Verhuizen naar Engeland.. Help!
dinsdag 23 januari 2018 om 12:09
Hello ladies,
Ik ben een jonge meid van 23, en na meerdere keren vakanties te hebben gehad naar Engeland, en plotseling ontslagen te worden bij mijn werk heb ik de stap gemaakt om naar Engeland te verhuizen. Ik ben al een heel end op weg, maar stress takes over sometimes, en vraag me nu toch af, ben ik al goed op weg, kom ik straks niet voor verassingen te staan en heb ik alles al geregeld?!
Ik heb een sollicitatie staan bij de gevangenis in London op 14 maart, en het weekend van 03 februari zal ik naar Leyton gaan om een flatje te bekijken, die ik zal delen met een man van 27. Wanneer dit klikt en ook met zijn hondje ( zelf neem ik een 4 jarig chihauhau mixje mee) zal ik het contract tekenen en 5 maart vertrekken naar mijn nieuwe stekkie. Dit zodat ik van te voren mijn NI nummer kan regelen bij de Jobcentre Plus in de buurt. Heb ik voor mijn sollicitatie in ieder geval bewijs dat dit geregeld is en het zsm mijn kant op komt.
Tot nu toe heb ik de volgende dingen geregeld, met behulp van mijn allerliefste vader
;
- Mijn vader zal mij 3000 euro lenen, zodat het voor de banken/landlords etc lijkt alsof ik een aardig bedrag heb opgespaard. Tevens zal indien nodig ik hiervan mijn huur gaan betalen + deposit.
- Mijn vader zal mijn auto op zijn naam houden, dit omdat ik niet van plan ben mijn golfje in te gaan voeren, en op deze manier ik de auto zonder struggles mee kan nemen.
- Mijn vader neemt mijn KPN telefoon abbonnement over, zodat dit op een Nederlands adres blijft staan. Tevens heeft KPN aangegeven dat het geen probleem zal zijn om mijn data te gebruiken in Engeland.
- UWV zal morgen aangevraagd worden, en dit zal ik 3 maanden mee kunnen nemen naar Engeland, mits ik natuurlijk daar ga zoeken naar werk.
- Ik ben bezig een bankrekening te openen bij HSBC, de enigste bank die het toelaat een rekening te openen vanuit een ander land. Hopende dat Post NL mijn persoonlijke gegevens niet kwijtraakt, aangezien het nu al 12 dagen duurt voordat het daar aankomt...
- Mijn moeder krijgt de volmacht over mijn NL rekening, mocht er wat gebeuren kan zij naar de bank. Tevens heeft de bank aangegeven dat ik mijn rekening gewoon kan behouden, zolang er maar geld op blijft staan.
- Mijn hondje is gevaccineerd voor Rabies, 21 dagen voor vertrek. Ook staat er een afspraak voor een ontwormkuur voor vertrek. Moet ik dit elke keer weer doen wanneer ik naar Nederland/UK ga voor visitie? Ben bang dat ik het beestje wel kan vergiftigen met al die ontwormkuren!!
- Als ik mij inschrijf bij de locale GP, ben ik dan gelijk ingeschreven bij de NHS?
- Ik heb maar een paspoort geregeld, vind het allemaal wel eng met die aankomende Brexit..
Dit is tot nu toe alles wat ik geregeld heb... Moet ik verder nog dingen regelen/weten/navragen? Ik wil zonder problemen vertrekken en niet tegengehouden bij de douane!
Bedankt voor het lezen en voor de hulp!
Ik ben een jonge meid van 23, en na meerdere keren vakanties te hebben gehad naar Engeland, en plotseling ontslagen te worden bij mijn werk heb ik de stap gemaakt om naar Engeland te verhuizen. Ik ben al een heel end op weg, maar stress takes over sometimes, en vraag me nu toch af, ben ik al goed op weg, kom ik straks niet voor verassingen te staan en heb ik alles al geregeld?!
Ik heb een sollicitatie staan bij de gevangenis in London op 14 maart, en het weekend van 03 februari zal ik naar Leyton gaan om een flatje te bekijken, die ik zal delen met een man van 27. Wanneer dit klikt en ook met zijn hondje ( zelf neem ik een 4 jarig chihauhau mixje mee) zal ik het contract tekenen en 5 maart vertrekken naar mijn nieuwe stekkie. Dit zodat ik van te voren mijn NI nummer kan regelen bij de Jobcentre Plus in de buurt. Heb ik voor mijn sollicitatie in ieder geval bewijs dat dit geregeld is en het zsm mijn kant op komt.
Tot nu toe heb ik de volgende dingen geregeld, met behulp van mijn allerliefste vader
- Mijn vader zal mij 3000 euro lenen, zodat het voor de banken/landlords etc lijkt alsof ik een aardig bedrag heb opgespaard. Tevens zal indien nodig ik hiervan mijn huur gaan betalen + deposit.
- Mijn vader zal mijn auto op zijn naam houden, dit omdat ik niet van plan ben mijn golfje in te gaan voeren, en op deze manier ik de auto zonder struggles mee kan nemen.
- Mijn vader neemt mijn KPN telefoon abbonnement over, zodat dit op een Nederlands adres blijft staan. Tevens heeft KPN aangegeven dat het geen probleem zal zijn om mijn data te gebruiken in Engeland.
- UWV zal morgen aangevraagd worden, en dit zal ik 3 maanden mee kunnen nemen naar Engeland, mits ik natuurlijk daar ga zoeken naar werk.
- Ik ben bezig een bankrekening te openen bij HSBC, de enigste bank die het toelaat een rekening te openen vanuit een ander land. Hopende dat Post NL mijn persoonlijke gegevens niet kwijtraakt, aangezien het nu al 12 dagen duurt voordat het daar aankomt...
- Mijn moeder krijgt de volmacht over mijn NL rekening, mocht er wat gebeuren kan zij naar de bank. Tevens heeft de bank aangegeven dat ik mijn rekening gewoon kan behouden, zolang er maar geld op blijft staan.
- Mijn hondje is gevaccineerd voor Rabies, 21 dagen voor vertrek. Ook staat er een afspraak voor een ontwormkuur voor vertrek. Moet ik dit elke keer weer doen wanneer ik naar Nederland/UK ga voor visitie? Ben bang dat ik het beestje wel kan vergiftigen met al die ontwormkuren!!
- Als ik mij inschrijf bij de locale GP, ben ik dan gelijk ingeschreven bij de NHS?
- Ik heb maar een paspoort geregeld, vind het allemaal wel eng met die aankomende Brexit..
Dit is tot nu toe alles wat ik geregeld heb... Moet ik verder nog dingen regelen/weten/navragen? Ik wil zonder problemen vertrekken en niet tegengehouden bij de douane!
Bedankt voor het lezen en voor de hulp!
dinsdag 23 januari 2018 om 12:18
Er zijn maar erg weinig instanties die je aannemen wanneer je nog niet woonachtig bent in het land zelf, tevens heb je dus een NI nummer nodig, die je pas kunt aanvragen wanneer je in Engeland woont. Daarnaast heb ik mogelijkheden tot vrachtwagenchauffeur en in de zorg, dus ik heb genoeg kansen.
Zoals aangegeven, mijn roomie heeft zelf ook een hondje (een beagle) deze zullen dus samen de dag doorbrengen, wat mijn hond hier thuis ook gewend is. (mijn ouders en ik werken allemaal fulltime)
dinsdag 23 januari 2018 om 12:21
dinsdag 23 januari 2018 om 12:21
Met gekruiste pootjes? Heb je zelf wel eens de hele dag je plas opgehouden?kleinaapje94 schreef: ↑23-01-2018 12:18Er zijn maar erg weinig instanties die je aannemen wanneer je nog niet woonachtig bent in het land zelf, tevens heb je dus een NI nummer nodig, die je pas kunt aanvragen wanneer je in Engeland woont. Daarnaast heb ik mogelijkheden tot vrachtwagenchauffeur en in de zorg, dus ik heb genoeg kansen.
Zoals aangegeven, mijn roomie heeft zelf ook een hondje (een beagle) deze zullen dus samen de dag doorbrengen, wat mijn hond hier thuis ook gewend is. (mijn ouders en ik werken allemaal fulltime)![]()
dinsdag 23 januari 2018 om 12:22
Je moet eerst een maand werkloos zijn in Nederland voordat je je ww mee mag nemen. Je kunt in principe wel gewoon vast gaan en uiteraard solliciteren en dan na een maand het uwv bellen om een U2 formulier aan te vragen. Die heb je nodig om je in te schrijven bij het "UWV" (weet niet welke instantie dit regelt in de UK).
dinsdag 23 januari 2018 om 12:23
Wat ik heb gelezen kun je altijd een NI aanvragen zolang je maar woonzaam bent in Engeland en een Engels nummer hebt. Maar ik zal mij er nog even in verdiepen!
dinsdag 23 januari 2018 om 12:25
Ja klopt inderdaad, mijn contract loopt af op de 31e januari, dit kan dan net.Nomad schreef: ↑23-01-2018 12:22Je moet eerst een maand werkloos zijn in Nederland voordat je je ww mee mag nemen. Je kunt in principe wel gewoon vast gaan en uiteraard solliciteren en dan na een maand het uwv bellen om een U2 formulier aan te vragen. Die heb je nodig om je in te schrijven bij het "UWV" (weet niet welke instantie dit regelt in de UK).
dinsdag 23 januari 2018 om 12:26
Ik maak deze stap omdat ik niet veel meer heb in Nederland, erg veel gebeurd in 2017 en erg veel kwijtgeraakt. In engeland heb ik vrienden zitten, en mijn hobby is daar geboren (banger racing). Tevens voelt het land als mijn tweede thuis wanneer ik daar ben, daarom wil ik het graag proberen.
dinsdag 23 januari 2018 om 12:32
Dit is zo op, dat zullen ze niet zien als aardig bedrag gespaard. Zeker voor huur en deposit is het zo op.
Dit is fraude en kan je veel problemen met de verzekering opleveren.
Schaf voor je moeder een PIN pas aan, kan ze altijd de geldzaken regelen. Bij een bankkantoor kan je tegenwoordig niet zoveel meer zaken regelen.
Verdiep je ook in gevolgen van Brexit voor jou verblijf in Engeland.
Dit is zo op, dat zullen ze niet zien als aardig bedrag gespaard. Zeker voor huur en deposit is het zo op.
Dit is fraude en kan je veel problemen met de verzekering opleveren.
Schaf voor je moeder een PIN pas aan, kan ze altijd de geldzaken regelen. Bij een bankkantoor kan je tegenwoordig niet zoveel meer zaken regelen.
Verdiep je ook in gevolgen van Brexit voor jou verblijf in Engeland.
dinsdag 23 januari 2018 om 12:32
Volgens mij ben je prima voorbereid. Ik zou je pas uitschrijven bij de NL GBA en zorgverzekering als je alles hebt geregeld in Engeland, met name je inschrijving daar, een baan en zorgverzekering. Het is een hoop gedoe om je opnieuw in te schrijven in NL en je hebt sowieso een zorgverzekering nodig.
dinsdag 23 januari 2018 om 12:38
Ik vind het heel dapper! Ik ben zelf ook aan het overwegen om naar het buitenland te trekken over een paar jaar. Simpelweg omdat ik energie krijg van nieuwe dingen en omdat je er zoveel van kan leren. Uiteraard ook omdat het land mij trekt.kleinaapje94 schreef: ↑23-01-2018 12:26Ik maak deze stap omdat ik niet veel meer heb in Nederland, erg veel gebeurd in 2017 en erg veel kwijtgeraakt. In engeland heb ik vrienden zitten, en mijn hobby is daar geboren (banger racing). Tevens voelt het land als mijn tweede thuis wanneer ik daar ben, daarom wil ik het graag proberen.
Waarom zou je het in godsnaam niet doen? Omdat het een grote stap is? Trouwen en kinderen krijgen ook. Dat doen mensen nochtans minstens 1x in hun leven. Zonder al te veel nadenken.
Laat je niet ontmoedigen en volg je droom.
dinsdag 23 januari 2018 om 12:43
Aan mij wilden ze hem in eerste instantie niet toewijzen omdat ze vonden dat ik niet had bewezen te werken.kleinaapje94 schreef: ↑23-01-2018 12:23Wat ik heb gelezen kun je altijd een NI aanvragen zolang je maar woonzaam bent in Engeland en een Engels nummer hebt. Maar ik zal mij er nog even in verdiepen!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 23 januari 2018 om 12:43
dinsdag 23 januari 2018 om 12:44
Heb je er bij stilgestaan dat je geen AOW opbouwt in de jaren dat je in het buitenland woont en werkt? Je bent nu nog jong en dat is ver weg, als je het maar beseft dat je niet de volledige toelage zult ontvangen. Ik weet niet hoe het pensioenstelsel in Engeland is geregeld.
Ik zou ook opzoeken of je hond genoeg inentingen heeft op deze manier. Eilanden zijn altijd lastiger met dit soort zaken.
Ik zou ook opzoeken of je hond genoeg inentingen heeft op deze manier. Eilanden zijn altijd lastiger met dit soort zaken.
dinsdag 23 januari 2018 om 12:46
Ik zou je adviseren om hier nog even goed naar te kijken: https://www.svb.nl/int/nl/aow/wonen_bui ... uitenland/
dinsdag 23 januari 2018 om 12:46
Je kunt via de SVB in het buitenland op vrijwillige basis AOW opbouwen, maar in Engeland bouw je National Insurance op.ChantalZr7 schreef: ↑23-01-2018 12:44Heb je er bij stilgestaan dat je geen AOW opbouwt in de jaren dat je in het buitenland woont en werkt? Je bent nu nog jong en dat is ver weg, als je het maar beseft dat je niet de volledige toelage zult ontvangen. Ik weet niet hoe het pensioenstelsel in Engeland is geregeld.
EDIT: Ik zie dat daar al een linkje over is geplaatst.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 23 januari 2018 om 12:47
Dat hoeft niet zo te zijn, je vader kan jou ook officieel als tweede bestuurder opgeven bij de verzekering.
Verder veel succes!
dinsdag 23 januari 2018 om 12:48
Niet te hard roepen, zo makkelijk zal het niet gaan:
Uit de plannen, die in bezit zijn van The Guardian, blijkt dat na Brexit het Verenigd Koninkrijk nieuwe laagopgeleide arbeidsmigranten uit de EU slechts een werkvisum met een duur van twee jaar wil geven. Hoogopgeleide arbeidsmigranten uit de resterende 27 lidstaten kunnen een vergunning van drie tot vijf jaar krijgen.