Gezondheid alle pijlers

Echo buik

16-01-2018 04:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_361743 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 15:49
0.00% gewijzigd
Ik heb een aantal echo's van mijn buik gehad, en ik mocht mijn kleding aanhouden. Kon mijn trui en hemd omhoog doen, en broek losritsen en verder aanhouden.

Maar de echoscopist kijkt echt niet naar jouw lichaam hoor. Die wil alleen weten hoe het er van binnnen uitziet.

Geef gewoon aan hoe je het zelf prettig vind, en dan weet de echoscopist dat.
Lezen AnnA, echo geen ctscan

Wat hierboven gezegd wordt dus.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik mocht mijn broek aanhouden, moest alleen wel los en omlaag. Mijn shirt moest uit, ook wel logisch, want er werd best veel gel gebruikt en anders wordt je shirt daar nat van. BH met beugels mocht aanblijven. Riem met gesp ook. Geen metaal bij een echo heb ik niet gehoord, wel bij en MRI.
Broek mocht bij mij aanblijven, bh moest uit.
Glitter 16, gewoon doen wat er gevraagd wordt.
Artsen en onderzoekers kijken absoluut niet op van(gedeeltelijk) naakte lichamen.
En het is voor het 'goede doel'.
Midden in de nacht dit onderwerp starten : slapen is gezonder.
Grote meid zijn!
Kleding mag aan. Tip: doe een hemdje aan.
Doe makkelijke kleding die van boven een beetje los zit aan dan is het gemakkelijker omhoog te doen en hoeft het waarschijnlijk niet uit. En je broek moet open en soms je onderbroek een klein beetje naar beneden afhankelijk van waar de pijn zit. Strakke kleding is lastiger weg te duwen, dus zullen ze dan eerder willen dat je het uit doet. Verder sterkte, ik snap dat je het spannend vindt, je mag trouwens iemand meenemen, dat is geen enkel probleem, ik ging ook iedere keer met mijn zoon mee, toen hij echo’s moest van zijn buik.
Ach, wat vervelend dat je je zo’n zorgen maakt dat je zo laat dit topic nog start. Ter geruststelling - ik mocht bij vrijwel alle echo’s die ik heb gehad mijn broek aanhouden. 1x niet (toen ik voor nieren moest): toen werd ik door een verpleegster de ruimte in gelaten, mocht ik me rustig uitkleden en ik lag al op het bankje met een los dekentje voordat se echoscopist uberhaupt binnen kwam. Geen zorgen maken dus - niks gênants aan en je wilt graag van de buikpijn af!
afhankelijk van welk deel van je buik de echo gemaakt moet worden moet jij je uitkleden.

mensen die in het ziekenhuis werken zijn het gewend om patiënten in ondergoed of soms ontkleed te zien.

Trek een ruim zittend hemdje/t-shirt aan, die je makkelijk omhoog kunt doen en trek een grote onderbroek aan (geen string) die je ook makkelijk naar beneden kunt rollen. Een hoge gewone broek/rok tot in de taille moet je waarschijnlijk wel uitdoen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je een broek of rok aandoet die makkelijk een stukje omlaag kan, liefst zonder knopen en ritsen, is dat meestal prima. En misschien heb je een sportbeha? Dat is ook prima en voelt toch alsof je wat meer gekleed bent.

Je buik loopt van de onderrand van je bh tot je schaambot.
Het stuk van de buik moet helemaal bloot zijn, en omdat er meestal veel gel wordt gebruikt moeten je kleren uit, anders wordt alles nat én kan de radioloog of echoscopist er niet goed bij.

Het komt wel goed, echt. Ik maak zelf röntgenfoto's en assisteer bij echo's, wij vergeten vaak dat we bloot zien, omdat we daar totaal niet mee bezig zijn.
Ik heb al heel veel echo's van mijn buik gehad en ik heb mij nog nooit hoeven uitkleden. Shirt iets omhoog trekken en broek iets los en naar beneden schuiven. Over je broekrand leggen ze dan papieren doekjes tegen de gel, dus echt heel ontkleed lig je er niet bij. Daarnaast is het redelijk donker in de kamer.
"Ik wil dat echt niet" gaat op voor spruitjes eten, bij je enge oudtante op schoot en nablijven. Niet voor gezondheidskwesties. De dokters hebben meer onderbroeken met Tweety gezien dan er kerken zijn. Succes!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Afhankelijk welke echo's ze willen maken. Als ze niets op de gewone echo zien kan het zijn dat ze een inwendige echo maken. deze mensen zien de hele dag niets anders dan blote, of half blote vrouwen. Ik heb me er nooit ongemakkelijk gevoeld in ieder geval en ze stellen je enorm op je gemak. Ik neem aan dat je wil weten wat er met je aan de hand is. Dan moet je soms even uit je comfortzone. Niemand kijkt naar je lichaam. Je bovenkleding mag je gewoon aanhouden.
Very__Cherry schreef:
16-01-2018 08:55
"Ik wil dat echt niet" gaat op voor spruitjes eten, bij je enge oudtante op schoot en nablijven. Niet voor gezondheidskwesties. De dokters hebben meer onderbroeken met Tweety gezien dan er kerken zijn. Succes!
;-))
Very__Cherry schreef:
16-01-2018 08:55
:applause:
Anders doe je je bikini aan?
Doe alsof je op het strand ligt..:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven