Iets aan je uiterlijk doen dat je partner niet mooi vindt?
donderdag 18 januari 2018 om 10:52
Ik denk dat ik er al wel uit ben, maar ik ben toch benieuwd hoe andere mensen erover denken: Mijn partner en ik denken over héél veel dingen hetzelfde, maar over één onderwerp staan we lijnrecht tegenover elkaar: Tattoeages. Ik ben er dol op, hij vindt het echt niet mooi, vooral grote tattoos niet. Nu had ik al 2 kleine tatoeages toen we elkaar leerden kennen, en in de eerste weken dat we samen waren kwam er een wat grotere bij, (die zat al lang in de planning) en op dat moment vond hij dat wel stoer, had ik het idee. Hij zegt nu dat dat vooral kwam omdat we nog maar net samen waren (wat ik wel begrijp) Nu was ik alweer jaren aan het nadenken over een nieuwe tattoo, en sinds een paar maanden ben ik eruit. Het wordt een vrij grote (maar wel heel fijn/elegant) op mijn rechterarm. Aan partner laten zien na de eerste schetssessie, en hij vindt het dus heel erg
Nu twijfel ik. Ik wil het heel graag, het past bij mij, ik weet 100% zeker dat ik er verschrikkelijk blij mee ga zijn, en het is mijn lijf. Partner gaat er ook heus geen ruzie over maken, vraagt ook niet van me (met zoveel woorden
) om het niet te doen, maar heeft me wel heel duidelijk gemaakt dat ik er in zijn ogen wel iets minder mooi van word en dat ik echt niet moet verwachten dat-ie het ineens wel mooi gaat vinden.
Ik heb gister het definitieve ontwerp gezien en het wordt echt prachtig. Vind ik. Maar ik word er wel een tikje verdrietig van dat mijn lief het naar vindt als ik m laat zetten.
In hoeverre zouden jullie je bij beslissingen over je uiterlijk laten beïnvloeden door de mening van je partner? Kan natuurlijk ook over heel andere dingen gaan (haar afknippen/kleuren, piercings, figuur)

Ik heb gister het definitieve ontwerp gezien en het wordt echt prachtig. Vind ik. Maar ik word er wel een tikje verdrietig van dat mijn lief het naar vindt als ik m laat zetten.
In hoeverre zouden jullie je bij beslissingen over je uiterlijk laten beïnvloeden door de mening van je partner? Kan natuurlijk ook over heel andere dingen gaan (haar afknippen/kleuren, piercings, figuur)
donderdag 18 januari 2018 om 13:02

donderdag 18 januari 2018 om 13:07
donderdag 18 januari 2018 om 13:08
Ik heb (na het vorige gesprek erover) gezegd dat ik erover na zou denken. Dus ik ga dr nog wel een keer met m over praten, als ik uitgedacht ben. Ik vind het denk ik vooral zo lastig omdat we nog nooit eerder zo van mening hebben verschild, we gunnen elkaar alles en zijn dus verder juist niet verschillend in smaak. Dus daar schrikken we dan ook allebei een beetje van, van het feit dat we het niets eens kunnen worden.

donderdag 18 januari 2018 om 13:08
Ik zou het gewoon doen, het is jouw lichaam. Er wordt hier vaak gereageerd met "maar dan ziet hij je tattoo op je arm, en wordt hij ermee geconfronteerd, en dan krijg je er geen complimenten over". Dat geldt natuurlijk ook andersom: misschien kijk jij later wel naar je arm en denk je, "daar hád nu dat prachtige ontwerp kunnen staan".
Maar ik ben bevooroordeeld, want ik begin binnenkort aan nummer 7.
Maar ik ben bevooroordeeld, want ik begin binnenkort aan nummer 7.

donderdag 18 januari 2018 om 13:10
Moosey schreef: ↑18-01-2018 13:08Ik heb (na het vorige gesprek erover) gezegd dat ik erover na zou denken. Dus ik ga dr nog wel een keer met m over praten, als ik uitgedacht ben. Ik vind het denk ik vooral zo lastig omdat we nog nooit eerder zo van mening hebben verschild, we gunnen elkaar alles en zijn dus verder juist niet verschillend in smaak. Dus daar schrikken we dan ook allebei een beetje van, van het feit dat we het niets eens kunnen worden.
Misschien gewoon een goede les. Je hoeft het namelijk niet over elk detail eens zijn en ondanks dat je het niet over alles eens hoeft te zijn, kun je nog wel bij elkaar horen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 18 januari 2018 om 13:10
donderdag 18 januari 2018 om 13:11
Helemaal met je eens hoor! Ik bedoel alleen dat de beslissing makkelijker zou zijn als er grotere consequenties waren. Ik ben dol op kersen op de taartdianaf schreef: ↑18-01-2018 12:54Ja, maar als je zo gaat rederen, waarom zou je dan uberhaupt iets doen dat gewoon leuk is? Dan zou alles in het teken moet staan van dat je er duidelijk en duurzaam stukken gelukkiger van wordt. En als het alleen maar de kers op de taart is, dan niet doen enzo.
Terwijl dat toch de dingen zijn die het leven interessanter maken?

donderdag 18 januari 2018 om 13:12

donderdag 18 januari 2018 om 13:24
Geloof me, dit is ervaring uit de praktijk. En niet eenmaal.Vixxen schreef: ↑18-01-2018 12:55Vind dit nogal overdreven. Wat iemand anders al opmerkte: het is geen 1980 meer.
Ik heb nooit problemen gehad met werk en piercings(in mijn gezicht)/tattoos/opvallende kapsels. En ik heb gewoon een baan op wo niveau.
Snap dat het niet kan als politieagent of politicus, maar verder valt het echt mee.

donderdag 18 januari 2018 om 14:16
Dan maar oppervlakkig. Ik vind mijn man alleen niet aantrekkelijk in een morsige joggingbroek en met een baard van een aantal dagen. Net zo min als hij mij aantrekkelijk vind als ik in mijn neus peuter, in zijn oude shirt loop of eens fijn mijn snor aan het harsen ben.
Wat er onder zit blijft hetzelfde: dat klopt. Maar de buitenkant moet ook een beetje meewerken. Ik zou dus, als ik al een tattoo zou willen, het niet doen als mijn man het niet mooi vindt. Net zo min als hij zijn kop kaal zou scheren bijvoorbeeld.
donderdag 18 januari 2018 om 14:34

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 18 januari 2018 om 14:38
Mijn man is kaal, daar kan hij niks aan doen, maar dan heb ik liever dat hij alles eraf scheert dan dat hij zo'n vreemde monnikskap heeft, of een combover brrr.Mejuffrouwmuis schreef: ↑18-01-2018 14:16Dan maar oppervlakkig. Ik vind mijn man alleen niet aantrekkelijk in een morsige joggingbroek en met een baard van een aantal dagen. Net zo min als hij mij aantrekkelijk vind als ik in mijn neus peuter, in zijn oude shirt loop of eens fijn mijn snor aan het harsen ben.
Wat er onder zit blijft hetzelfde: dat klopt. Maar de buitenkant moet ook een beetje meewerken. Ik zou dus, als ik al een tattoo zou willen, het niet doen als mijn man het niet mooi vindt. Net zo min als hij zijn kop kaal zou scheren bijvoorbeeld.
En smaken verschillen, ik zie mijn lief net zo graag in joggingsbroek met baard als gladgeschoren in pak. Stiekem hou ik meer van joggingsbroek en smoezelig baardje, in combi met zijn kale kop, nou woest aantrekkelijk.
TO, mijn man vind tattoo's op zich wel oke, maar niet voor hemzelf. Ik heb ze wel en hij vindt ze ook echt bij mij passen. Ik betrek hem in het ontwerp process zodat hij er meer feeling mee heeft op het moment dat de tattoo ook echt gezet wordt.
donderdag 18 januari 2018 om 14:41
Ja, hier hetzelfde! Ik noem dat altijd een ambtenaren kapsel. Lelijk. Mijn man scheert zich daarom dan ook maar helemaal kaal. Ik ben hem niet anders gewend en ik ben tóch verliefd op hem geworden. Maar ja ik val meestal niet op iemand door z'n uiterlijk maar meer door de persoon die hij is.JoanWatson schreef: ↑18-01-2018 14:38Mijn man is kaal, daar kan hij niks aan doen, maar dan heb ik liever dat hij alles eraf scheert dan dat hij zo'n vreemde monnikskap heeft, of een combover brrr.

donderdag 18 januari 2018 om 14:45