Werk & Studie alle pijlers

Presentatie

20-01-2018 16:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Over een tijdje moet ik een presentatie doen over mijn persoonlijke ontwikkeling. Het liefst in combinatie met muziek. Nu laat mijn creatieve brein me even in de steek..

Ik zat eerst te denken om een lied te schrijven over mijn persoonlijke ontwikkeling, maar ik vind het best spannend om voor anderen te zingen en ben bang dat ik dan dicht klap.

Ik zat zelf nog te denken dat de assesoren tijdens mijn presentatie aanwijzingen krijgen (bijv. noten) waardoor ze uiteindelijk een liedje kunnen spelen, maar het doel hiervan is een beetje nutteloos vind ik zelf.

Ik vroeg me af of iemand ideeën of ervaringen heeft met een presentatie geven waarbij een element van muziek terug komt? Ik ben erg benieuwd!
Context?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als je een muziekgerelateerde opleiding doet of erin werkt zou je dit zelf moeten kunnen bedenken. Is beide niet van toepassing dan zou ik het liedje Lily Allens nummer F*ck you gebruiken
Ik doe geen muziek gerelateerde opleiding. Zoals er boven al staat is het een presentatie over persoonlijke ontwikkeling. Mijn begeleider heeft aangegeven dat ik pluspunten zou scoren als ik elementen van muziek zou betrekken omdat het hier de komende drie maanden over zal gaan op de opleiding.
Misschien handig als je even vertelt wat voor opleiding je doet. Doe je natuurkunde? Dan zou je iets met golflengtes kunnen doen. Doe je de pabo? Dan zijn kinderliedjes op z'n plaats die verband houden met je ontwikkeling. Nu is het zo vaag, dat wij je echt niet kunnen helpen.
Via Windows movie maker kan je foto's of andere afbeeldingen aan elkaar rijgen tot een filmpje en daar kan je ook muziek aan toevoegen.

Je kan zo'n filmpje maken voor iedere fase in je ontwikkeling

Met de gratis app magisto op je telefoon is het nog eenvoudiger, naar dan ben je in de gratis versie beperkt in het aantal foto's per filmpje.
Ik zou er iets over duidelijk communiceren en bieden van context in verwerken :wtf:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als je schrijft welke persoonlijke ontwikkeling je hebt meegemaakt, kunnen we meedenken over toepasselijke teksten of muziek.

Bijvoorbeeld. Als je persoonlijke ontwikkeling over (zelf)vertrouwen gaat, kan je deze muziek nemen.

"I believe in you" van Il Divo
Lonely
The path you have chosen
And restless road, no turning back
One day you will find your light again
Don't you know
Don't let go, be strong

Follow you heart
Let your love lead through the darkness
Back to a place you once knew
I believe, I believe, I believe
In you

Follow your dreams
Be yourself, an angel of kindness
There's nothing that you can not do
I believe, I believe, I believe
In you.
anoniem_361474 wijzigde dit bericht op 20-01-2018 21:10
0.92% gewijzigd
Als je persoonlijke ontwikkeling gaat over samenwerking,
kan je één van deze drie filmpjes nemen:
https://www.youtube.com/watch?v=jop2I5u2F3U
Minder dan 30 seconden duurt zo'n filmpje,
het brengt een vrolijke noot in je presentatie
en je kan de kracht van een team bespreken
plus hoe je hebt ervaren hoe belangrijk eenheid/samenwerking/gezamenlijke visie
is.

Zoiets?
Of als je keer bent afgewezen en vervolgens toch hebt doorgezet:
https://www.youtube.com/watch?v=Lbzg-YKw5KM
Heel vroeger kwam een topicopener nog wel eens terug om te reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven