Geld & Recht alle pijlers

Betaald enquêtes invullen

15-01-2018 23:14 79 berichten
Hey allemaal,

Ik heb nu al een paar keer iets gelezen over betaald enquêtes invullen. Bij sommige websites is dat dan in de vorm van kortingbonnen/cadeaukaarten en dergelijke. Andere zeggen wel echt te betalen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en voor welke organisatie/website is dat dan?

Groetjes
Oh mosterd, GFK is wel genoemd :)
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:38
99.47% gewijzigd
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:38
98.71% gewijzigd
Mopje74 schreef:
16-01-2018 17:01
Oh vind ik wel. Het heeft al een flinke spaarpot opgeleverd. Kan er over een paar jaar een leuk chalet van kopen.
(dat is het doel van deze verdiensten)
Met max 100,- per maand?
Toe maar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:39
97.75% gewijzigd
Ik vul enquêtes in voor EU Panel. Ik zag dat die nog niet genoemd was. Hier spaar je ook punten voor Bol-bonnen.
GfK betaalt veel minder dan vijf jaar geleden. Het grootste bezwaar dat ik tegen GfK heb, is dat zij vaak veel informatie vragen die of niet relevant is voor het onderzoeksonderwerp of je krijgt na al die vragen toch te horen dat je niet tot de doelgroep behoort. Dan heb je dus wel informatie gegeven, maar staat er niets tegenover. Bij TNS Nipo is dit veel minder het geval en dat vind ik een betere ruil (informatie tegen bonnen of een donatie voor een goed doel).
tvp
.
0.00% gewijzigd
gijsje70 schreef:
17-01-2018 17:09
GfK betaalt veel minder dan vijf jaar geleden. Het grootste bezwaar dat ik tegen GfK heb, is dat zij vaak veel informatie vragen die of niet relevant is voor het onderzoeksonderwerp of je krijgt na al die vragen toch te horen dat je niet tot de doelgroep behoort. Dan heb je dus wel informatie gegeven, maar staat er niets tegenover. Bij TNS Nipo is dit veel minder het geval en dat vind ik een betere ruil (informatie tegen bonnen of een donatie voor een goed doel).

Dat schreef ik ook inderdaad. Maar met die ‘helaas behoort u niet tot de onderzoeksgroep’ gegevens die je hebt ingevuld, kan de onderzoeker wel degelijk iets.
Ik ben daarom ook gestopt met de andere onderzoekers, en doe alleen TNS NIPO
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Iemand die me kan introduceren bij TNS NIPO of hoe dat ook werkt?
thee schreef:
17-01-2018 21:39
Iemand die me kan introduceren bij TNS NIPO of hoe dat ook werkt?

Ik heb net even ingelogd bij TNS NIPO. De laatste oproep om nieuwe mensen aan te melden is alweer van 2,5 jaar geleden, maar de anmeldlink werkt nog wel. Als je je e-mailadres doorgeeft kan ik je aanmelden.
Ik doe mee met gfk, TNS NIPO, en isay qua enquêtes.
Dan nog cash4ladies (klikken op advertenties)
Ook is er betaaldemails.nl en heb daar net een uitbetaling aangevraagd, ben erg benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Bij gfk kan je ook meedoen aan extra panels, het mediapanel daar geef je iedere dag of minimaal 10x per maand welke programma’s je hebt gekeken, dan is er nog het radiodagboek, dan hou je een aantal dagen bij welke radiozenders je luistert. Dan doe ik nog mee aan het bijhouden welke kleding we kopen, (Per maand) en scan ik de boodschappen die we doen. Alles zorgt voor extra punten.
Je kunt tegenwoordig kiezen voor cadeaubonnen bij gfk, of voor spullen uit de shop.
Isay is ook cadeaubonnen, net als TNS NIPO.
Alleen de klik sites betalen cash uit maar die gaan wel langzamer.
Veel sites die je enquêtes laten invullen betalen echt heel slecht. Laatst mezelf bij Stempunt ingeschreven en dat viel echt flink tegen. Kreeg ik 150 punten voor 10 minuten enquête invullen. En vervolgens moet ik 5500 punten sparen voor 15 euro aan bonnen. Dus omgerekend is dat 10 minuten bezig zijn voor 40 cent. Ofwel een uurloon van €2,40. Zonde, want het moederbedrijf (Motivaction) doet ook aan betaalde marktonderzoeken (dat je naar een locatie moet komen en je mening ergens over moet geven) die wel netjes betalen.

Ik doe nu alleen nog enquêtes invullen bij bedrijven die omgerekend op 8-12 euro per uur uitkomen, ofwel het minimum uurloon. Dat zijn TNS Nipo, Invotes Noties, GFK, Flycatcher, Panelwizard.

Opinionbar, Panelclix betalen net als Stempunt erg weinig per enquête. Opinionbar is naast Panelwizard de enige die in contant geld uitbetaalt, de rest betaalt met verschillende soorten bonnen.

Om hier 100 euro per maand mee te verdienen moet je wel heel veel enquêtes invullen, dit vind ik totaal niet realistisch. Ik zag ook dat iemand hier gemiddeld 15 uur per week mee bezig was. Ik denk dat ik zelf misschien 50 euro op jaarbasis bij elkaar spaar, maar ik doe dan ook niet alle enquêtes mee, alleen wanneer ik tijd heb.
.
99.51% gewijzigd
Saval schreef:
18-01-2018 10:46
Ik heb net even ingelogd bij TNS NIPO. De laatste oproep om nieuwe mensen aan te melden is alweer van 2,5 jaar geleden, maar de anmeldlink werkt nog wel. Als je je e-mailadres doorgeeft kan ik je aanmelden.
hoi
Mijn viva-mailadres is thee39@hotmail.com. Kan altijd een gokje wagen toch. Alvast bedankt!
Als ik hier sommige ervaringen lees, ga ik me toch maar eens bij meer sites aanmelden. Heb ook wel mindere ervaring, kom ik later op terug want moet eerst de deur uit.
dat bedrag bij mopje geloof ik niet!
in 3 weken 155 euro, dat kan gewoon niet!
Ik vind het ook wonderlijk dat je bij thuiswerk niet over uurloon zou gaan nadenken. Alsof het ok is dat je bij thuiswerk een kwart van het minimum uurloon krijgt, omdat je het fijn op de bank kunt doen...
.
99.49% gewijzigd
.
99.35% gewijzigd
hoe kom je bv bij Qassa aan 10 euro in 3 weken?
Al zou ik alle enquetes invullen en op alle mails klikken,
echt niet dat ik dan 10 euro in 3 weken zou halen.
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:40
98.18% gewijzigd
Dat impliceerde je wel met deze zin:
Mopje74 schreef:
22-01-2018 11:12
Het jaar is net 3 weken bezig en ik heb nu 105 aan cash en 50 aan bol-bonnen.

Wat heeft het er anders mee te maken dat het jaar nog maar net 3 weken bezig is?
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:40
99.45% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven