JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het boek nog steeds geweldig, heb het er vanochtend nog weer eens bijgepakt om wat dingen op te zoeken. Goede aankoop Hip!

Bloemetje heeft ook een wat ontstoken oogje gehad. Ik weet niet meer of je borstvoeding geeft, maar ik heb na elke voeding een paar druppeltjes melk in haar oog gemikt (doekje erbij voor alle keren dat je mist ) en toen was het heel snel over. Anders met een watje met schoon leidingwater (even kraan laten lopen) van buiten naar binnen vegen om het schoon te houden.

Zo, mijn hechtingen doen zééér! Vannacht kon ik er niet van slapen, au! En zitten is ook niet fijn. Het voelt alsof er nog een draadje in zit, misschien is dat gaan ontsteken.

De Infacol is hier nog geen wondermiddel, Bloemetje is helaas nog niet veranderd in een ongemanierde pummel qua boeren en scheten. En ze ligt nog te kreunen van de pijn Hoe lang duurt het voor het resultaat zou moeten hebben?
Hier duurde het wel een paar dagen Wen.
Volgens mij moet Infacol direct werken omdat het werkt op de oppervlakte spanning van de vloeistof in Bloems buik. Infacol zorgt dat alle lucht belletjes gezellig gaan plakken en er zo gemakkelijk boven en/of onder uitkomen zonder al te veel pijn.

Ik moet heel erg lachen om moedermelk in het oog sproeien als tip. Lijkt me leuk om te doen, bulls eye!

Wen, lijkt me verstandig om door de vk te laten checken want dit klinkt echt niet goed. En mocht de pijn erger worden (en dat is zo volgens mij als je er niet van kan slapen) dan zou ik direct bellen want misschien een ontsteking en dat moet je niet willen. Dan kan één dagje flink veel verschil maken!

Goed dat consult! Ze is heel kundig dus dat zit wel goed!

Voy, jij gezegend mens! loopt alles lekker daar met je twee dochters?

Hier vloei ik EINDELIJK niet meer. Ik heb echt de volle 6wk gehad, nou ja soms dagen dat ik dacht dat het over was maar dan begon het weer. Nu lijkt het erop dat het echt over is. Yay! Die always was wel écht always namelijk. bah!

En Desmond Morris is cool.
Vk gebeld, waarschijnlijk is het inderdaad een draadje dat is blijven zitten en nu irriteert. Paracetamol en morgen kijkt ze ernaar, eerder hoefde niet.

Kende je de moedermelk-tip nog niet Lily? Werkt als een trein! - niet sproeien, da's zielig! -

Ik denk dat ik de 6 weken ook wel haal qua vloeien, het is bíjna over, maar nog net niet zeg maar.
Hier is de volgende mijlpaal bereikt! Na 4 nachten durf ik nu te zeggen dat Lize officieel doorslaapt!

De laatste voeding krijgt ze rond 22:00 en daarna slaapt ze tot maar liefst half 8! Ik hoop dat ik nu eindelijk een beetje kan bijkomen. Het is echt heerlijk.

En wat jij al zei Kitty; ze is nu 10 weken en er zit opeens ook een heel strak ritme in de voedingen. Heeft ze zelf gedaan hoor! Alleen de avonden zijn nog wel onrustig (ik krijg haar echt niet in bed dan, jullie wel?). Verder zit er zo'n 4 uur tussen en ik kan er de klok zo'n beetje op gelijk zetten. Ik weet nu dat ze na het wakker worden zo'n anderhalf uur wakker kan zijn. Dan begint ze te jengelen en moet ze weer naar bed. Dan slaapt ze weer tot de volgende voeding. Wat een rust! Nog even volhouden meiden!

O, Sam, ik leef met je mee. Lijkt me echt heel vervelend, vooral met de eerdere ervaring die jij hebt! Ik hoop dat het snel beter gaat. Heb je nog contact gehad met een lactatiekundige?

Wen; auw auw! Wat zal dat een opluchting zijn als die hechting eruit is!

De infacol werkte hier best snel; ik denk 1 dag wennen en daarna was het rustiger. Weet je zeker dat het buisje helemaal vol zit als je het geeft? Even tegen het licht houden en je weet zeker dat er gen luchtbellen ofzo inzitten.

Bel: hoe was het bij het CB? Toch ook altijd leuk vind ik. Vooral als het goed gaat dan natuurlijk.

Lily; fijn dat je niet meer vloeit! Scheelt een hoop gedoe met inlegkruisjes enzo. Al je BV geeft blijf je daarna vrij ' droog' zal ik maar zeggen. Dus het is een heel verschil! Nu hoef ik echt geen inlegkruisjes meer in, want er gebeurt helemaal niks daar beneden!

Voy; wat heerlijk he, dat tandeloze lachje? Hier lacht Lize inmiddels de hele dag. Zo leuk! Als ze me ziet of als we een beetje gek doen, is ze echt aan het grijzen. En soms zelfs een beetje met geluid!
Hai, hai,

Ik lees veel over Infacol.

Bij ons werk Cinababy erg goed. Zodra hij krampjes heeft krijgt hij ca. 4 druppeltjes (dus iets meer dan 3) een vaak maakt hij kort daarna de luier vol en weg is de kramp. Of hij gaat er juist heerlijk op slapen.

Ik heb de babybjörn maar gebruikte die bij mijn eerste pas toen hij wat ouder was (3 mnd geloof ik?). Je hebt wel verschillende soorten horen. Van iets lichter tot zwaar.

Björn lijkt ook steeds meer een schema te krijgen. Vandaag is hij precies 8 weken!

En weer een mijlpaal. Laatste voeding om 18.30 uur en hij sliep tot 03.00 uur! Dus dat is ruim 7 uur er tussen. Nu even kijken hoe ik dat kan oprekken. Dat hij bijvoorbeeld van 23.00 - 6.00 uur gaat slapen.

Daarna sliep hij tot 6.45 dus ook weer prima.

In de nacht is het drinken en zo weer wegleggen zonder een kickje te geven.

Overdag in bed slapen blijft moeilijk. Ik hoor hem nu alweer. Hij wil overdag alleen beneden in de reiswieg slapen. Maar omdat mijn zoontje er ook is, slaapt hij veel te kort ben ik bang.

Ik probeer hem nu ook elke dag even in de box te leggen zodat hij daar ook gaat wennen.

Ik hoop een beetje een schema te krijgen voor de opvang straks. Maar deze lijkt hij dus ondanks het voeden op verzoek zelf te maken. Zo drinkt hij bijna altijd rond 18.00/18.30 uur. Heerlijk zo met etenstijd... Ook al heeft hij 2 uur daarvoor nog gedronken. Hij krijst dan echt heel hard en wil echt graag drinken.

Wen. Clusterdrinken heeft idd niets met rust en regelmaat te maken maar stond er gewoon in als veel voorkomend gedrag bij kleintjes.

Kolven gaat nog niet geweldig. Ik kolf nog niet zoveel. Heeft iemand van jullie er al ervaring mee en tips hoe meer te kolven?

gisteravond 50ml in ca. 10 minuten uit beide borsten. En die waren goed vol.

groetjs, Nikiet
Pluk de dag!
Nikiet; nu Lize doorslaapt ben ik ook begonnen met kolven. 's Ochtends zijn mijn borsten dan nog redelijk vol na de voeding en die kolf ik dan leeg. De afgelopen 2 dagen 130 en 160 ml gekolft op deze manier. Dat zit nu in de diepvries zodat ik een voorraadje op kan bouwen. Misschien een idee om 's ochtends te gaan kolven?

Wat trouwens ook kan helpen is het masseren van je borsten voordat je gaat kolven. Een vlakke hand aan de bovenkant en eentje aan de onderkant en zo een beetje masseren. Evt. ook met een vlakke hand over de tepel wrijven om de TSR op te wekken.

En even wachten en daarna weer verder gaan helpt ook vaak. Dus bijv. 7 min. kolven, minuut wachten en dan weer een paar minuten kolven. Je hebt bepaalde schema's die je kunt aanhouden om je productie met kolven op deze manier op te voeren.

En dat drinken rond etenstijd; heeel herkenbaar! Niet te geloven; of wij nu om 18:15 of om 18:45 eten; zodra ik het eten op mijn bord schep wil madam ook. Tegenwoordig fluisteren wij tegen elkaar dat het eten klaar is .
helena2 wijzigde dit bericht op 24-02-2009 13:45
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Wij eten hier om de beurt om dezelfde reden
hihi... die kleintjes toch. Wij eten meestal wat later, maar is lastig voor mijn 2 jarig zoontje. Of ik eet wat later of tussendoor.

Vandaag lijkt een regeldag al is dat niet helemaal gebruikelijk met 8 weken? Afgelopen nacht ging super maar nu al 2 keer kort achter elkaar gevoed. 1x na 1,5 uur en 1x na 2 uur... Zucht... nou ja. Nu gaat hij volgens mij echt even slapen beneden in de reiswieg. Zit al op voeding 5..

Helena. 130 en 160 ml klinkt erg goed. Heb je bij je eerste ook gekolved? M.a.w. heb je er al ervaring mee. Ik dus niet en ben erg ongeduldig misschien? Moet nl. op mijn werk toch echt wel minimaal 150 per keer kolven denk ik anders heeft het geen zin. En hetgene ik nu kolf geef ik de volgende dag. Tis zo weinig.

Is het anders normaal dat het soms even bijna stopt? Moet je dan gewoon stug doorkolven? Spuit het er bij jou dan echt uit ... sorry, hihi... intiem vraagje... of zijn het van die golfjes.

's morgens zijn mijn borsten ook erg vol maar is mijn oudste ook wakker en dwarrelt hij om me heen... Sowieso heb ik nog niet gekolved waar hij bij is want dan wil hij ook op de knopjes drukken, vraagt hij steeds wat ik aan het doen ben enz... Niet goed voor de ontspanning.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Nikiet; ik heb bij de eerste ook gekolfd ja. Ik heb toen 13 maanden Bv gegeven, dus heb idd wel een beetje ervaring. Maar iedereen is anders en ook elk kolfapparaat natuurlijk.

Geef je nu eerst een voeding en kolf je daarna? Of tussendoor?

En drinkt je kleine twee of 1 borsten per keer?

Waarom geef je de melk de volgende dag al meteen? Is dat nodig of kun je de melk ook opsparen voor als je aan het werk bent en een keer te weinig hebt? En kolf je dan als hij het flesje krijgt ofzo?

Sorry; veel vragen, maar anders kan ik niet meedenken .

Mijn oudste is net zo oud als je jouwe (nouja, ze wordt morgen twee) en zij vindt het ook allemaal erg interessant. Maar ik heb er geen last van. Als ze al wakker is zet ik haar aan het eten in haar stoel. Gaat prima. Kun je de knopjes niet buiten handbereik zetten?

's Ochtends is echt makkelijker om te kolven!

Oja, die vraag over dat spuiten. Bij mij spuit het er echt in straaltjes uit. En als het stopt, dan kun je dus even wachten en daarna verder kolven. Ik stop dan zelf meestal omdat ik dan wel genoeg heb. Ik denk niet dat het veel zin heeft om stug door te kolven. Misschien een minuutje doen en dan stoppen? Zodat je borsten denken dat Bjorn (sorry, puntjes werken niet) nog honger heeft?

Bjorn in de buurt werkt ook beter dan wanneer hij in bed ligt (maar dat wil hij nu toch niet lees ik). En je hebt nu een regeldag schrijf je; ik kan me voorstellen dat je nu dan ook weinig melk overhad de laatste tijd. Die regeldag is er om de melkproductie weer op peil te brengen en als het net op het randje genoeg was, dan kun je je een ongeluk kolven, maar dan komt er niks meer hoor!

Misschien vandaag ook even afwachten?
Nikiet, bij mij kwam er vorige week bijna niets uit, toen Bloemetje steeds wilde drinken. En vandaag en gisteren ineens een leuke opbrengst van zo'n 100 ml met één kolfsessie. Dat gaat mooi de vrieskist in in van die ijsblokzakjes

Als het er hier niet (meer) in straaltjes uitkomt hou ik even op, en ga inderdaad een minuutje later weer verder (eerst weer TSR opwekken) Soms komt er helemaal geen straaltje, dan hou ik er maar mee op.

's Ochtends kolven schijnt het beste te zijn, verder hoor ik van de één (de lactatiekundige) dat 's middags ook goed is, en van de ander (ervaringsdeskundige) juist 's avonds. Het helpt om je borsten even los te schudden terwijl je voorover hangt, warme doek op je borst om de kanaaltjes wijder te maken, iets warms drinken helpt ook.
hai, hai,

Bedankt voor de tips Wen en Helena. Ik krijg ook veel tips op mijn topic over weer werken en bv combineren, afbouwen etc..

Helena. Ik geef 2 borsten per keer. Al merk ik nu dat Björn soms steeds meer nijgt naar 1 borst. Hij drinkt meestal 15 minuten 1 en 5-10 minuten de andere... Ik begin altijd weer waar ik ben geëindigd.

Ik heb nu vooral nog tussendoor en kort na het voeden gekolfd. Gisteravond nadat hij 2 uur daarvoor ongeveer had gedronken en toen had ik het meeste. Zojuist ook nog 50 ml gekolfd in ca. 15 minuten. 25 ml per borst.

Ik merk dat ontspannen helpt. De tip van thee drinken kreeg ik ook op het andere topic.

Ik ga de huisarts nog even bellen voor de neusspray. Ook ga ik een mooie foto afdrukken om straks mee te nemen naar mijn werk. Ik kijk nu vaak naar een foto op de kast.

En Helena. Mijn oudste moet straks er gewoon bij kunnen zijn hoor als ik kolf. Maar ik wil het de eerste paar keren graag relaxed doen. En ik leer hem gewoon dat hij nergens aan mag komen. Maar toen ik thuis kwam met de doos was hij heel enthousiast over het ding. Heel interessant vond hij dat ronde doosje met al die knopjes; 'mag ik hem aanzetten mama?' .. vroeg hij... Toch wel schattig...

En ik kan de gekolfde melk wel invriezen hoor. Ga ik ook zeker doen. Maar nu om te oefenen vind ik het wel fijn om elke dag een flesje te geven. Kan Björn uit een flesje leren drinken (niet echt nodig want hij vindt het prima :-) ), heb ik een keertje m'n handen vrij én kan mijn man een keertje een flesje geven.

Ook wil ik dan de voeding die hij uit de fles drink proberen te kolven om te kijken hoeveel ik dan kolf.

Wen. Schrijf je op de zakjes hoeveel erin zit? Of kan er bijvoorbeeld standaard ongeveer 100 ml in?

Groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Klinkt wel alsof je heel goed bezig bent hoor Nikiet! Ik dacht nog; als je maar 1 borst kolft, dan kun je de andere tegelijkertijd afkolven. Lijkt mij niks (dat gezoem naast je oor terwijl je aan het voeden bent) maar het schijnt te helpen! Maar goed, als je er twee geeft gaat dan natuurlijk niet op...

Heel schattig dat je oudste zo graag wil meehelpen. Mijn dochter zat al met de borstschilden tegen haar truitje aan. Heel grappig.

Nog heel even over die diepvrieszakjes; het leek mij de eerste keer heel makkelijk, dus dat heb ik ook gedaan. (Nikiet: Gewoon een keertje kijken hoeveel je erin giet en dan uitrekenen hoeveel er in 1 ijsblokje gaat (iets meer dan 13 ml geloof ik). Dan hoef je er niet op de schrijven hoeveel erin zit). Maar ik vond het helemaal niet handig achteraf! De blokjes passen meestal niet goed door de opening van je flesjes (Avent lukt net). En het is al snel een ontzettende plakboel. En wat ik helemaal onhandig vond: je kunt niet 1 voeding in 1 keer in een flesje laten ontdooien omdat die blokjes er niet allemaal inpassen.

Ik doe het nu in ieder geval anders. Ik heb heel veel kleine kolfflesjes, dus ik vries het gewoon met fles en al in. Wat ik later tekort kom vul ik dan aan met ijsblokjes-melk. Kan ik toch precies de hoeveelheid nemen die ik nodig heb.

Succes Nikiet! Fijn dat Bjorn zo makkelijk uit een flesje drinkt!
Hip, dat heb ik ook, dat verdoofde gevoel. En precies in het midden van de hechting zit een soort van hard stukje (alsof alles daar bijelkaar gebonden is) en dat is ook nog wel een beetje ontstoken. Het wondje daar is wel open en schijnt van binnenuit te moeten beteren en dicht te moeten gaan. Ik heb op zich daar verder geen last van.

Ik ben echt wel zat van het vloeien. Wat dat betreft kun je beter zwanger zijn. Ik vind het ook wel flauw van Moeder Natuur. Heb je 9 maanden geen last, krijg je het na de bevalling toch allemaal nog op je bord...

Wen: mijn huisarts zei dat je ontstoken oogjes beter van binnen naar buiten kunt vegen, anders heb je kans dat je het andere oogje ook besmet. En je kan het beste schoonmaken met gekookt, afgekoeld water, volgens mijn huisarts.

Helena, wat heerlijk dat Lize zo goed doorslaapt nu.

Nikiet, ik heb ook Cynababy gebruikt. Daar heeft Melle ook een behoorlijke luier door volgepoept. Nu heb ik zo'n anderhalf dag niets gebruikt en volgens mij heeft hij geen krampjes. Ik hoop dat dat zo blijft.

Verschil met spugen merk ik nog niet echt.
Ah, heerlijk altijd, dat artsen en verpleegkundigen e.d. elkaar tegenspreken. Onze kraamhulp zei dat van vers kraanwater en van buiten naar binnen
quote:Hip1 schreef op 24 februari 2009 @ 01:06:

ik heb wel nog steeds een gedeelte van mn buik dat verdoofd/gevoelloos aan voelt maar dat schijnt wel tot een jaar te kunnen duren.

hebben meer mensen daar last van ?

Hip, mijn litteken en een stukje eromheen is nog steeds gevoelloos en mijn keizersnede is al bijna drie jaar geleden!
Hallo!

Nou, net voor t eerst geprobeerd te kolven, na de voeding van Chica. Opbrengst 50 ml.. Morgen misschien 's ochtends proberen.Ik vind het nog wel een gedoe zeg! Moet je ook nog alle onderdelen uitkoken enzo elke dag.. Wie weet word ik er vanzelf handiger in..

Veel herkenning in jullie verhalen: ik kan inmiddels voeden en eten tegelijk, anders aten we nooit meer samen . Ik vloei ook nog steeds, al is het minimaal. Hopelijk houdt t snel écht op.

Helena, wat lekker dat jullie kunnen slapen 's nachts! Hopelijk doet Chica Lize na!

Ze zit nu gezellig boven bij paps, dus ik heb even de beneden verdieping voor mezelf..

Welterusten allemaal alvast!
Da's heel aardig voor de eerste keer volgens mij Lucia!

Ik mik de boel 's avonds in de afwasmachine. Alleen uitkijken dat er geen pan met tomatensaus in staat, dan heb je roze/oranje spenen en borstschild

Lily, ik heb een afspraak met de draagdoekconsulente! Vrijdag komt ze hier doeken laten zien en knopen oefenen. Ik ben benieuwd of het wat is voor mij! Erna kan ik van haar tijdelijk een doek huren om het goed uit te proberen.
Haha Lucia, ik kan dat ook eten en voeden tegelijk! Het heeft wel wat, het hele gezin aan tafel.

Ook Lola in de wipstoel en dan met een voet dat ding wippen wil ook wel eens een maaltijd lang helpen.

Gister sliep ze, dát was relaxed!
hier gaat het allemaal prima hoor! dank voor jullie bemoedigende woorden en tips, maar ik leg me erbij neer dat de borstvoeding niet voor mij is weggelegd. de laatste dagen is sam meer aangekomen dan de afgelopen 3 weken. ze ziet er veel beter uit en sinds gisteren lacht ze zelfs!! snel hè? ze is nog geen vier weken! en ja, we hebben al een drama met bv achter de rug. mijn zoontje heeft uiteindelijk na lang tobben met ondervoeding in het ziekenhuis gelegen. vandaar dat ik nu niet te lang wil doormodderen. kom ik straks weer in het zh met een ondervoed kind. leg dat maar eens uit...

ik vloei eigenlijk sinds een week na de bevalling niet meer, dat is wel snel als ik jullie hoor. maargoed door de teruglopende bv heb ik nu ook alweer een eisprong en over 2 weken een menstruatie...

ilse heeft wel krampjes, vooral snachts. overdag is ze wel tevreden, snachts dus veel wakker. ook is haar maagje gewend aan weinig voeding, ik krijg er net aan 100 ml in, terwijl ze volgens het pak 165 ml zou moeten krijgen... ze komt wel vaker dus dan geef ik haar maar vaker...

zo helena, doorslapen! dat klinkt heerlijk! onze oudste is ook aan het spoken sinds een week. alleen afgelopen nacht heeft hij weereens doorgeslapen. gelukkig gaat samman er snachts uit voor hem.
Sam, fijn dat het resultaat zo snel zichtbaar is nu je op flesvoeding bent overgestapt. Moet een goed gevoel geven.

Helena, heerlijk zeg dat Lize nu doorslaapt. Dat is hier in ieder geval nog niet het geval. De meeste nachten gaan vrij goed, maar afgelopen nacht was een ramp. Ik vermoed dat het komt omdat we 's avonds met haar weggeweest waren. Ik heb wel vaker gemerkt dat de nachten daarna onrustig zijn. Trouwens, als jij Lize in bed legt als ze aan het jengelen is, slaapt ze dan ook meteen of huilt ze eerst even? Ik probeer dat nu met Elena te doen omdat ik merk dat ze vaak te moe is en dan tegen haar slaap vecht. Ik leg haar in bed maar dan blijft ze aan het huilen (krijsen) met kleine tussenpozen ertussen dat ze stil is. Pfff, moeilijk hoor om daar naar te luisteren.

Infacol werkt hier wel maar ik gebruik ik het hooguit drie keer per dag. Het resultaat is namelijk dat ze dan echt helemaal onder de poep zit (zal wel 'ns foto op Hyves plaatsen..). Het lijkt dus heel erg laxerend te werken.

Ik ben me nu ook in het kolven aan het verdiepen. Vandaag ben ik begonnen met de gebruiksaanwijzing door te lezen. M'n eerste gedachte was 'wat een gedoe zeg' maar misschien dat het went als je er even mee bezig bent. Ik wil er deze week echt mee beginnen want ik heb nu een stok achter de deur. Volgende week wil ik er heel graag even tussenuit. Met vriendinnen uit eten en naar de bioscoop en ik kan m'n dochter moeilijk honger laten lijden! Maar hoeveel moet je nu eigenlijk kolven om genoeg voor 1 voeding te hebben?

Ik ga snel nog even een voeding geven en hoop daarna even een paar uurtjes te slapen want daar ben ik erg aan toe!
Vanochtend 110 ml! Maakt blijkbaar wel uit, 's ochtends of 's avonds, althans voor mij. Ik had dezelfde vraag als Kittycat, hoeveel is ongeveer 1 voeding?

Even een (waarschijnlijk stom) vraagje aan degenen die ervaring hebben. Ik heb een dubbele elektrische kolf, maar ik snap nog niet zo goed hoe ik beide borstschilden op mijn borst kan houden en tegelijk het ding aan moet zetten. Doe ik iets geks? Nu doe ik 'm eerst aan, en dan zet ik de tweede erop. Maar als ik 'm dan harder wil zetten ( t vacuum), moet ik er één weer afhalen, anders kom ik een hand te kort.

Verder gaat het hier goed. Chica heeft wel wat vaker last van krampjes, zielig is dat. Gisteravond toen we gingen slapen had ze er ook veel last van, en Man was druk in de weer om haar te laten slapen. Maar ze schijnt flink gekrijst te hebben. Schijnt inderdaad, want ik heb NIKS gehoord, heb er als een blok doorheen geslapen.. Ben ik nou een ontaarde moeder?

Hopelijk slaap ik er niet doorheen als Man ook slaapt!

Sam, fijn dat het meteen beter gaat, lekker joh! Goed dat je niet nog een paar weken door moddert.

En alweer een eisprong? Voel je dat zo goed? En wat snel alweer! Volgens mij ben je de eerste, toch?

Kitty, dat is hier ook zo, na een onrustige dag voor haar, volgt ook een onrustige nacht..

Fijne dag allemaal!
Volgens mij is dat niet zo'n stomme vraag Lucia, ik kan me herinneren (van de vorige keer) dat ik met m'n bovenarm tegen een borstschildje drukte zodat ik dan een hand vrij had om de kolf aan te zetten of harder te zetten. Een beetje onhandig maar het lukte wel. Misschien is er wel een betere manier maar ik deed het altijd zo.

Oh Kitty ik heb de Infacol-poep foto gezien.... het lijkt wel of er special effects gebruikt zijn. Volgens mij is dat trouwens een voordeel van jongetjes, die hebben toch een soort barriere waardoor het niet zo snel gebeurt dat de poep tot aan de buik komt.

Jonne is goedgekeurd op het cb, hij was 700 gram aangekomen (in 5 weken) en weegt nu dus 5200 gr. En hij is nu 57 cm. Netjes toch. Hij heeft wel behoorlijk baby-acne (niet zo heftig als bloemetje) maar dat duurt als het goed is maar een paar weken.

Jammer dat het neit gelukt is met bv Sam, gelukkig is kv een prima alternatief en het is heel fijn dat het meteen zoveel beter gaat met sammetje. Ik vind het heel goed dat je, ondanks het drama met bv bij je oudste, het toch weer geprobeerd hebt.
Fijn dat ie is goedgekeurd Belletje!

Gelukkig dat ik niet de enige ben die daar moeite mee heeft, met die kolf, haha. Ik hoor van mensen dat ze lekker een boekje lezen tijdens het kolven, maar hoe ze dat doen?
O ja, vinden jullie babies poepluiers ook zo erg? Chica gaat 5 minuten nadat ze een poepluier heeft gefabriceerd al gillen en dat is over zodra ze een schone luier heeft.. 5 weken en nu al smetvrees, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven