Internet date screenen

20-01-2018 20:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Als jullie via internet daten, hoe letten jullie dan op de veiligheid (wat betreft catfishen en leugenaars)? Screenen jullie de persoon van tevoren, wat voor vragen stel je? Proberen jullie diegene te vinden op social media of vragen jullie de persoon zelf om hun profiel? Ik date via Tinder en mijn gesprekspartners klagen steeds dat ik niet snel genoeg wil afspreken maar ik vind het niet echt een goed idee om zomaar met iemand af te spreken met amper informatie of gesprek van tevoren. Om social media vraag ik zelf niet maar ik vind het wel fijn als iemand zelf al een link naar een ander profiel erop zet, want bij bepaalde mensen staan daar rare dingen op en dan zie ik al dat het nep is.
iceteapeach schreef:
20-01-2018 22:33
Ik date al meerdere jaren niet meer, geen zin in, maar destijds kreeg ik ook vragen als hoelang ik bijv. als vrijgezel/single was. Standaard vraag op willekeurig welke datingsite/Tinder dan ook. Mannen/vrouwen die daten maar hun 'ex'dates idd gaan zitten afkammen, daar heb ik niks mee of voorwaarden gaan stellen voor de eerste date, waren bij mij ook gelijk weg.

Nogmaals, voelt het niet goed, dan gewoon niet daten. Zo makkelijk is het echt. En ook al heb je wel een keer afgesproken maar je verder geen vervolg erin ziet? Geef het gewoon eerlijk aan. Dat je het gezellig vond (want ja, in het moment kan/kon dat ook echt zo zijn) maar dat je geen klik hebt en van verder contact ziet en diegene veel succes wenst in het verdere daten. Ben je duidelijk en laat je geen ruimte over dat de ander nog vragen gaat stellen waarom niet etc.
Ah echt? Ik heb die vraag nog nooit gehad. Vind het ook vervelender om te zeggen hoe lang ik al single ben, dan hoe lang ik al op een bepaalde site actief ben. Voorwaarden stellen voor de eerste date vind ik ook not done en ik hou het liever luchtig. Ik vind het raar als mannen bij de eerste date zo extreem romantisch gaan doen, dat maakt alles zo ongemakkelijk.

Ik vind het lastig om zonder gesprek op Tinder te beoordelen of iets goed voelt. Natuurlijk zijn er de types waarbij je bij 1 zin al ziet dat het niks is, maar dat geldt lang niet voor iedereen. Zo'n foto zegt toch vrij weinig. In real life ken ik ook wel een paar mannen die er op de foto prima uitzien, maar die zodra ze hun mond opentrekken heeel vervelend zijn :D Dan liever screenen met een gesprekje.
Ik had na een week chatten mijn nummer gegeven, na een week dagelijks bellen afgesproken op een middag en er was een goede klik. Daarna zagen we elkaar wekelijks en soms zelfs 2 keer in de week. Ik kreeg snel een relatie met hem, maar toch had ik ergens een naar gevoel en begon ik het niet te vertrouwen en uiteindelijk ook uitgemaakt. Een van de redenen was omdat hij mij niet voorstelde aan zn familie of vrienden en mij niet zn omgeving liet zien vanwaar hij vandaan kwam. Ik namelijk Zuid Holland en hij Overijssel. Hij had mn nummer nog in zn telefoon want opeens krijg ik een berichtje van een meid die zegt dat ze al 2 jaar samenwonen. Ik schrok me echt zo te pletter en zij ook want hij leidde gewoon een dubbelleven. De enige van wie ik info kon krijgen over hem was hijzelf, en daarna zn vriendin/ nu gelukkig ex. Hij had geen social media , niks dus ik vertrouwde hem op zn woord. Maar als ik nu mannen ga daten via internet denk ik wel 10 keer beter na!
anoniem_350612 wijzigde dit bericht op 20-01-2018 23:29
Reden: Hmmmm
0.88% gewijzigd
Toen ik nog via datingsites een paar dames heb leren kennen leerde ik wel dat je niet langer dan een weekje -hooguit- moet chatten en direct naar een tel.nr. moet vragen, liefst een vast nr. en als dat een probleem is zit je ws met een verveelde huisvrouw (of een verveelde man ;) ) te chatten.
Bellen is directer, je kan niet nadenken over een antwoord. Dan afspreken in een kroeg, op een terras of ergens waar je (zeker als vrouw) ongemerkt weg kan glippen mocht het echt creepy zijn.

En ja er bestaan ook creepy dames die ontzettend liegen. Ik heb geen Facebook op zo'n moment, heb ik wel maar alleen voor familie en ook helemaal dichtgetimmerd. Geen foto van mezelf erop. En een nickname. Ik ben nogal op mijn privacy gesteld, vandaar.

Verder denk ik eerlijk gezegd: hoe had dat met je gemoeten in de tijd dat er nog geen datingsites bestonden, een advertentie in de krant? Wat nou screenen.. als het niet goed voelt: niet afspreken en anders weet je niets meer dan van die leuke man of vrouw die je in de kroeg ontmoet. Of in een winkel, bij de bushalte noem maar op.
Die ga je toch ook niet screenen? En geloof me, ik heb ook hele vreemde dames ontmoet die ontzettend logen in hun profiel en valse foto's gebruikten.
Voorbeelden zat, veel vrouwen met psychische problemen en nog niet gescheiden, of ze bleken plotseling 3 kleine kinderen te hebben waar op hun profiel 'geen kinderen' stond.
En zorg dat ze je niet naar huis kunnen volgen. Als iemand je achterna komt na een avondje stappen met een slok op ga je toch hopelijk ook de andere kant op?
Thuis afspreken: HAHAHAHAHAHA nou echt niet. En als een vrouw dat doet: niet raar op je neus kijken als hij bij de voordeur al je kleren van je lijf trekt of erger.

Veel mannen denken dat 'kom maar in mijn huisje ook al ken ik je niet' betekent: ik wil een snelle wip. En nu ik er ben ga ik niet naar huis na een kop koffie en een: ik voel geen klik... ik kwam voor een snelle wip en dat wist je donders goed, worden kwaad... pas aub op!
Helaas is dat gewoon ronduit gevaarlijk en word je daar ook op datingsites voor gewaarschuwd dat je nooit je adres of andere gegevens meteen op tafel moet gooien.

In de kroeg zeg je toch ook niet: wil je wat drinken en wat is je achternaam, adres graag, huisnr. en kan je dat even spellen? Geb.datum ook maar meteen, heb je schulden, ben je getrouwd? Vertel en als je liegt groeit je neus dus mij fop je niet :D

Tinder ken ik niet maar staat bij het gros van de mannen bekend als DE site voor een snelle wip. Dus bellen terwijl hij met zijn vrouw en kids GTST zit te kijken zal hij niet willen. Als bellen een probleem is of moeilijk ben ik meteen klaar met zo'n vrouw. Dan heb je imo iets te verbergen. Tot nog toe was dat van de dames waarvan ik dat dacht ook gewoon wáár!

Doe alsof het gewone mensen zijn, en bel. Ik ben zelf ook een paar keer afgeknapt op de stem en manier van spreken. Kan je in de kroeg ook hebben, dan ben je meteen uitgepraat. Zonde als je helemaal blij naar een date gaat en ze klinkt als een vent die zware shag rookt en met ziektes begint te gooien als de serveerster niet snel genoeg is naar haar zin :D

Screenen komt vanzelf wel. Net als wanneer je iemand 'life' ontmoet. Dat vind ik toch het leukste, voor mij geen datingsites meer. Het profiel vol leugens is irritanter dan gewoon niets van iemand weten, en andersom. Bij mijn ouders is dat ook goed gegaan en met jouw ouders ook anders had je nu niet bestaan. Succes en wees voorzichtig, altijd!!
Iemand in het echt ontmoeten op een openbare plek is 1 van de beste manieren om er achter te komen wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik neem aan dat je op die sites zit om iemand te ontmoeten. Zolang je niet thuis afspreekt of bij ze in de auto stapt en overdag ergens een kop koffie drinkt kan je toch niet zo veel gebeuren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lenn12345 schreef:
21-01-2018 00:00
Toen ik nog via datingsites een paar dames heb leren kennen leerde ik wel dat je niet langer dan een weekje -hooguit- moet chatten en direct naar een tel.nr. moet vragen, liefst een vast nr. en als dat een probleem is zit je ws met een verveelde huisvrouw (of een verveelde man ;) ) te chatten.
Bellen is directer, je kan niet nadenken over een antwoord. Dan afspreken in een kroeg, op een terras of ergens waar je (zeker als vrouw) ongemerkt weg kan glippen mocht het echt creepy zijn.

En ja er bestaan ook creepy dames die ontzettend liegen. Ik heb geen Facebook op zo'n moment, heb ik wel maar alleen voor familie en ook helemaal dichtgetimmerd. Geen foto van mezelf erop. En een nickname. Ik ben nogal op mijn privacy gesteld, vandaar.

Verder denk ik eerlijk gezegd: hoe had dat met je gemoeten in de tijd dat er nog geen datingsites bestonden, een advertentie in de krant? Wat nou screenen.. als het niet goed voelt: niet afspreken en anders weet je niets meer dan van die leuke man of vrouw die je in de kroeg ontmoet. Of in een winkel, bij de bushalte noem maar op.
Die ga je toch ook niet screenen? En geloof me, ik heb ook hele vreemde dames ontmoet die ontzettend logen in hun profiel en valse foto's gebruikten.
Voorbeelden zat, veel vrouwen met psychische problemen en nog niet gescheiden, of ze bleken plotseling 3 kleine kinderen te hebben waar op hun profiel 'geen kinderen' stond.
En zorg dat ze je niet naar huis kunnen volgen. Als iemand je achterna komt na een avondje stappen met een slok op ga je toch hopelijk ook de andere kant op?
Thuis afspreken: HAHAHAHAHAHA nou echt niet. En als een vrouw dat doet: niet raar op je neus kijken als hij bij de voordeur al je kleren van je lijf trekt of erger.

Veel mannen denken dat 'kom maar in mijn huisje ook al ken ik je niet' betekent: ik wil een snelle wip. En nu ik er ben ga ik niet naar huis na een kop koffie en een: ik voel geen klik... ik kwam voor een snelle wip en dat wist je donders goed, worden kwaad... pas aub op!
Helaas is dat gewoon ronduit gevaarlijk en word je daar ook op datingsites voor gewaarschuwd dat je nooit je adres of andere gegevens meteen op tafel moet gooien.

In de kroeg zeg je toch ook niet: wil je wat drinken en wat is je achternaam, adres graag, huisnr. en kan je dat even spellen? Geb.datum ook maar meteen, heb je schulden, ben je getrouwd? Vertel en als je liegt groeit je neus dus mij fop je niet :D

Tinder ken ik niet maar staat bij het gros van de mannen bekend als DE site voor een snelle wip. Dus bellen terwijl hij met zijn vrouw en kids GTST zit te kijken zal hij niet willen. Als bellen een probleem is of moeilijk ben ik meteen klaar met zo'n vrouw. Dan heb je imo iets te verbergen. Tot nog toe was dat van de dames waarvan ik dat dacht ook gewoon wáár!

Doe alsof het gewone mensen zijn, en bel. Ik ben zelf ook een paar keer afgeknapt op de stem en manier van spreken. Kan je in de kroeg ook hebben, dan ben je meteen uitgepraat. Zonde als je helemaal blij naar een date gaat en ze klinkt als een vent die zware shag rookt en met ziektes begint te gooien als de serveerster niet snel genoeg is naar haar zin :D

Screenen komt vanzelf wel. Net als wanneer je iemand 'life' ontmoet. Dat vind ik toch het leukste, voor mij geen datingsites meer. Het profiel vol leugens is irritanter dan gewoon niets van iemand weten, en andersom. Bij mijn ouders is dat ook goed gegaan en met jouw ouders ook anders had je nu niet bestaan. Succes en wees voorzichtig, altijd!!
+100!
Al heb ik wel via datingsites velen ontmoet, waaronder mijn vriendin waar ik al tien jaar bij ben.
Op sociale media zijn ook bedriegers, net als in de kroeg of datingsites dus dat gaat het probleem niet oplossen.
Denk dat je al best veel tips hebt gehad.

Ik heb tinder low-res gebruikt. Bleef een gesprek lopen bleef het lopen. Zo niet dan niet. En heel af en toe zat er een man bij die ik interessant genoeg vond. Wilde ze na 2 dagen al afspreken dan en bleven ze zeuren... even goede vrienden maar dan was het gewoon geen match voor mij.

Ik screende mannen eigenlijk nooit op sm. Al was het wel dat sommige mij hun fb of insta gaven zonder dat ik er om vroeg. Andersom deed ik dit eigenlijk nooit. Mijn fb is prive met foto’s van mijn kind er op.

Nu na 1,5 jaar geen secces toch blijven plakken aan een man waar het ook op emotioneel vlak goed klikt. Want dat is schijnbaar wel zeldzaam. Althans voor mij. Maar die heeft helemaal geen social media. Dus ja wat was er te screenen geweest. Niks ;)

Gewoon op je gevoel afgaan en ervan genieten. De meeste mannen zijn gewoon leuk en echt geen klootzakken. Een echt match vinden en vooral jezelf leren kennen met wat je wil en nodig hebt vergt gewoon wat tijd. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven