Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
maandag 29 januari 2018 om 07:39
Dank je wel.Knuffelheks schreef: ↑29-01-2018 07:19Spijker op zijn kop. Knap dat je zo genuanceerd kan reageren op iemand die zo bot doet.
Reactie kostte me ook best wat tijd, omdat ik alles goed en niet verwijtend wilde formuleren.
Ik probeer te kijken naar wat een reactie met me doet en meer vanuit compassie, begrip en mildheid naar/voor de ander te reageren (ipv uit gekwetstheid of boosheid van me af gaan bijten bijvoorbeeld)
Ik heb ook niet de wijsheid in pacht, maar denk wel dat de wereld een stukje fijner wordt als we elkaar met aandacht, begrip,geduld en compassie tegemoet proberen te treden.
Dus dat probeer ik te doen. Dat is niet altijd makkelijk , dus dat blijft een leerproces / 'work in progess' voor mezelf
maandag 29 januari 2018 om 08:50
Goed gedaan hoor Eva!
Nou, ik had morgen een date ovb. Al 3x gematched met die man. 2x had hij t niet door laten gaan. Nu heeft hij me ontmatched. Ben er niet rouwig om. Zijn verlies
Verder zie ik dit weekend mijn date weer van een paar weken geleden. Ik voel me heel relaxed bij ons contact. Hij appt niet elke dag maar wel regelmatig. En dat voelt een stuk fijner dan iemand die om de haverklap appt maar niet wil afspreken.
Volgens mij werd hier een tijdje geleden de vraag aan mij gesteld waarom ik geen vaste/serieuze relatie zoek.
Omdat ik heel blij ben op en met mezelf. Het is niet dat ik een relatie uit de weg zou gaan maar dan wordt t sowieso een lat-relatie.
Maar momenteel is dat niet iets wat ik actief zoek. Als t komt, dan komt t. Zo niet, dan is t ook prima.
Nou, ik had morgen een date ovb. Al 3x gematched met die man. 2x had hij t niet door laten gaan. Nu heeft hij me ontmatched. Ben er niet rouwig om. Zijn verlies
Verder zie ik dit weekend mijn date weer van een paar weken geleden. Ik voel me heel relaxed bij ons contact. Hij appt niet elke dag maar wel regelmatig. En dat voelt een stuk fijner dan iemand die om de haverklap appt maar niet wil afspreken.
Volgens mij werd hier een tijdje geleden de vraag aan mij gesteld waarom ik geen vaste/serieuze relatie zoek.
Omdat ik heel blij ben op en met mezelf. Het is niet dat ik een relatie uit de weg zou gaan maar dan wordt t sowieso een lat-relatie.
Maar momenteel is dat niet iets wat ik actief zoek. Als t komt, dan komt t. Zo niet, dan is t ook prima.
maandag 29 januari 2018 om 09:29
Lekker toch om er zo in te staan? Geniet ervan!CherokeeRose1977 schreef: ↑29-01-2018 08:50Volgens mij werd hier een tijdje geleden de vraag aan mij gesteld waarom ik geen vaste/serieuze relatie zoek.
koekies zijn lekker
maandag 29 januari 2018 om 10:50
Ik heb 't idee dat Violetta/Alice/Phoebe aardig hard wordt aangepakt in de verschillende topics die over liefde en daten gaan. Ook door jou. Cherokee kwam er ook overheen. Waarom zoveel nadruk op haar acties? Vooral als je het patroon toch weer?eva333 schreef: ↑29-01-2018 07:39Dank je wel.
Reactie kostte me ook best wat tijd, omdat ik alles goed en niet verwijtend wilde formuleren.
Ik probeer te kijken naar wat een reactie met me doet en meer vanuit compassie, begrip en mildheid naar/voor de ander te reageren (ipv uit gekwetstheid of boosheid van me af gaan bijten bijvoorbeeld)
Ik heb ook niet de wijsheid in pacht, maar denk wel dat de wereld een stukje fijner wordt als we elkaar met aandacht, begrip,geduld en compassie tegemoet proberen te treden.
Dus dat probeer ik te doen. Dat is niet altijd makkelijk , dus dat blijft een leerproces / 'work in progess' voor mezelf![]()
maandag 29 januari 2018 om 11:02
VInd ik ook wel eigenlijk. Het punt is ook een beetje dat het haar naar mijn idee niet helpt om haar steeds zo te confronteren. En we zitten hier op het forum toch ook een beetje om elkaar te helpen
Trouwens! hoe was jouw date Piratesse?
maandag 29 januari 2018 om 11:09
Waarom heb jij geen move gemaakt dan?Pinkiepink schreef: ↑27-01-2018 16:07Als je iemand aantrekkelijk vindt Kun je toch niet je handen er vanaf houden?
koekies zijn lekker
maandag 29 januari 2018 om 11:15
@ Pinkie, Niet iedereen is hetzelfde hè
Soms is het juist een teken van dat hij je erg leuk vindt dat hij niet meteen met je wil rollenbollen.
Soms is het ook gewoon leuk om de spanning wat langer op te bouwen
En soms is het ook wel leuk om elkaar eerst wat beter te leren kennen. Ik zou er echt niet teveel over nadenken en aannames over doen.
Soms is het ook gewoon leuk om de spanning wat langer op te bouwen
En soms is het ook wel leuk om elkaar eerst wat beter te leren kennen. Ik zou er echt niet teveel over nadenken en aannames over doen.
maandag 29 januari 2018 om 11:23
Ik heb mijzelf van de twee datingsites afgehaald waar ik op zat, geeft heel veel rust. Kostte mij echt teveel energie vooral de niemandsdalletjes gesprekken en merkte alweer een bepaald gedrag bij mezelf op waarbij ik mijn niet prettig voelde.
Ik heb ook niet echt tijd om te daten en kwam erachter dat ik liever iets anders doet in mijn schaarse vrije tijd. Het komt wel weer.
Heb nog wel contact met een man waarmee ik een keer gedate heb en waarschijnlijk zien we elkaar weer.
Maar voor nu ga ik lekker go with the flow en even mijn persoonlijke to do lijst afwerken, merkt dat ik de tinder/Badoo mannen als afleiding gebruikte om maar vooral niet te gaan doen wat ik echt moet doen.
Blijf jullie volgen!
Ik heb ook niet echt tijd om te daten en kwam erachter dat ik liever iets anders doet in mijn schaarse vrije tijd. Het komt wel weer.
Heb nog wel contact met een man waarmee ik een keer gedate heb en waarschijnlijk zien we elkaar weer.
Maar voor nu ga ik lekker go with the flow en even mijn persoonlijke to do lijst afwerken, merkt dat ik de tinder/Badoo mannen als afleiding gebruikte om maar vooral niet te gaan doen wat ik echt moet doen.
Blijf jullie volgen!
maandag 29 januari 2018 om 12:26
Mwoah, ik was ziek afgelopen weekend (haat dat, ziek zijn in het weekend), of althans, zwaar verkouden. Hij was lief en kwam me zaterdagmiddag eten brengen. Gisterenavond ook afgesproken. Hij blijft lief en zorgzaam, maar we zijn wel heel verschillend qua milieu. En ok, dat hoeft op zich niets uit te maken, als je maar 'gewoon' respecteert dat de ander anders is. Alleen, gisterenavond begon hij over de 'kunstwereld' in behoorlijk negatieve bewoordingen, en laat nu net mijn halve familie bestaan uit kunstenaars en mn vriendengroep ook. Heb dat gezegd en nou ja, daar reageerde hij niet echt op. Behoorlijk bevooroordeeld dus.
En weet je, dat ben ik ook, merkte ik. Niet richting die wereld, maar wel richting de zijne, die -in mijn ogen- best wel ordinair is. Niet ok van mij.
Denk dat we allebei wat geschrokken zijn.
maandag 29 januari 2018 om 12:26
Mwoah, ik was ziek afgelopen weekend (haat dat, ziek zijn in het weekend), of althans, zwaar verkouden. Hij was lief en kwam me zaterdagmiddag eten brengen. Gisterenavond ook afgesproken. Hij blijft lief en zorgzaam, maar we zijn wel heel verschillend qua milieu. En ok, dat hoeft op zich niets uit te maken, als je maar 'gewoon' respecteert dat de ander anders is. Alleen, gisterenavond begon hij over de 'kunstwereld' in behoorlijk negatieve bewoordingen, en laat nu net mijn halve familie bestaan uit kunstenaars en mn vriendengroep ook. Heb dat gezegd en nou ja, daar reageerde hij niet echt op. Behoorlijk bevooroordeeld dus.
En weet je, dat ben ik ook, merkte ik. Niet richting die wereld, maar wel richting de zijne, die -in mijn ogen- best wel ordinair is. Niet ok van mij.
maandag 29 januari 2018 om 12:28
Het jagen moet wel van twee kanten komen hè. Jij kunt blijven jagen, maar dat is gewoon niet leuk. Je wilt af en toe toch ook dat hij zn best doet.gevuldekoek schreef: ↑29-01-2018 11:42Hi Ladies,
Eerste berichtje hier voor mij in dit topic. Ik wil mijn ervaringen delen en ik heb een vraag ook aan jullie. Leuk om jullie verhalen te lezen ook![]()
Mijn vraag is dus eigenlijk:
Moet je een man op je laten jagen/zijn best laten doen voor je? Is de kans op echt relatie materiaal dan groter? Of zet ik zelf de jacht in![]()
Thanx voor het meedenken![]()
maandag 29 januari 2018 om 12:49
Nee, dat durf ik niet.
Maar wat ik nu iig zeker weet is dat hij erg onzeker was / is of ik het wel leuk vond. Hij heeft namelijk gevraagd later op de app of ik het wel echt leuk vond. Ik denk dat t wel goed zit en ik heb echt een hele lieve, attente en leuke man ‘te pakken.’ Gisteren gaf ik aan nog lang voor studie bezig te zijn, en ik kwam er niet uit, heeft hij echt de hele avond mij geholpen. Dingen opgezocht op internet, mijn werkstuk nagekeken, noem maar op.
Dus ja, het zit wel goed
maandag 29 januari 2018 om 13:24
Denk dat het dan ook niet echt iets gaat worden als je elkaars werelden afkeurt..Piratesse schreef: ↑29-01-2018 12:26Mwoah, ik was ziek afgelopen weekend (haat dat, ziek zijn in het weekend), of althans, zwaar verkouden. Hij was lief en kwam me zaterdagmiddag eten brengen. Gisterenavond ook afgesproken. Hij blijft lief en zorgzaam, maar we zijn wel heel verschillend qua milieu. En ok, dat hoeft op zich niets uit te maken, als je maar 'gewoon' respecteert dat de ander anders is. Alleen, gisterenavond begon hij over de 'kunstwereld' in behoorlijk negatieve bewoordingen, en laat nu net mijn halve familie bestaan uit kunstenaars en mn vriendengroep ook. Heb dat gezegd en nou ja, daar reageerde hij niet echt op. Behoorlijk bevooroordeeld dus.
maandag 29 januari 2018 om 13:33
maandag 29 januari 2018 om 13:56
Snif.Sjaantje37 schreef: ↑29-01-2018 13:24Denk dat het dan ook niet echt iets gaat worden als je elkaars werelden afkeurt..
maandag 29 januari 2018 om 15:50
En dat is grappig, omdat?
Ik ben gewend dat mannen het initiatief nemen. Ik heb dat nog nooit gedaan.. En ik ben ook bang om dan afgewezen te worden.
Hoewel ik nu niet meer echt twijfel of hij me überhaupt aantrekkelijk vindt, hij is gewoon onzeker. En misschien durft hij idd ook niet zo goed en duurt het nog ontzettend lang. Dat is ook niet de bedoeling. Maar hoe weet ik dan of hij er ook voor in is en hoe maak ik zo'n eerste stap..
maandag 29 januari 2018 om 16:48
Gevuldekoek, Hoi! heb nu ineens trek in gevulde koeken, maar goed, ik zou zelf denk ik nu het initiatief aan hem laten. Hij lijkt niet over te lopen van enthousiasme.
Piratesse, oh, vervelend dat je ziek was! Hmm, tja, ik weet het niet zo goed. je kan het nog even aankijken. Ik heb een keer gedate met iemand die wat racistische opmerkingen maakte, dat vond ik echt zo'n dealbreaker uiteraard, maar dit zou nog wel iets kunnen zijn wat meer op onwetendheid berust is. Het is aan jou natuurlijk of je het erg storend vindt.
Pinkie, Probeer het gewoon even aan te kijken en leg er niet te veel druk op. Wie weet gebeurd er de volgende keer wat. Anders zou ik na de volgende kijken of je hem een beetje kan verleiden
Piratesse, oh, vervelend dat je ziek was! Hmm, tja, ik weet het niet zo goed. je kan het nog even aankijken. Ik heb een keer gedate met iemand die wat racistische opmerkingen maakte, dat vond ik echt zo'n dealbreaker uiteraard, maar dit zou nog wel iets kunnen zijn wat meer op onwetendheid berust is. Het is aan jou natuurlijk of je het erg storend vindt.
Pinkie, Probeer het gewoon even aan te kijken en leg er niet te veel druk op. Wie weet gebeurd er de volgende keer wat. Anders zou ik na de volgende kijken of je hem een beetje kan verleiden
maandag 29 januari 2018 om 18:06
Ik vind het lief.Pinkiepink schreef: ↑29-01-2018 15:50En dat is grappig, omdat?
Ik ben gewend dat mannen het initiatief nemen. Ik heb dat nog nooit gedaan.. En ik ben ook bang om dan afgewezen te worden.
koekies zijn lekker
dinsdag 30 januari 2018 om 17:44
Nu met dat hele #MeToo gebeuren zijn vele zich alleen nog maar meer bewust van dat ze qua initiatief nemen veel langzamer moeten gaan en duidelijke goedkeur/aanmoedigingssignalen moeten krijgen voordat ze een stapje verder gaan.Pinkiepink schreef: ↑29-01-2018 15:50
Oftewel, als je wilt dat hij jou zoent, dan zal je toch jouw mond voor de zijne moeten houden. En wil je daarna meer, dan zal jij ook jouw handen over zijn lichaam moeten laten gaan. Dus wanneer jullie weer naast elkaar in bed liggen, dan is niets zo'n duidelijk uitnodigingssignaal als wanneer je dan jouw hand in zijn kruis legt, of wanneer je zijn hand in jouw kruis legt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 30 januari 2018 om 18:53
Pinkie, gewoon intens zoenen en er bovenop gaan liggen met je lichaam over hem heen glijdend. Als ie dan nog niks doet is het een koude vis.
Piratesse wat jammer.
Gevulde Koek, ik ben best van het initiatief, maar de keren dat het wat werd was toch met de mannen die zelf flink werk van me maakten en geen twijfel lieten over hun bedoeling. Ik geloof toch dat een man die echt geïnteresseerd is niet de kans wil lopen dat een andere man er met je vandoor gaat.
Hier is de situatie geloof ik weer wat gekalmeerd. Een fijne zondag gehad, blijven slapen en verder daarna zelf druk geweest met andere dingen dus ik laat hem nu een beetje met rust. Hij weet waar hij me kan bereiken.
Piratesse wat jammer.
Gevulde Koek, ik ben best van het initiatief, maar de keren dat het wat werd was toch met de mannen die zelf flink werk van me maakten en geen twijfel lieten over hun bedoeling. Ik geloof toch dat een man die echt geïnteresseerd is niet de kans wil lopen dat een andere man er met je vandoor gaat.
Hier is de situatie geloof ik weer wat gekalmeerd. Een fijne zondag gehad, blijven slapen en verder daarna zelf druk geweest met andere dingen dus ik laat hem nu een beetje met rust. Hij weet waar hij me kan bereiken.
dinsdag 30 januari 2018 om 19:17
Komt wel goed hoor, is ook les voor mijzelf. Ik spreek 'm nog steeds, ik zie 'm nog steeds. Wat Winkje ook schreef: aankijken.fluttershy schreef: ↑30-01-2018 18:53Pinkie, gewoon intens zoenen en er bovenop gaan liggen met je lichaam over hem heen glijdend. Als ie dan nog niks doet is het een koude vis.
Piratesse wat jammer.
Ken 'm net joh.
Maarre...wat bedoel je met "wat gekalmeerd"? Heeft hij het er niet meer over? Doet hij weer normaal? Waarom laat jij hem met rust?
Wat vind je er nou van, terugkijkend?