Ik mis hem
donderdag 25 januari 2018 om 21:46
7 jaar een koppel, 4 jaar lang samengewoond. Uit elkaar gegaan als vrienden. We dachten dat we zo'n leuk koppel waren omdat we beiden zoveel ambities hadden, maar onderweg elkaar helemaal verloren.
Geen ruzie, geen gevecht en geen schuldige.
Na de breuk was hij staatsvijand nummer 1 in mijn vriendengroep. Ik moest ze steeds uitleggen dat ik heus niet boos op hem was, dat de breuk een gezamenlijke beslissing was en er geen schuldige is in dit verhaal.
Nu zijn we 4 maanden verder, zit ik in mijn eigen huis en voel me o zo eenzaam. Ik mis hem, of toch degene die hij was tijdens die laatste leuke momenten.
Ik mis zijn lach, die net klinkt als een vierjarige. Zijn ogen wanneer hij net wakker wordt. Ik mis zijn warmte in bed, zijn junkfood in de snoepkast, zijn slechte muzieksmaak in de auto.
Gek is dat, na de breuk had mijn vriendengroep meer last van liefdesverdriet dan ikzelf. Maar nu ik zijn/iemands aanwezigheid mis, is het voor mijn vriendengroep al "oud nieuws".
Wat ik met dit topic wil? Eigenlijk helemaal niets
Even hardop zaniken, hopelijk een beetje herkenning krijgen en een paar schoppen onder mijn kont die me weer in de goede richting duwen.
Geen ruzie, geen gevecht en geen schuldige.
Na de breuk was hij staatsvijand nummer 1 in mijn vriendengroep. Ik moest ze steeds uitleggen dat ik heus niet boos op hem was, dat de breuk een gezamenlijke beslissing was en er geen schuldige is in dit verhaal.
Nu zijn we 4 maanden verder, zit ik in mijn eigen huis en voel me o zo eenzaam. Ik mis hem, of toch degene die hij was tijdens die laatste leuke momenten.
Ik mis zijn lach, die net klinkt als een vierjarige. Zijn ogen wanneer hij net wakker wordt. Ik mis zijn warmte in bed, zijn junkfood in de snoepkast, zijn slechte muzieksmaak in de auto.
Gek is dat, na de breuk had mijn vriendengroep meer last van liefdesverdriet dan ikzelf. Maar nu ik zijn/iemands aanwezigheid mis, is het voor mijn vriendengroep al "oud nieuws".
Wat ik met dit topic wil? Eigenlijk helemaal niets
donderdag 25 januari 2018 om 22:09
Je bent gewoon veel te streng voor jezelf, lijkt uit je laatste alinea. Echt, nergens voor nodig. Wees lief voor jezelf! Ga dingen doen waar je van geniet. Verwen jezelf.
Niets dan bewondering ook voor hoe je spreekt over je ex. Je komt over als een enorme lieverd.
Misschien moet je een goede vriendin vragen je een beetje te helpen nu je het toch moeilijk hebt. Gewoon, door gezellige dingen te ondernemen met je. En te luisteren naar je.
donderdag 25 januari 2018 om 22:12
Het voelt vooral zo dubbel.
Ik mis hem zo(ooooooooooooooo).
Maar het einde van de relatie voelt ook bevrijdend.
Dat is ook iets wat vrienden moeilijker snappen. Het lijkt wel alsof ik moet sterven van verdriet, of vreugdevol moet zijn.
Net na de breuk had ik niet veel gevoelens. Het was onze beslissing en ik was maandenlang bezig met andere zaken zoals woonst en werk.
Niet dat ik weer een relatie met hem wil. Hij is een fantastische man, maar niet de man voor mij.
Maar het verdriet komt nu wel binnen.
Dat is ook iets wat vrienden moeilijker snappen. Het lijkt wel alsof ik moet sterven van verdriet, of vreugdevol moet zijn.
Net na de breuk had ik niet veel gevoelens. Het was onze beslissing en ik was maandenlang bezig met andere zaken zoals woonst en werk.
Niet dat ik weer een relatie met hem wil. Hij is een fantastische man, maar niet de man voor mij.
donderdag 25 januari 2018 om 22:12
Aaawh je lijkt me echt een leukerd. Ik hoop dat je niet te hard bent voor jezelf. Bij deze een
en alles komt goed, echt!
Ik ken het dubbele gevoel na een lange relatie. Het is de juiste keus, maar je hebt wel echt lief en leed gedeeld en dat 7 jaar lang. Natuurlijk is het normaal dat je dat ook mist! Dat betekent dat jullie het ook heel fijn hebben gehad en dat je iets moois hebt om op terug te kijken, ook al is het zo beter.
Ik ken het dubbele gevoel na een lange relatie. Het is de juiste keus, maar je hebt wel echt lief en leed gedeeld en dat 7 jaar lang. Natuurlijk is het normaal dat je dat ook mist! Dat betekent dat jullie het ook heel fijn hebben gehad en dat je iets moois hebt om op terug te kijken, ook al is het zo beter.
donderdag 25 januari 2018 om 22:20
Perfecte mannen zijn nauwelijks te vinden. Leuke mannen zijn er zat
donderdag 25 januari 2018 om 22:23
Ik had het over echt leukekonijntje123 schreef: ↑25-01-2018 22:20Perfecte mannen zijn nauwelijks te vinden. Leuke mannen zijn er zat![]()
donderdag 25 januari 2018 om 22:24
Die dubbele gevoelens zijn toch niet zo vreemd? Je sluit een periode af en zeker als die overwegend positief was, geeft dat toch een bepaalde melancholie. Ook als het "op" is.RedSharpie schreef: ↑25-01-2018 22:12Het voelt vooral zo dubbel. Ik mis hem zo(ooooooooooooooo). Maar het einde van de relatie voelt ook bevrijdend. Net na de breuk had ik niet veel gevoelens. Het was onze beslissing en ik was maandenlang bezig met andere zaken zoals woonst en werk. Maar het verdriet komt nu wel binnen.
donderdag 25 januari 2018 om 22:56
Tuurlijk, die zullen er altijd zijn, maar voor Redsharpie is dit het nu toch? Mag ze gewoon verdrietig zijn en hem missen?
Wat een nutteloze reactie, sorry hoor..
Redsharpie, heel veel sterkte!
donderdag 25 januari 2018 om 22:58
Geweldige bijdrage, deze reactie. Nog iets aan toe te voegen?
donderdag 25 januari 2018 om 23:02
Ik zag dat blondie op andere topics ook aan het trollen was, ik zou me er niks van aan trekken
donderdag 25 januari 2018 om 23:03
Dank je voor je reactie btw.
Klinkt cliché maar ik ben al een jarenlange meelezer. Was al verbaasd over al die lieve posts
donderdag 25 januari 2018 om 23:12
Tja, Blondie222 heeft het ook niet makkelijk. En overschreeuwt zichzelf nu misschien.
viewtopic.php?f=1&t=400212&start=#p28034044
viewtopic.php?f=1&t=400212&start=#p28034044
donderdag 25 januari 2018 om 23:53
vrijdag 26 januari 2018 om 06:56
Dit is echt compleet normaal!RedSharpie schreef: ↑25-01-2018 22:12Het voelt vooral zo dubbel.
De mening van je vrienden doet er i.m.o niet zo toe, het is iets tussen jullie.
Verder, een relatie verbreken is echt ontzettend pijnlijk en dat heeft echt tijd nodig.
vrijdag 26 januari 2018 om 09:01
Het is toch niet gek om iemand te missen die een tijdlang zo belangrijk voor jou was? De mooie herinneringen kun je koesteren, dat is iets wat jullie hebben gedeeld en dat blijft. Wat minder goed ging, verdwijnt na een poosje wat meer naar de achtergrond. Het is juist helemaal niet raar dat je hem juist nu meer mist.
Laat dat gevoel er gewoon uit. Maar probeer ook voor jezelf steeds helder te houden wat je niet mist en waardoor het niet goed ging. Dat helpt ook bij je verwerking.
Dat je vrienden het niet begrijpen, zal te maken hebben met hun eigen ervaringen op liefdesgebied. Misschien kom je nog wel met iemand in gesprek die het wel herkent in of buiten je vriendengroep en niet zo zwart-wit denkt.
En in ieder geval zijn er meer mensen die dit wel herkennen.
Laat dat gevoel er gewoon uit. Maar probeer ook voor jezelf steeds helder te houden wat je niet mist en waardoor het niet goed ging. Dat helpt ook bij je verwerking.
Dat je vrienden het niet begrijpen, zal te maken hebben met hun eigen ervaringen op liefdesgebied. Misschien kom je nog wel met iemand in gesprek die het wel herkent in of buiten je vriendengroep en niet zo zwart-wit denkt.
En in ieder geval zijn er meer mensen die dit wel herkennen.