Op wintersport met baby
zondag 7 januari 2018 om 11:07
Aan het eind van de maand gaan we met onze dochter van dan 4 maanden naar Oostenrijk. Aangezien mijn hoofd op dit moment van alle kanten overloopt ben ik bang dat ik het een en ander vergeet. Voor nu staat op de paklijst:
- kleding
- kinderwagen en maxi-cosi
- campingbedje + eigen matrasje + beddengoed (geen babybedjes in de accommodatie en het matrasje wat bij het campingbedje hoort is extreem dun)
- winterzak (kan zowel in kinderwagen als maxi-cosi)
- verzorgingsproducten & zonnebrandcreme
- babyzonnebril
- 2 slaapzakken
- 2 pakken poedermelk (ze reageert nogal heftig op andere merken)
Ik heb het gevoel dat ik wat vergeet maar ik heb werkelijk geen idee wat...
- kleding
- kinderwagen en maxi-cosi
- campingbedje + eigen matrasje + beddengoed (geen babybedjes in de accommodatie en het matrasje wat bij het campingbedje hoort is extreem dun)
- winterzak (kan zowel in kinderwagen als maxi-cosi)
- verzorgingsproducten & zonnebrandcreme
- babyzonnebril
- 2 slaapzakken
- 2 pakken poedermelk (ze reageert nogal heftig op andere merken)
Ik heb het gevoel dat ik wat vergeet maar ik heb werkelijk geen idee wat...
"Nee" is ook een antwoord.

zondag 7 januari 2018 om 22:23
Ik heb sneeuwbanden voor de Bugaboo erbij gekocht. Ideaal voor tijdens wandelingen door de sneeuw. Ook heb ik in de baby-periode een autowieg gehuurd, zodat de kleine niet in de hele rit in de maxicosi vervoerd hoefde te worden en plat kon liggen tijdens het slapen. We hoefden in principe enkel te stoppen om te tanken.
zondag 7 januari 2018 om 23:03
Zoals anderen al zeggen: neem een draagdoek of draagzak mee. Met een dik pak sneeuw is een kinderwagen echt niet prettig.
Als je je kind draagt zijn babybeenwarmers prettig, omdat broekspijpen dan vaak omhoog schuiven.
Eerste hapjes deed ik juist wel met een kind op schoot: hoe prettig vind je het zelf om te eten terwijl je achterover ligt in een soort ligstoel? Ik zette mijn kinderen op schoot goed ondersteund rechtop.
Als je je kind draagt zijn babybeenwarmers prettig, omdat broekspijpen dan vaak omhoog schuiven.
Eerste hapjes deed ik juist wel met een kind op schoot: hoe prettig vind je het zelf om te eten terwijl je achterover ligt in een soort ligstoel? Ik zette mijn kinderen op schoot goed ondersteund rechtop.
zondag 28 januari 2018 om 21:10
Ik wil toch nog even reageren voor het geval iemand later eens dit topic vindt.
Als eerste iedereen bedankt voor de tips en adviezen!
We zijn gisteren aangekomen en tot nog toe gaat het erg goed! Voor mini-mey maken we 's ochtends een thermosfles met gekookt water wat we dan mengen met flessenwater. We hebben toch haar eigen matrasje meegenomen. Ik heb haar thuis 2 nachten laten "proefliggen" in het campingbedje maar dit was geen succes.
Ze is vandaag mee geweest naar boven, man had ski-les, ik ben alleen op pad geweest en mini-mey had quality-time met haar oma. De kou lijkt haar niet te storen en ze lijkt het prima naar haar zin te hebben.
Oh ja, het eerste fruithapje was een doorslaand succes
Als eerste iedereen bedankt voor de tips en adviezen!
We zijn gisteren aangekomen en tot nog toe gaat het erg goed! Voor mini-mey maken we 's ochtends een thermosfles met gekookt water wat we dan mengen met flessenwater. We hebben toch haar eigen matrasje meegenomen. Ik heb haar thuis 2 nachten laten "proefliggen" in het campingbedje maar dit was geen succes.
Ze is vandaag mee geweest naar boven, man had ski-les, ik ben alleen op pad geweest en mini-mey had quality-time met haar oma. De kou lijkt haar niet te storen en ze lijkt het prima naar haar zin te hebben.
Oh ja, het eerste fruithapje was een doorslaand succes

"Nee" is ook een antwoord.
zondag 28 januari 2018 om 21:36