Iemand ervaring?

24-01-2018 21:40 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2018 10:36
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.02% gewijzigd
Voor de rust van zijn kinderen, voor zover er rust in al die chaos kan komen, is het belangrijk dat je vriend zijn eigen huis heeft waar zijn kinderen kunnen komen, slapen, hun vader zien.
Zij zitten niet nu al te wachten op hun vader in een ander huis met een andere vrouw. Dat wordt too much, zal niet goed uitpakken.
Houd vooral je eigen huis aan.
Heb je zelf nu ook door hoe weinig er van klopt? Je vriend is een man die al een JAAR niet meer van zijn vrouw houdt en alleen maar bij haar blijft omdat hij anders financiële problemen krijgt. Wie gaat er zo om met zijn huwelijk? Hij heeft niet eens therapie geopperd of zijn problemen en twijfels met haar besproken?
Vervolgens is hij dus na ongeveer een half jaar verliefd op jou geworden. Dat werd serieuzer, dan wordt het na 2-3 maanden toch wel tijd om het eens op te biechten en oplossingen te gaan zoeken voor dat huis en zijn kapotte huwelijk.

Dus ja, je mag WEL zeggen dat hij stappen moet ondernemen, want dit is niet eerlijk naar jou toe, en niet naar zijn vrouw. Blijf dit niet accepteren.
...
anoniem_361494 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 08:11
98.29% gewijzigd
Anderevrouw schreef:
24-01-2018 23:05
We zien elkaar 2x per week, we wonen 100km uit elkaar. We hebben elke dag, de hele dag door, contact. Smoezen zijn er niet. Hij wil proces versnellen van scheiding omdat het niet fair is naar mij toe, omdat hij ziet hoe pijnlijk het voor mij wordt. Anderzijds vind ik het moeilijk het vuur aan de schenen te leggen.
Dank voor de reacties trouwens.
100km is een mooie voorlieg afstand...trap er nou niet in zeg...
Veel geluk samen. Zonder smoezen.

Ik hoop dat ik ongelijk heb, en dat je over een jaar stikgelukkig met hem bent, maar ik acht die kans zeer klein.
Liever hoop ik dat je voor jezelf kiest en een beschikbare man gaat zoeken. Dat gaat je veel verdriet besparen.

Succes ermee.
anoniem_258367 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 23:11
78.71% gewijzigd
'Kies je eigen pad' schrijf je ergens in een topic op dit forum. Is dit nu echt het pad dat jij toen voor ogen had? Wachten op een bezette man die omwille van allerlei redenen dus niet voor jou kiest? Die jou niet als prioriteit ziet? Woorden zeggen vele malen minder dan daden. Jij bent blijkbaar gevoelig voor mooie woorden.
enn wijzigde dit bericht op 24-01-2018 23:13
38.85% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jullie wonen 100 km uit elkaar maar ik neem aan dat hij bij zijn kinderen in de buurt blijft wonen. Hoe concreet praat hij over de scheiding? Heeft hij al gekeken naar de kosten, woonruimte en allerlei andere zaken?
Wanneer gaat hij het thuis vertellen? Is hij daar concreet over?
Anderevrouw schreef:
24-01-2018 22:39
nee, eenzijdig heeft hij besloten niet verder te willen, dit is nog niet uitgesproken naar de vrouw toe. Dat is wat er nu gaat spelen en hoe zou ik mij hierin moeten verhouden.
Vind je dat nou een aantrekkelijke eigenschap van een man? Problemen niet aanpakken maar plots de deur achter je dicht trekken?
Het zou jou ook kunnen gebeuren als het over zeg 10 jaar met jou niet lekker loopt.
Niets aan doen maar gewoon op naar de volgende.
En mocht de man idd gaan scheiden dan begint het pas; zijn verwerking, zijn geregel rondom een scheiding, het afsluiten van een langdurige relatie met zijn (dan) ex-vrouw, zijn problemen met zijn kinderen (en geloof me die gaan komen, kijk maar naar hun leeftijden). Dan begint het dus pas écht en ook dan zal jij geen prioriteit zijn, gewoonweg omdat hij dat je niet kán bieden.

Wil ji dit echt voor jezelf?
enn wijzigde dit bericht op 24-01-2018 23:17
0.49% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Anderevrouw schreef:
24-01-2018 23:05
Hij wil proces versnellen van scheiding omdat het niet fair is naar mij toe, omdat hij ziet hoe pijnlijk het voor mij wordt.
Maar hij versnelt niets want hij heeft het zijn vrouw en kinderen nog niet eens verteld. Zij weten nog steeds van niets...

Waarom aarzelt hij? Hij wil toch met jou verder en wil jou geen verdriet doen? Waarom zet hij geen stappen? Hij wilde al een jaar scheiden voordat hij jou leerde kennen dus wat let hem? Sterker nog, hij heeft jou nu dus des te meer reden thuis het slechte nieuws te vertellen.
anoniem_64e4e73acf440 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 23:18
0.58% gewijzigd
Oh wow, er zijn nog steeds vrouwen die erin trappen. Hij had niet een jaar geleden besloten te scheiden, want hij heeft het niet gedaan. Een niet uitgevoerd besluit is hetzelfde als geen besluit.

En het zal best dat de koek op is, zijn vrouw hem niet begrijpt en jij wel en ze al jaren geen seks meer hebben. En ja, jij bent nieuw en leuk en spannend en lekker en met jou wil hij zijn leven delen. Zo lang je twee keer per week de sterren van de hemel vrijt in een hotelkamer dan.

Want de realiteit is dat als je eenmaal 'samen verder bent' en als onderdeel daarvan zijn vieze onderbroeken in de was krijgt en hij er toch een heel andere visie op schoon en netjes op na blijkt te houden dan jij, de magie doorgaans heel snel afneemt.
Ik zou het als ik jou zou zijn wel weten. Ik ben namelijk niet bijna vijftig geworden om nog weer eens door een bak gezeik en ellende heen te gaan als ik het kan voorkomen.
enn wijzigde dit bericht op 24-01-2018 23:21
0.29% gewijzigd
Judy_Hopps schreef:
24-01-2018 23:15
Vind je dat nou een aantrekkelijke eigenschap van een man? Problemen niet aanpakken maar plots de deur achter je dicht trekken?
Het zou jou ook kunnen gebeuren als het over zeg 10 jaar met jou niet lekker loopt.
En dit.
Om nog maar te zwijgen van alle ellende die een scheiding met zich mee gaat brengen. Een woedende ex, verdrietige kinderen, teleurgestelde vrienden, een torenhoge restschuld. alimentatieverplichtingen en een hoop frustratie zijn doorgaans ook niet zo bevorderlijk voor het bouwen van een nieuw liefdesnestje.
Zelfs als ouders zonder ruzie uit elkaar gaan, komt er echt veel bij kijken. Een eerste verjaardag van de kinderen (waar en met wie vieren, met beide ouders of toch niet), wie heeft de kinderen in de eerste schoolvakantie, heeft de ouder nog genoeg vakantiedagen en geld om eerst met kinderen en daarna met nieuwe partner op vakantie te gaan, een eerste Kerst dus verdeling van de dagen, ouderavonden, diploma-uitreiking, op het laatste moment inspringen omdat de andere ouder ziek is maar de kinderen een uitwedstrijd hebben, en ga maar door.

Ik denk dat als jullie elkaar maar twee keer per week zien je je niet echt kunt voorstellen hoe zijn gezinsleven verloopt en hoe dat jouw eigen leven zal beinvloeden.
Je gaat je eigen ongeluk tegemoet en ik heb geen medelijden met je.
...
anoniem_361494 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 08:39
97.90% gewijzigd
Anderevrouw schreef:
25-01-2018 00:39
Ik weet genoeg en heb genoeg van alle negatieve uitlatingen. Ik had dit nooit op het forum moeten zetten. Scheiden is de normaalste zaak van de wereld, maar zodra er een andere partner bij komt kijken is het taboe etc etc.
dank voor jullie berichten! Reageer maar verder zonder mij!
Ik denk echt dat je het verkeerd begrijpt... Het gaat niet om het feit dat hij in scheiding ligt en daarnaast een relatie met jou heeft, maar dat het allemaal best lang duurt en dat heeft waarschijnlijk een reden.

Maar je vraagt letterlijk om advies toch? Als je het antwoordt al weet snap ik niet waarom je het vraagt ...
Jazeker, meer dan twee jaar ervaring mee en als ik er nu op terug kijk was het een verspilling van mijn tijd. Hier de smoezenlijst die je de komende tijd kan verwachten, ik had m eerder moeten lezen.... relaties/smoezenlijst/list_messages/237834
Vind het laag ook van jouw omdat er ook kinderen in het spel zijn
Zo TO, jij moet me een partijtje wanhopig zijn dat je je als gescheiden vrouw laat gebruiken door een getrouwde man.
Je hebt geen relatie met hem, want hij is getrouwd. Je hebt seks met hem, dat is wat anders.
Stel, hij gaat scheiden. Dan zit je nog jaren in de ellende, omdat hij niet zomaar alles geregeld heeft. Daarbij is de kans groot dat je door iedereen wordt uitgekotst. En uiteindelijk door hem ook, want dat is zijn stijl. De getrouwde man en de minnares zijn even fout.
Jij als gescheiden vrouw die een man inpikt hebt geen fatsoen in je donder. Je bent net zo slecht als je fuckbuddy.
Waar ken je hem eigenlijk van? Second Love zeker? Of dat ranzige Tinder?
En dan beweren dat je reageert op wat mensen vragen. Ik was serieus met mijn vraag.
Maar veel geluk in Noorwegen hoor.
Anderevrouw schreef:
Ik weet genoeg en heb genoeg van alle negatieve uitlatingen. Ik had dit nooit op het forum moeten zetten. Scheiden is de normaalste zaak van de wereld, maar zodra er een andere partner bij komt kijken is het taboe etc etc.
dank voor jullie berichten! Reageer maar verder zonder mij!
Jij bent zelf diegene die je kop in het zand steekt hoor en in een vreemdgaander gelooft niet wij...
Maar goed jij kiest het pad waarin je naar grote waarschijnlijkheid de bijrol blijft spelen..maar goed geloof wat jij wil.
Anderevrouw schreef:
Scheiden is de normaalste zaak van de wereld, maar zodra er een andere partner bij komt kijken is het taboe etc etc.
Geen taboe maar zo'n scheiding wordt voor kinderen, familie en vrienden vaak niet goed ontvangen. Dat is handig om te weten.

Gaan jullie eerst maar eens een goed gesprek met elkaar aan over wat zijn plan van aanpak is. Geen woorden maar daden. Op deze voet verdergaan schiet niet op.
laat maar
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 13:14
96.22% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven