Zorgpas verplicht?
dinsdag 23 januari 2018 om 19:04
Hoi hoi,
Morgen heb ik mijn eerste afspraak in het AMC, ik moet dan iets eerder komen om een pasje aan te vragen, en doorvoor moest ik mijn zorgpas en ID meenemen. Heel stom, maar ik kan mijn zorgpas nergens vinden, moet zeggen dat ik deze ook nooit nodig heb gehad, ook niet bij andere ziekenhuis bezoeken. Denken jullie dat het een probleem is als ik de zorgpas niet heb? Op de site van mijn zorgverzeking staat namelijk dat je een nieuw pasje aan kan vragen en die binnen 2 weken ontvangt, als je in de tussentijd naar een zorgaanbieder moet dan kan je een ID meenemen, maar ik heb geen idee of het ziekenhuis hier moeilijk over doet.
Morgen heb ik mijn eerste afspraak in het AMC, ik moet dan iets eerder komen om een pasje aan te vragen, en doorvoor moest ik mijn zorgpas en ID meenemen. Heel stom, maar ik kan mijn zorgpas nergens vinden, moet zeggen dat ik deze ook nooit nodig heb gehad, ook niet bij andere ziekenhuis bezoeken. Denken jullie dat het een probleem is als ik de zorgpas niet heb? Op de site van mijn zorgverzeking staat namelijk dat je een nieuw pasje aan kan vragen en die binnen 2 weken ontvangt, als je in de tussentijd naar een zorgaanbieder moet dan kan je een ID meenemen, maar ik heb geen idee of het ziekenhuis hier moeilijk over doet.
dinsdag 23 januari 2018 om 19:27
Wat ouderwets, ik ben het afgelopen jaar in 3 ziekenhuizen geweest en alle 3 zijn ze inmiddels overgestapt op het barcodesysteem, dus ff jde code van de brief scannen en klaar. Meestal zit er ook geen personeel meer achter de balie.
dinsdag 23 januari 2018 om 19:30
Ik ben in december nog geweest. Tja ik kan er ook niets aan doen dat ze zo werken. En ze hebben nog wel balie personeel.
dinsdag 23 januari 2018 om 19:47
Was het maar zo'n feest, nee dus. De eerste keer in een ziekenhuis heb je altijd je ID en zorgpas (polisnummer) nodig. De ene zorginstelling past het bij wijzigingen vanzelf aan, bij de ander moet je het zelf doorgeven.
Er zijn zelfs ziekenhuizen die nog met papieren dossiers werken. Of het prettig werkt, is een tweede.
donderdag 25 januari 2018 om 10:16
Ik zal wel een vreemde zorgpas hebben bij FBTO. Daar staat juist heel veel op.
Achternaam, letter eerste voornaam, bsn, relatienummer (=polisnummer), uzovi-nummer.
En op de achterkant dezelfde gegevens en nog een kaartnummer voor de Europese zorgverzekeringspas.
Achternaam, letter eerste voornaam, bsn, relatienummer (=polisnummer), uzovi-nummer.
En op de achterkant dezelfde gegevens en nog een kaartnummer voor de Europese zorgverzekeringspas.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 25 januari 2018 om 10:19
Ik heb Interpolis en op die van mij staat ook al die informatie.Snoesje666 schreef: ↑25-01-2018 10:16Ik zal wel een vreemde zorgpas hebben bij FBTO. Daar staat juist heel veel op.
donderdag 25 januari 2018 om 13:23
Waarom bel je het AMC niet en vraag je het niet na? Je polisnummer/klantnummer/relatienummer is vaak ook voldoende. Als je je BSN nummer weet (staat op je ID-kaart/Rijbewijs/Paspoort) kunnen ze dat in combi met je geboortedatum ook gebruiken voor een COV-check (controle op verzekering) en komt het wel goed. Ze gaan je echt niet wegsturen.
donderdag 25 januari 2018 om 13:37
Nog nooit mijn zorgpas hoeven tonen. En ik kom toch veel in ziekenhuizen.chirpy schreef: ↑23-01-2018 19:47Was het maar zo'n feest, nee dus. De eerste keer in een ziekenhuis heb je altijd je ID en zorgpas (polisnummer) nodig. De ene zorginstelling past het bij wijzigingen vanzelf aan, bij de ander moet je het zelf doorgeven.
Er zijn zelfs ziekenhuizen die nog met papieren dossiers werken. Of het prettig werkt, is een tweede.
donderdag 25 januari 2018 om 14:27
gaat ze voor een hersentransplantatie?
donderdag 25 januari 2018 om 14:46
Anderzorg geeft dit jaar zelfs geen zorgpasjes meer af. Toevallig net contact met hun gehad omdat mijn ouders zijn overgestapt naar anderzorg en binnenkort naar het ziekenhuis moeten en in de brief staat dat ze hun zorgpas moeten meenemen. Ze moeten maar de anderzorgapp installeren want daar zit hun digitale zorgpas in.
Nou hebben mijn ouder niet eens een mobiele telefoon dus dat wordt lastig.
Maar als ze naar het ziekenhuis hun digitale polis meenemen dan is dat voldoende.
Mijn ouders hebben ook geen internet dus nu moet ik hun polis downloaden en uitprinten en dan opsturen naar mijn ouders want ik zie ze niet meer voor ze naar het ziekenhuis moeten en we wonen niet echt dicht bij elkaar.
Maar als ze naar het ziekenhuis hun digitale polis meenemen dan is dat voldoende.
Mijn ouders hebben ook geen internet dus nu moet ik hun polis downloaden en uitprinten en dan opsturen naar mijn ouders want ik zie ze niet meer voor ze naar het ziekenhuis moeten en we wonen niet echt dicht bij elkaar.
vrijdag 26 januari 2018 om 00:35
Dank voor de reacties, het is gelukt inmiddels, zonder mijn zorgpasje was geen probleem, ze vroegen er niet eens naar. Ik had nog wel mijn polis geprint en meegenomen maar dit was ook niet eens nodig. Aan mijn bsn hadden ze al voldoende. Dus het is wisselend per ziekenhuis blijkbaar, dus best logisch dat ik dat niet wist, ik ken immers niet de regels van elk ziekenhuis uit mijn hoofd. Maar goed, gelukkig krijg ik deze maand mijn nieuwe zorgpasje, dan kan ik die voortaan weer gebruiken.
vrijdag 26 januari 2018 om 00:40
Dat is wel heel erg onhandig zeg voor mensen die niet met smartphones en computers om kunnen gaan. Was de verzekering zo goedkoop dat er geen pasje en polisblad vanaf kan?!ploppie76 schreef: ↑25-01-2018 14:46Anderzorg geeft dit jaar zelfs geen zorgpasjes meer af. Toevallig net contact met hun gehad omdat mijn ouders zijn overgestapt naar anderzorg en binnenkort naar het ziekenhuis moeten en in de brief staat dat ze hun zorgpas moeten meenemen. Ze moeten maar de anderzorgapp installeren want daar zit hun digitale zorgpas in.
vrijdag 26 januari 2018 om 09:21
Mijn ouders hadden mij gevraagd om een goedkopere ziektekostenverzekering te zoeken maar wel 1 waarbij niet alles via computers hoeft te worden geregeld. Dus ik kwam uit bij Anderzorg en aangezien ik daar zelf ook sinds vorig jaar bij ben wist ik dat dat allemaal wel goed zat(dacht ik). Ik heb zelf overigens wel een zorgpas van Anderzorg,dat is sinds 2018 afgeschaft. De dame aan de telefoon van de klantenservice gaf aan dat er heel veel klachten zijn over het afschaffen.closednote schreef: ↑26-01-2018 00:40Dat is wel heel erg onhandig zeg voor mensen die niet met smartphones en computers om kunnen gaan. Was de verzekering zo goedkoop dat er geen pasje en polisblad vanaf kan?!