Januari 2018 Storm
donderdag 18 januari 2018 om 14:05
Mijn man zit in Duitsland en daar is het nog veel erger. Hij zit op een bouwplaats en daar is inmiddels een (stormbestendige) kraan omgegaan, er waaien betonblokken voorbij en de elektriciteit is uitgevallen. Ze zaten vast in een gebouw(in aanbouw) want door de stroomuitval gingen alle hekken en ingangsdeuren op slot. De brandweer heeft ze net open gekregen, maar ze mogen voorlopig het gebouw niet uit, veel te gevaarlijk. Bovendien ligt er ook nog bijna 60 cm sneeuw. Hij zou vandaag thuis komen, maar valt nog te bezien of hij daar weg kan...
donderdag 18 januari 2018 om 14:10
donderdag 18 januari 2018 om 14:26
Hier precies hetzelfde, ik vind het vreemd.LoiseauVélo schreef: ↑18-01-2018 12:53Ik heb helemaal geen NS-alert gehad! Wel een controlebericht gehad de laatste keer, dus ik neem toch aan dat mijn mobiel goed is ingesteld...
donderdag 18 januari 2018 om 15:07
donderdag 18 januari 2018 om 15:08
donderdag 18 januari 2018 om 15:30
Ja, ik had het gezien.Dahlia74 schreef: ↑18-01-2018 15:08Update NS:
http://nieuws.ns.nl/update-1100-uur-ns- ... are-storm/
Wachten dus, vooral afwachten.
Als ik klaar ben met werken ga ik wel gewoon naar het station en kijk vanaf daar verder. Hopelijk kan ik een bus of een trein vinden die met dichter bij huis kan brengen. Na de avondspits is er misschien wel iemand die me op kan halen en anders zijn er altijd nog NS fietsen als het echt nodig is.
donderdag 18 januari 2018 om 15:57
Voor de mensen die niet verder komen met het OV, wellicht kun je een lift regelen?
#StormPoolen
https://twitter.com/hashtag/StormPoolen ... storm.html
#StormPoolen
https://twitter.com/hashtag/StormPoolen ... storm.html
donderdag 18 januari 2018 om 16:30
Hier net ten zuid-westen van Rotterdam ging het ook los. Schutting van de buurman mist paar planken, zag rommel van omvergewaaide vuilcontainers voorbij komen. Stiekem hoopte ik dat het schuttinkje aan de voorzijde tussen de buren en ons wegwaaide, hangt vol met klimop, maar verder dan 45 graden kwam het kreng niet
Ben wel blij dat mijn werkgever (en het Kdv) zo flexibel is dat ik mijn werkdag kon verzetten. Overigens geen NLAlert gehad.
Ben wel blij dat mijn werkgever (en het Kdv) zo flexibel is dat ik mijn werkdag kon verzetten. Overigens geen NLAlert gehad.
donderdag 18 januari 2018 om 17:11
Wel op mijn werk geweest vandaag, kon gelukkig met een collega meerijden want ik werk 15 km. verderop en vond op de fiets gaan veel te gevaarlijk. Wat ging het tekeer
Nu weer thuis en gelukkig geen schade. Er zijn hier al flink wat bomen omgewaaid bij vorige stormen en degenen die er nog staan kunnen dus blijkbaar een stootje hebben.
Met dit soort weer moet ik altijd denken aan landen die geteisterd worden door orkanen van +280 k/u. Ik zou echt drie kleuren blubber schijten dan, vond dit al doodeng. Als je nagaat wat de windstoten van vandaag hier al voor schade aanrichten is hoger bijna niet voor te stellen.... dan voldoet inderdaad alleen nog maar een schuilkelder.
Sterkte voor iedereen die schade heeft en Koettie, beterschap
Nu weer thuis en gelukkig geen schade. Er zijn hier al flink wat bomen omgewaaid bij vorige stormen en degenen die er nog staan kunnen dus blijkbaar een stootje hebben.
Met dit soort weer moet ik altijd denken aan landen die geteisterd worden door orkanen van +280 k/u. Ik zou echt drie kleuren blubber schijten dan, vond dit al doodeng. Als je nagaat wat de windstoten van vandaag hier al voor schade aanrichten is hoger bijna niet voor te stellen.... dan voldoet inderdaad alleen nog maar een schuilkelder.
Sterkte voor iedereen die schade heeft en Koettie, beterschap
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
donderdag 18 januari 2018 om 18:03
Man gaat zo vanaf zijn werk naar het station om te kijken of er stiekem toch een trein rijdt en of er op het station nog wat te eten over is.
Gelukkig zijn mijn ouders hier en bood mijn vader net aan hem op te gaan halen, zodat ik niet met 2 kinderen een uur en een uur terug in de auto hoef.
Ik baal wel een beetje dat de NS vanochtend nog wel reed en dat reizigers het nu maar uit moeten zoeken.
Gelukkig zijn mijn ouders hier en bood mijn vader net aan hem op te gaan halen, zodat ik niet met 2 kinderen een uur en een uur terug in de auto hoef.
Ik baal wel een beetje dat de NS vanochtend nog wel reed en dat reizigers het nu maar uit moeten zoeken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
donderdag 18 januari 2018 om 18:41
Nou ja, er liggen overal bomen over het spoor en kapotte bovenleidingen en zo. Ik mag toch aannemen dat Prorail ook niet gevraagd heeft om al die onzin. En vanmorgen wisten ze nog niet hoe het spoor er vanavond bij zou liggen toch.AnnA_C schreef: ↑18-01-2018 18:03Man gaat zo vanaf zijn werk naar het station om te kijken of er stiekem toch een trein rijdt en of er op het station nog wat te eten over is.
donderdag 18 januari 2018 om 18:49
Er is gisteren duidelijk gewaarschuwd dat het flink zou gaan stormen. Je man had toen ook kunnen besluiten om niet naar zijn werk te gaan. Of niet met het openbaar vervoer te reizen.AnnA_C schreef: ↑18-01-2018 18:03Man gaat zo vanaf zijn werk naar het station om te kijken of er stiekem toch een trein rijdt en of er op het station nog wat te eten over is.
donderdag 18 januari 2018 om 19:00
donderdag 18 januari 2018 om 19:09
Tuurlijk mag je balen.
Mijn man zit straks ook vast. Ik probeer hem nu via de app een adres te ontfutselen waar buurman hem misschien op wil halen, maar man doet iets met schadeafhandeling auto's dus die zit waarschijnlijk nonstop te bellen nu. En ja, dan baal ik ook wel dat ik hem niet gewoon even op kan halen.