Twijfels

26-01-2018 09:38 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor adviezen en reacties. Kan ik echt wat mee.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2018 09:27
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
96.04% gewijzigd
alles wat je aandacht geeft, dat groeit en bloeit.

dus wanneer jij je relatie en je vrouw geen echte aandacht meer geeft dan zal deze doodbloeden.

maar stel je ruilt haar in voor een jonger model. deze zal op een bepaald moment ook gaan veranderen. Of je moet voor een bestelpop gaan, die zien er tegenwoordig trouwens heel levensecht uit.

Maar wanneer jij je vrouw gaat inruilen voor een jonger model, dan lever je niet alleen je vrouw in. Maar ook het leven dat je nu hebt. Samen met je kinderen in 1 huis wonen. Je zult je kinderen minder zien, er zal waarschijnlijk minder geld overblijven nadat alle vaste lasten zijn betaald. Met het zelfde inkomen 2 huishoudens runnen, dat gaat ten koste van levensstijl.

Wat je niet moet doen is passief blijven wachten. Want uiteindelijk komt er vast iemand jou veren in je reet stopt. Die je vertelt dat je toch zo lief, leuk en geil bent en dat je vrouw jou niet waardeert etc. En dan kan jij er helemaal niets aan doen dat verliefd wordt.

Wees een volwassen persoon. Ga praten met je vrouw en ga hulp zoeken. Problemen binnen een relatie moet je niet buiten de relatie oplossen. Ga praten, eventueel met een relatietherapeut. Pas daarna kan je samen beslissen wat het beste is voor jullie.

Jullie zitten samen in een relatie, dus hoor je de problemen ook samen op te lossen. Het is niet alleen aan jou of dat je door wilt gaan of niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Geef haar een bon voor plastische chirurgie voor haar verjaardag.
twijfelen schreef:
26-01-2018 10:03
Relatietherapie vind ik echt geldklopperij. Niemand veranderd uiteindelijk qua karakter, heel misschien tijdelijk voor de goede wil.
Klopt, maar de ander kan wel leren om minder nadruk op het uiterlijk te leggen.

Maar je hebt je vrouw dus eigenlijk alleen maar om haar uiterlijk gekozen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als dat zo is dan doe ik toch iets heel erg fout
Tja als je niet in therapie wilt dan houd het op en kun je beter bij haar weggaan, zodat je de weg voor haar vrijmaakt voor iemand die wel van haar houd zoals ze is. Jij komt dan vanzelf van een koude kermis thuis, als je er achter komt dat je op je vijftigste niet meer zo makkelijk een mokkeltje van twintig kun scoren en dat als je dat al lukt het uiterlijk alleen ook niet alles is. Jullie hebben samen een heel leven gedeeld, dat krijg je met een andere, jonger uitziende vrouw nooit meer. En misschien slaat bij jou de veroudering ook wel opeens toe en zet je nieuwe mokkeltje je daarom buiten.

Ik zou toch relatie therapie overwegen als ik jou was. Een goede therapeut kan echt mensen weer bij elkaar brengen, je laten inzien welke patronen er in de relatie zijn geslopen en je weer laten inzien waarom je ook al weer verliefd op haar bent geworden. Als je weer verliefd naar elkaars karakter kijkt, is dat uiterlijk opeens een stuk minder belangrijk. Misschien zijn er aspecten bij haar aan haar uiterlijk waar ze zelf ook van baalt en waar jullie samen wat aan kunnen doen. Maar ‘het verval’ stilzetten gaat echt niet lukken. Als het goed zit tussen jullie moet dat ook niet uitmaken, want je houd van haar om wie ze is en niet om hoe ze er uit ziet. Nu dat houden van wat is uitgeblust wordt het uiterlijk opeens een ding. Misschien zit je zelf in een midlifecrisis en heb je moeite met het onvermijdelijke ouder worden van jezelf en van haar. Dit zijn dingen die je allemaal in therapie kunt bespreken. Je zult er als mens niet van veranderen, maar je kunt wel dingen terugvinden die je onderweg bent kwijtgeraakt, en daardoor kan je hele kijk op dingen veranderen.
Als je denkt niet te kunnen veranderen en niet in je relatie wil investeren, ga je toch op zoek naar een lekkere jonge meid. Wel eerst scheiden. Weet je al wat je de kinderen gaat vertellen. "Mama is oud en lelijk geworden, ik wil een jong, mooi en strak iemand"?

Deze jonge vrouw wordt ook ouder, wil nog kinderen enz. enz.. Over 10-15 jaar zit je dan weer in hetzelfde schuitje.

Ik gun zowel jouw vrouw als je potentiële jonge vriendin een man die echt van ze houdt en niet alleen voor het uiterlijk gaat.

Ga eens samen echt praten, echt communiceren. Daar kan relatietherapie je prima bij helpen.
ik zou eerst zelf in therapie gaan
Lorem Ipsum
Pluisi schreef:
26-01-2018 10:10
Geef haar een bon voor plastische chirurgie voor haar verjaardag.
Dan ging ik meteen een echtscheiding aanvragen.
De boodschap kwam wel over.
En to heb je al zitten berekenen wat je echtscheiding gaat kosten? In plaats van investeren in je huwelijk?
Volgens mij weet je allang al wat je gaat doen.
twijfelen schreef:
26-01-2018 10:00
We zijn voornamelijk ouders. Zoals ik al schreef, we zijn heel erg verschillend en naarmate je ouder wordt, wordt dat ook duidelijker.

Ik snap ook wel dat het kortzichtig is maar aantrekkelijkheid is toch ook niet onbelangrijk. Of zijn jullie allemaal heilig.
Elke leeftijdscategorie heeft zijn mooie dingen merk je naarmate je ouder geraakt. Heb je geen last van een midlifecrisis dat het gras overal groener lijkt te wezen?
Hoezo denk je dat alleen zijn rust geeft? Omdat je twijfel dan weg is of om andere redenen?
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Midlifecrisis ga ik echt onderzoeken.

@8102: nee ik weet niet wat ik ga doen. Daarom dit topic.

Ik heb nergens geschreven dat ik een jongere vriendin wil. Leeftijd is niet het issue.
@zimi: beiden
Om wat voor verschillen gaat het, TO? En waarom worden deze belangrijker? Het klinkt alsof jullie elkaar verloren zijn in de loop van de tijd. En nu worden de kinderen ouder en ligt de focus minder op hen en ga jij bedenken of je nog wel met haar verder wilt. Mijn partner wordt ook ouder. En ik hou van hem zoals hij is, ik ben blij met de man die hij is. Tuurlijk doen wij ons best om er aantrekkelijk uit te zien voor elkaar. Wat vindt jouw vrouw van jullie relatie, en van jou?
Relatietherapie vind je geldklopperij. Weet je wel hoeveel een echtscheiding kost? En dan niet alleen je advocaat meerekenen, maar ook je alimentatieverplichting de komende jaren, en je extra kosten voor aparte huisvesting etc. Volgens mij is relatietherapie dan een stuk goedkoper (en behulpzamer).
Relatietherapie verandert iemand niet, maar het kan er wel voor zorgen dat je anders naar elkaars verschillen gaat kijken.
Leeftijd is niet de issue maar je vind wel dat ze er te oud uitziet. Newsflash: als je ouder wordt ga je er ook ouder uitzien. Bij de een gaat dat misschien wat langzamer dan de ander maar het verval is onvermijdelijk. Ook je nieuwe jongere vriendin of je nieuwe jonger uitziende vriendin gaat dat verval krijgen. Je kunt beter leren om om te gaan daarmee, dan steeds te blijven zoeken naar een jonger uitziend iemand. Op een dag ben jij de oude lul namelijk en blijf je eenzaam en alleen achter. En dan besef je dat die vrouw, ook alw as ze niet zo mooi, toch zo slecht nog niet was. Maar dan is het te laat, want dan heeft zij al iemand anders gevonden die van haar houd om haar innerlijk.
Je hebt verschillende gradaties van er ouder uitzien. Van bijna geen rimpels to overal mega rimpels. Dus niet generaliseren aub
TO wat zou er voor jou moeten veranderen waardoor je je huwelijk wel weer als fijn ervaart?
twijfelen schreef:
26-01-2018 10:21
@zimi: beiden
Heb je gevoelens voor iemand anders?
twijfelen schreef:
26-01-2018 10:28
Je hebt verschillende gradaties van er ouder uitzien. Van bijna geen rimpels to overal mega rimpels. Dus niet generaliseren aub
Je legt de schuld van je eigen oppervlakkigheid bij je vrouw.
@zimi: nee geen gevoelens voor iemand anders en nee ik heb ook niemand anders zonder gevoelens en nee ik ben niet vreemd gegaan en nee dat ga ik ook niet doen
@yette: wat een ontzettend vreemde opmerking. Slaat werkelijk nergens op.
Dus als je vrouw de rimpels laat wegspuiten is jouw "probleem" opgelost?

Of vind je dat jouw vrouw zichzelf slecht verzorgd, of bijvoorbeeld teveel moeder is ipv vrouw?

Ga praten, echt het zal je helpen bij welke keuze je ook maakt. Het klinkt voor mij als middle life crisis, het realiseren dat je nu eenmaal ouder wordt en een ingekakt huwelijk, een psycholoog raadplegen lijkt mij een goed plan. Daarna, of gelijktijdig. relatietherapie.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 10:42
30.59% gewijzigd
Relatietherapie is erop gericht om de communicatie tussen jullie te verbeteren. Ik denk dat daar best nog wat winst valt te behalen. Jij bent ergens ontevreden over, maar in plaats van het met haar te bespreken, open je hier een topic.

Die rimpels zijn vast niet het probleem. Het huwelijk is ingekakt, daar moet aan gewerkt worden. En dat doe je door met elkaar te praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven