Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
vrijdag 19 januari 2018 om 22:14
leonie Mijn collega's weten wel dat ik in dit traject zit. Ik heb ze wel verteld wanneer ik de punctie had, omdat ik die dag moest ruilen met een collega van mij. maar heb wel aangegeven dat als er veranderingen zijn, dat ik die aan hun vertel. Zodat ze niet elke keer gaan vragen wanneer er iets is of wat dan ook.

vrijdag 19 januari 2018 om 22:25
Dames, dank je wel voor de succes wensen. Heb vanavond toch al een huilbui achter de rug. Teveel spanning en zo. Ik ga zo slapen. Morgen weer op tijd opstaan om naar het ziekenhuis te gaan.
Sheela ik kan me goed indenken dat je er doorheen zit na zo'n eerste poging. Ben je nu weer aan het prikken met de hoogste dosis gonal f of gaan ze deze ronde andere medicijnen proberen? Heb je eigenlijk een evaluatie gesprek gehad na de eerste poging? Wanneer heb je de eerste echo? Ik duim voor je.
Thjs gefeliciteerd met je vaste aanstelling.
Boulu spannend weer maandag.
Sheela ik kan me goed indenken dat je er doorheen zit na zo'n eerste poging. Ben je nu weer aan het prikken met de hoogste dosis gonal f of gaan ze deze ronde andere medicijnen proberen? Heb je eigenlijk een evaluatie gesprek gehad na de eerste poging? Wanneer heb je de eerste echo? Ik duim voor je.
Thjs gefeliciteerd met je vaste aanstelling.
Boulu spannend weer maandag.
vrijdag 19 januari 2018 om 22:40
MwStippel wat een spanning! Ik snap je gevoel helemaal! Succes morgen!
Dames, ik lees mee, maar heb niet tijd om constant alles te volgen. Mijn pauze zorgt er ook voor dat ik forum iets meer loslaat. Ik wil iedereen die het nodig heeft een knuffel geven.
Sheela over twee weken heb ik de scratch. Bij mij blijkbaar toch een andere variant van het onderzoek, want geen ovulatietesten bij mij. Ik slik de pil en moet de dag voordat ik met decapeptyl start de scratch krijgen. Ik vind dat toch wel spannend. Hoop niet dat het te pijnlijk is, want moet daarna weer door met werk.
Boulu ik duim voor een goede echo.
En ik zwaai even naar Baggal, fijn dat je een nieuwe opdracht hebt. Succes! En geniet van SA!
Over twee weken kom ik jullie weer volop volgen. Al gluur ik regelmatig tussendoor.

Dames, ik lees mee, maar heb niet tijd om constant alles te volgen. Mijn pauze zorgt er ook voor dat ik forum iets meer loslaat. Ik wil iedereen die het nodig heeft een knuffel geven.
Sheela over twee weken heb ik de scratch. Bij mij blijkbaar toch een andere variant van het onderzoek, want geen ovulatietesten bij mij. Ik slik de pil en moet de dag voordat ik met decapeptyl start de scratch krijgen. Ik vind dat toch wel spannend. Hoop niet dat het te pijnlijk is, want moet daarna weer door met werk.
Boulu ik duim voor een goede echo.
En ik zwaai even naar Baggal, fijn dat je een nieuwe opdracht hebt. Succes! En geniet van SA!
Over twee weken kom ik jullie weer volop volgen. Al gluur ik regelmatig tussendoor.

zaterdag 20 januari 2018 om 11:41
Er groeien 7 follikels.
Maar de grootste zal waarschijnlijk overrijp zijn bij de punctie. Die is nu 27 mm. Dan eentje van 20, 16 en 14,7 mm. Dan nog 3 kleinere van 11 a 12 mm.
Ze hebben er hoop op dat de kleinere nog mee gaan groeien. Ik moet morgen weer terug voor een echo. Om te kijken hoeveel ze per dag groeien. Blijft spannend dus maar de arts gaf aan zo wel voor een punctie te willen gaan. Vermoedelijk dinsdag of woensdag punctie.
Ik weet zelf niet goed wat ik er van moet vinden. Als de kleintjes nog groeien en mee doen valt het mee. Maar als het er maar 3 zijn die echt kans maken is dat wel weinig. Echt moeilijk, want in the end heb je er maar 1 goede nodig natuurlijk.
Maar de grootste zal waarschijnlijk overrijp zijn bij de punctie. Die is nu 27 mm. Dan eentje van 20, 16 en 14,7 mm. Dan nog 3 kleinere van 11 a 12 mm.
Ze hebben er hoop op dat de kleinere nog mee gaan groeien. Ik moet morgen weer terug voor een echo. Om te kijken hoeveel ze per dag groeien. Blijft spannend dus maar de arts gaf aan zo wel voor een punctie te willen gaan. Vermoedelijk dinsdag of woensdag punctie.
Ik weet zelf niet goed wat ik er van moet vinden. Als de kleintjes nog groeien en mee doen valt het mee. Maar als het er maar 3 zijn die echt kans maken is dat wel weinig. Echt moeilijk, want in the end heb je er maar 1 goede nodig natuurlijk.
zaterdag 20 januari 2018 om 14:37
Iedereen bedankt voor het advies en steun.
Na een vreselijke week gaat het vandaag iets beter.
Na overleg met de artsen toch besloten voor een tp te gaan (wij hebben 8 rietjes en 12 embryo's, snap dat dat voor veel mensen een luxe is. Toch nog iets positiefs aan de overstimulatie
)
Ik snap ook iedereen die een langere pauze adviseert maar voor mijn gevoel zijn we al zo lang bezig. Al die jaren (4) voor de mmm spelen in mijn hoofd natuurlijk ook mee. En ik weet dat 33 niet oud is maar als je al sinds je 28ste bezigt ben en bevriende stellen de 2de krijgen en de eerste kinderen straks voor het eerst naar school gaan, dan voelt het wel oud. Ik droomde altijd van een groot gezin (minimaal 3 kinderen) en nu is een kind al zo onzeker. Soms trek ik het allemaal even niet. Het is zo oneerlijk maar dat is het voor jullie natuurlijk ook.
Weet iemand na hoeveel dagen je na een cryo tp mag testen? Of hangt dat af van de 'leeftijd' van het embryo?
Ik krijg nu de 24ste een tp (als alles goed ontdooit, met mijn trackrecord heb ik daar nu de meeste angst voor). Woensdagochtend bellen...
Heb geregeld (bij een ander ziekenhuis waar ik poliep 1 ook weg heb laten halen) dat ik als de tp mislukt op 15 feb de poliep laat weghalen. Ze hebben dit keer geen water/gisecho gedaan dus moeten bij 'binnenkomst' kijken wat voor poliep dit is. Is hij alsnog te groot dan moet ik deze alsnog onder algehele verdoving laten verwijderen en is de wachtijd etc dus nog langer. Ik vraag mij nu af wanneer testdatum/nod datum is. Want de poliep moet in het begin van je cyclus weggehaald. Dan hebben ze het beste zicht en zit het slijmvlies niet in de weg.
@mevrouwstippel: heel veel sterkte! kan me de onzekerheid goed voorstellen.
@zizo: 'geniet' van je pauze. hoop dat het wat helpt en dat de scratch aanslaat.
@leonie: op mijn vorige plek wisten ze van het traject. Mijn leidinggevend heeft heel naar gereageerd en ook de bedrijfsarts reageerde gek. Met veel schroom heb ik het begin januari op mijn nieuwe werkplek verteld en mijn nieuwe baas reageerde echt heel tof. Ik heb het 1 collega waar ik in korte tijd een goede band mee hebt opgebouwd verteld. Ik kan nu ook af en toe mijn hart bij haar luchten en ze begrijpt dat ik af en toe wat vaker ga wandelen etc.
Na een vreselijke week gaat het vandaag iets beter.
Na overleg met de artsen toch besloten voor een tp te gaan (wij hebben 8 rietjes en 12 embryo's, snap dat dat voor veel mensen een luxe is. Toch nog iets positiefs aan de overstimulatie

Ik snap ook iedereen die een langere pauze adviseert maar voor mijn gevoel zijn we al zo lang bezig. Al die jaren (4) voor de mmm spelen in mijn hoofd natuurlijk ook mee. En ik weet dat 33 niet oud is maar als je al sinds je 28ste bezigt ben en bevriende stellen de 2de krijgen en de eerste kinderen straks voor het eerst naar school gaan, dan voelt het wel oud. Ik droomde altijd van een groot gezin (minimaal 3 kinderen) en nu is een kind al zo onzeker. Soms trek ik het allemaal even niet. Het is zo oneerlijk maar dat is het voor jullie natuurlijk ook.
Weet iemand na hoeveel dagen je na een cryo tp mag testen? Of hangt dat af van de 'leeftijd' van het embryo?
Ik krijg nu de 24ste een tp (als alles goed ontdooit, met mijn trackrecord heb ik daar nu de meeste angst voor). Woensdagochtend bellen...
Heb geregeld (bij een ander ziekenhuis waar ik poliep 1 ook weg heb laten halen) dat ik als de tp mislukt op 15 feb de poliep laat weghalen. Ze hebben dit keer geen water/gisecho gedaan dus moeten bij 'binnenkomst' kijken wat voor poliep dit is. Is hij alsnog te groot dan moet ik deze alsnog onder algehele verdoving laten verwijderen en is de wachtijd etc dus nog langer. Ik vraag mij nu af wanneer testdatum/nod datum is. Want de poliep moet in het begin van je cyclus weggehaald. Dan hebben ze het beste zicht en zit het slijmvlies niet in de weg.
@mevrouwstippel: heel veel sterkte! kan me de onzekerheid goed voorstellen.
@zizo: 'geniet' van je pauze. hoop dat het wat helpt en dat de scratch aanslaat.
@leonie: op mijn vorige plek wisten ze van het traject. Mijn leidinggevend heeft heel naar gereageerd en ook de bedrijfsarts reageerde gek. Met veel schroom heb ik het begin januari op mijn nieuwe werkplek verteld en mijn nieuwe baas reageerde echt heel tof. Ik heb het 1 collega waar ik in korte tijd een goede band mee hebt opgebouwd verteld. Ik kan nu ook af en toe mijn hart bij haar luchten en ze begrijpt dat ik af en toe wat vaker ga wandelen etc.
zaterdag 20 januari 2018 om 14:54
Wat lastig MwStippel. Bij mij werd de punctie gepland met drie rijpe en eentje van 16 mm. Die van 16 mm zal vast nog gegroeid zijn, maar die bleek na de punctie toch niet rijp te zijn. Er kwam een onrijpe eicel uit. Ik vind jouw situatie heel erg lastig. Vooral omdat je niet weet of je een betere opbrengst zou hebben als je direct met een hogere dosis zou beginnen. Maar omdat je nu al lang aan het prikken bent, wil je natuurlijk ook resultaat. En als dat zes eicellen zijn, is dat volgens mij een mooi resultaat. Bij twee of een dan valt dat tegen. Lastige situatie.
Volg vooral je gevoel.
Volg vooral je gevoel.

zaterdag 20 januari 2018 om 15:01
Twin wat fijn dat het beter gaat! Veel succes straks met je tp. Op de website van freya kun je je testdatum betekenen. Het hangt nl ervan hoe oud de cryo is.
Herkenbaar hoor, die kinderwens. Ik wilde het liefst voor mijn dertigste drie kinderen. Pffff ik zal blij zijn als ik ooit 1 kindje krijg...
Leonie mijn werk reageerde niet goed toen ik het vertelde en ik ook nog een ziekenhuisopname had. Ik ben hierdoor zelfs veranderd van afdeling. Nu gaat het beter. Maar ja, ik werk nu ook weer fulltime en moet nog beginnen met prikken voor de volgende ronde.
Herkenbaar hoor, die kinderwens. Ik wilde het liefst voor mijn dertigste drie kinderen. Pffff ik zal blij zijn als ik ooit 1 kindje krijg...
Leonie mijn werk reageerde niet goed toen ik het vertelde en ik ook nog een ziekenhuisopname had. Ik ben hierdoor zelfs veranderd van afdeling. Nu gaat het beter. Maar ja, ik werk nu ook weer fulltime en moet nog beginnen met prikken voor de volgende ronde.

zaterdag 20 januari 2018 om 16:08
Ik had al gevraagd aan de arts of we die van 20 mm ook niet beter verloren konden laten gaan. En dan gokken dat de kleintjes nog mee gaan groeien. Die 3 van 11-12 mm liggen namelijk nog erg ver af van die van 20 mm. Maar liggen al dichter bij die van 15 en 16 mm.
Morgen maar weer overleggen aan de hand van hoeveel ze gegroeid zijn. Maar ik ben inderdaad zo bang dat er na de punctie en bevruchtingen amper wat over zal blijven. Nog een paar dagen langer prikken daar zit ik niet mee. Dus ik ga het morgen nog even goed overleggen met de arts. Volgens mij heb ik morgen dezelfde arts als vandaag.
Twin ik snap je heel goed. En zeker met de hoeveelheid cryo's die je hebt begrijp ik je keuze voor een tp heel goed.
Morgen maar weer overleggen aan de hand van hoeveel ze gegroeid zijn. Maar ik ben inderdaad zo bang dat er na de punctie en bevruchtingen amper wat over zal blijven. Nog een paar dagen langer prikken daar zit ik niet mee. Dus ik ga het morgen nog even goed overleggen met de arts. Volgens mij heb ik morgen dezelfde arts als vandaag.
Twin ik snap je heel goed. En zeker met de hoeveelheid cryo's die je hebt begrijp ik je keuze voor een tp heel goed.
zaterdag 20 januari 2018 om 16:14
Mevr Stippel, houd er wel rekening mee dat als je nu geen punctie doet, je waarschijnlijk wel 1 maand rust moet houden. Je hebt nu "veel" follikels en je hebt grote kans op één of meerdere cystes, waardoor je niet direct weer kan starten. Ook is het wel fijn om jouw lijf even rust te geven. De meeste ziekenhuizen hebben dat als richtlijn na start van een IVF. UIteraard kan het zo zijn dat dat bij jou nu net niet zou hoeven, maar ik kan me voorstellen dat je dat erg rauw op jouw dak zou voelen. Niet dat ik vind dat je hem door moet laten gaan! Ik weet ook niet goed wat ik zou doen. Ik weet dat ik niet zo denderend reageer en veel hormonen nodig heb, dus bij mij was het snel duidelijk door de IUI's dat ik de max dosering nodig had. Ik kan me goed voorstellen dat je hem annuleert. Er is ook niets op tegen om hem door te laten gaan. Overal leer je van. Misschien speelt het mee dat je na wrs 3 x IVF het zelf moet gaat betalen. Kan dat? Of is dat financieel niet haalbaar? Dat zou natuurlijk ook nog mee kunnen spelen.
Ik kom vandaag of morgen nog terug! Moet nu weg.....
Ik kom vandaag of morgen nog terug! Moet nu weg.....

zaterdag 20 januari 2018 om 16:38
Het is meer de overweging dat als bij ons het zaad op is, dat het dan ook echt op is. Er zijn 6 rietjes ingevroren. En net als met een cryo kan een rietje zaad ook slecht ontdooien en dat niet overleven.
Mijn man zijn testosteron gehalte is best wel gedaald na de TESE. Hij heeft daar lichamelijk ook wel last van. Dus een tweede TESE is ook geen optie.
Als de rietjes op zijn is het dan ook klaar.
Ik weet niet hoe ik sta tegenover meer dan 3 pogingen. Voor nu denk ik dat ik na 3 pogingen wil stoppen. Maar dat kan ik pas echt zeggen als het zo ver komt. Wij hebben natuurlijk elk afzonderlijk al kinderen. Ik een dochter en man twee dochters.
Ik lees ook veel op internet dat het niet gaat om de hoeveelheid eicellen maar vooral om de kwaliteit van de eicellen en daarna natuurlijk van de embryo's.
Dus ja wie weet, zou de topper er wel bij zitten. Ik denk dat ik de gok maar neem. Ik droom al acht jaar over een kind van ons samen. En dit zou de eerste echte kans daarop zijn.
Mijn man zijn testosteron gehalte is best wel gedaald na de TESE. Hij heeft daar lichamelijk ook wel last van. Dus een tweede TESE is ook geen optie.
Als de rietjes op zijn is het dan ook klaar.
Ik weet niet hoe ik sta tegenover meer dan 3 pogingen. Voor nu denk ik dat ik na 3 pogingen wil stoppen. Maar dat kan ik pas echt zeggen als het zo ver komt. Wij hebben natuurlijk elk afzonderlijk al kinderen. Ik een dochter en man twee dochters.
Ik lees ook veel op internet dat het niet gaat om de hoeveelheid eicellen maar vooral om de kwaliteit van de eicellen en daarna natuurlijk van de embryo's.
Dus ja wie weet, zou de topper er wel bij zitten. Ik denk dat ik de gok maar neem. Ik droom al acht jaar over een kind van ons samen. En dit zou de eerste echte kans daarop zijn.
anoniem_294443 wijzigde dit bericht op 20-01-2018 16:42
Reden: Foutje
Reden: Foutje
0.56% gewijzigd

zaterdag 20 januari 2018 om 17:18
Zeker een lastig dilemma MevrouwStippel Maar... ik geloof dat ik het wel zou laten doorgaan.. het is zoals je zegt na al die tijd nu wel een kans!!!
ZizoWist ik niet dat er ook in de scratch verschillende manieren zijn,
Bizar traject is dit toch ook ...
Na de scratch door naar werk moet wel kunnen denk ik! Het was bij mij meer de 1.5 minuut die de scratch zelf duurde wat wat minder fijn aanvoelde. daarna was ik opgelucht en heb ik de dag weer gewoon kunnen vervolgen. Ietsjes krampen a la een naderende ms maar was goed te doen!
Twin al gauw een tp dus! spannend hoor! ik duim voor je dat je woensdag een positief telefoontje hebt!!
ZizoWist ik niet dat er ook in de scratch verschillende manieren zijn,

Na de scratch door naar werk moet wel kunnen denk ik! Het was bij mij meer de 1.5 minuut die de scratch zelf duurde wat wat minder fijn aanvoelde. daarna was ik opgelucht en heb ik de dag weer gewoon kunnen vervolgen. Ietsjes krampen a la een naderende ms maar was goed te doen!
Twin al gauw een tp dus! spannend hoor! ik duim voor je dat je woensdag een positief telefoontje hebt!!

zondag 21 januari 2018 om 10:35
Twin, natuurlijk mag je klagen, je hebt het ook echt zwaar gehad meid! Je mag alleen niet klagen over het aantal embryo's wat je hebt
Ik kan me voorstellen dat je tussen het verwijderen van de poliep en nu toch graag een TP zou willen hebben. Met zoveel embryo's is het natuurlijk niet raar om het nu gewoon te proberen. Als ik soms lees dat ook vragen met afwijkende vormen van baarmoeder gewoon zwanger worden (vaak gaat dat niet helemaal zonder slag of stoot), maar dan kan ik me bijna niet voorstellen dat een kleine poliep ook echt een groot probleem zou moeten zijn. Als het voor jou niet goed voelt om te wachten, dan moet je gewoon doorgaan.
Mevr Stippel als jij je er bij neer kan leggen dat er toch geen kindje zal komen van jullie 2 samen, dan is het helemaal niet erg als je hem nu door zou laten gaan. Wel rot dat jouw man last heeft van het lage testosteron. Krijgt hij daar nu medicatie voor? Mag ik vragen wat zijn klachten zijn?
Sheela, als je moeilijk te stimuleren bent, kan ik je eigenlijk alleen maar aanraden om eens te informeren in het buitenland. Ze werken daar met hogere dosering hormonen en ook met hele andere (meer op maat) protocollen, waardoor er vaker een betere opbrengst is. Wij hebben aan het einde van IVF1 een intakegesprek aangevraagd en konden 14 dg na de punctie van IVF2 op gesprek. Aangezien IVF 2 mislukt is (geen bevruchtingen) en ik net 2 dagen was begonnen te menstrueren konden we ook gelijk bloed laten prikken en een plan opstellen. Ik geloof dat de wachttijd in Dusseldorf niet zo lang is, maar in Gent een maand of 4. Mochten jullie dat niet willen, dan mag je mijn verhaal overslaan. En wat Duufje schrijft over de leeftijd, ik ben het er helemaal mee eens! Ik vond 37 worden wel echt heel zwaar... Mijn man is vlak voor mij jaren en ik voelde me al echt rot dat hij die (voor mij) magische leeftijd bereikt had, laat staan dat ik daar kort op volgde... Bah... Maar nu maakt het me niets uit. Wij zijn met alles wat laat. Laat samenwonen, laat trouwen, dus ook laat kinderen willen... Ik vraag me wel eens af hoe het gelopen was als we wel op 28e begonnen waren? Ik denk zelf dat we dan ongelukkig geworden waren, want dan waren we er echt nog niet aan toe geweest. Hier is er gelukkig nog niemand geweest die geroepen heeft of we niet moeten stoppen. Onze ouders vinden eerder dat we gewoon door moeten gaan, terwijl er hier ergens een soort van rem op gaat. Doe vooral waar je je goed bij voelt en waar je 100% achter staat! Mensen die dat soort dingen roepen, mag je van mij flink de waarheid vertellen... Grrrr....

Mevr Stippel als jij je er bij neer kan leggen dat er toch geen kindje zal komen van jullie 2 samen, dan is het helemaal niet erg als je hem nu door zou laten gaan. Wel rot dat jouw man last heeft van het lage testosteron. Krijgt hij daar nu medicatie voor? Mag ik vragen wat zijn klachten zijn?
Sheela, als je moeilijk te stimuleren bent, kan ik je eigenlijk alleen maar aanraden om eens te informeren in het buitenland. Ze werken daar met hogere dosering hormonen en ook met hele andere (meer op maat) protocollen, waardoor er vaker een betere opbrengst is. Wij hebben aan het einde van IVF1 een intakegesprek aangevraagd en konden 14 dg na de punctie van IVF2 op gesprek. Aangezien IVF 2 mislukt is (geen bevruchtingen) en ik net 2 dagen was begonnen te menstrueren konden we ook gelijk bloed laten prikken en een plan opstellen. Ik geloof dat de wachttijd in Dusseldorf niet zo lang is, maar in Gent een maand of 4. Mochten jullie dat niet willen, dan mag je mijn verhaal overslaan. En wat Duufje schrijft over de leeftijd, ik ben het er helemaal mee eens! Ik vond 37 worden wel echt heel zwaar... Mijn man is vlak voor mij jaren en ik voelde me al echt rot dat hij die (voor mij) magische leeftijd bereikt had, laat staan dat ik daar kort op volgde... Bah... Maar nu maakt het me niets uit. Wij zijn met alles wat laat. Laat samenwonen, laat trouwen, dus ook laat kinderen willen... Ik vraag me wel eens af hoe het gelopen was als we wel op 28e begonnen waren? Ik denk zelf dat we dan ongelukkig geworden waren, want dan waren we er echt nog niet aan toe geweest. Hier is er gelukkig nog niemand geweest die geroepen heeft of we niet moeten stoppen. Onze ouders vinden eerder dat we gewoon door moeten gaan, terwijl er hier ergens een soort van rem op gaat. Doe vooral waar je je goed bij voelt en waar je 100% achter staat! Mensen die dat soort dingen roepen, mag je van mij flink de waarheid vertellen... Grrrr....

zondag 21 januari 2018 om 12:13
Ik had toch een andere arts vanochtend. Die was wat daadkrachtiger vond ik. Dus we hebben samen besproken hoe en wat.
Er was eigenlijk maar 1 follikel goed voor punctie op dinsdag. De grootste is al te groot, daar verwachten ze geen geschikt eitje meer uit. We gokken nu op de 5 kleinere follikels. Die liggen qua groei ook meer bij elkaar tussen de 11 en 16 mm. Nog doorprikken tot dinsdag en dan weer een echo. Maar het kan nog steeds zo zijn dat we de poging gaan afbreken zonder punctie.
Misschien moet ik me er ooit bij neerleggen dat er geen kindje van ons beiden komt Animal. Maar zo staan we er nu nog niet in. Ik ben net het traject ingegaan omdat ik me er nu nog niet bij neer kan leggen. Dat heb ik wel geprobeerd, meermaals, in het kader van count your blessings. Maar de wens is te sterk.
Maar pfff wat een shit traject is dit zeg.
Mijn man is nu al weer sinds september testosteron suppletie aan het doen met tostran. Maar hij merkte het aan afname libido, fitheid, spierkracht en in het algemeen zich lekker voelen. Hij moet binnenkort weer een keer bloed laten prikken. En dan mss stoppen met tostran om te kijken of zijn lichaam het weer goed overneemt.
Er was eigenlijk maar 1 follikel goed voor punctie op dinsdag. De grootste is al te groot, daar verwachten ze geen geschikt eitje meer uit. We gokken nu op de 5 kleinere follikels. Die liggen qua groei ook meer bij elkaar tussen de 11 en 16 mm. Nog doorprikken tot dinsdag en dan weer een echo. Maar het kan nog steeds zo zijn dat we de poging gaan afbreken zonder punctie.
Misschien moet ik me er ooit bij neerleggen dat er geen kindje van ons beiden komt Animal. Maar zo staan we er nu nog niet in. Ik ben net het traject ingegaan omdat ik me er nu nog niet bij neer kan leggen. Dat heb ik wel geprobeerd, meermaals, in het kader van count your blessings. Maar de wens is te sterk.
Maar pfff wat een shit traject is dit zeg.
Mijn man is nu al weer sinds september testosteron suppletie aan het doen met tostran. Maar hij merkte het aan afname libido, fitheid, spierkracht en in het algemeen zich lekker voelen. Hij moet binnenkort weer een keer bloed laten prikken. En dan mss stoppen met tostran om te kijken of zijn lichaam het weer goed overneemt.

zondag 21 januari 2018 om 12:20
Ik begrijp de leeftijds issues erg goed. Ik zag 35 altijd als de magische grens. Nu denk ik daar anders over. Je leeftijd is maar een getal en zolang het medisch verantwoord nog lukt om zwanger te worden en de zwangerschap te volbrengen is het mij wel prima. En wat anderen daar van vinden is niet belangrijk. Men heeft altijd en overal wel wat op te zeggen. Gewoon je eigen pad volgen.
zondag 21 januari 2018 om 15:31
MwStippel, wat een onzekerheid zo met betrekking tot de punctie. Hopelijk heb je dinsdag nog een aantal follikels met een mooie afmeting voor een punctie.
Ik ben afgelopen woensdag gestart met cetrotide spuiten en gonal-f. Deze hormonen moesten er voor zorgen dat de natuurlijke eisprong uitbleef. Afgopen vrijdag de pregnyl gezet en vanochtend had ik de punctie. Dit is mij heel erg meegevallen. Voelde er niet veel van. Omdat ik icsi in eigen cyclus doe is de opbrangst altijd maar 1 eitje. Dus inderdaad minder kans, maar daar tegenover staat dat ik wel weinig hoemonen krijg en kan ik wel elke maand een nieuwe poging doen als dat nodig is.
Nu wachten tot aanstaande dinsdag op het telefoontje of er die dag ook een terugplaatsing kan plaats vinden. Ben erg benieuwd.
Op het werk heb ik het wel verteld, want ben net deze week begonnen op een nieuwe afdeling en moet er nog ingewerkt worden. Vond dat zo raar om er dan af en toe niet te zijn als het net de eerste werweek is. Ze reageerden redelijk neutraal. Heb denk ik ook het geluk dat ik mijn eigen werktijden kan bepalen.
Nog meer meiden die aankomende week de punctie gepland hebben staan?
Groetjes
Ik ben afgelopen woensdag gestart met cetrotide spuiten en gonal-f. Deze hormonen moesten er voor zorgen dat de natuurlijke eisprong uitbleef. Afgopen vrijdag de pregnyl gezet en vanochtend had ik de punctie. Dit is mij heel erg meegevallen. Voelde er niet veel van. Omdat ik icsi in eigen cyclus doe is de opbrangst altijd maar 1 eitje. Dus inderdaad minder kans, maar daar tegenover staat dat ik wel weinig hoemonen krijg en kan ik wel elke maand een nieuwe poging doen als dat nodig is.
Nu wachten tot aanstaande dinsdag op het telefoontje of er die dag ook een terugplaatsing kan plaats vinden. Ben erg benieuwd.
Op het werk heb ik het wel verteld, want ben net deze week begonnen op een nieuwe afdeling en moet er nog ingewerkt worden. Vond dat zo raar om er dan af en toe niet te zijn als het net de eerste werweek is. Ze reageerden redelijk neutraal. Heb denk ik ook het geluk dat ik mijn eigen werktijden kan bepalen.
Nog meer meiden die aankomende week de punctie gepland hebben staan?
Groetjes

zondag 21 januari 2018 om 18:17
Leeftijd moet je je niks van aantrekken. Al helemaal niet wat anderen er van zeggen want die zitten niet in dit K*T traject. En weten niet hoe groot de wens is. En hoe zwaar dit traject.
Ik ben bijna 30 en 2 jaar verder voordat ik nu eindelijk bezig ben met de injecties. Maar 37 jaar of iets dergelijks kan je nog prima moeder worden vind ik!
Die injecties.... Pieeeeeeppppppp branden als de hel
Goeiendag zeg.
Ik ben bijna 30 en 2 jaar verder voordat ik nu eindelijk bezig ben met de injecties. Maar 37 jaar of iets dergelijks kan je nog prima moeder worden vind ik!
Die injecties.... Pieeeeeeppppppp branden als de hel

zondag 21 januari 2018 om 18:58
Leonie wat vervelend dat de injecties zo branden. Een allergische reactie of zo? Heb je verder nog bijwerkingen of voel je je prima?
G-Power spannend zeg. Doe je Ifv of ICSI? Ik duim voor je dat de terugplaatsing doorgaat.
Vanmiddag een flinke strandwandeling gemaakt. Even het hoofd leeg gemaakt en nieuwe energie op gedaan.
G-Power spannend zeg. Doe je Ifv of ICSI? Ik duim voor je dat de terugplaatsing doorgaat.
Vanmiddag een flinke strandwandeling gemaakt. Even het hoofd leeg gemaakt en nieuwe energie op gedaan.
zondag 21 januari 2018 om 19:20
zondag 21 januari 2018 om 21:01
Leonie ik had ook last van een branderig gevoel. Bij de Pregnyl had ik dat veel erger nog dan bij de Menopur. Daarna vaak ook even een rode vlek.
Wat mij hielp is om vantevoren een koelelement in een washandje op de te prikken plek houden. En dan na het prikken heel erg met de handen te wrijven op de geprikte plek. Misschien heb je er wat aan.
Wat mij hielp is om vantevoren een koelelement in een washandje op de te prikken plek houden. En dan na het prikken heel erg met de handen te wrijven op de geprikte plek. Misschien heb je er wat aan.