Ervaringen met bed leasen?

16-01-2018 16:48 72 berichten
Mijn bed is af, mijn matras is 13 jaar oud en is hier en daar zo doorgezakt dat je echt op de lattenbodem zit. De lattenbodem zelf is ook kapot, regelmatig hang ik met mijn kont op de grond, de latten zitten los, verschuiven en dan is het mis. De ombouw is op zich nog prima alleen lelijk door gebruikerssporen. Ik krijg er echt last van, van m'n rug, m'n heupen en mijn schouders.

Door mijn recentelijke verhuizing is het geld even opper dan op, we hebben ontzettend veel kosten moeten maken noodgedwongen en dus niets om op terug te vallen. Ik probeer wel weer elke maand iets te sparen maar dat is momenteel niet voldoende om zoden aan de dijk te zetten.

Nu kwam ik via facebook een advertentie tegen over het leasen van een bed, voor 29.95 per maand. Voor mij op dit moment een overweging waard. Maar ik vraag me toch af hoe zoiets gaat, zijn hier mensen die een bed leasen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Ook ben ik benieuwd of het bed dat ik zou leasen wel echt splinternieuw is, het idee van een gebruikt bed staat me enorm tegen namelijk. Er zullen vast mensen zijn die hun betalingsverplichtingen niet nakomen of mensen die het bed niet lekker vinden slapen. Wat gebeurt er dan met zo'n bed waar een week of wat op geslapen is?

In elk geval, alle info is welkom..
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft de goedkoopste en daar slapen we inmiddels al zes jaar op - man en ik ook omdat haar uitschuifbed jarenlang dienst heeft gedaan als uitwijkplaats voor gesnurk en nachtmerriepreventie :) Ik vind het prima matrassen.
Een bed leasen? Nog nooit gehoord dat dat kan. Gat in de markt? Een goed gezond en duur bed met minimale aanschafkosten in 1 keer........in zoverre kan ik me er iets bij voorstellen.
Poehhh ik zou al m'n whatsapp contacten vragen of ze nog een bed weten. Dan moet het toch wel in orde komen?
En anders idd in ieder geval een nieuwe goedkope lattenbodem tot je genoeg gespaard hebt voor nieuw bed.
heb je geen creditcard ? eventueel kopen bij Ikea met je CC en in 2 of 3 delen betalen via je CC.. kost wel wat rente maar minder bizar duur als dat leasen..

Of koop een goed airbed matras (luchtbed ding) dan kan je even vooruit tot je vakantiegeld hebt ..
Ik ben 180 en weeg 105 kilo, de meeste goedkope matrassen zijn daarom niet geschikt voor mij. Een luchtbed is evenmin een oplossing, dat slaapt echt voor geen meter. Toen ik nog weleens bij mijn ouders logeerde op geslapen maar vreselijk oncomfortabel en koud.

De lattenbodem is inmiddels omringd met 3 rollen ducttape maar het is nog steeds bagger. Bij Ikea zijn de lattenbodems die ik nodig heb 2x 70 euro en er staat bij dat ze gemaakt zijn voor de Ikea bedframes, ik weet dus niet of ze dan wel in mijn huidige bed passen, deze is niet van Ikea namelijk.

Ik heb geen kennissen die bedden overhebben, iedereen zit in de kinderen en met logerende vriendjes en vriendinnetjes hoef ik daar niet aan te komen. Daarnaast vind ik het ook niet fris. Dan lig ik eigenlijk nog liever op het slechte matras dat ik nu heb.

Alles bij elkaar genomen zat ik dus te denken aan leasen, ik heb verder geen schulden, kom dat ook niet. Ik weet inderdaad niet wat er zou gebeuren als je na 2 jaar (ofzo) wil opzeggen. Goed om dat nog eens na te vragen. Ik weet dat het in verhouding duurder is, maar toch is het aanlokkelijk. Het leasebed zal waarschijnlijk van een betere kwaliteit zijn dan wat ik zelf zou kunnen kopen na een jaar sparen. Het is lastig, ik zie voors en ik zie tegens..
poldervrouw schreef:
16-01-2018 19:15
heb je geen creditcard ? eventueel kopen bij Ikea met je CC en in 2 of 3 delen betalen via je CC.. kost wel wat rente maar minder bizar duur als dat leasen..

Of koop een goed airbed matras (luchtbed ding) dan kan je even vooruit tot je vakantiegeld hebt ..
Nee, ik heb bewust geen creditcard. Het laatste dat ik wil is schulden en het zou voor mij te aantrekkelijk worden om maar te gaan kopen als ik geen geld heb. En ik ken mezelf goed genoeg daarin helaas.
Ik zou het eventueel wel doen als je zeker bent dat het kan voor een korte periode én dat je in die korte periode naast die 30 euro per maand nog voldoende kan sparen.

Bijvoorbeeld het aangaan voor een jaar en je volgende vakantiegeld en 13de maand opzij schuiven.
Ben je "maar" 480 euro kwijt en na een jaar kan je hopelijk je eigen bed kopen.
Maar dan moet je dus wel het contract na 1 jaar al kunnen opzeggen.

(Als je héél zeker bent dat je kan terugbetalen, kan je natuurlijk ook altijd ergens - bij de bank of familie / vrienden - een lening aangaan voor 500 euro.
Kan je een net wat duurdere matras bij Ikea kopen.)
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 19:28
4.86% gewijzigd
GinnyJones schreef:
16-01-2018 19:23
Nee, ik heb bewust geen creditcard. Het laatste dat ik wil is schulden en het zou voor mij te aantrekkelijk worden om maar te gaan kopen als ik geen geld heb. En ik ken mezelf goed genoeg daarin helaas.
Je bent er anders momenteel serieus over aan het nadenken jezelf voor een bed in de schulden te steken. Een lease-contract betekent gewoon dat je de komende X jaar een schuld bij de leverancier van het bed hebt uitstaan. Dat slaat echt nergens op, dan kan je nog beter en goedkoper wél een creditcard nemen, een boxspring bij Ikea kopen voor 400 euro en die aan je creditcard-bedrijf in termijnen terugbetalen. Ben je 10x zo snel klaar en een stuk goedkoper uit.
Niet doen. Eerste twee maanden koop je een matras( van 30-60 euro). een twee maanden koop je een lattenbodem en de andere 2 maanden een bed.
poldervrouw schreef:
16-01-2018 19:15

Je kunt ook op je werk informeren of je je vakantiegeld eerder kunt krijgen.
Alleen kalmte kan ons redden.
GinnyJones schreef:
Dat is precies wat je nu aan het overwegen bent.
Vanwege geen geld, nu op krediet een Veel Te Duur bed aanschaffen. Eentje waar je met geen haar op je hoofd aan had gedacht wanneer je voor een bed van 1800 euro zou staan.

Wacht nog een paar maanden tot je vakantiegeld en eventuele teruggave belastingdienst er is. Misschien, als je een minimum inkomen hebt, op een regeling daaruit. Vraag bijzondere bijstand aan, leen het geld en betaal in 30 euro per maand terug.
Maar ga geen onwijs duur bed van 1800 euro leasen omdat je nu op het moment even geen 140 euro hebt.

Wereld op zijn kop.
Het is nog goedkoper om tijdelijk rood te staan of een persoonlijke lening te nemen.
Het leasen is absoluut de slechtste optie. Het lijkt zo goedkoop per maand, maar het is uiteindelijk zo duur en je eindigt met helemaal niets.
Leasen is ook een schuld.

Kun je beter goedkoper via credit card wat kopen en dat snel afbetalen.
Als je de voorwaarden van dat huurbed eens zou neerzetten hier dan kunnen we met z'n allen de addertjes onder het gras zoeken en een berekening op lange termijn maken.

Verder eens met wat al gezegd is: bedden verhuren klinkt als het plan van een wel erg creatieve ondernemer.

Is het een idee om in eerste instantie wél een tweedehands matras te kopen, maar daar dan een matrasbeschermer bij te kopen? Goedkoopste bij Ikea kost vier euro. Heb je toch het gevoel dat de laag waar je eigenlijk op ligt wél nieuw is.

Verder zijn niet alle lattenbodems met alle bedden te combineren, ook niet alle Ikeaspul is op dat punt combineerbaar. Als je eens aan een nieuwe lattenbodem + bed mocht toekomen dan zou je kunnen overwegen om iets te kopen waarbij de lattenbodem bestaat uit latjes van vol hout van pak 'm beet anderhalve centimeter dik i.p.v. die veel dunnere latjes (die je vaker ziet). Dat volle hout kan je namelijk gewoon voor een euro per meter bij de doe-het-zelfvaak vinden, dus als er eens een keer een latje stuk is dan kan je dat voor een luttel bedrag zelf herstellen (namelijk een euro of twee - dat is doorgaans de minimumlengte die ik bij de bouwmarkt moet kopen).
Ik zou eerst zorgen voor een nieuwe lattenbodem. Als die niet goed is, ligt het ook met een nieuwe matras niet lekker.
Wat zijn de afmetingen van je bed?
Bij Leenbakker, Ikea, kwantum, jysk oid kun je goedkoop nieuwe lattenbodem kopen. En dan een paar maanden later een nieuwe matras bij een van die winkels. Ben je voor een paar honderd euro klaar en kun je minstens tien jaar.

Kijk ook even wat de gevolgen zijn van leasen etc. Je zit er vaak voor lange tijd aan vast en krijgt in sommige gevallen een bkr-registratie.
Net gekeken op de website van leenbakker. Een lattenbodem 70x200 voor 21 euro. Een matras 70x200x12 voor 54 euro.
Ben je voor zo'n 75 euro prima klaar. En als je bed groter is, iets duurder. Vandaar dat ik naar de afmetingen vraag, dan kan ik gerichter voor je zoeken.
Nooit doen! Hoeveel kun je per maand sparen? Waarop kun je besparen? Je tv abbo opzeggen, andere abonnementen che ken, kunnen ze weg of lager. Geen luxe uitgaven doen. Kapper een poos uitstellen, geen kleding kopen, spullen verkopen.

Hoe lang kun je het nog uitzingen? Ik vind een bed leasen wel het domste dat je kunt doen. Maar dat je nu geen geld hebt hiervoor zegt wel iets over je uitgaven patroon. Dit wist je toch ook al langer?
anoniem_6436e00ec66d4 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 20:35
0.57% gewijzigd
GinnyJones schreef:
Leasen is heel duur lenen, een schuld dus.
Wat een idee. Laten we even voorop stellen dat ik ook een sukkel ben met geld, maar ik zou dus never nooit niet een bed gaan 'leasen', en al helemaal niet op grond van een advertentie op FB. Dat kan alleen maar ellende opleveren (sprak de mevrouw die nog steeds af zit te betalen op een stel onbekookte wehkamp-aankopen van dertig jaar geleden :rofl: ).

Dan zou ik eerder voor die drie tientjes die je blijkbaar wel kunt missen een luchtbed kopen, daar een paar maanden op gaan liggen en dan elke maand die drie tientjes opzij leggen voor een fatsoenlijk matras en een paar pallets of zo.
Ik zou het lease-bedrijf overigens es door de mangel en dokter Google draaien.

Benieuwd waar je allemaal op stoot.
Je kan meten of de ikea lattenbodems passen, meestal wel.

En 2x 70 is niet op te brengen na een paar maanden 1x maar jarenlang maand in en uit die 30 euro wel?

Echt mijn mond valt weer eens open.
Leg het matras op de grond en spaar die 30 euro per maand en koop van de zomer bij de Ikea een lattenbodem en een matras.
GinnyJones schreef:

En dan wil je wel leasen ?

Ik heb een creditcard. En geen schulden. Wat ik uitgeef betaal ik eind vd maand direct dus o rente o schulden. In dit geval zou ik het overwogen wel doen e, die termijnen in je internetbankieren zetten en direct aflossen als je je salaris krijgt en in mei krijg je al vakantiegeld dus te overzien . Leasen is echt bizar duur en een grotere schuld dan die drie termijnen
Ik snap eerlijk gezegd niet wat er 'niet fris' is aan een gebruikt bed? Gebruikte matrassen kan ik nog inkomen, maar ook die kun je reinigen als je in een benarde situatie zit (bijvoorbeeld stomen of met een poeder die erin trekt en die je opzuigt). Dikke molton erop, daaroverheen een of twee matrashoezen en klaar ben je. Maargoed, daar zou ik ook niet enorm vrolijk van worden.

Gebruikte ombouw/lattenbodems onfris? Dat snap ik niet. Hoezo? Goed schoonmaken, nieuwe matrassen erop van Ikea of Leen en je hebt de boel als nieuw. Of ligt het aan mij...? Wat is er dan onfris aan?

Ik weet zelf ook hoe het is om niets te besteden te hebben, zo ben ik namelijk opgegroeid. Wij waren dan heel creatief, maar ook realistisch. Je kunt niet alles hebben...

Maar het is jouw geld. Het is hoe dan ook een behoorlijk bedrag aan het eind van de rit, want ook zo'n bedrijf moet er aan verdienen. Als je zoiets maar voor een jaar 'kunt' aangaan, is zo'n bed vast niet nieuw. Ze gooien de boel niet weg na een jaar. Lig je dus ook op een gebruikt nest.

Ik snap het dus niet zo goed...
Niet doen, TO!
Serieus, je kunt beter een paar maanden op dat gammele oude matras slapen.
Plaats een berichtje op een weggeefhoek, misschien heeft iemand nog een oud bed liggen. Gebruik je eerst alleen de ombouw en de lattenbodem.
Ik heb een vergelijkbaar postuur (lengte/gewicht) en ik weet hoe belangrijk een bed is, maar je financiele gezondheid is ook belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven