. Daarna moest ik ervan huilen. De hele tijd durfde ik niets te zeggen, omdat ik haar als dreigend ervoer en het leek me beter om niets te zeggen. Wat kon ik zeggen? k ging niet met kwade bedoelingen douchen of om haar dwars te zitten. Vervolgens loog ze tegen mijn moeder dat ik met heel veel mannen afsprak, een slet was, en afsprak met een gedetineerde. Dit was allemaal een leugen; laster. Ik ging vervolgens met mijn moeder over praten dat dit niet zo was.
Ik was al extreem angstig van haar. Maar ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik er vaar het als extreem vijandig gedrag, terwijl ik echt echt heel erg mijn best doe om uit te kijken. Nog vindt ze dingen die ik fout doe. iIk ben volkomen radeloos..soms denk ik aan therapie. Maar ik vind mijn gedrag tegenover haar niet agressief of gemeen. Waarom zou ze zo agressief doen tegenover mij?
anoniem_362046 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 23:04
0.97% gewijzigd
zondag 14 januari 2018 om 23:05
En tegen jouw ouders kan je zeggen dat je dit doet omdat jij haar agressie niet kan handelen. Het is klaar, iemand die jou duwt, zomaar eist en tekeer gaat is dus geen veilige omgeving voor jou. Als jouw ouders dit niet geloven dan is het maar zo. Zorg voor jezelf, niet meer in haar buurt komen behalve als er veel anderen bij zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 14 januari 2018 om 23:07
Snap trouwens niet dat jouw moeder haar niet de mond snoert als zij zo akelig over jou praat. Maar goed, ben er niet bij en ken jullie achtergrond en gezinssituatie niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 14 januari 2018 om 23:12
Yup.
Het
Is
Klaar.
Jij blijft je in de positie van kwetsbaar meisje opstellen. Je bent gossammeknakkebollen 25 26 jaar en laat je zo benaderen door een zusje? Opbokken met die agressie en dat gezeik van haar, ga je eigen leven leiden en daarin heeft zijn niets te bepalen en beïnvloeden.
En die zuster van je moet ook in therapie, niet met jou samen. Dat dan weer niet.
enn wijzigde dit bericht op 14-01-2018 23:21
1.84% gewijzigd
zondag 14 januari 2018 om 23:13
En 26 27 word je ook wel zonder ouders en dit gezeik.
PS: alvast gefeliciteerd, en nu heel snel een goot meisje worre.
PS: alvast gefeliciteerd, en nu heel snel een goot meisje worre.
enn wijzigde dit bericht op 14-01-2018 23:23
43.50% gewijzigd
zondag 14 januari 2018 om 23:22
Mijn moeder probeert haar ook om te praten. Maar mijn zusje trekt alles uit de kast om haar gelijk te krijgen, zelfs als dat betekent dat ze over mij liegt. Dus ik probeer zo sterk mogelijk te blijven, want het doet heel veel met mij. Mijn zusje lijkt het prettig te vinden als iedereen vd familieleden mij niet moet...heel apart. Dus dat geldt ook voor het zwartmaken..
zondag 14 januari 2018 om 23:23
zondag 14 januari 2018 om 23:24
Sensoor.nlSemperflorens schreef: ↑14-01-2018 23:23Dat ga ik ook doen. Maar op dit moment voel ik me zo vreselijk ellendig. Ik kan het niet zo goe ultleggen...soms wil ik gewoon niet meer leven
Oja, doe ook een training relativeren.
zondag 14 januari 2018 om 23:25
Omdat ik morgen jarig ben, hebben mijn ouders mij uitgenodigd. Ik probeer iedereen hun rust te geven, maar als mensen mij lichamelijk aanvallen en mij uit het niets zwart maakt...tja ik ben het spoor nu compleet bijster. Mijn leven is een hel nu
zondag 14 januari 2018 om 23:26
Je bent een volwassen mevrouw. Nodig die mensen bij jou uit, zoals iedereen dat in Nederland doet.Semperflorens schreef: ↑14-01-2018 23:25Omdat ik morgen jarig ben, hebben mijn ouders mij uitgenodigd. Ik probeer iedereen hun rust te geven, maar als mensen mij lichamelijk aanvallen en mij uit het niets zwart maakt...tja ik ben het spoor nu compleet bijster. Mijn leven is een hel nu
Jij bent toch echt degene die dat levensgevaarlijke helleveeg van een zusje steeds opzoekt.
zondag 14 januari 2018 om 23:28
Om te praten? Ze heeft gewoon haar bakkes te houden als ze zo negatief spreekt over een familielid. Klaar, uit, en vulgair kotsen doet zij maar lekker in haar eigen huis. Ze zou wat mij betreft dus twee keuzes hebben:Semperflorens schreef: ↑14-01-2018 23:22Mijn moeder probeert haar ook om te praten. Maar mijn zusje trekt alles uit de kast om haar gelijk te krijgen, zelfs als dat betekent dat ze over mij liegt. Dus ik probeer zo sterk mogelijk te blijven, want het doet heel veel met mij. Mijn zusje lijkt het prettig te vinden als iedereen vd familieleden mij niet moet...heel apart. Dus dat geldt ook voor het zwartmaken..
1) zich gedragen en haar vulgaire, valse geklets bij zich houden.
2) haar teddybeer inpakken en naar huis gaan.
En voor jou zou hetzelfde gelden.
1) je gaat je gedragen naar je leeftijd en laat je niet wegjagen onder een douche.
2) je pakt je teddybeer en je zuster in en gaat maat bij jou thuis maar lopen zieken met z'n tweeën.
Nja... zo'n moeder zou je aan mij dus hebben.
enn wijzigde dit bericht op 14-01-2018 23:52
0.57% gewijzigd
zondag 14 januari 2018 om 23:28
Pijn is geheel persoonsgebonden. Ik snap dat er ergere dingen in de wereld gebeuren. Maar ik kan nu echt niet relativeren, terwijl ik zo een 2 uur geleden lichamelijk ben aangevallen om zoiets als dat ik ging douchen..
zondag 14 januari 2018 om 23:29
Een duw is vervelend, maar je hebt je tanden nog.Semperflorens schreef: ↑14-01-2018 23:28Pijn is geheel persoonsgebonden. Ik snap dat er ergere dingen in de wereld gebeuren. Maar ik kan nu echt niet relativeren, terwijl ik zo een 2 uur geleden lichamelijk ben aangevallen om zoiets als dat ik ging douchen..
En als je het leven niet meer ziet zitten, moet je gewoon echte hulp zoeken ipv hier gaan zitten jeremiëren.
Je wil zelf niets doen en niets veranderen en blijft in een situatie zitten waar je dan vervolgens weer over gaat klagen.
zondag 14 januari 2018 om 23:31
Mijn moeder is daar dus anders in. Die doet dat niet. Ik denk, als dit zo doorgaat, dat ik niet eens meer thuis kom. Maar dan heeft mijn zusje wat ze wil...dat ik het contact met mijn ouders compleet verbreek door haar. Ze heeft altijd het slechte contact tussen mij en mijn ouders gesteund. Dus gedurende de jaren ben ik ook zwakker geworden, omdat mijn zusje altijd ontzettend veel passief en agressief geweld gebruikte. Zoals storen tijdens het leren, lichamelijk geweld soms, mij kleineren. Dat heeft heel veel indruk op mij gemaakt. Omdat ik eigenlijk heel erg verlang naar goed contact. Ik heb alles geprobeerdEnn schreef: ↑14-01-2018 23:28Om te praten? Ze heeft gewoon haar bakkes te houden als ze zo negatief spreekt over een familielid. Klaar, uit, en vulgair kotsen doe je maar lekker in jouw eigen huis. Ze zou wat mij betreft dus twee keuzes hebben:
1) zich gedragen en haar vulgaire, valse geklets bij zich houden.
2) haar teddybeer inpakken en naar huis gaan.
En voor jou zou hetzelfde gelden.
1) je gaat je gedragen naar je leeftijd en laat je niet wegjagen onder een douche.
2) je pakt je teddybeer en je zuster in en gaat maat bij jou thuis maar lopen zieken met z'n tweeën.
Nja... zo'n moeder zou je aan mij dus hebben.![]()
zondag 14 januari 2018 om 23:32
Ik kan om dit uur niet veel doen he. Ik uit alleen dat ik me superslecht voel.Moiren’ schreef: ↑14-01-2018 23:29Een duw is vervelend, maar je hebt je tanden nog.
En als je het leven niet meer ziet zitten, moet je gewoon echte hulp zoeken ipv hier gaan zitten jeremiëren.
Je wil zelf niets doen en niets veranderen en blijft in een situatie zitten waar je dan vervolgens weer over gaat klagen.
zondag 14 januari 2018 om 23:32
God meid, wat een hel is dat geweest. Eigenlijk moet niemand je echt begrijp ik?Semperflorens schreef: ↑14-01-2018 23:31Mijn moeder is daar dus anders in. Die doet dat niet. Ik denk, als dit zo doorgaat, dat ik niet eens meer thuis kom. Maar dan heeft mijn zusje wat ze wil...dat ik het contact met mijn ouders compleet verbreek door haar. Ze heeft altijd het slechte contact tussen mij en mijn ouders gesteund. Dus gedurende de jaren ben ik ook zwakker geworden, omdat mijn zusje altijd ontzettend veel passief en agressief geweld gebruikte. Zoals storen tijdens het leren, lichamelijk geweld soms, mij kleineren. Dat heeft heel veel indruk op mij gemaakt. Omdat ik eigenlijk heel erg verlang naar goed contact. Ik heb alles geprobeerd