Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog een beetje mee. Leeftijd zegt mij niet alles. Mijn man was 47 toen we onze dochter kregen. Een betere vader kan ze zich niet wensen. Ik ben nu ook 37,5 bij de tweede en man 49. Het leven loopt niet altijd volgens plan.
Wat anderen vinden, jammer dan... ik kan ook genoeg van een ander altijd vinden. Altijd een beetje jammer dat mensen zoiets zeggen Sheela :-| niets van aantrekken, volg jouw pad en gevoel. Sterkte dames :hug:
Lieve dames!

Ik heb de laatste weken niet zoveel van mezelf laten horen! Wel veel meegelezen!

Ik wilde jullie toch even op de hoogte brengen. Ik heb 10 januari een TP gehad. Alles zag er goed uit en ik was vrij positief. Helaas vanochtend weer een hagel witte test in mijn handen :( ik ben zo verdrietig!

Zometeen heb ik mijn eerste afspraak met medisch psycholoog en ik ben enorm bang ervoor! Zie het namelijk even niet meer zo zitten... Driemaal scheepsrecht zei iedereen maar helaas.

Wat een KLOTE traject is het toch ook....
Labgeek wat ontzettend rot voor je.

Je hebt natuurlijk vanochtend negatief getest en vanmiddag die afspraak. Erg logisch dat je het nu even niet meer ziet zitten. Maar misschien wel fijn dan om vanmiddag eens goed van je af te kunnen praten.

Mijn ervaring met alle teleurstellingen en klappen in dit traject is dat je het vlak daarna echt niet meer ziet zitten.
En soms duurt die moedeloze, hopeloze periode een tijd. Maar daarna komt weer een punt van opkrabbelen en opladen. En dat je ergens toch weer de moed vind om toch weer door te gaan. Het is een klote traject. Dat ben ik helemaal met je eens.

Voor nu veel sterkte. Je hebt net weer een teleurstelling voor je kiezen gekregen. Geef jezelf even de tijd om dit te verwerken en weer op te krabbelen. Dikke knuffel.
Ik moet nu de Decapeptyl spuiten elke avond.
Ik vind het lastig om te weten als ik nu ergens last van heb of het een bijwerking is. Ik slaap wat slechter en lig wat meer wakker snachts. Maar of dat komt door de medicijnen of gewoon dat nu eindelijk het traject echt is begonnen vind ik lastig om te zeggen.
Heb ook wel wat meer buikpijn.
Wil ook niet te snel bellen naar het ziekenhuis.
Misschien is de buikpijn ook wel omdat ik ongesteld moet worden over een paar dagen??
Geen idee of dat door de injecties sneller komt of juist langer uit blijft?
@leonie: ik verdoofde de spuitplek eerst met een koelelement uit de diepvries. Dan snel spuiten en daarna een beetje masseren/wrijven. Zo ging het wel, een goede 'spekrol' pakken, dan heb je de minste last. Later door overstimulatie spoot ik ook de trombosespuiten zelf. Daar deed ik ze voor het eerst in mijn bovenbeen en vond dat eigenlijk een pretigere plek

@labgeek: jeetje. Wat klote. snap je teleurstelling en verdriet heel goed. Geef het even tijd. Verder sluit ik me aan bij mevrouw stippel. Opkrabbelen en verder gaan heeft tijd nodig. Soms is je lijf wel zo ver maar je hoofd nog niet. Ik las laatst op een blog of interview iets wat mij hielp: we houden gewoon nu al zoveel van ons kindje dat we bereid zijn al deze ellende en verdriet te doorstaan. Sterkte in van je af praten kan nooit kwaad. Ik heb vrijdag ook mijn eerste afspraak bij de medisch psycholoog.

hier: ik ben ziek en maak me nu gek in mijn hoofd dat dit nadelig is voor een tp. Iemand ervaring en ideen? geen griep maar erge verkoudheid met keelpijn en hoesten.
Hi dames,

Ik ben weer een beetje bij gelezen.
Het lukt mij niet om op iedereen te reageren.

Gingerspice bah wat vervelend voor je zeg, maar ik zie dat je er sterk in staat. Gelukkig heb je nog cryo’s en houd goede hoop dat dat wel kan leiden naar een zwangerschap. :hug:
Duufje wat lief dat je af en toe toch weer ff mee komt schrijven. :bigkiss:
Twin jeetje wat heftig meid ik hoop dat je hulp kan krijgen via de HA. :hug: Wel fijn dat je nu een arts had die wel echt naar je luistert, maar wat naar dat de poliep weer terug is..bahh het zit je ook niet mee zeg. Hoe sta je er zelf in wil je de poliep laten verwijderen? Ik heb vorig jaar een poliepje laten verwijderen van vond het erg meevallen, al had ik wel wat angst van te voren. Goede tip van Duufje, ik zag eerst ook tegen een pauze op van 2 maanden, ik stond er ook zo in van, ik wil door blijven gaan hoe eerder hoe beter. Maar uiteindelijk heeft die pauze van 2 maanden mij erg goed gedaan. Veel sterkte! Al lezend schrijf ik dit dus ik zie je dat idd al een pauze hebt gehad. Het hele proces blijft slopend hoe dan ook, vooral als je veel teleurstellingen te verwerken hebt.
Baggal wat super lief van je dat het zaad van de donor wilt doneren. :flirting:
Mevr. Stippel, jeetje ik had hetzelfde bij de 2e poging, hopelijk groeien de kleintjes door en hoef je deze poging niet af te breken. Ik duim voor je. Lief dat je aan mij denkt. Ik mag donderdag beginnen met Lucrin en vrijdag met Gonal. Dan voelt het gewoon weer een echte poging. Wat blijft het spannend zeg hoop zo dat die 5 mooi doorgroeien en dat je morgen wel een punctie kan hebben. :hug:
Leonie welkom en succes met het prikken! In het begin wisten 2 collega’s het en nadat ik begonnen met IVF heb ik het aan al mijn collega’s verteld omdat het wel opvalt wanneer ik wat vaker weg ben en het begon ook te irriteren dat collega’s vroegen wanneer wij zouden starten met kinderen..als of het zo makkelijk is. Maar goed kreeg lieve reacties en nu kunnen ze er rekening mee houden.
Boulu wat spannend meid vandaag heb je een echo. Ik duim op blijvend goed nieuws! :thumbsup:
Thjs gefeliciteerd met een vast contract! :cheer: Wat top. Heeft de ms zich al aangekondigd?
Labgeek bah zeg wat vervelend dat je toch weer een omo witte test had. Veel sterkte meid! Dikke knuffel! :hug: :hug:
Zizo wanneer mag je starten met prikken? Volgende week?
Shine bright like a diamond
MevrouwStippel
Ik heb komende vrijdag, 26-1, de eerste echo halverwege de middag.
Voel me verder prima. Ene dag beter als de andere dag qua energie en soms een blegh gevoel en merk dat mijn suikerspiegel snel daalt dus dextro bij de hand zodat het even een boost krijgt.
Ben hier wat minder actief geworden, jullie zitten nog middenin het traject. Hetgeen wat mij is overkomen 1e icsi en gelijk zwanger wens ik ook voor jullie maar zo is de realiteit voor een aantal van jullie niet helaas.
@Sheela, ik zou me helemaal niet druk maken om anderen, ik ben zelf 36 maar mijn man is 44 en ik denk echt dat hij een topvader wordt. Iedereen kan altijd van alles van je vinden. maar ze zoeken het maar lekker uit, was allemaal niet zo makkelijk voor de meesten hier en niet iedereen kent jouw verhaal. En zo als ik al eens eerder zei; mijn tante was ook al dik over de 40 en ik heb een superleuk neefje!

@leonie2006 wel heel veel verhalen maar vind het wel een fijn forum. Iedereen heeft voor mijn gevoel heel veel begrip voor elkaar.

@thjs: gefeliciteerd met je contract. Dat is echt goed nieuws.

@mevrouwstippel, jeetje meid leef echt met je mee. Dikke knuffel hoor meis. hoop dat je gewoon mazzel hebt en ze allemaal aan te prikken zijn morgen.

@zizo: ik heb bij de Pregnyl een hele dag gevoeld dat ik me had geprikt, dit was totaal anders als de eerdere prikken, vond hem echt niet prettig.

@gpower: heb jij dan ook meer pogingen omdat ze het op een hele andere manier doen?

@Labgeek: dat is dus ook weer echt balen.... vind het vervelend voor je meis.
heb je nog cryos over? en ga je gelijk door of neem je je tijd. het is gewoon vervelend wachten wachten wachten en dan niks.

@dionne, wat heerlijk dat je vrijdag een echo hebt, lekker genieten van je kindje in je buik. was al benieuwd hoe het met je ging.

@gingerspice, ik denk dat ik nu niet eens hoef te testen.. volgens mij is het vandaag al mis. snap hoe je voelde. heb wel ook nog cryo's over.

@smurf: lieverd, gaat het goed met je? hoop op een positieve test voor je donderdag.

Ik zou eigenlijk donderdag mogen testen, maar (sorry voor mijn vieze praat)
heb gewoon donkerbruin bloedverlies. is een beetje draderig en niet als normaal... vind het alleen zo apart want zou eigenlijk pas volgende week ongesteld moeten worden. maar denk dat ik dit gewoon het losgelaten embryootje is. ik heb het begin al van de krampen die ik heb bij mijn normale ongesteldheid en ook al een puistje of wat. Dat geeft bij altijd het begin van mijn ongesteldheid weer. zie het allemaal wel. Ik weet alleen niet of ik er goed aan doe om volgende maand gelijk door te gaan, vond dit een behoorlijk heftige maand zo.. zijn jullie elke maand doorgegaan?
anoniem_361622 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 19:35
0.09% gewijzigd
Even ter verduidelijking, ik heb morgen weer een echo. Geen punctie. Mijn follikels groeien nogal langzaam. Als er een punctie komt verwacht ik die later in de week of misschien zelfs in het weekend.

Dionne iedereen hoopt natuurlijk met zo'n resultaat door het traject te kunnen. Daar hoop ik ook enorm op als het tot een tp komt. Maar dat is kwestie van enorm mazzel hebben. Maar ik gun het je enorm en ben blij voor je. Zeker omdat je kansen niet zo hoog ingeschat werden door de artsen ben ik superblij voor je. Ik duim voor een goede echo vrijdag.

Diamond spannend om weer echt te gaan prikken. Ook wel weer lekker om echt bezig te zijn denk ik. Thumbs up.

Yara ik hoop dat het toch vals alarm is. Mag je morgen testen?

Ik heb ook veel steun aan dit topic. Erg fijn om hier samen te schrijven met vrouwen die hetzelfde doormaken en wegen wat voor impact dit heeft.
@mevrouwstippel:,sorry met al die berichten, had ik dat niet goed begrepen. Jij had niks op je werk verteld toch over de behandeling, word zo wel lastig zeker met al die echo's of valt het wel mee?
Ik heb morgen al mijn zesde echo. Maar dit is toevallig de eerste echo die op een werkdag valt. De rest vielen allemaal op mijn vrije dagen en in het weekend. Maar ik verwacht deze week nog wel een keer naar het ziekenhuis te moeten. Ik kan ook niet snel geen en weer want het ziekenhuis is een uur enkele reis van mijn huis en nog verder van mijn werk.

Maar ik heb het vorige week toch maar aan mijn leidinggevende en drie naaste collega's verteld. De rest hoeft het niet vooralsnog niet te weten. Ze reageerden positief en meelevend.
Ik ben normaal een open boek en ben al helemaal niet goed in smoezen verzinnen.
Even snelle reactie! yara ik mag morgen testen! Op mijn briefje staat 23 januari, 15 dagen na punctie. Weet je zeker dat jij de 25e moet? Anders een meevaller?

Shit dat je bloedverlies hebt, snap dar het geen positief gevoel geeft maar aan de andere kant; veel meiden hier hebben dit gehad en waren zwanger. Dus verlies je hoop niet, gewoon testen!

Ik voel vanalles maar toch ook niets. Jullie kennen het wel ;-) bij alles denk ik “oh, zou het..?” Maar waarschijnlijk zijn dat gewoon dingen die altijd al zijn maar nu ineens opvallen. Ik voel in ieder geval nog geen naderende menstruatie, maar dat kan ook de utro zijn die nog lekker doorwerkt.

Bij mij komt in die laatste wachtdagen toch altijd hoop om de hoek kijken en wint mijn verlangen het van mijn verstand..... spannend!
@ Yara, ja ik heb meer pogingen. In plaats van 1 'normale' icsi/ivf behandeling, krijg ik er zes in de natuurlijke cyclus. Het voordeel nog van deze behandeling is dat ik gewoon elke maand een nieuwe behandeling kan starten, omdat ik niet veel hormonen spuit. Mochten deze 6 behandelingen niet resulteren in een zwangerschap, dan heb ik nog 2 normale pogingen over die vergoed worden.
Ik had hier vrijdag vanaf mijn telefoon een heel stuk getypt en dat was opeens verdwenen voordat ik op 'reactie plaatsen' had gedrukt. Heel irritant, maar ik doe nog een poging.

Sheela: Ik snap je overwegingen met de leeftijd. Aan de andere kant geldt dat je dat soort dingen niet altijd voor het zeggen hebt. Zoals Duufje voor haarzelf een grens getrokken had, had ik die destijds ook. Niet zozeer voor mijzelf, maar wel voor mijn man die echt een stuk ouder is dan ik. Ik had de grens op 55 gezet met het idee dat het voor een mogelijk kind niet leuk zou zijn om zo'n oude vader te hebben (naast de statistische kans dat hij eerder zou komen te overlijden). En ja - toen bleek dat wij het moment van het zwanger worden niet helemaal voor het zeggen hadden (wie heeft dat wel?) en heb ik die grens steeds verder verschoven. Nu kan de buitenwereld daar van alles van vinden, maar feit is wel dat ik in een stabiele relatie zit en mijn man ontzettend goed en geduldig is met onze dochter. Wij zijn altijd zeer weloverwogen te werk gegaan.
Van een relatie zoals mijn broer had met zijn ex wordt over het algemeen niet veel gevonden, want op papier zag het er allemaal mooi uit, maar ondertussen is die relatie geklapt met alle gevolgen van dien... Kortom, doe waar jij je goed bij voelt en laat je vooral niet gek maken door eventuele blikken van de omgeving. Ik hoop oprecht dat je snel zwanger wordt.

Diamond: Welkom terug meis! Fijn om weer van je te lezen. Ik heb inmiddels een bestemming gevonden voor Kees. Er ging heel wat gebel en gemail aan vooraf met zowel de LSB als Homerton Hospital. Hij gaat nu naar een goede vriendin van mij, wiens relatie 6 maanden geleden geknapt is. Zij is nu 37 maar kampt door schildklier problemen met ovulatie issues. Ik had haar destijds al een keer naar Dr A. gestuurd. Ze wil ook niet (te) lang meer wachten en lig cryo's maken met Kees als verzekeringsoptie. Ik hoop met heel mijn hart dat Kees alsnog voor mooi nageslacht gaat zorgen en ik heb er een heel fijn gevoel bij.

MwStippel: Je geduld wordt wederom op de proef gesteld, maar ik ben blij dat de poging nog niet is afgebroken en het er toch gewoon op lijkt dat er een punctie op stapel staat.

Smurff: Heel veel succes morgen. Ik check het forum wel even! Spannend. En dat leven tussen hoop, vrees en verlangen is enorm herkenbaar. Na iedere TP is er gewoon hoop dat het wel lukt, je blijvend/doorgaand zwanger raakt en je 8,5 maand later een blakende baby hebt en daarbij ook nog de angst voor een mogelijke teleurstelling. Toi - toi -toi meis!!

Labgeek: wat ontzettend verdrietig weer. Ik hoop dat het gesprek met de psycholoog je wat oplevert, al is het maar om je hart te kunnen luchten. Ik denk ook dat alles extra rot voelt door je miskraam destijds. Je was immers al best ver en op een gegeven moment en na een paar goede echo's ga je je toch veilig wanen. En dan weer van voor af aan moeten beginnen met een paar teleurstellingen achter elkaar is gewoon ontzettend pijnlijk.

G-Power: Uit je laatste berichtje (ik heb niet heel goed bijgelegen) maak ik op dat je in Groningen zit? Heel veel succes.

Twin: Ik hoop dat jij ook iets beter in je vel zit. Het hele IVF gebeuren blijft gewoon een grote rollercoaster en dan alle ellende met je familie is ook gewoon onaangenaam.

Zizo: Als je nog niet begonnen bent, staat dat volgens mij zeer binnenkort te gebeuren! Ben je nog steeds happy op je nieuwe afdeling? Ik duim voor je dat het een succesvolle cycle wordt zonder medisch gedoe erom heen en zeker geen torsie's oid.

Flipje: Ik hoop dat alles redelijk met je gaat gegeven de omstandigheden. Je bent een bikkel!

Leonie: Wat Yara ok zegt: dit is een heel fijn plekje met heel veel respect en begrip voor elkaar. Ik heb momenten gehad waarin ik er echt helemaal doorheen zat en dan was er altijd wel iemand die even wat bemoedigende woorden voor mij had en ik heb ook altijd geprobeerd dat voor anderen te doen. De MMM is gewoon moeilijk, niet zozeer de spuiten, maar vooral mentaal. Iedere keer hoop, teleurstellingen incasseren en een verlangen dat alleen maar groter lijkt te worden...

Hier heb ik nog steeds niets gehoord qua start datum van de US firm. Ik moet nog wel kijken of er geen belangen verstrengeling is, m.a.w. of ik ooit voor een van hun clienten of een wederpartij opgetreden heb. De Amerikaanse kantoren zijn daar als de dood voor. Mijn moeder komt van donderdag t/m zaterdag en woe heb ik waterbaboes, dus ik zou het helemaal niet erg vinden als ik volgende week pas begin.

Verder is het woensdag 24/01 precies een jaar geleden dat SA werd teruggeplaatst. Ik weet nog zo goed dat ik even snel in mijn lunch pauze ging, alleen want ik zag het inmiddels als een klinische handeling en had 0,0 vertrouwen in een goede afloop. Ik weet nog precies in welke bay ik werd teruggereden en dacht daarna alleen maar: ok dit is het dan: er zit niets meer in de vriezer dat van ons samen is (ik vond dat nl. een prettig idee om dat nog achter de hand te hebben op de een of andere bizarre manier). En nu een jaar later kunnen dingen zo anders zijn... Wat ik hiermee wil zeggen: geef niet op - er is hoop, zelfs als je het eigenlijk helemaal niet meer verwacht. Wonderen bestaan wat dat betreft ik duim enorm hard voor alle toppers hier!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Helaas, geen wonder voor mij deze maand. Negatieve test vanmorgen. Wat een shitty start van dit jaar. ICSI2 in een maand klaar zonder succes...

:cry:
Smurf :hug:
Ach, smurf, wat ontzettend kl*te :(. Veel sterkte, meis :hug:
Hug voor jou Smurf.
Hier enigszins positief nieuws. Vanochtend gebeld dat we deze ochtend de terugplaatsing hebben. Dan 2 lange weken wachten.
@smurf ik huil met je mee. Ben ontzettend ongesteld. :cry:
Hier dus ook een mislukte TP.

@baggal ik heb dat ook een paar keer gehad met proberen te plaatsen en dat hij weg was en omdat ik op mijn telefoon typ doe ik er ook wel even over. Wat ontzettend lief dat je je zo inzet voor een andere dame.
@yara :hug: balen he.... hoopte nog dat jij wel
succes zou hebben

Ik nog niet ongesteld. Maar weet van icsi1 dat het echt heftige menstruaties zijn, kijk er nu al naar uit (NOT!)
@smurf. Ooow wat Kut. Dikke knuffel voor jou!

Weet iemand wanneer je ongesteld moet worden nadat je bent begonnen met hormonen spuiten of dat gelijk loopt met je normale cyclus of dat het langer duurt dan normaal?
En is het heviger dan normaal?

Sorry voor alle vragen🙈 Maar heb gewoon echt niemand in mijn omgeving die een vergelijkbaar traject mee gemaakt heeft.
Smurf wat ontzettend rot. Onwijs balen. Zeker omdat gelijk je hele poging mislukt is meis. Heel veel sterkte. Een hele dikke knuffel.

Gpower wat fijn vanmiddag een tp. Ik duim dat ie 9 maanden blijft plakken.

Yara wat jammer zeg. Mag je gelijk door voor een cryoplaatsing of moet er dan een cyclus pauze tussen zitten. Dikke knuffel.
Yara & Smurf’s: wat ontzettend jammer meiden!! Echt teleurstellend :| ...

Leonie: nadat ik begonnen was met spuiten/slikken had ik mijn menstruatie voor mij op het normale moment, 27 dagen na de vorige menstruatie.

Ik ben blij dat er iemand gevonden is voor Kees. Een paar maanden terug zat mijn vriendin nog in een relatie en nu is alles anders. Ook geeft het mij een fijn gevoel dat hij een bestemming heeft. Go Kees go!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal wat fijn dat Kees nu ingezet kan worden voor een vriendin van je. Dat lijkt me extra bijzonder.

Echo update...

Conclusie: ik mag morgen weer heen voor een nauwgezette meting van de groei. Ik kan de weg naar het ziekenhuis inmiddels haast blind afleggen. Punctie wordt waarschijnlijk gepland op vrijdag of zaterdag.

De twee grootste follikels zijn inmiddels te groot, 28 en 36 mm.
Er liggen er verder klaar: 1 van 19 mm, 1 van 16 mm en nog 2 van 13 a 14 mm. Ze hopen die alle vier aan te kunnen prikken bij de punctie. Maar ze willen vooral die grote van 19 mm nu niet meer verloren laten gaan. Er zijn inmiddels ook weer drie kleintjes aan het groeien geslagen. Maar die zijn tussen de 9 en de 11 mm. Dus daar kunnen we niet meer op wachten. Ze willen me liever ook niet langer dan 3 weken stimuleren met Fostimon omdat de kwaliteit van de eitjes anders achteruit zou kunnen gaan. Mijn baarmoederslijmvlies zag er nog steeds uitstekend uit om ook maar iets positiefs te noemen.

Ik denk dat ik al heel erg blij mag zijn als ik 2-3 eitjes uit deze poging overhoud en als het dan tot een terugplaatsing komt. Alles daar bovenop zal dikke vette mazzel zijn.
Mevrouwstippel: fijn dat je eindelijk mag voor de punctie. Gaat het zeker door of ga je nog op voor afbreken?

Smurf: nou de ongesteldheid is echt veel. Hoop dat het niet 4 dagen lang zo is. Vind het wel echt rot dat we allebei pech hadden

Ik heb 3 cryos maar ik ga er nog over nadenken wat ik ga doen. Ik mag zelf weten of ik doorga of rust neem.

Zijn er anderen die hierin advies kunnen geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven