Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb dit topic per ongeluk uit mijn lijst met topics gegooid. Kan ik hem nog terug zetten?
Moiren’ schreef:
27-01-2018 19:37
Ik heb dit topic per ongeluk uit mijn lijst met topics gegooid. Kan ik hem nog terug zetten?
lukte mij ook niet....
tot er een nieuwe werd geplaatst
en snel weer in mijn lijst geplaatst :cheer:
yette schreef:
27-01-2018 15:42
Kijk-es nog zo'n lastpak, maar dan in andermans topics: profile/363413/posts
Alles is nog niet verwijderd:
profile/363413/posts
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Het topic Ergenis is verwijderd ivm een 15 jarige TO.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Waarom kan ik dit topic niet in mijn favorieten zetten?
Moiren’ schreef:
27-01-2018 23:47
Ik denk dat de liefde niet wederzijds is....
:hug:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Op het gevaar af dat ik een week moet brommen, maar ik snap het niet. Vroeger hadden we af en toe eens een spammer jurkenchinees en daar praatten we dan nog weken over na. En sinds de grote herverbeterbouwing van dit forum is er geen houwen meer aan. Hoe kan dat nou? En wordt het ook besproken in het wekelijkse overleg met de CM of misschien zelfs wel de TD (van wie het bestaan intussen wijd en zijd in twijfel getrokken wordt)?
Is er geen mogelijkheid om in te bouwen dat je bijv maar 1 topic per dag mag openen?
Dat is wel een hoge prio ja.
chocolol schreef:
28-01-2018 01:42
Is er geen mogelijkheid om in te bouwen dat je bijv maar 1 topic per dag mag openen?

Dan worden al die spamberichten in willekeurige topics geplaatst, dat lijkt me geen verbetering.
Spammer
Doe mij maar op anoniem.
Het lijkt me handig dat wanneer jullie spam verwijderen, de forummer die die spamberichten plaatst meteen een permaban krijgt. Deze spammerT gaat namelijk gewoon weer vrolijk door na gisteren: profile/363413/posts
Tr0tter schreef:
28-01-2018 11:37
Het lijkt me handig dat wanneer jullie spam verwijderen, de forummer die die spamberichten plaatst meteen een permaban krijgt. Deze spammerT gaat namelijk gewoon weer vrolijk door na gisteren: profile/363413/posts
o_o :facepalm:
Je zou haast denken dat de websitebouwers zich ook met spammen bezig houden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hoe meer spammers hier komen, hoe meer geregistreerde leden het Viva forum heeft en hoe meer dagelijkse berichten er hier geposts worden. En ja, dat is natuurlijk goed voor de reclame-inkomsten. Waarom zou Sanoma iets aan het forum veranderen als dat minder berichten en leden oplevert? Oftewel, het spam probleem oplossen heeft geen haast.
Bedankt voor het melden. Door de drukte hadden we deze gebruiker helaas vergeten te bannen. Foutjes kunnen nu eenmaal gebeuren.

Als Viva Forum hebben we geen baat bij het toestaan van spam. Van spam worden gebruikers en de moderators namelijk niet vrolijk. Gelieve deze discussie daarom nu dus te stoppen dan blijft het CM voor ons overzichtelijk.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Mods, natuurlijk worden jullie ook niet blij van spammers en al het werk dat ze jullie bezorgen!
Jullie hebben het natuurlijk ook maar te modereren op een forum wat door anderen gebouwd is en waar anderen beslissen over middelen, beleid en prioriteiten.

Als je aangeeft waar we dat wél kunnen klagen en waar we dan wél degenen die gaan over geld/tijd/aandacht kunnen bereiken dan kunnen we díe gek maken met het geklaag. Misschien gaan ze dan eens iets doen. En daar profiteren jullie dan ook weer van.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Spamalert: memberlist.php?mode=viewprofile&u=363491
yette schreef:
28-01-2018 19:00
Spamalert: memberlist.php?mode=viewprofile&u=363491
Is al verwijderd, maar waarom wordt dat niet gemeld moderator? Of als reactie op Yette?
Alixane schreef:
28-01-2018 20:56
Is al verwijderd, maar waarom wordt dat niet gemeld moderator? Of als reactie op Yette?
Beste Alixane,

De spam is inderdaad verwijderd. Excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

feow schreef:
28-01-2018 16:45
Mods, natuurlijk worden jullie ook niet blij van spammers en al het werk dat ze jullie bezorgen!
Jullie hebben het natuurlijk ook maar te modereren op een forum wat door anderen gebouwd is en waar anderen beslissen over middelen, beleid en prioriteiten.

Als je aangeeft waar we dat wél kunnen klagen en waar we dan wél degenen die gaan over geld/tijd/aandacht kunnen bereiken dan kunnen we díe gek maken met het geklaag. Misschien gaan ze dan eens iets doen. En daar profiteren jullie dan ook weer van.
Beste feow,

Er kan gemaild worden naar communitymanager@viva.nl of naar forum@viva.nl. In het laatste geval zullen wij de mail doorzetten naar de community manager.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Mag er svp een slotje op Bar 214.
Onze dank is groot.
broekrok schreef:
28-01-2018 21:46
Mag er svp een slotje op Bar 214.
Onze dank is groot.
Bar 214 is gesloten, veel plezier in Bar 215!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Moiren’ schreef:
27-01-2018 23:47
Nogmaals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven