Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Wat @elle86 zegt eigenlijk ;)

Ik heb als enige symptoom dat ik me de tandjes plas!
eerste echo 5-2
Maandag komt MvM langs, wordt het weer een stapje echter!
@merlot, Fijn dat het lukt om wat meer afstand te nemen van het zwanger worden. Heel veel plezier en hopelijk snel leuk nieuws.

@stippeltjes, balen dat je menstruatie is begonnen. Maar een regelmatige cyclus is ook heel erg fijn. Sterkte nog even met klussen in jullie huis. Hopelijk hebben jullie volgende maand nog meer tijd voor elkaar 😉.

@theepoes en theemonster, Bij jullie wordt het zeker spannend deze week. Ik zal voor jullie duimen 😊.

@Penelopeee, Fijn dat je eindelijk een streep hebt. Veel plezier met elkaar.

@yogayup, Ik heb niet echt last gehad toen ik stopte met de pil. Misschien is de combinatie inderdaad een beetje te veel. Dus hopelijk vind je snel wat rust en voel je je dan ook beter. Sterkte!

@Roffa, spannend 😊.

Ik ben weer even de kluts kwijt. Ik heb al een paar dagen vruchtbaar slijm, veel meer zin in seks en af en toe wat pijn in mijn onderbuik. Gisteravond was die pijn zelfs wat heviger. En daarbij ging mijn temp vrijdag omhoog en gister weer wat omlaag. Waardoor ik ervan overtuigd was dat ik mijn eisprong gisteren had. Maar vandaag was mijn temp weer laag 😔. Dus geen eisprong gehad. En hoe nuchter ik er de eerste 2 weken in was hoe meer ik er nu toch weer mee bezig ben :facepalm: zo irritant als je niet kan vertrouwen op wat je voelt 😔
@Rose, wat fijn dat de echo goed was! Heerlijk gevoel is dat he! Echt genieten nu?

@merl0t, ik denk dat het heel verstandig is een stapje terug te doen wanneer je voelt dat het begint te overheersen. Maar je blijft natuurlijk enorm hopen! Veel plezier deze maand en wie weet!

Theemonster en theepoes dus op het wachtbankje? Ik duim voor jullie!

Heb ik nog iemand gemist als het gaat om aanpassen van de tabel?

@stippeltje, jammer! Ik hoop dat je alsnog een leuke avond hebt gehad!
Oh ja update over mezelf, ik moet ook veel plassen maar dat is altijd wel een beetje zo. Verder vooral grotere borsten, soms wat steekjes en ik ben in de avond wel wat vermoeider. Het gaat dus nog prima! Morgen na eigen berekening 6 weken zwanger. We wachten en wachten..
Zo, even weer alles bijgelezen :)

@Yogayup, hoe gaat het? Migraine alweer wat minder? Ik ben al jaren van de ac af, wij gebruikten condooms. De eerste maanden zonder ac knapte ik echt op! Ik had altijd hoofdpijn tijdens mijn menstruatie en dat had ik gelijk niet meer.
Je ouders nog steeds op bezoek? Veel plezier :)

@Pennelope Inmiddels je eisprong al gehad?

@Roos lekker genieten van de rust ;)

@Theemonster spannend, je mag bijna testen!

@Theepoes ook jij maakt het spannend!

@Merl0t Ook wel fijn toch, even een beetje rust ervan.

@Stippeltjesbehang Jammer dat je menstruatie is doorgebroken.

@Roffa Ja, dat plassen is hier ook een duidelijk symptoom, ook ‘s nachts stommel ik een paar keer door de gang hier ;) Leuk dat MvM morgen langskomt.

@Bella Wat balen dat je nu niet weet of je je eisprong hebt gehad, hopelijk snel duidelijk.

Bij mij alles nog steeds prima, op wat kwaaltjes na is het allemaal nog best te doen :)
@ yogayup, zonet om half 12 weer een ovulatie test gedaan, weer positief! Alleen de streepjes zijn hetzelfde..
Lichamelijk voel ik niets bijzonders en qua cervix slijm echt geen idee, let daar eigenlijk nooit op.. dus ik heb echt geen idee of ik hem al heb gehad of dat het nog komt.

http://i64.tinypic.com/qmz1o0.jpg
@vlam zou je mijn NOD op 24 januari kunnen zetten en misschien mijn leeftijd aanpassen naar 30? :)
@Theemonster ben je jarig geweest? Gefeliciteerd! :gift:

Was toch nog wel gezellig hoor gisteren: lekker saampjes op de bank WIDM gekeken. Uiteindelijk viel ik nog voor het einde in slaap dus van seks was toch niks terecht gekomen. Al dat klussen maakt moe. Gelukkig is het grootste deel nu achter de rug. Nu alleen nog een verhuizing :cheer2:

@Vlammetje wil je mijn NOD aanpassen naar 17-2? En Ronde 3
@vievie: lief dat je er naar vraagt. De migraine is gelukkig voorbij. Hopelijk blijft het rustig. Mijn borsten staan echter op knappen, maar dat is een normaal verschijnsel. Mijn ouders blijven nog een hele week. Als ze weg gaan en ik word ongesteld óf ik test positief gaan we vertellen dat we hopen op een zwangerschap (of dat ik zwanger ben).

Nog geen zwangerschapssymptomen, dus ik gok zo maar dat de eerste ronde vooral veel fijne seks is geweest. En dat willen we graag voort zetten. :yum:
Nog even rustig op het wachtbankje...

Hoe voelen de zwangeren zich?
Geen nieuwe verbrande vulva’s? Of nu al sleutels in de koelkast?
yogayup wijzigde dit bericht op 21-01-2018 23:36
0.16% gewijzigd
@yogayup sleutels? Ik ben mijn man al ruim een week kwijt! Begint dat gedonder nou al ;)
Roffa38 schreef:
21-01-2018 23:17
@yogayup sleutels? Ik ben mijn man al ruim een week kwijt! Begint dat gedonder nou al ;)
;-D

:sherlock:
Geen sleutels in koelkast hier, maar wel bijna vlucht gemist 🤣 in m'n hoofd tijden finaal door elkaar gehaald :bonk:

Zou fijn zijn als ik de schuld straks aan zwangerschapshormonen kan geven. Anders ben ik namelijk "gewoon" dom geweest :proud: :facepalm:
Hoe ik me voel? Prima maar zooo ongeduldig! Nog een maand wachten voor ik weet hoe het eruit ziet daarbinnen. Ik heb geen idee hoe ik het geduld moet gaan opbrengen. Iemand tips??
@Yogayup Fijn dat je migraine weer voorbij is. En wat leuk dat je ouders nog even blijven. Leuk dat je al een plannetje hebt dat je het ze vertelt als je positief test :)

Hier alles goed. Geen verbrande vulva’s meer ;)
Heb wel af en toe een humeur om op te schieten, is dat herkenbaar? Nog 3 weken tot echo, is wel aftellen hoor ;) geen tips @Vlam, het duurt echt lang he!
Dag dames,

Ik breek zomaar even in omdat ik mijn lichaam niet meer begrijp!
Op 4 januari begon mijn menstruatie. Deze duurde langer dan normaal, zeker een week. Daarna steeds licht bloedverlies en wat gekke afscheiding zo nu en dan.
Nu is het 22 januari, dus 18 dagen na mijn laatste menstruatie en ik heb al zeker een dag of vier gigantisch pijnlijke borsten en buikkrampen. Tegen beter weten in heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan omdat ik me zo ontzettend vreemd voel. Tot mijn verbazing zag ik een lichte streep!! Kan dit al zo snel?? Of zou ik vorige maand een miskraam gehad hebben? Dit kan bijna niet aangezien ik na 3 dagen overtijd een test heb gedaan en die was hartstikke negatief!
Mijn cyclus is altijd lang, zeker 32 tot 35 dagen dus ik zou nu mijn eisprong pas moeten hebben.
Help!! Ben ik nu zwanger of toch niet? Durf het niet te geloven.
@lissy een streep is een streep...doe er morgen nog 1 met ochtendurine?
Kan ik hier ook een foto plaatsen? Misschien dat jullie mee willen kijken?

Hoe kun je nu 18 dagen na de laatste menstruatie een positieve test hebben? Als ik ervan uitga dat na 14 dagen de eisprong is en dan nog 5 tot 9 dagen later de innesteling...
Dan ben je sowieso 19 tot 23 dagen verder voordat er überhaupt een innesteling plaatsvindt! En dan heb ik ook nog een lange cyclus...ik ben bijna bang dat er nog hcg in mijn urine zit vanwege een miskraam ergens? Ik verlirs nog steeds bijna dagelijks kleine beetjes roze bloed.
Lissy84, geen idee hoe je hier een foto plaatst, maar daar kan iemand anders je vast wel wat over vertellen.
Ben wel heel benieuwd, dus ik blijf even op F5 drukken.
& uiteraard welkom!
@Lissy Wat raar zeg! Ik kan me voorstellen dat je er dan even niets meer van snapt. Ik kan er ook geen zinnig woord over zeggen. Ik zou de dokter eens bellen en je verhaal voorleggen, misschien kunnen zij je bloed checken op hCG en eventueel een echo laten maken?
Een foto kan je uploaden op www.tinypic.com en dan hier de link delen.
Bedankt coor jullie reacties. Ik heb zojuist de verloskundige hier een mail over gestuurd. Ik wil wel blij zijn maar ik durf nu gewoon nog niet zo goed..en dan die buikkrampen continu...ik weet het niet..
Bij deze de link naar de foto;

http://i67.tinypic.com/b5k8kl.jpg
Hartstikke duidelijk! Gefeliiiciteeeeeeerd. :hyper:
Het lukt geloof ik niet helemaal.
Ik probeer het zo even.

@femme
Kun je de foto wel zien? Oh dus toch gelukt!
Dank je wel. Maar ik durf nog niet blij te zijn hoor. Eerst zeker weten of alles goed is. Een positieve test 10 dagen voor nod lijkt me gewoon zo sterk...
Het is inderdaad wel gek maar of het nog hcg kan zijn van een mk geen idee! Ik zou even de HA bellen.
Wat ook kan is dat je zwanger was van een tweeling en dat je 1 van de vruchtjes ben kwijtgeraakt, vandaar de bloedingen? Ik roep maar wat ;)
@Lissy Je test is wel positief ja! Goed dat je de vk hebt gemaild, hou je ons op de hoogte? Hopelijk binnenkort goed nieuws voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven