Hellup.. Blaasonsteking!
zaterdag 27 januari 2018 om 16:26
Hallo allemaall,
Ik heb voor de eerste keer een blaasonsteking te pakken.. vanaf de eerste dag van mijn stopweek is het begonnen, dat was overigens ook de ergste dag, pijn joh! net of stond ik in de fik daar beneden. letterlijk om de 5minuten plassen, en dan 2 drupjes terwijl je het gevoel hebt dat je elk moment in je broek plast
.
Toen meteen begonnen met alle tips die ik op internet gelezen heb, veel vitamine c, veeeel drinken en goed uitplassen, gebruik nou inmiddels ook cranberry pillen 3x daags , gistere urine laten testen en idd blaasonsteking, er ligt antibiotica voor me klaar bij de apotheek, maar nou komt ie.. ik wil absoluut NIET aan de antibiotica! dus probeer het op eigen houtje te doen.. heb het gevoel dat het wel iets beter word door de cranberry , hoef alleen nog maar vaak te plassen, heb inmiddels wel last van hoofdpijn dus hoop niet dat ik koorts krijg, aangezien dat kan duiden op dat het door is gegaan naar mijn nieren en dan moet ik wel aan de antibiotica.. maar kan dus ook van mijn menstruatie komen.
Nu mijn vraag, zijn hier meer vrouwen die het is gelukt om het op eigen houtje over te laten gaan? en hoe lang duurde dat? het duurt bij mij nou dus al een week en ben er een beetje klaar mee..
Ik heb voor de eerste keer een blaasonsteking te pakken.. vanaf de eerste dag van mijn stopweek is het begonnen, dat was overigens ook de ergste dag, pijn joh! net of stond ik in de fik daar beneden. letterlijk om de 5minuten plassen, en dan 2 drupjes terwijl je het gevoel hebt dat je elk moment in je broek plast
Toen meteen begonnen met alle tips die ik op internet gelezen heb, veel vitamine c, veeeel drinken en goed uitplassen, gebruik nou inmiddels ook cranberry pillen 3x daags , gistere urine laten testen en idd blaasonsteking, er ligt antibiotica voor me klaar bij de apotheek, maar nou komt ie.. ik wil absoluut NIET aan de antibiotica! dus probeer het op eigen houtje te doen.. heb het gevoel dat het wel iets beter word door de cranberry , hoef alleen nog maar vaak te plassen, heb inmiddels wel last van hoofdpijn dus hoop niet dat ik koorts krijg, aangezien dat kan duiden op dat het door is gegaan naar mijn nieren en dan moet ik wel aan de antibiotica.. maar kan dus ook van mijn menstruatie komen.
Nu mijn vraag, zijn hier meer vrouwen die het is gelukt om het op eigen houtje over te laten gaan? en hoe lang duurde dat? het duurt bij mij nou dus al een week en ben er een beetje klaar mee..
zaterdag 27 januari 2018 om 18:45
zaterdag 27 januari 2018 om 18:48
Een blaasontsteking kan vanzelf weer over gaan. Maar zodra je bloed begint te plassen is je blaasontsteking al door naar de nieren en heb je een nierbekkenontseking te pakken.
Cranbarry en d-mandose kan bij sommige mensen ervoor zorgen dat ze een blaasontsteking kunnen voorkomen, maar dit werkt ook niet bij iedereen.
Cranbarry en d-mandose kan bij sommige mensen ervoor zorgen dat ze een blaasontsteking kunnen voorkomen, maar dit werkt ook niet bij iedereen.
zaterdag 27 januari 2018 om 18:48
zaterdag 27 januari 2018 om 18:51
Bij mij is het nooit vanzelf overgegaan. Ik heb zelf ook PDS en daarom ook vaak last van de antibiotica (ook regelmatig blaasontstekingen). Als antibiotica krijg ik vaak nitrofurantoïde. Deze werkt voornamelijk in de blaas en daardoor heb ik geen darmklachten! (Bij andere wel). Je zou met je huisarts kunnen overleggen of het mogelijk is om deze te krijgen.
zaterdag 27 januari 2018 om 19:03
Dat verschilt ook weer heel erg per persoon. Ik word er zelf ook doodziek van en krijg daarom amoxeline. Al is deze antibiotica wel de eerste keus, omdat hij zich vooral richt op je blaas.Heksenketels schreef: ↑27-01-2018 18:48Furabid, oftewel nitrofurantoine vind ik zelf echt troep. Ook in mijn werk zie ik dit, werk in de ouderenzorg.
Ik kan er ook echt niet tegen, veel maag en darmklachten. Ik krijg nu monuril, 1 zakje en dan geen blaasontsteking en geen klachten meer.
zaterdag 27 januari 2018 om 19:31
Hoezo? Ze heeft dit toch met huisarts besproken.
Sterker nog als ik de hap bel voor een blaasontsteking zeggen ze ook vaak dat je even mag kijken of het vanzelf weer over gaat.
zaterdag 27 januari 2018 om 20:09
Tuurlijk, ik heb echt een iq van een doperwt. als je even verder leest dan je neus lang is is mijn keuze helemaal niet zo dom.
Meteen maar aan de antibiotica gaan omdat de regering er lekker veel geld aan verdiend en dankzij mijn pds vervolgens mijn hele darmen naar de pest helpen.
Dat is pas dom!
zaterdag 27 januari 2018 om 20:11
Deze heb ik inderdaad ook voorgeschreven gekregen, ik lees heeel veel slechte recensies met zelfs ziekenhuisopnames erbij! :0acupoftea schreef: ↑27-01-2018 18:51Bij mij is het nooit vanzelf overgegaan. Ik heb zelf ook PDS en daarom ook vaak last van de antibiotica (ook regelmatig blaasontstekingen). Als antibiotica krijg ik vaak nitrofurantoïde. Deze werkt voornamelijk in de blaas en daardoor heb ik geen darmklachten! (Bij andere wel). Je zou met je huisarts kunnen overleggen of het mogelijk is om deze te krijgen.
Maar wat jij ook zegt bevestigde de dokter ook, deze werkt vooral op de bacterien in de blaas, en zo blijven de goeie bacterien in de darm bestaan. dat is dan wel weer een voordeel! dus als het nodig is ga ik m toch proberen.
Het lijkt nu alleen wel erg goed te gaan! gebruik zinds 2 dagen 3x daags cranberry capsules en heb echt bijna nergens last meer van, dus hoooopelijk is het bijna over
zaterdag 27 januari 2018 om 20:19
timmeeh schreef: ↑27-01-2018 20:09Tuurlijk, ik heb echt een iq van een doperwt. als je even verder leest dan je neus lang is is mijn keuze helemaal niet zo dom.
Meteen maar aan de antibiotica gaan omdat de regering er lekker veel geld aan verdiend en dankzij mijn pds vervolgens mijn hele darmen naar de pest helpen.
Dat is pas dom!
Deze reactie is nog dommer. Hoe verdient de regering aan jouw medicijnen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 27 januari 2018 om 20:36
Ik heb niet alles gelezen.. maar hier wordt de zorg dus duur van.
Eerst huisarts, dan een kuur via apotheek. Die wil TO vervolgens toch liever niet, maar als het te erg wordt gaat ze naar de HAP.
Jemig... zonde van al dat geld. Enig idee wat een consultje HAP kost?!
En medicatie via de apotheek die je vervolgens niet inneemt?
En verbaasd zijn dat de premies zo hoog zijn
Het leven is een zure bom.
zaterdag 27 januari 2018 om 20:38
Ben je serieus? hahah hoe denk je anders dat doktoren, artsen, en noem het maar op worden betaald er worden miljoenen aan de zieken verdiend elk jaar weer, verdiep je dr maar eens inviva-amber schreef: ↑27-01-2018 20:19Deze reactie is nog dommer. Hoe verdient de regering aan jouw medicijnen?
Hoe meer mensen aan de medicijnen , hoe meer mensen er ziek zijn hoe beter. hoe meer geld er word verdiend!
Maar prima geloof wat je zelf wilt geloven, dat jij mij dom durft te noemen door mijn beslissing in je eerste opmerking zegt al genoeg.
zaterdag 27 januari 2018 om 20:41
Nog eentje. helemaal offtopic dit er werd een vraag gesteld daar wou ik graag antwoord op deze onzin heeft geen zin.Vogelnestje schreef: ↑27-01-2018 20:36Ik heb niet alles gelezen.. maar hier wordt de zorg dus duur van.
Eerst huisarts, dan een kuur via apotheek. Die wil TO vervolgens toch liever niet, maar als het te erg wordt gaat ze naar de HAP.
Jemig... zonde van al dat geld. Enig idee wat een consultje HAP kost?!
En medicatie via de apotheek die je vervolgens niet inneemt?
En verbaasd zijn dat de premies zo hoog zijn![]()
Wij betalen ons hier ieder jaar scheel aan hoor dus zou niet best zijn als een telefoontje naar de hap & een receptje niet eens mocht.
zaterdag 27 januari 2018 om 20:46
Ah, men mag alleen reageren als het in je straatje past.
De huisarts heeft die kuur niet voor niks voorgeschreven, je had ook kunnen zeggen dat je dat niet wilde. Of overleggen voor een alternatief omdat je een slechte ervaring hebt.
Jij bent de reden dat je genoeg betaald. Omdat er mensen zijn die zo met geld om gaan...
Ik geef mijn mening. Deal with it.
De huisarts heeft die kuur niet voor niks voorgeschreven, je had ook kunnen zeggen dat je dat niet wilde. Of overleggen voor een alternatief omdat je een slechte ervaring hebt.
Jij bent de reden dat je genoeg betaald. Omdat er mensen zijn die zo met geld om gaan...
zaterdag 27 januari 2018 om 20:50
Ja en jij krijgt een mening terug, je had je mening lekker voor je kunnen houden als je wat beter had gelezen. heb de huisarts gebeld en idd meteen gezegd liever geen antibiotica te gebruiken, en in overleg afgesproken wanneer het niet mocht lukken om het zelf over te krijgen, ik na een paar dagen het kuurtje op kon halen, bovendien hebben we gekeken naar hetgeen wat ik het beste kon gebruiken en zo zijn we samen tot een kuurtje gekomen wat het minste invloed op mijn darmen zou hebben, dus ga niet lopen roepen dat ik de huisarts voor niks een kuur heb voor laten schrijven.Vogelnestje schreef: ↑27-01-2018 20:46Ah, men mag alleen reageren als het in je straatje past.
zaterdag 27 januari 2018 om 20:57
Als je het niet gaat gebruiken, is het wel degelijk voor niks.timmeeh schreef: ↑27-01-2018 20:50Ja en jij krijgt een mening terug, je had je mening lekker voor je kunnen houden als je wat beter had gelezen. heb de huisarts gebeld en idd meteen gezegd liever geen antibiotica te gebruiken, en in overleg afgesproken wanneer het niet mocht lukken om het zelf over te krijgen, ik na een paar dagen het kuurtje op kon halen, bovendien hebben we gekeken naar hetgeen wat ik het beste kon gebruiken en zo zijn we samen tot een kuurtje gekomen wat het minste invloed op mijn darmen zou hebben, dus ga niet lopen roepen dat ik de huisarts voor niks een kuur heb voor laten schrijven.
En als je nierbekkenontsteking krijgt door je eigen nalatigheid, zal die kuur je niet meer helpen.
Dan ga je dus weer naar de huisarts of HAP en krijg je iets anders... zonde van het geld, had misschien kunnen worden voorkomen.
Ik hoef mijn mening niet voor me te houden om jou te plezieren. Als je niet tegen een andere mening kunt, had je dit niet op een openbaar forum moeten plaatsen.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:29
verdienttimmeeh schreef: ↑27-01-2018 20:09Tuurlijk, ik heb echt een iq van een doperwt. als je even verder leest dan je neus lang is is mijn keuze helemaal niet zo dom.
Dat is pas dom!
Enne, wat denk je dat er met de antibiotica gebeurt die jij opgehaald hebt maar niet gaat gebruiken?
Die mag niet meer terug. Huisartsbezoek, urineonderzoek en medicatie die je niet inneemt. Allemaal weggegooid geld.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:53
Jij bent gewoon stronteigenwijs, je wilt van de pijn af en in Nederland kun je makkelijk aan middelen komen als je een blaasontsteking hebt. Antibiotica IS de enige manier om er vanaf te komen, je kunt 2 dingen doen, blijven janken of antibiotica slikken en er vanaf komen.timmeeh schreef: ↑27-01-2018 20:50Ja en jij krijgt een mening terug, je had je mening lekker voor je kunnen houden als je wat beter had gelezen. heb de huisarts gebeld en idd meteen gezegd liever geen antibiotica te gebruiken, en in overleg afgesproken wanneer het niet mocht lukken om het zelf over te krijgen, ik na een paar dagen het kuurtje op kon halen, bovendien hebben we gekeken naar hetgeen wat ik het beste kon gebruiken en zo zijn we samen tot een kuurtje gekomen wat het minste invloed op mijn darmen zou hebben, dus ga niet lopen roepen dat ik de huisarts voor niks een kuur heb voor laten schrijven.
zondag 28 januari 2018 om 11:51
Blijven janken? je hoort mij niet klagen hoor, zinds vandaag en gisteren is het overmatig plassen flink afgenomen, nergens last meer van. morgen even testje ben er van overtuigd dat het bijna over is, het is niet waar dat je persee antibiotica moet nemen om te genezen, je lichaam kan t ook zelf, duurt alleen langer, en misschien ben ik dan eigenwijsWageningen1985 schreef: ↑27-01-2018 21:53Jij bent gewoon stronteigenwijs, je wilt van de pijn af en in Nederland kun je makkelijk aan middelen komen als je een blaasontsteking hebt. Antibiotica IS de enige manier om er vanaf te komen, je kunt 2 dingen doen, blijven janken of antibiotica slikken en er vanaf komen.
zondag 28 januari 2018 om 11:53
Damn leer eens lezen!
Ik heb het allang opgehaald en wie zegt dat ik het niet ga gebruiken?
Mocht het niet gauw genoeg genezen ga ik het echt wel gebruiken hoor, dus het is wel degelijk niet voor niks.
zondag 28 januari 2018 om 11:54
zondag 28 januari 2018 om 12:12
Ik lees wel degelijk goed.
Juist dat je de antibiotica opgehaald hebt is niet slim. Want als je ´m niet gaat gebruiken, en die kans acht ik groot nav wat ik lees want je hebt tenslotte al bijna nergens last meer van, mag de apotheek ´m toch niet terugnemen. Dat is dus weggegooid geld. Laat voortaan die ab bij de apotheek liggen en haal ´m alleen op als je besloten hebt de medicatie daadwerkelijk te gebruiken.