Januari 2018 Storm
donderdag 18 januari 2018 om 11:12
VliegenLady*Voldemort schreef: ↑18-01-2018 11:10Alles wappert en klappert hier, en bij flinke windstoten kraakt de hele bliksemse boel in zijn voegen. Ik denk dat ik zo even een rondje ga lopen![]()
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 11:13
2.87% gewijzigd
donderdag 18 januari 2018 om 11:12
Die schuttingen zijn bij ons gelukkig nog niet omgevallen, zitten klem.Madrid87 schreef: ↑18-01-2018 11:08Hier ook, mijn onderburen krijgen geen leuke verrassing als ze straks thuis komen, hele schutting omgewaaid. Aan twee kanten, liggen nu plat bij de buren binnen. De vuilnisbakken zijn ook al overal omgewaaid hier. Ik ben zo blij dat ik vandaag niet naar Madrid gegaan ben, had eerst gepland om vandaag te vliegen maar ga morgenochtend ( mits de storm dan voorbij is ). Weet iemand of het voor morgen wel weer rustig voorspeld is? Ik ben al een beetje bang om te vliegen maar met zo'n storm lijkt het me helemaal klote.
Mijn kat is niet bang, die ligt lekker op bed te snurken en zat net nog lekker op het balkon in de wind.
Ben blij dat ik vrij ben vandaag en gisteren al mijn laatste boodschapjes heb gehaald voor mijn vakantie.
Jouw buren worden niet blij dan nee..,
Gelukkig hoef je nu niet te vliegen! Morgen zal het wel beter zijn.
donderdag 18 januari 2018 om 11:13
Hoe kan het toch dat dat eerder op de website van de NOS staat dan van de NS zelf.
Wat communiceert de NS toch altijd belabberd.
Ik hoop dat ik nog thuis kom vandaag.
donderdag 18 januari 2018 om 11:13
Code rood sowieso.28anoniem10 schreef: ↑18-01-2018 11:12Ik heb een vraag aan iedereen en zou graag meningen willen horen:
Wanneer vinden jullie het acceptabel om niet te gaan werken vanwege heftig weer?
Dus storm, sneeuw etc.
.
donderdag 18 januari 2018 om 11:14
Bij code rood met waarschuwing niet de weg op te gaan.28anoniem10 schreef: ↑18-01-2018 11:12Ik heb een vraag aan iedereen en zou graag meningen willen horen:
Wanneer vinden jullie het acceptabel om niet te gaan werken vanwege heftig weer?
Dus storm, sneeuw etc.
donderdag 18 januari 2018 om 11:14
Nou ja als er geen OV gaat en je geen eigen vervoer heb en het dit soort weer is, of heftig sneeuwt en je heel ver moet vind ik dat je je wel af mag melden. Dit soort dingen zijn overmacht. Soms werk ik vlakbij de deur, dan zou ik gewoon gaan lopen maar als ik anderhalf uur moet treinen en er rijd niets dan zit er niets anders op en blijf ik thuis. Heb geen auto namelijk, of rijbewijs.28anoniem10 schreef: ↑18-01-2018 11:12Ik heb een vraag aan iedereen en zou graag meningen willen horen:
Dus storm, sneeuw etc.
donderdag 18 januari 2018 om 11:15
Sterkte!ZonnigKleintje schreef: ↑18-01-2018 11:14Pffff, het gaat hard!
Ns overweegt de dienstregeling te staken. Ik zit een de trein, niet waar ik vandaan kom en niet waar ik moet zijn.
donderdag 18 januari 2018 om 11:15
Vreselijk. Sta je stil? Is er wel een wc aan boord?ZonnigKleintje schreef: ↑18-01-2018 11:14Pffff, het gaat hard!
Ns overweegt de dienstregeling te staken. Ik zit een de trein, niet waar ik vandaan kom en niet waar ik moet zijn.
.
donderdag 18 januari 2018 om 11:16
https://nos.nl/artikel/2212489-storm-bl ... -haag.html
Ik vind het er echt eng uitzien. Ik moet zeggen dat ik code oranje niet zo heel serieus meer nam doordat hij zo vaak gegeven werd maar dit ziet er wel echt gevaarlijk uit.
Ik vind het er echt eng uitzien. Ik moet zeggen dat ik code oranje niet zo heel serieus meer nam doordat hij zo vaak gegeven werd maar dit ziet er wel echt gevaarlijk uit.
donderdag 18 januari 2018 om 11:16
Alleen bij levensgevaar las ik zelfs ergens anders al eerder. Alleen bij spoed spreekt al vanzelf toch? Ik heb geen alert gehad trouwens. Regionaal?Grobbekuiken_ schreef: ↑18-01-2018 11:15Ik kreeg net een NL Alert bericht over alleen 112 bellen bij spoed. Denk dat 112 inmiddels overspoelt is.
Het gaat er hier ook flink op, er klappert en rammelt van alles.
impala wijzigde dit bericht op 18-01-2018 11:18
6.23% gewijzigd
.
donderdag 18 januari 2018 om 11:18
Echt he? Ik vraag me af of er iets vliegt nu, heb nog geen vliegtuig gezien vandaag ( woon vlak naast Schiphol en zie ze altijd stijgen ), ook niet zien landen. Was ik mooi een hele dag kwijt geweest aan vertragingen. Ga juist zo vroeg naar Madrid zodat ik nog een hele dag extra heb om vakantie te vieren.
Gelukkig dat je schuttingen nog niet omgevallen zijn!
Hier hoorde ik net iets vallen in huis dus ga even zoeken wat het was.
Overal sirenes hier ook trouwens.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 11:18
2.48% gewijzigd
donderdag 18 januari 2018 om 11:18
In de loop van de middag wordt het weer rustig. In het westen al in de loop van de ochtend, in het oosten wat later. Morgen ook gewoon rustig.
Ik volg het live blog van de NOS en ANWB.
Werk zelf op de eerste verdieping van een nieuw pand met wind er vol op. Het beweegt aardig.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 11:20
49.49% gewijzigd
donderdag 18 januari 2018 om 11:20
Heb ik ook op het nieuws gehoord idd., bij takken over de weg, dakpannen op je hoofd. Maar dat stond er, alleen bij spoed.
Denk dat een hoop mensen niet weten wat spoed is en bellen om van alles en nog wat. Kennelijk toch niet zo vanzelfsprekend als je zou denken.
Zit hier tussen de rivieren en tegen de Heuvelrug.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 18-01-2018 11:21
5.49% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
Ik had een tafeltje in de tuin staan, zo'n goedkoop setje van Leenbakker, met twee klapstoeltjes. Zag net dat er nu een stapeltje plankjes door de tuin heen ligt, dat was het tafeltje. De deksel van de vuilnisbak is ook verdwenen. Gek genoeg lijkt de schutting alle stormen te trotseren, hoewel hij bijna plat ligt als er een windvlaag komt.
Als het gevaarlijk is. Of als de voortgang wordt belemmerd door omwaaiende bomen, metershoge sneeuwduinen en dat soort ongein.28anoniem10 schreef: ↑18-01-2018 11:12Ik heb een vraag aan iedereen en zou graag meningen willen horen:
Dus storm, sneeuw etc.
Code rood is voor mij niet direct een reden om het bijltje erbij neer te gooien, ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een sneeuwstorm des doods werd voorspeld en dat er uiteindelijk drie vlokken vielen. Andersom is het trouwens ook wel voorgekomen, dus een klein beroep op je gezond verstand kan nooit kwaad.
Ik vloog met die storm begin januari en ik heb er eerlijk gezegd helemaal niks van gemerkt bij het opstijgen. Zo lang de wind maar recht op je vliegtuig staat bij het stijgen en landen is storm helemaal geen probleem. Was wel lekker rustig op Schiphol die dag, trouwens.
donderdag 18 januari 2018 om 11:21
Vliegverkeer is stilgelegd, aldus NOS.Madrid87 schreef: ↑18-01-2018 11:18Echt he? Ik vraag me af of er iets vliegt nu, heb nog geen vliegtuig gezien vandaag ( woon vlak naast Schiphol en zie ze altijd stijgen ), ook niet zien landen. Was ik mooi een hele dag kwijt geweest aan vertragingen. Ga juist zo vroeg naar Madrid zodat ik nog een hele dag extra heb om vakantie te vieren.
Gelukkig dat je schuttingen nog niet omgevallen zijn!
Hier hoorde ik net iets vallen in huis dus ga even zoeken wat het was.
Overal sirenes hier ook trouwens.
donderdag 18 januari 2018 om 11:21
Héél grappig jaZonnigKleintje schreef: ↑18-01-2018 11:15Grappig, ik zit in de trein. Zowel op het station als in de trein is dit nog niet bekend gemaakt...
Sterkte!!
.