Kinkhoest
zaterdag 27 januari 2018 om 20:33
Wie heeft ervaring met kinkhoest?
Hoelang heb je er last van gehad? Welke (huis)middeltjes hebben jou geholpen?
Kan het na een tijdje weer opvlammen (qua symptomen).
Het schijnt een aantal maanden te duren. Het is een aantal weken heel erg geweest waarna het gelukkig minder werd en bijna weg was. Nu ben ik wederom terug bij af. Ik hoest me de longen uit mijn lijf. Nu ook een neusverkoudheid erbij, zou dat het getriggerd kunnen hebben of werkt dat niet zo?
De ha kan er niks aan doen, het moet vanzelf over gaan. Ik geef borstvoeding waardoor ik veel hoestdrankjes niet mag hebben.
Hoelang heb je er last van gehad? Welke (huis)middeltjes hebben jou geholpen?
Kan het na een tijdje weer opvlammen (qua symptomen).
Het schijnt een aantal maanden te duren. Het is een aantal weken heel erg geweest waarna het gelukkig minder werd en bijna weg was. Nu ben ik wederom terug bij af. Ik hoest me de longen uit mijn lijf. Nu ook een neusverkoudheid erbij, zou dat het getriggerd kunnen hebben of werkt dat niet zo?
De ha kan er niks aan doen, het moet vanzelf over gaan. Ik geef borstvoeding waardoor ik veel hoestdrankjes niet mag hebben.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:02
Is al langer geleden geconstateerd, ben niet meer besmettelijk. Maar bedankt voor je advies. Wij zaten ook even behoorlijk in de stress. Gelukkig ben je alleen een bepaalde periode besmettelijk.ouwewijsneus schreef: ↑27-01-2018 20:39Als de huisarts kinkhoest heeft geconstateerd, en je hebt een baby?
Dan zou ik nu even bellen met de huisartsenpost voor verdere informatie!!!
zaterdag 27 januari 2018 om 21:14
Zou ik niet doen, door de antistoffen in de borstvoeding is je kindje beter beschermd. Los daarvan, ik zou de bv niet stoppen voor een hoestdrankje, maar dat is mijn mening.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:17
Als je je helemaal kapot hoest, verander je misschien van meningmaximaal225tekens schreef: ↑27-01-2018 21:14Zou ik niet doen, door de antistoffen in de borstvoeding is je kindje beter beschermd. Los daarvan, ik zou de bv niet stoppen voor een hoestdrankje, maar dat is mijn mening.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:22
Hoestdrank is geen wondermiddel. Als je je kapot hoest en je hebt het echt te benauwd moet de huisarts je iets fatsoenlijks voorschrijven. Daar zijn vaak ook wel opties bij die wel met borstvoeding samen kunnen. In ieder geval niet zomaar stoppen met borstvoeding! Zo zonde voor je kind die daar nog zijn hele leven baat van kan hebben.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:32
Ik heb vorig jaar kinkhoest gehad. De eerste weken was het heel erg en vooral in de nachten dat je stikkend wakker werd. Daarna werd het minder, maar het heeft nog een half jaar geduurd voordat het hoesten weg was. Ik ben ook in die periode verkouden geweest en dan werd het hoesten weer even erger. Het leek ook wel dat ik gevoeliger was voor verkoudheden.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:38
Ja vreselijk dat stikkend wakker worden, gelukkig is dat weg. Nu alleen veel frequenter hoesten, bijna continu eigenlijk en soms tot kokhalzen en braken aan toe.Tulpje25 schreef: ↑27-01-2018 21:32Ik heb vorig jaar kinkhoest gehad. De eerste weken was het heel erg en vooral in de nachten dat je stikkend wakker werd. Daarna werd het minder, maar het heeft nog een half jaar geduurd voordat het hoesten weg was. Ik ben ook in die periode verkouden geweest en dan werd het hoesten weer even erger. Het leek ook wel dat ik gevoeliger was voor verkoudheden.
Hmm mogelijk dus door de verkoudheid weer erger.. hopelijk trekt het snel weer weg. Af en toe hoesten trek ik nog wel maar dit is echt klote. Het hele huis wordt er wakker van.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:56
zaterdag 27 januari 2018 om 21:58
zaterdag 27 januari 2018 om 22:02
zaterdag 27 januari 2018 om 23:19
Ze hebben me gezegd dat ik niet meer besmettelijk was toen baby werd geboren. Baby hoest nu wel maar is ook verkouden ( het hele gezin). Maar ik houd het inderdaad goed in de gaten. Sowieso hoesten en snotteren vind ik maar spannend bij die kleintjes.
zaterdag 27 januari 2018 om 23:33
Is je baby niet al ingeënt tegen kinkhoest? Ik verwacht dat ze in de baarmoeder de antistoffen al meegekregen heeft.Bloemetjefresia schreef: ↑27-01-2018 23:19Ze hebben me gezegd dat ik niet meer besmettelijk was toen baby werd geboren. Baby hoest nu wel maar is ook verkouden ( het hele gezin). Maar ik houd het inderdaad goed in de gaten. Sowieso hoesten en snotteren vind ik maar spannend bij die kleintjes.
zondag 28 januari 2018 om 00:41
Beide kinderen hebben het gehad. Inenten voorkomt niet, dan verloopt het alleen milder. Milder betekent dan nog wekenlang spugen van het hoesten. Het wordt ook wel de negentig dagen hoest genoemd, zolang duurde het hier ook. Ik herken niet dat het eerst minder wordt en dan weer erger. Is je bloed getest?
Verder hielp niks hier. Een van de kinderen werd voor iets anders op prednison gezet, maar dat hielp helaas niet mee voor de kinkhoest.
Doordat de kinderen getest waren werd ik bij het eerste de beste hoestje op AB gezet, dat hielp wel. Zo kon ik 's nachts bedden blijven verschonen.
Slechte nieuws is dat een van mijn kinderen recent weer kinkhoest heeft gehad, de resistentie is niet levenslang.
Verder hielp niks hier. Een van de kinderen werd voor iets anders op prednison gezet, maar dat hielp helaas niet mee voor de kinkhoest.
Doordat de kinderen getest waren werd ik bij het eerste de beste hoestje op AB gezet, dat hielp wel. Zo kon ik 's nachts bedden blijven verschonen.
Slechte nieuws is dat een van mijn kinderen recent weer kinkhoest heeft gehad, de resistentie is niet levenslang.
zondag 28 januari 2018 om 00:47
Geen kinderen dus.maximaal225tekens schreef: ↑27-01-2018 21:14Zou ik niet doen, door de antistoffen in de borstvoeding is je kindje beter beschermd. Los daarvan, ik zou de bv niet stoppen voor een hoestdrankje, maar dat is mijn mening.
Slaaptekort wat bij een kleine hoort en dan dat beetje dat je zou kunnen slapen niet kan pakken omdat je je een ongeluk hoest is vragen om uitputting. Ook niet ideaal met een kleine En hordes kindjes zijn met alleen een fles groot geworden hoor.
Tijdelijk stoppen en kolven voor productie en de kleine even tijdelijk een fles zodat je iig je lijf wat rust gunt lijkt me echt geen verkeerd plan.
zondag 28 januari 2018 om 02:46
Kolven is opzich wel een optie ja. Ik vind het wel lastig, baby heeft een aandoening waarbij bv wel echt een pre is ivm darmen en ontlasting, daarom wil ik dat niet stoppen.
Ik vraag me ook af of hoestdrank me zoj helpen. Wellicht wat sterkers. Ik kijk t nog ff aan, wellicht dat als verkoudheid weggaat de hoest ook weer vermindert, het was op zijn retour namelijk. Ik heb er nu al ruim 3 maanden last van.
Ik vraag me ook af of hoestdrank me zoj helpen. Wellicht wat sterkers. Ik kijk t nog ff aan, wellicht dat als verkoudheid weggaat de hoest ook weer vermindert, het was op zijn retour namelijk. Ik heb er nu al ruim 3 maanden last van.
zondag 28 januari 2018 om 06:20
zondag 28 januari 2018 om 08:04
Mijn ervaring is dat niets helpt bij kinkhoest. Sinds ik het heb gehad verlopen mijn verkoudheden ook altijd zwaarder. Als een normaal mens twee weken hoest, doe ik het een maand.Bloemetjefresia schreef: ↑28-01-2018 02:46Kolven is opzich wel een optie ja. Ik vind het wel lastig, baby heeft een aandoening waarbij bv wel echt een pre is ivm darmen en ontlasting, daarom wil ik dat niet stoppen.
Het schijnt dat mijn longen beschadigd zijn door de kinkhoest
Bij jou kan het best zijn dat de weer even heftiger is , omdat je er een koudje overheen gekregen hebt?
Drie maanden hoesten is helaas niet abnormaal met kinkhoest.
zondag 28 januari 2018 om 08:39
Ik heb ook kinkhoest gehad. Probeerde toen thuis te werken, maar kon zelfs geen telefoontjes doen. Hoestte de longen uit mijn lijf, mijn vriend riep elke keer: wel ademhalen!
Wat wel hielp waren codeïne tabletten. Die onderdrukken de hoestprikkel, en kon ik gelukkig wel slapen.
Dmv bloedprikken is het getest, ik kreeg later nog een brief van de GGD dat ik geregistreerd was als kinkhoest patient. Blijkbaar wordt dat bijgehouden.
Het hoesten heeft inderdaad maandenlang aangehouden..
Wat wel hielp waren codeïne tabletten. Die onderdrukken de hoestprikkel, en kon ik gelukkig wel slapen.
Dmv bloedprikken is het getest, ik kreeg later nog een brief van de GGD dat ik geregistreerd was als kinkhoest patient. Blijkbaar wordt dat bijgehouden.
Het hoesten heeft inderdaad maandenlang aangehouden..