Gezondheid alle pijlers

Hellup.. Blaasonsteking!

27-01-2018 16:26 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaall,
Ik heb voor de eerste keer een blaasonsteking te pakken.. vanaf de eerste dag van mijn stopweek is het begonnen, dat was overigens ook de ergste dag, pijn joh! net of stond ik in de fik daar beneden. letterlijk om de 5minuten plassen, en dan 2 drupjes terwijl je het gevoel hebt dat je elk moment in je broek plast 😂.
Toen meteen begonnen met alle tips die ik op internet gelezen heb, veel vitamine c, veeeel drinken en goed uitplassen, gebruik nou inmiddels ook cranberry pillen 3x daags , gistere urine laten testen en idd blaasonsteking, er ligt antibiotica voor me klaar bij de apotheek, maar nou komt ie.. ik wil absoluut NIET aan de antibiotica! dus probeer het op eigen houtje te doen.. heb het gevoel dat het wel iets beter word door de cranberry , hoef alleen nog maar vaak te plassen, heb inmiddels wel last van hoofdpijn dus hoop niet dat ik koorts krijg, aangezien dat kan duiden op dat het door is gegaan naar mijn nieren en dan moet ik wel aan de antibiotica.. maar kan dus ook van mijn menstruatie komen.

Nu mijn vraag, zijn hier meer vrouwen die het is gelukt om het op eigen houtje over te laten gaan? en hoe lang duurde dat? het duurt bij mij nou dus al een week en ben er een beetje klaar mee..
Als er al sprake is van een blaasontsteking kan je die niet meer bestrijden met veel drinken of cranberrysap. Ik zou toch maar snel aan de antibiotica gaan want een onbehandelde blaasontsteking die idd overgaat in een nierbekkenontsteking is al helemaal geen pretje.

Beterschap!
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Waarom ga je dan naar de dokter als je er toch niks mee wil?
Dan kijk je maar wat er gebeurd. Het wordt vast snel beter,of niet en ben je ook nog eens in een ziekenhuis geweest
miss_bubbles schreef:
27-01-2018 16:33
Waarom ga je dan naar de dokter als je er toch niks mee wil?
Dan kijk je maar wat er gebeurd. Het wordt vast snel beter,of niet en ben je ook nog eens in een ziekenhuis geweest

Omdat ik het zeker wou weten, en idd mijn gevoel bevestigd.
De reden dat ik niet aan de antibiotica wil is omdat ik het 1 keer eerder heb gehad en daar toen 2 weken ziek van ben geweest, ook heb ik een spastische darm en daar heb ik 2 jaar probiotica voor moeten slikken om het weer een beetje op peil te krijgen, ga ik nou aan de antibiotica maak ik alles weer kapot, en dat kan ik er echt niet bij hebben, om de 5min plassen is vervelend, maar om de 5min. een grote boodschap is al helemaal erg. ;)
Weet je wat pas erg is? Nierbekkenontsteking.
Heel dom dus dat je de door de arts voorgeschreven antibiotica niet neemt.
Tja dan niet. maar een bacterieële infectie ga je niet doden met cranberrypillen. Zeg tegen je huisarts dat je geen goede ervaring hebt met de antibiotica die je vorige keer had. ik ben ook allergisch voor penicilline maar tegen andere antibiotica kan ik wel gewoon. raar dat je niet gelijk met de huisarts hebt gesproken over je ervaring met antibiotica, daar is die man/vrouw namelijk voor
Don't cry, buy a bag and move on.
ach het ergste wat je kan gebeuren is een nierbekkenontsteking. Is maar een klein prijsje voor eigenwijsheid toch?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
IJskoffie schreef:
27-01-2018 16:40
Weet je wat pas erg is? Nierbekkenontsteking.
Heel dom dus dat je de door de arts voorgeschreven antibiotica niet neemt.
en dit.
Grote kans dat je nu wel normaal op de AB reageert en niet aan de probiotica hoeft, het hoeft niet weer zo te gaan namelijk ;-)

Zoek even uit of je nu dezelfde AB hebt als destijds of andere en bespreek dit met je huisarts. Een onbehandelde blaasontsteking kan dus heel gevaarlijk uitpakken.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Hier ook heel vaak last van blaasontsteking, echt meerdere malen per jaar.
Elke keer antibiotica, tot mijn arts het te veel vond worden en ik er niets voor kreeg. Was niet leuk, maar het is vanzelf over gegaan.
Dus gewoon even afwachten, mocht je koorts krijgen of je echt niet goed gaan voelen, dan zit er niets ander op dan de antibiotica te gaan gebruiken.
Wat een irritatie dat bijna niemand hier kan reageren zonder minachtend / arrogant / conclussietrekkend te doen, denken jullie serieus dat ik een nierbekkenonsteking wil? natuurlijk niet. -_- tuurlijk heb ik met mijn huisarts overlegd of andere antibiotica mogelijk is, en ja dat kon, word het binnen een paar dagen écht niet beter, ( laat overmorgen mijn urine weer onderzoeken ) en zit het er dan nogsteeds, ja dan zit er niets anders op dan antibiotica. dat weet ik zelf ook wel. damn.

de vraag was, zijn er vrouwen die het zelf op hebben kunnen lossen? want het is wel degelijk mogelijk om een blaasonsteking te genezen met natuurlijke middelen / zonder antibiotica. dit werkt alleen niet altijd.
Merel7 schreef:
27-01-2018 16:45
Hier ook heel vaak last van blaasontsteking, echt meerdere malen per jaar.
Elke keer antibiotica, tot mijn arts het te veel vond worden en ik er niets voor kreeg. Was niet leuk, maar het is vanzelf over gegaan.
Dus gewoon even afwachten, mocht je koorts krijgen of je echt niet goed gaan voelen, dan zit er niets ander op dan de antibiotica te gaan gebruiken.
Bedankt voor je reactie! fijn om te horen dat het bij jou is gelukt, hoe lang duurde dat als ik vragen mag?
Mijn darmen reageren ook slecht op AB maar met een blaasontsteking maak ik geen grappen hoor. Heb al meerdere keren nierbekkenontsteking gehad en geloof me, dat wil je echt niet!
timmeeh schreef:
27-01-2018 16:47
Wat een irritatie dat bijna niemand hier kan reageren zonder minachtend / arrogant / conclussietrekkend te doen, denken jullie serieus dat ik een nierbekkenonsteking wil? natuurlijk niet. -_- tuurlijk heb ik met mijn huisarts overlegd of andere antibiotica mogelijk is, en ja dat kon, word het binnen een paar dagen écht niet beter, ( laat overmorgen mijn urine weer onderzoeken ) en zit het er dan nogsteeds, ja dan zit er niets anders op dan antibiotica. dat weet ik zelf ook wel. damn.

de vraag was, zijn er vrouwen die het zelf op hebben kunnen lossen? want het is wel degelijk mogelijk om een blaasonsteking te genezen met natuurlijke middelen / zonder antibiotica. dit werkt alleen niet altijd.
Je hebt ons ook niet alle info gegeven. jij zegt dat je ABSOLUUT geen AB wil. het is mij nog nooit gelukt zonder.
timmeeh schreef:
27-01-2018 16:47
Ehm, je spreekt je zelf in één zin tegen.

Het antwoord op je vraag is: Nee, het is mij nooit gelukt een blaasontsteking zelf op te lossen. En de ene keer dat ik niet echt door had dat ik blaasontsteking had en er dus te lang mee doorliep, eindigde in een enorm pijnlijke nierbekkenontsteking.

Beterschap.
Wauw wat een reactie TO. Kinderachtig van je. Succes er mee !
timmeeh schreef:
27-01-2018 16:48
Bedankt voor je reactie! fijn om te horen dat het bij jou is gelukt, hoe lang duurde dat als ik vragen mag?

Weet ik echt niet meer, is al jaren geleden.
Maar weet wel dat het gewoon over ging.
Helaas heb ik het nog nooit kunnen oplossen zonder antibiotica. Al heb ik wel goede ervaringen gelezen over d mannose. Dus misschien is dat nog een idee?

Hou het wel goed in de gaten hoor!! En mocht je koorts krijgen, dan zou ik echt meteen starten met antibiotica.

Ik heb overigens ook een spastische darm en die reageerd best goed op amoxelline. Heb vaak alleen de eerste drie dagen wat last en dan is het over.

Naast de antibiotica slik ik ook altijd probiotica . Als de kuur klaar is blijf ik de probiotica nog minimaal een week slikken.
Madelief1987 schreef:
27-01-2018 17:24
Helaas heb ik het nog nooit kunnen oplossen zonder antibiotica. Al heb ik wel goede ervaringen gelezen over d mannose. Dus misschien is dat nog een idee?

Hou het wel goed in de gaten hoor!! En mocht je koorts krijgen, dan zou ik echt meteen starten met antibiotica.

Ik heb overigens ook een spastische darm en die reageerd best goed op amoxelline. Heb vaak alleen de eerste drie dagen wat last en dan is het over.

Naast de antibiotica slik ik ook altijd probiotica . Als de kuur klaar is blijf ik de probiotica nog minimaal een week slikken.
Bedankt voor de tip! ik heb de kuur alvast in huis gehaald, en voor ik ermee begin zorg ik dat ik nog een goeie probiotica haal, de kuur die ik krijg is furabid 100mg en moet hem 5 dagen innemen. 2x daags.
Zet je over de tegenweer van antibiotica heen en start met de kuur. Met nierbekkenontsteking ben je nog verder van huis. Cranberry e.d. helpt vaak alleen in een begin stadium..... Overleg even met je huisarts waar je tegenop ziet. Samen komen jullie wel tot een goede oplossing. Beterschap.
Ik heb een paar keer per jaar blaasontsteking. Dat is meestal na 5 dagen wel weer over. Zolang er geen hevige koorts of bloed bij komt kijken, ga ik nooit naar de huisarts.

Je lichaam is meestal best in staat om de bacteriën zelf op te ruimen, maar als je dat op het viva-forum durft te zeggen, word je doorgaans gelyncht.

Ik heb ook ooit een keer nierbekkenontsteking gehad. Dat was pijnlijk, maar met een AB kuur na een paar dagen ook weer over. En daarmee niet erger dan een ontsteking op andere plaatsen in je lichaam (zoals keel-, oor- of bijholteontsteking).
wolkewitje schreef:
27-01-2018 17:46
Ik heb een paar keer per jaar blaasontsteking. Dat is meestal na 5 dagen wel weer over. Zolang er geen hevige koorts of bloed bij komt kijken, ga ik nooit naar de huisarts.

Je lichaam is meestal best in staat om de bacteriën zelf op te ruimen, maar als je dat op het viva-forum durft te zeggen, word je doorgaans gelyncht.

Ik heb ook ooit een keer nierbekkenontsteking gehad. Dat was pijnlijk, maar met een AB kuur na een paar dagen ook weer over. En daarmee niet erger dan een ontsteking op andere plaatsen in je lichaam (zoals keel-, oor- of bijholteontsteking).
Bedankt voor je reactie, precies wat jij zegt! er is hier een forum om te praten over gezondheid en zodra je vermeld dat je liever zelf geneest ben je de boosdoener. nergens voor nodig toch?

Fijn om te horen dat het bij jou zelf overging. ik kijk het nog eventjes aan, voor mijn gevoel heb ik nog een begin stadium blaasonsteking aangezien ik geen bloed plas en geen pijn meer heb bij het plassen, dus probeer nog even door te zetten!
timmeeh schreef:
27-01-2018 17:55
Bedankt voor je reactie, precies wat jij zegt! er is hier een forum om te praten over gezondheid en zodra je vermeld dat je liever zelf geneest ben je de boosdoener. nergens voor nodig toch?

Fijn om te horen dat het bij jou zelf overging. ik kijk het nog eventjes aan, voor mijn gevoel heb ik nog een begin stadium blaasonsteking aangezien ik geen bloed plas en geen pijn meer heb bij het plassen, dus probeer nog even door te zetten!
Ik zou wel je temperatuur in de gaten houden en of je geen pijn in je flanken krijgt.
Met nierbekkenontsteking heb je vaak een heftige kuur antibiotica nodig.
Degene die je nu gekregen hebt werkt volgens mij voornamelijk in de blaas.

Blaasontsteking kan uit zichzelf weer overgaan, maar het kan ook chronisch doorsluimeren ( dat heeft mijn zusje gehad) en daar kan je de boel ook aardig mee beschadigen.

Ik zou nou een weekje ( als je het gevoel hebt dat het beter is geworden zonder antibiotica) alsnog even je urine laten checken. Maar dat moet je ook doen nadat je een kuur gevolgd hebt.
Madelief1987 schreef:
27-01-2018 18:11
Ik zou wel je temperatuur in de gaten houden en of je geen pijn in je flanken krijgt.

Blaasontsteking kan uit zichzelf weer overgaan, maar het kan ook chronisch doorsluimeren ( dat heeft mijn zusje gehad) en daar kan je de boel ook aardig mee beschadigen.

Ik zou nou een weekje ( als je het gevoel hebt dat het beter is geworden zonder antibiotica) alsnog even je urine laten checken. Maar dat moet je ook doen nadat je een kuur gevolgd hebt.
Ga idd mijn temp. in de gaten houden en mocht ik echt nierbekkenontsteking gerelateerde klachten krijgen bel ik meteen de hap! ik laat idd overmorgen even urine checken, zit de ontsteking er dan nog, ga ik starteb met de ab!
Madelief1987 schreef:
27-01-2018 18:11

Ga idd mijn temp. in de gaten houden en mocht ik echt nierbekkenontsteking gerelateerde klachten krijgen bel ik meteen de hap! ik laat idd overmorgen even urine checken, zit de ontsteking er dan nog, ga ik starteb met de ab!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven