Weet niet of ik nog met hem af wil spreken..

26-01-2018 17:18 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik een tinderdate gehad met een jongen waar ik al een tijdje mee appte. De date was leuk, maar er zijn een paar dingen gebeurd waardoor ik niet weet of ik nog met hem af wil spreken. Ik zou het fijn vinden als jullie met me meedenken en advies geven.

De date zelf was heel gezellig. Op een gegeven moment besprak ik met hem waar ik vandaan kom (uit Nederland, maar mijn moeder is Surinaamse creoolse dus ik ben een halfbloedje). Hij zei ‘dat wou ik inderdaad al aan je vragen’. En toen zei hij dat ik in het echt veel donkerder was dan op de foto’s (je bent nog niet echt zwart maar wel heel donker zei hij). Toen vroeg ik of hij door de foto’s dan soms dacht dat ik blank was en dat dacht hij inderdaad voordat we afgesproken hadden. Dit terwijl ik op de foto’s duidelijk een tintje heb, maar mensen zeggen altijd dat mijn gelaatstrekken heel Europees zijn. Toen “adviseerde” hij grappend dat ik meer kloppende foto’s op tinder kon zetten (terwijl eerdere dates juist zeiden dat ik idd op mn foto’s lijk en leuk ben) en dat ik mijn kleurtje toch niet hoefde te verbergen? Dat dat juist iets is wat ik niet hoef te verbergen. Hij zei toen wel dat ik knapper was dan op de foto’s.
Daarna hadden we het over hoe het is om een halfbloedje te zijn en zo op te groeien. Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen. Ik was toen behoorlijk geïrriteerd en wilde er eigenlijk een eind aan brijen. Maar hij vond het heel gezellig zei hij, en we bleven nog even kletsen. Hij zei toen dat hij op het forum voor democratie stemt omdat hij vind dat moslims teveel een gevaar vormen en hij zich niet meer veilig voelt in NL en zijn stad (Rotterdam). Ook vindt hij dat mensen niet over zwarte piet moeten zeuren en dat het “onze” traditie is. Al met al klinkt hij best racistisch.
Toen hij wegging knuffelde hij mij en zei hij dat hij me nog graag eens wilde zien. Hij zei toen hardop :” wat moet ik nou met jou?” En toen keek hij me heel lang in de ogen en wilde me zoenen, maar dat heb ik afgewend.
Opzich was het verder echt supergezellig en we klikken op meerdere vlakken echt super maar ik kan dus niet zo inschatten of hij echt heel racistisch is. Ikzelf ben nl heel tolerant en een beetje GroenLinks achtig qua politiek.
Ik las hier een paar weken terug een vergelijkbaar topic van een meisje die al wel met die jongen naar bed was geweest en verliefd was geworden en dat wil ik dus absoluut niet.
Wat vinden jullie, vinden jullie zijn uitspraken “onschuldig” of niet? En zouden jullie nog eens met hem afspreken?
Er schiet me net te binnen: zou hij ooit gehoord hebben van het vuilnisbakkenras? Onder honden en katten?
Hij is opgegroeid in een omgeving met racistische ideeën, spreekt met jou af, komt er achter dat jij een andere achtergrond hebt, en ook dat je heel leuk bent en zit in tweestrijd. Aan jou de keuze wat jij met hem wilt.
olifant78 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 17:59
6.24% gewijzigd
"Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen."

Hier ben ik gestopt met lezen. Ik zou hier al weg zijn gegaan.
Ik vind zijn uitspraken niet onschuldig. Zou er zeker mee kappen.
Het was gezellig, maar jullie passen niet bij elkaar. Klaar.

Het komt op mij over als een reltopic wat niet van de grond komt.
Ik zou afgeknapt zijn over die uitspraken over verschillende rassen. Klinkt alsof hij je leuk vindt, maar jouw huidskleur een minpuntje vindt. Belachelijk.
Cum non tum age
Dit geldt toch voor elke foto. We gebruiken allemaal de foto waar we het voordeligste op staan. Waar we nog net een paar kilootjes lichter waren, of het haar net wat leuker zat, of toen we nog een paar jaartjes jonger waren. En wanneer een date tegenvalt wordt wel vaker het advies gegeven om een meer passende foto te gebruiken.

huidskleur is helaas nog steeds een heel lastig onderwerp. Voor mij als witte blanke vrouw is het lastig voor te stellen hoe het is om in Nederland op te groeien zonder 100% kaaskopgenen. De vrienden / familie leden met een meer exotisch genenpakket leven en werken niet anders dan ik.

Maar wat vind jij van die opmerking? Valt deze in de categorie van onhandig of was het echt discriminerend?

In ieder geval geen materiaal voor een tweede date.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
olifant78 schreef:
26-01-2018 17:57
Hij is opgegroeid in een omgeving met racistische ideeën, spreekt met jou af, komt er achter dat jij een andere achtergrond hebt, en ook dat je heel leuk bent en zit in tweestrijd. Aan jou de keuze wat jij met hem wilt.
En bespreekt op de 1e date jouw huidskleur, politiek en de zwarte piet discussie.
Handig. :wtf:
Lenn12345 schreef:
26-01-2018 17:54
Ja, dat zal het wel zijn. Gewoon goed bedoeld allemaal. To bestaat echt, is helemaal geen jongen van 15 die met zijn vriendjes aan het keten is op vrijdagmiddag.
Hij bedoelt het juist lief.... hahaha sommige mensen doen hun nick wel eer aan! :bonk:
De enige echt racistisch opmerking die ik zie staan is over wat hij over moslims zegt. Dat TO donkerder is dan op haar foto's en ze beter foto's kan gebruiken waar haar huidskleur goed op te zien is, kan ook zo bedoeld zijn dat hij haar mooi vind zo als ze is en het niet nodig vind dat ze op haar foto's blanker lijkt. Wat hij zegt over de zwartepieten discussie kan ook bedoeld zijn om direct open en eerlijk te zijn of hij ging er zelfs vanuit gaat dat TO dezelfde mening deelt, dat zou ook anti-steriotyping zijn. Dat hij zegt dat halfbloedjes niet logisch zijn is niet hetzelfde als zeggen dat het ook verkeerd is. Misschien vind hij dat wel bijzonder tenopzichte van dieren (ook al klopt het niet wat hij zegt).

Ik ken en heb veel mensen met ass gekend, ik zeg niet dat TO haar date autistisch is, alleen heb ik in mijn leven genoeg mensen gezien die misbegrepen worden en dat komt omdat bij de dingen die zeggen automatisch wordt gedacht dat daar ook een negatieve intentie bijhoort, terwijl de persoon in kwestie daar iets heel anders mee bedoelde.
Nee, geen tweede date!!
Collect moments, not things...❤
Heb jij dezelfde ex als een eerdere TO?

Echt waaaaaar ontmoeten jullie deze keuzen? Ik ben ook een mix maar blijkbaar heb ik een heel goed defense shield tegen dit soort types.
hankypankyshanghai schreef:
26-01-2018 17:57
"Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen."

Hier ben ik gestopt met lezen. Ik zou hier al weg zijn gegaan.
Dat dus. Voor mij zijn deze zinnen al einde verhaal. Je hebt dan of een kronkel in je hoofd of je bent wereldvreemd. Beide niets voor mij.
lindasnelle schreef:
26-01-2018 17:26
Het rare was dat het dus verder echt heel gezellig was en ook een leuke vent. Dus halverwege de date dacht ik “damn, jou wil echt nog wel eens zien!” En ik vond hem ook dermate aantrekkelijk dat ik hem wel had willen zoenen. Maar toen kwamen die uitspraken.. en dat was een beetje... verwarrend :)
Eerlijk gezegd vind ik het shocking dat je hier nog in verwarring of vertwijfeling van bent. Je hebt het andere topic gelezen en mijn reacties daarop dus je weet wat ik ervan denk.
Ik had laatst ook zo'n droeftoeter! Ik wilde niet meer verder met hem daten. Vind zo denken echt een dealbreaker.
Fijn om jullie bevestigende reacties te lezen. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik direct na de date dacht “flikker maar lekker op, ik ga je echt niet meer zien”. Vlak na de date kreeg ik al een appje van hem dat hij het zo gezellig vond en mij heel erg knap vind. Wat dan weer heel verwarrend is? Ik heb nu ook last van cognitieve dissonantie merk ik. Hij was zo gezellig en leuk en aantrekkelijk, zo’n leuke vent kan dan toch niet zulke rare ideeen hebben? (Wel dus, maar die twee dingen met elkaar rijmen dat gaat nog even lastig en mijn brein zoekt nu soms nog naar een “verklaring” waardoor zijn uitspraken niet erg zijn en hij dus in mijn initiële beeld van leuke vent past).
Maar hij is dus niet helemaal leuk en ook omwille van mijn eigenwaarde neig ik sterk naar niet meer afspreken.
Neig? Er is nog twijfel?
zimi schreef:
26-01-2018 19:43
Neig? Er is nog twijfel?
Hij is zo dreamy. Dan kun je onmogelijk zulke bijzondere ideeën erop na houden.
Wat een sukkel dat hij dat zei over verschillende rassen. Complete onzin ook want als het tegennatuurlijk zou zijn zou het chromosoom-technisch niet kunnen.

Ik zou op dat moment zelfs zijn opgestapt.

Mijn dochter heeft een Braziliaanse vader. Rechtstreeks van het Amazonegebied, indianen dus. Ik zat eens op een terras met haar toen een oudere meneer naast me ernaar vroeg. Nu woon ik in een klein conservatief dorp en een donker persoon is best een unicum hier. Dus ik vertelde inderdaad dat haar vader Braziliaan is. Zegt hij: "mooi! Ons dorp kan wel wat vers bloed gebruiken!" ;-)
Ana_Isabel2 schreef:
26-01-2018 19:45
Hij is zo dreamy. Dan kun je onmogelijk zulke bijzondere ideeën erop na houden.
Hij kan altijd nog veranderen natuurlijk. Op zo’n eerste date laat je natuurlijk niet zien hoe je echt bent. Dan laat je je van je slechtste kant zien.
zimi schreef:
26-01-2018 19:50
Hij kan altijd nog veranderen natuurlijk. Op zo’n eerste date laat je natuurlijk niet zien hoe je echt bent. Dan laat je je van je slechtste kant zien.
:rofl:
Halfbloed hier.

Sommige mensen weten gewoon niet hoe ze moeten reageren. Praat erover “waarom zg je dat?” “Wat bedoel je daarmee?”

Ik had een keer een date die zei “ik heb nog nooit een meisje zoals jou gehad” alsof ik een of ander superieur orc ras was.
Wie wat wil die moet wat.
lindasnelle schreef:
26-01-2018 19:34
Fijn om jullie bevestigende reacties te lezen. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik direct na de date dacht “flikker maar lekker op, ik ga je echt niet meer zien”. Vlak na de date kreeg ik al een appje van hem dat hij het zo gezellig vond en mij heel erg knap vind. Wat dan weer heel verwarrend is? Ik heb nu ook last van cognitieve dissonantie merk ik. Hij was zo gezellig en leuk en aantrekkelijk, zo’n leuke vent kan dan toch niet zulke rare ideeen hebben? (Wel dus, maar die twee dingen met elkaar rijmen dat gaat nog even lastig en mijn brein zoekt nu soms nog naar een “verklaring” waardoor zijn uitspraken niet erg zijn en hij dus in mijn initiële beeld van leuke vent past).
Maar hij is dus niet helemaal leuk en ook omwille van mijn eigenwaarde neig ik sterk naar niet meer afspreken.
Hij ziet je, zoals Moonlight heel treffend zei, als een soort tweederangs burger. Hij vraagt zich af wat hij met jou moet, vraagt zich niet af wat jij van hem vindt. Dat zegt al heel veel over hoe hij jouw marktwaarde ziet. Door weer met hem af te te spreken voed je zijn racistische ego alleen maar. Je komt als een dom hondje achter het baasje aanhuppelen.
Ik zou niet verder daten. Ik zou ontzettend afknappen op zijn rare ideeën en zijn politieke voorkeur. Brrrr. En inderdaad, hij vindt zichzelf duidelijk belangrijker dan jou en dat zorgt voor enorme alarmbellen bij mij.
Je bent erg lang blijven zitten bij zo'n achterlijke, wereldvreemde, racistische gast.
Gaat 'm niet worden. Je weet beter.
jaw schreef:
26-01-2018 17:23
De uitspraken zijn in die mate "onschuldig" doordat hij misschien niet eens door heeft dat hij discriminerende uitdrukkingen plaatst. Oftewel, hij komt uit een omgeving waar men zich niet eens bewust is van bepaalde aangeleerde vooroordelen en aangeleerde discriminatie. Dat zal zeker gaan botsen.

Het is verstandiger om niet nog eens af te spreken, dan bespaar jij jezelf een hoop ellende.
Onschuldige uitspraken haha yeah right. Hij woont in Rotterdam, het is geen onwetende boer uit Appingedam ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven